| Autor |
Zpráva |
RaduM
Člen |
# Zasláno: 3 Čen 2013 11:43 - Změnil/a: RaduM
- Nahlásit
Walda
Já nevim, viděla jsem video s Cesarem, kde stříhali psa. Ten pes vrčel a vyjížděl, kdykoliv se přiblížily nůžky. Mistr to vyřešil tak, že psa držel za krkem, aby ho nemohl pokousat a rejdil mu nůžkama kolem hlavy. Po nějaké době pes vyjíždět přestal a strčim ruku do ohně za to, že to nebylo zrelaxováním, protože měl pořád ruku za krkem a zjistil, že vrčení ničemu nepomáhá. Bylo evidentní, že to prostě vzdal. A nevěřim tomu, že při příštím stříhání držel jak beránek.
Ale pravda je, že o tom nic nevím, jen jsem si udělala obrázek z toho, co jsem viděla. Možná není úplně správný, ale já bych takovýho člověka na vlastního psa šáhnout nenechala.
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 3 Čen 2013 12:16
- Nahlásit
RaduM
já bych takovýho člověka na vlastního psa šáhnout nenechala.
Myslím, že to nehrozí, Millan je v LA a to je trochu daleko.
Tady jde přece o to, co dobrého se od něj člověk může naučit, a to je věc naprosto jiná.
|
RaduM
Člen |
# Zasláno: 3 Čen 2013 12:34
- Nahlásit
Walda
co dobrého se od něj člověk může naučit
Chápu, ale já to nějak od sebe neumim oddělit, takže u takového člověka ani nemám snahu hledat to dobré, si to radši najdu jinde, nebo to oželim
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 3 Čen 2013 13:10
- Nahlásit
RaduM
OK, co dodat?
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 3 Čen 2013 14:24
- Nahlásit
davidkova renata
to je právě to nepochopení výrazu hodit do vody..
asi tak.
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 4 Čen 2013 09:51 - Změnil/a: PetraK
- Nahlásit
LucieS
Ale je to o empatii - zrovna teď zrovna tomuhle psovi bude pasovat zrovna tenhle přístup. Pokaždé to bude trošku jiné.
přesně vystiženo. a právě proto nejde brát na všechny psy jeden metr.
Fifi
Na takovyho psa pomaha smes "hozeni do vody" a "krůčků"
no jasně, jsou situace a to i u jednoho a toho samýho psa kdy to jde tak, a kdy to jde tou druhou cestou.
davidkova renata
že to je o vyřešení problému.
jistě že to je o vyřešení problému, psala jsem přece, že situace je nastavena psovi tak aby to zvládal, ne? pokud je pes schopen ty postupné krůčky jít rychle, tak je jde prostě rychle a k tomu problému konkrétnímu co se v tu chvíli řeší se dostane šmahem, pak bude jiná situace a tam mu to tak rychle nepůjde, takže se prostě půjde pomaleji. Ale pokud ho v tu chvíli hodíš do tý vody, tak ho sice nezabiješ, ale taky neposílíš. Ale jak říkám, každýho věc jak si co dělá, ne? Se můžete klíďo i navzájem s Waldou házet do vody,, tetkon je na to dobrá příležitost .
Walda
Pes při tom cítí nejistotu psovoda,
a kdo proboha řekl, že tam je nejistota psovoda? proč by tam měla být? naopak, tím že je situace nastavená snesitelně psu, nemá ani člověk, který by případně i byl třeba nejistý (při házení psa do té voděnky) , důvod k tý nejistotě, není-liž pravda? a celá situace se jaksi vyklidní tak nějak obecně a do piknikova,
mac1
Já jen stručně, jsem na straně Petry
děkuji, páč voni některý věci, když se uspěchají, vylezou pak tak nějak někde jinde,
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 4 Čen 2013 11:26
- Nahlásit
PetraK
Se můžete klíďo i navzájem s Waldou házet do vody,,
jistě
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 4 Čen 2013 20:10
- Nahlásit
PetraKpak bude jiná situace a tam mu to tak rychle nepůjde, takže se prostě půjde pomaleji. Problém je v tom,že málokerej pes se dožívá tak vysokýho věku,aby se to teda stihlo toudle metodou
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 4 Čen 2013 21:09 - Změnil/a: PetraK
- Nahlásit
danajasa
Problém je v tom,že málokerej pes se dožívá tak vysokýho věku,aby se to teda stihlo toudle metodou
problém je, že lidi to zpravidla dobře nepochopí. páč jim to zpravidla nedovolí věci již zažité
edit -a zrovna tvoje reakce je toho příkladem
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 08:00
- Nahlásit
PetraK
problém je, že lidi to zpravidla dobře nepochopí. páč jim to zpravidla nedovolí věci již zažité
edit -a zrovna tvoje reakce je toho příkladem
To už je příspěvek hodný Psíčka. Můžeme ti pracovně říkat Psíček II ?
Ve skutečnosti je to tak, že kdo dokáže rychle psa otestovat, kde má limity, aby s ním mohl rovnou pracovat, dokáže mu pak jistě nastavit i ty menší krůčky. Když je to potřeba.
