| Autor |
Zpráva |
mallos
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2010 22:00
- Nahlásit
pawLINka
Roxana
reneeska
bohuzel, pokud nekdo necte to, co se pise, a rovnou se stavi do pozy, ze toto ne, je pak jakokoliv komunikace tezka.
kdybyste cetly to, co jsem psal vyse, nemohly byste psat takove veci, jake pisete...
zkusim to vysvetlit i pro ty, kteri sedi v zadnich radach...
chcete mi rict, ze i v mene kvalitnich granulich (ja tady ale "propaguji" pouze kvalitni produkty -viz komunikace s mayou) nemate jasne garantovane mnozstvi bilkovin, tuku, vitaminu a mineralu? Neresim obsah masa apod. Chcete mi rict, ze je jedno, kolik vapniku a horciku obsahuje strava pro stene a kolik pro dospeleho psa? Pokud ano, nechtel bych byt vasim pejskem...
a dostal jsem se presne do komunikace, kterou bych si radsi odpustil, nicmene nemuzu zustat stranou
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2010 22:39
- Nahlásit
mallos
Chcete mi rict, ze je jedno, kolik vapniku a horciku obsahuje strava pro stene a kolik pro dospeleho psa?
osobne si skutecne myslim, ze "poskodit" organismus psa "nevyvazenosti" "barf" stravy je mnohem hur proveditelne nez posilat hromadne psi pokoleni do vecnych lovist zkrmovanim tun obilninoveho srotu smichaneho s prepalenymi oleji konzervovanymi buvi cim ..
ale je mozne, ze se mylim, neb sedim v zadnich radach ..
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2010 22:50
- Nahlásit
V podstatě je jedno kolik čeho to má, když je to třeba nevyužitelné. Aneb cituji: Údaj o obsahu dusíkatých látek v krmné směsi nemusí mít vždy plnou vypovídací hodnotu o její skutečné nutriční hodnotě, protože výrobci často používají, z ekonomickcýh a technologických důvodů, těžko využitelné komponenty.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2010 23:18
- Nahlásit
Roxana
osobne si skutecne myslim, ze "poskodit" organismus psa "nevyvazenosti" "barf" stravy je mnohem hur proveditelne
Ano, to je pravda, protože většina lidí, co krmí barf, na něj sype roboran
Taky znám pár lidí, co si myslí, že krmit barf znamená krmit masem, co na to ledviny psa za pár let, to se uvidí.
Jinak ano, hodně lidí krmí Pedigree a spol., ovšem co já vidím kolem sebe, tak většina těch psů není krmená výhradně tímto jako tomu bývá u dražších granulí, ale dostávají víceméně denně zbytky od stolu, což je u těchto granulí spíše plus.
Navíc se dá říct, že zbytky od stolu lidí jsou základní potravou psa od doby, co se přidal k lidskému ohni. Myslím, že od té doby žere tolik psů syrový až dneska.
|
Pihatka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 00:08
- Nahlásit
mallos
Maya
prosím znalé o názor na toto krmivo:
http://www.juko-krmiva.cz/imagine-salamon-rice-15k g-ean4743-skup71.php
o evropských značkách granulí se všeobecně málo hovoří..
|
mallos
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 07:53
- Nahlásit
reneeska
Roxana
omlouvam se za trochu zbytecna slova o zadnich radach, uz jsem byl nejak unaveny...
kdybyste si precetli, jake granule jsem zkousel a jake jsem obcas nekomu doporucil, vedely byste, ze zadobre granule povazuji Artemis, Canine Caviar, Orijen, Canidae apod.
za alespon prumerne mohu povazovat Arden Grange, Fitnes apod.
myslim, ze s takovymi muze clovek krmenim zkazit jen velmi malo...
asi jsem se mel vyjadrit, co beru za prumerne granule...
