| Autor |
Zpráva |
Lola1
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2009 19:03
- Nahlásit
Gerda
se Růženky lidi báli,
Mylíš Růženku z Brna? Tu jsem poznala osobně a byla úúúžasná!
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2009 21:04
- Nahlásit
Zatím nemám odvolání od psů, když je zahlédne. Takže těmhle pejskařům stejně chudákům nezbyde, než svýho psa k ní pustit, ona se k němu pustí sama
Mne to moc smesne nepripada. Bojuji se stejnym problemem , ale , ze bych to brala , ze tem chudakum nezbyde nez tolerovat meho psa, to mne tedy nikdy nenapadlo.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 08:30
- Nahlásit
Zany
Já jsem s tím teda zatím neměla vážnější problém a u štěněte to prostě ještě nedokážu. Za pár měsíců bude líp, pracujeme na tom. Ale abych ji tahala na vodítku kvůli tomu, že 3x za prochajdu doběhne k cizímu psovi, tak to rozhodně dělat nemíním. Rozumnej pejskař je rád, že se mu chce se psem někdo kámošit a nerozumnej to tu minutu vydrží, než se psi očuchají a pak už ji odvolatelnou mám. Ale než si čuchne a seznámí se, to zatím nedáváme. Rozhodně z ní ale pro to neudělám vodítkáře na flexině.
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 09:34
- Nahlásit
PeKrato
voditkare na flexine z ni nedelej, ale ani bych ji rozhodne nenechala behat za psama! Ze je ona mila jeste neznamena, ze je milej ten druhej pes, zvlaste pokud je na voditku, pak je to desna neohleduplnost k ostatnim pejskarum a riskujes tim zdravi svoji feny. Jakej je problem koupit lehouckou 10metrovou stopovacku a delat odvolani od psu na ni?
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 09:40
- Nahlásit
Mathea
Stopovačku koupit určitě není problém Jen si myslím, že to zvládnu i bez ní. Uteče mi jen k těm psům, kteří už jsou moc blízko, abych ji zastavila (když je další pes dál od nás, tak ji zastavím a přivolám) a to je fakt tak 3 x za prochajdu 2 hodinovou. Každý týden je to lepší a lepší a věřím, že s takovou brzy dojdeme do slušného odvolání. Stopku si nechávám na pubertu Většinu psů v okolí už navíc známe, takže zatím jsme bez kolize. Ke štěkajícím nebo vrčícím psům ona sama nejde, od těch se drží dál.
A hlavně, mám oči pořád na stopkách, takže skoro vždy vidím psa dřív než ona a můžu ji zpacifikovat.
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 09:50
- Nahlásit
PeKrato
No jak chces, ale tim, ze ji nechas prostor pro konani nezadouciho chovani a nemas na nic v tu chvili... no nic, ja bych to proste resila jinak
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:06
- Nahlásit
Mathea
Jasně, každej to řešíme po svém Ona je na svůj věk velice poslušná a docela pěkně chápavá. Ale neboj, na stopku dojde, když to jinak nepůjde.
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:13
- Nahlásit
voditkare na flexine z ni nedelej, ale ani bych ji rozhodne nenechala behat za psama! Ze je ona mila jeste neznamena, ze je milej ten druhej pes, zvlaste pokud je na voditku, pak je to desna neohleduplnost k ostatnim pejskarum a riskujes tim zdravi svoji feny. Jakej je problem koupit lehouckou 10metrovou stopovacku a delat odvolani od psu na ni?
naprosty souhlas. Ja za 1. nemam rada , kdyz mi nekdo nadava , popr. kope do psa.2. Bojim se o sveho psa, nevim na koho narazim. 3. Vim, jak je mi neprijemne, kdyz si dam psa na voditko a ostatni to neresi a psa si neprivolaji.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:13
- Nahlásit
Lola1
Mylíš Růženku z Brna?
No ona byla původně z Prahy, pak se někam stěhovala s páníkem, taková oranžová, docela mohutná čuba...Neuměla si chuděra normálně lehat, vždycky sebou práskla na zem, až všechno zadunělo. Zkusim najít fotku a naskenovat. Ale byla výborná, moc milá a příjemná, nikdo se jí bát nemusel, přesto se toho hranatýho a tlamatýho ksichtu lidi báli.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:20
- Nahlásit
Zany
1. To se mi ještě nestalo a kdyby ano, tak asi změním přístup. nikdo mi nikdy nenadal, do psa nekopl atd. Vždy se omlouvám, když něco náhodou provede.
2. Strach o psa mám, ale ne nijak velký. Psi v okolí mám opravdu odhadnuté a znám jejich chování. V cizím prostředí ji držím a teprve po schválení majitelem druhého psa ji pouštím čuchnout. Navíc je čuba submisivní, takže si na nikoho hned nevyskakuje.
3. Neznamená to, že ji něřeším a nechám ji si dělat co chce. Jen když má naběhnuto, tak je teď zbytečné na ni volat, jen bych si zkazila jinak pěkné přivolání. Jak říkám, pracujeme na tom.