Kdo rovnou začne krůčkama, dozví se limity psa až na konci, a tím pádem vlastě neví, jestli něco vůbec zlepšil.
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:15
- Nahlásit
Můžeme ti pracovně říkat Psíček II
Mně čistě z tohohle psaní nepřijde, že byste byli nějak diametrálně daleko.
Jak já to čtu,PetraK chce akorát říct, že pro úplnýho laika zároveŇ ne moc schopnýho empatie k psovi můžou být - v rámci rad na internátu - její rady méně nebezpečný než Waldovy. Teda jeho psovi. V obou případech se nikam nedostane, ale v tom jejím toho míň pokazí, pokud si rady blbě a neempaticky vyloží. No a to si myslím, že je pravda. Ale možná jsem to teda nepochopila.
Zároveň když měl půj psák děs z tramvaje, prostě jsem řekla jdeme a šup tam a bylo to, zjistil okamžitě, že vevnitř žádná příšera není, nemuseli jsme to fázovat na celej rok... vždycky je to hlavně o tom člověkovi, o tom psovi....
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:18
- Nahlásit
Walda
Můžeme ti pracovně říkat Psíček II ?
ale to víš, že ano milý Faldíku, mi je to totiž celkem dost fučik, takže klidně. A v podstatě to klidně budu brát jako poklonu
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:25
- Nahlásit
PetraK
čéče už delší dobu mám dojem,že svoje maximálně pozitivistický a sluníčkový názory presentuješ dost agrwesivním způsobem..divný je to, takový...no užij si to.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:40
- Nahlásit
Vero
PetraK chce akorát říct, že pro úplnýho laika zároveŇ ne moc schopnýho empatie k psovi můžou být - v rámci rad na internátu - její rady méně nebezpečný než Waldovy. Teda jeho psovi. V obou případech se nikam nedostane, ale v tom jejím toho míň pokazí, pokud si rady blbě a neempaticky vyloží.
přesně tak to bylo míněno, akorát to někteří pořád nedokážou pochopit...
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:43
- Nahlásit
davidkova renata
čéče už delší dobu mám dojem,
čéče a já mám takovej podobnej dojem -i když ne skrze pozitívno teda - zase z druhé strany, takže........ a evidentně nejsem ale s tím pocitem sama
.no užij si to.
jistě.
jo a vadí ti teda to že Falda mi píše Psíčku II a nebo že já jemu říkám Faldo?
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:46
- Nahlásit
PetraK
a evidentně nejsem ale s tím pocitem sama
ani já ne,jinak bych to nepsala
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 10:53
- Nahlásit
davidkova renata
ani já ne,jinak bych to nepsala
ale tak to je mi jasný.
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:04
- Nahlásit
PetraK
problém je, že lidi to zpravidla dobře nepochopí. páč jim to zpravidla nedovolí věci již zažité
edit -a zrovna tvoje reakce je toho příkladem
Mám nápad,skákni si založit vyšší životní pojistku a hned potom se domluvíme,na kolik let by sis mohla vzít pakoně k sobě na pidimidikrůčky,podle průměrnýho věku pakonů na to máš deset let,takže do veteránů by se to možná stihlo
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:09
- Nahlásit
danajasa
podle průměrnýho věku pakonů na to máš deset let,takže do veteránů by se to možná stihlo
mýlíš se velmi, ono to přes pidikrůčky jde překvapivě rychle, pokud se to fakt umí.
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:23
- Nahlásit
lamalucni[i]mýlíš se velmi, ono to přes pidikrůčky jde překvapivě rychle, pokud se to fakt umí.
Já ti nevim holka po patnácti letech prakse v psincích různejch služeb,žiju v naději že něco málo vo psech vim,ale třá Waldovi nešahám ani po kotník,tak bych si vžádným,případě nedovolila z vrozené slušnosti,to nějak prezentovat bez-prosím,vomlouvám se a děkuji. Já si spíš myslim,že ani jedna z vás fakt eště nepotkali pana psa s vlastním názorem na lidstvo jako celek( a jsou to právě takový kerý se mrsknou na ostrahu pouštěj se hráběma z výběhu do výběhu a krmí lopatou bo se knim nedostaneš ani na metr) tam bych chtěla vydět ty "rychlí krůčky" jako názorně
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:44
- Nahlásit
lamalucni
mýlíš se velmi, ono to přes pidikrůčky jde překvapivě rychle, pokud se to fakt umí
hele , to je marná lásky snaha .
Já jsem si sama odzkoušela, že to funguje - a to nemyslím, jen svého psa a navrch jsem jen ta lajka. Já jsem spokojená, vidím, jak to takhle tu zvěř baví a co si myslí ten či onen, to je mi fučik.