sam jsem absolutni odpurce komercnich krmiv typu ProPlan, Eukanuba, Hills nebo Royal Canine, ktere pouzivaji pouze odpady a jeste za to chteji brutalni penize. toto jsem tady psal ale uz nekolikrat...
to je asi lepsi davat psovi zbytky od obeda
|
mallos
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 07:59
- Nahlásit
Pihatka
slozeni nevypada spatne, az na extrakt roslinneho proteinu. rostlinnne proteiny jsou pro psy malo vyuzitelne, takze opet vidim nahrazeni zivocinych bilkovin levnymi rostlinnymi...
myslim, ze neni potreby delat nejake experimenty. rekni si kolik do toho chces dat a podle toho vyber neco, co se tady propira porad dokola...
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 08:00
- Nahlásit
mallos
Asi bych ze seznamu vyškrtla Orijen a dávala si pozor na ta obecná tvrzení.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 08:12
- Nahlásit
reneeska
Proč bys vyškrtla Orijen?
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 08:42
- Nahlásit
Maya
Moc bílkovin. A nějak nemám ráda ty reklamní tahy a lá
70% masa. Navíc receptura pro štěňata velkých plemen 42% bílkovin? To je fajn základ pro panostitidu která je důsledkem nadbytku bílkovin a je čím dál častější mi přijde. Lidíi k těm bílkovinami nabitým granulím přidávají maso a je to tu
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 09:18
- Nahlásit
Pihatka
Imagine je spanelska znacka, kvalita vstupnich surovin bohuzel nic moc (spis nic nez moc)
pozor na zpusob konzervace, extremne vysoka hodnota vitaminu E naznacuje pouziti BHA
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 09:46
- Nahlásit
reneeska
A pes krmený denně barfem nemá nadbytek bílkovin? Pokud vím vlk krmený stejně, čímž se argumentuje, nežere denně, ale třeba jen jednou za 3 dny, tudíž ten nadbytek bílkovin kompenzuje. Ale pes dostane stejnou dávku na talíř denně.
Jinak souhlas, Orijen bych kvůli tomu zvláště štěńatům velkých plemen nedala, ale vím o štěňatech malých plemen, která jsou tím krmena naprosto bez problémů.
|
mallos
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 09:59
- Nahlásit
reneeska
souhlas, ja bych to steneti taky nedal, jak jsem psal uz vyse
Roxana
souhlas, krmeni ze spanelska nema moji duveru
Maya
taky souhlas, s tim vlkem jsem to tady takhle psal i ja - prisun bilkovin v potrave okolo 35%, ale jak casto, ze?
asi jsem se dobre dnes vyspal, ze se vsim souhlasim...
|
Dania
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:24
- Nahlásit
Maya
ale vím o štěňatech malých plemen, která jsou tím krmena naprosto bez problémů.
Zatím!! Jenže vysoký podíl bílkovin se neprojeví hned, u mladýho zvířete to organismus chvíli vydrží, je jen otázka, jak dlouho...
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:29
- Nahlásit
Maya
vím o štěńatům velkých plemen nedala, ale vím o štěňatech malých plemen, která jsou tím krmena naprosto bez problémů.
Stejně tak je spousta štěňat na barfu... takže tak
|
mallos
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:50
- Nahlásit
reneeska
nemyslim, ze by se tu melo resit, jestli je lepsi barf nebo ne. tyhle diskuze se takhle ale vetsinou zvrhnou. nejak ale nevidim smysl, aby tady jedna strana psala, ze barf je super a druha, ze zase granule jsou super, o tom ta diskuze prece neni...
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:56
- Nahlásit
Dania
reneeska
Ano a ptám se znova, pes, nebo chcete-li štěně, krmený denně barfem, nemá nadbytek bílkovin?
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:56
- Nahlásit
mallos
Ano, ono vůbec řešit jaké je nej krmení, ať už značka nebo způsob. Stačilo by jedno téma o složení krmné dávky, co by měla obsahovat. A je pak jedno v jaké formě.
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 10:58
- Nahlásit
Maya
Asi jak který stejně jako u granulí, vaření nebo kombinace.
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 11:02 - Změnil/a: reneeska
- Nahlásit
Zajímavý text: URLautor: doc.Ing. Pavel Veselý, CSc.
|
Dania
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 11:23
- Nahlásit
Maya
Ano a ptám se znova, pes, nebo chcete-li štěně, krmený denně barfem, nemá nadbytek bílkovin?
Tak samozřejmě, pokud někdo BARFovat neumí, tak může mít víc bílkovin. V opačném případě ne-e
A z vlastní zkušenosti vím, že se dá štěně barfem "ukrmit" bez potíží tak, aby mělo dostatek všech minerálů a nemělo nadbytek fosforu ap.
A Roboran jsme přitom na žrádlo nikdy nesypali
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 11:51
- Nahlásit
Dania
Ano, ale kolik lidí krmících barfem to takto do detailu umí?
Je to prostě jak s granulema, kdo chce může krmit kvalitně obojím, ale dav, neboli většina, se spokojí s kusými informacemi a reklamními výkřiky a pak nejspíš nadělá víc škody než užitku. A to jak granulemi, tak barfem. Takže ve výsledku je to stejně jedno, co tomu psovi do misky sypou, protože obojí dostává pes nevyvážený a nevhodný.
|
Dania
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 12:22
- Nahlásit
Maya
Je to prostě jak s granulema, kdo chce může krmit kvalitně obojím
No, já nejsem absolutní odpůrce granulí, fakt ne. Ale myslím si, že kvalitnější je prostě negranulovaná strava. Prostě už proto, že je průkaznější, co pes vlastně žere.
Ale pokud někdo fakt přemejšlí a nečte jen reklamky, koupí granule, který jsou nejzkousnutelnější , pak to beru.
Souhlasím jasně s tím, že přemýšlet se musí o obojím a ne sypat do misky žrádlo podle toho, co píšou velkejma písmenama na obalu. A samozřejmě, pokud má někdo dojem, že BARF je o tom, že hodim psovi denně kus svaloviny, tak je to taky průšvih
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 16:05
- Nahlásit
Maya, Dania
Pridam i svuj nazor - ano, krmit se da dobre jak masem, tak granulema. Ovsem i ty "nejlepsi" granule budou vzdycky jenom granule, tj. rozemleta a znovu "uplacana" prumyslova strava, proste umela.
Musim rict, ze je mi nekdy dost smutno z prohlaseni lidi, kteri rikaji - muj pes a maso nebo kost? To vubec nezere, nechutna mu to, nevi, co s tim .. Tak si tak rikam, jestli nekdy mame vubec jeste vedle sebe selmu psovitou ..
Ale to uz je spis trocha filozofie ..
|
worick
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 16:36
- Nahlásit
Roxana
Musim rict, ze je mi nekdy dost smutno z prohlaseni lidi, kteri rikaji - muj pes a maso nebo kost? To vubec nezere, nechutna mu to, nevi, co s tim .. - no Roxy, nežere Ten Berrynův kuřecí hřbet už tam leží třetí den....Ale co s tím chceš dělat? To ho mám jako nutit žrát maso, když ho prostě nechce? Kdyby nechtěl žrát granule, tak budete jásat, že alespoň pes má rozum - když ne panička...Ale takhle?! Vysvětlení bych teda nějaké měla - ono se není co divit, že tahle průmyslová kuřata pes nechce...no a my je žerem
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 16:44
- Nahlásit
worick
nechci s tim delat nic .. ale prijde mi to smutny, tot vse .. a nejsi urcite jedina, komu se psi na maso nebo kost tvari "divne" ..
jenom jedna vec - Ten Berrynův kuřecí hřbet už tam leží třetí den. prosim te probuh nenechavej jim to valet nekde po zahrade tri dny, kolik lidi uz ti to tady psalo
ono se není co divit, že tahle průmyslová kuřata pes nechce...no a my je žerem
prosim te a ty si myslis, ze do tech granuli jdou nejaka jina kurata? neprumyslova, domaci, "bio" ?
|
reneeska
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 16:51
- Nahlásit
Ja psy na syrový maso taky musela učit. A jedna by asi raději byla na granulích, ale maso žerou, zeleninu dá se říct taky a kosti jsou bez problémů odjakživa. Ale když dám granule tak taky žerou. Asi mam štěstí.