Je to stejný, jako když se před lety zmínil klikr sám o sobě - to jsou úplně ty stejný reakce a dneska jsou věci jinak a klikr se dostal i k těm, kteří vykřikovali, že je to hovadina pro ty, kteří se psy neumí , takže mě to nepřekvapuje. A nepsala jsem to kvůli těm co si o tom myslí, že to nefunguje, psala jsem to pro ty, kteří se do toho třeba hodlají pustit.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:51
- Nahlásit
danajasa
pana psa s vlastním názorem na lidstvo jako celek( a jsou to právě takový kerý se mrsknou na ostrahu pouštěj se hráběma z výběhu do výběhu a krmí lopatou bo se knim nedostaneš ani na metr) tam bych chtěla vydět ty "rychlí krůčky" jako názorně
Já bych tam naopak chtěla vidět to "hození do vody" jako názorně
I když teda přesně nechápu, o čem se v případě takovýho čoklida bavíme - jestli ho krměj přes plot a neočekávaj od něj nic jinýho, než že všemu v dostřelu natrhne prdel, tak k čemu by měly být nějaké desenzibilizační pokusy - jakýmkoliv způsobem?
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:55
- Nahlásit
lamalucni
Já bych tam naopak chtěla vidět to "hození do vody" jako názorně
, jo to bylo první co mě napadlo. A taky to, jak tam srdnatě hnedle odborník nakráčí a z první to hnedle dá
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:55
- Nahlásit
PetraKA nepsala jsem to kvůli těm co si o tom myslí, že to nefunguje, psala jsem to pro ty, kteří se do toho třeba hodlají pustit.
Hele dyž nevidíš konkrétní zvíře,tak je to blbost,páč zrovna ted mě čeká očkování Kazánka,u kerýho jeho pozitívní panička odpůrkyně veškerýho násilý,neni schopná psu nasadit ani náhubek natož psa nechat naočkovat,po pydimidi krůčkoch by ten pes nebyl naočkovanej do smrti. A přsně u tohodle případu máš jen dvě možnosti bud ho zpacifikovat rychle a duražně nebo se nechat orvat a fasovat po celou dobu pidimidikrůčků pokuty za vobecný ohrožení z nenaočkovaným psem. Co myslíš že je lepší našetřit na ty pokuty?
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:57
- Nahlásit
lamalucni ted to pýšu musej se občas i naočkovat a dovlíct na veterinu: a nesmí zdrhnout nedej bože tam nákej blb vlízt,že jo.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 11:59 - Změnil/a: lamalucni
- Nahlásit
danajasa
Že je Kazánkovo panička "pozitývní", ještě zdaleka neznamená, že to umí. Troufám si říct, že znalej člověk by takovýmu psu nasadil náhubek za pět minut a naočkoval by ho za dalších deset, a to všechno bez nějakého pacifikování a s úsměvem na rtech u psa. Vono to přes ty pidikrůčky fakt jde šíleně rychle - ve výsledku rychlejc, než toho čoklida pacifikovat.
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 12:01
- Nahlásit
PetraKlamalucni Já vždycky když vás holky čtu,tak se mi vybyví ten pomníček v Beskydech kde stojí"Zde lp.1986 chtěla velká ochránkyně přírody Eliška Smutná ošetřit tlapku zraněnému medvědu"
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 12:03
- Nahlásit
danajasa
Zde lp.1986 chtěla velká ochránkyně přírody Eliška Smutná ošetřit tlapku zraněnému medvědu"
zásadní chyba, ho měla naklikat na náhubek nejdřív
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 12:05
- Nahlásit
danajasa
máš jen dvě možnosti bud ho zpacifikovat rychle a duražně nebo se nechat orvat
no vidíš - to je opravdu o nepochopení toho o čem je řeč. není nutný ani psa pacifikovat, natož důrazně, ani se nechat orvat. Spešl u psa, kterej je jen rozcápnutej, nenaučenej a plus se k tomu bojí. Dávala jsem tu jako příklad nás s Ešusem - pes hysterický o sebe se velmi bojící, a protože nikdy nebyla potřeba mu drápy stříhat, tak na to nebyl zvyklý. Výsledek ten, že když mělo dojít na stříhání, byl schopen si urvat, vykloubit haxnu, jen aby se tomu vyhnul. Velmi rychlou cestou, a to hlavně cestou příjemnou pro toho psa, jsme to přehodili do toho módu, že on si sám dneska lehne a ty tlapy mi nastaví. Keců u toho má jako pan Palacký, protože to by nebyl on, aby se nelitoval, ale jak mám kleště v ruce, lehne s proslovy a nastaví mi tlapy. A opravdu stačila chvilka, velmi malá chvilka k tomu, aby sám od sebe do toho šel. On sám to posouval dál a chtěl ten další krok. Tohle je pro mě důležitý - že to zvíře to samo chce, samo nabídne = není to pro něj stresující, iniciativa vychází od něj, ne ode mne a o to rychleji se jde dopředu. Ale chápu, že lidi co mají zajeto něco už z pradávna, tak pokud nemají sklony zkoušet nové věci, tak se drží toho co mají zajeto.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2013 12:10 - Změnil/a: lamalucni
- Nahlásit
PetraK
jo, souhlasím, z vlastní zkušenosti - a ve výsledku to ušetří strašně moc času, protože i když je potřeba věnovat té desenzitizaci pár minut (či desítek minut), tak je to obrovská investice do budoucna a ušetří to čas a námahu při mnoha následných zákrocích, kdy není potřeba pacifikovat a se psem zápasit...
|