Měla jsem tu stěně a to nechtělo skoro nic.
|
worick
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 19:04
- Nahlásit
Roxana
prosim te a ty si myslis, ze do tech granuli jdou nejaka jina kurata? neprumyslova, domaci, "bio" ? - to si nemyslím, to bylo k nám, ne ke psům Vyvolalo mi to vzpomínku na sestřenky povzdech, že když svým kočkám koupí kousek kabanosu (babča svou micku krmí kabanosem běžně) tak ho kočky začnou u misky ,,zahrabávat" (asi jako h..... ) Mimochodem, já jim taky kdysi koupila u řezníka jako odměnu, že čekali, tlustý párek a oni ho vůbec nechtěli
prosim te probuh nenechavej jim to valet nekde po zahrade tri dny, kolik lidi uz ti to tady psalo
- ano, ty a tuším Fifi, že žrádlo a kost je mňamka a má se to dávkovat jen na určitou dobu a basta. Akorát si říkám, proč by měl ve volné chvíli žužlat nějakou hnusnou gumovou hračku, když si může žužlat kost? A to neřeším to, že naši psi prostě hračky nežužlají - to opravdu jen vyjímečně. A pak je taky u hodně z nich napsáno, že se psům nemají bez dozoru nechávat, aby z nich něco nesežrali. Worick takhle sežral půl bavlněného uzlu (nacházím ho po zahradě v hovínkách ještě teď ), ale to myslím není až takový problém.
reneeska
Zatím vždycky snědli ta vepřová žebra. Někdy už jsem je trošku musela povzbuzovat, ale snědli.
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2010 21:23
- Nahlásit
worick
ano, ty a tuším Fifi, že žrádlo a kost je mňamka a má se to dávkovat jen na určitou dobu a basta.
no, zradlo a kost neni ani tak "mnamka", jako krmeni a to by melo mit proste svuj "ritual" a tvorit soucast denniho rezimu psa .. aspon ja to tak vidim ...
mimochodem - tu volnou chvili jim preci delas ty, ne? tak kdyz je chces zabavit, dej jim nejakou morkovou kost na zuzlani, ale pak jim to samozrejme zas vezmi, nenechavej lezet nekde po zahrade x dni ..
a jeste - že když svým kočkám koupí kousek kabanosu (babča svou micku krmí kabanosem běžně) tak ho kočky začnou u misky ,,zahrabávat", no ale to mluvime o "hnusne" uzenine, aneb dovolim si citovat:
Spíše než zdrojem bílkovin jsou uzeniny zdrojem vysokého procenta skrytého tuku, cholesterolu a soli. Uzeniny se často skládají z méně kvalitních rozemletých částí masa, tuku, mouky, vody, uzenářského aromatu,přísad a koření a značného množství pomocných látek (dusitanové soli, barviva, nadbytek kuchyňské soli a pod). Díky zpracování obsahují uzeniny další nežadoucí látky, které se mohou podílet na vzniku nádorových onemocnění (rakovina prsu, tlustého střeva)
Tak preci jen myslim, ze kus kabanosu a kus slusneho masa je asi o necem jinem (pokud se samozrejme nebavime o takove "vychytavce", jako je napr. "kureci rizek krehceny" - chybi mi blijici smajl)
|
mallos
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2010 09:50
- Nahlásit
Roxana
pojde te radsi zase hadat, ktery granule jsou lepsi
|