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:34
- Nahlásit
Psi co zname nechavam mimo. tam je jasne , ze vim kdo uvita zajem psa a kdo naopak ne.
Pristup jsem zmenila v puberte, pote co si chtel cichnout k nejakemu bull pejskovi a pan se ho snazil nakopnout / ovsem nemel sanci se trefit/ Se zajmem o psy bojujeme stale , uz jsou mu tri roky.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 10:44
- Nahlásit
Zany
Se zajmem o psy bojujeme stale , uz jsou mu tri roky
To jsi mě nepotěšila
Pubertu máme ještě před sebou, tak možná taky brzy otočím
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 11:02
- Nahlásit
Jelikoz mas fenu, tak budete uspesnejsi, myslim, ze feny to litani za psy zase az tak nebere.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 11:08
- Nahlásit
To je pravda, i když ona je extrémně přátelská a psí společnost miluje. Ale myslím a trochu doufám, že z toho vyroste a zůstane z ní milá psí dáma.
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 17:21
- Nahlásit
PeKrato
jj, muj tchan si taky myslel, ze z nekterejch nesvaru jeho stenatko NO vyroste... ted ho tu mam na hlidani na mesic, ale v podstate na vychovu a lehkej vycvik (za mesic toho zase tolik udelat nejde)... To je proste posledni vec, na kterou bych se spolihala, ze z neceho pes vyroste
|
Dáška
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 18:33 - Změnil/a: Dáška
- Nahlásit
PeKrato
Hele já mám fenu po mrtvičce, která si je vědoma toho, že je "oslabená", k tomu ji párkrát napadla bezdůvodně jiná fena (ani jedna z nich v životě nikoho nenapadla - to se mi snažily namluvit majitelky těch luder), tudíž se cizích bojí a potkat tě, rozhodně by sis nevyslechl, jak máš krásné štěně. Proč si myslíš, že na tvého psa musí být každý zvědavý? Nechápu. Slušné je seznámit psy až po dohodě. Kvůli tomu, že si nezajistíš psa, nemusíš otravovat druhé.
|
Dáška
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 18:37
- Nahlásit
GroWer
Já mám feňuli od 15, teď je jí 10. Pořízenou proti vůli rodičů z útulku, nic jsme o ní nevěděli, v útulku nám nic neřekli. Doteď po rodičích ohledně psa nic nechci. Starám se pořád, jak nelíp můžu. Tohle není o věku, ale o člověku. To ti samo nedávám návod
Ovšem měla jsem štěstí na vyrovnaného, lehce cvičitelného psa. Kdyby byla problémová, asi by šla tehdy pryč. Takže abys tomu předešel, pořádně si rozmysli, jaké plemeno si pořídíš. Bílý svýdarský je super, ovšem budete mít doma nasněženo...
|
Lola1
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2009 19:23
- Nahlásit
Gerda
No ona byla původně z Prahy
Myslela jsem tu, co byla loni na srazu ve Velkém Meziříčí, té byl asi rok.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 08:41
- Nahlásit
Mathea
Možná to vyznělo, že ji nechávám růst jak kůl v plotě. Probůh to ne. Cvičíme a vychováváme jak diví. Myslela jsem to tak, že jí z toho pomůžu vyrůst a ta milí psí dáma z ní nebude samovolně
Dáška
To je mi tvojí fenky líto, ale když budu mít psa pořád jen zajištěnýho, tak ji to odvolání od psů asi nenaučím ne? Nepouštím ji ke každýmu a bez rozmyslu, jestli to tak vyznělo, tak to pardon. Já prostě nevidím cestu v tom, mít psa pořád na vodítku a pouštět ho možná tak v lese, kde nikdo není a nemůže nikoho otravovat. Na venčících místech v okolí jsou jen pejskaři a opravdu zatím nikdo neřekl ne tomu, aby se psi čuchli. A risk toho, že mi ji nějakej pes napadne je vždy, to bych ji musela jedině někam zavřít a úplně izolovat od okolí.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 10:11
- Nahlásit
Lola1
Myslela jsem tu, co byla loni na srazu ve Velkém Meziříčí, té byl asi rok.
Joooo, to byla jiná Růžena, ale ta nebyla SBT, ne? To byla stofárdka, nebo kecám?
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 10:33
- Nahlásit
PeKrato
ne, tak jsem to nepochopila, ale tak, ze spolihas na urcity veci, kery nejsou vubec pravdepodobny, to ano
a k tomu, co pises Dasce
to je zase opet stopovacka, ale ty to zbytecne zenes do extremu o izolaci. Proc? lidi se ti tu jen snazi rict, ze lepsi, nez riskovat zdravi svyho psa, psychiku psu jinejch a taky psychiku panicku od jinejch psu, je vzit stopovacku a na ni mit stene na takovejhle prostranstvich jisteny.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 10:46
- Nahlásit
Mathea
Tak to se omlouvám zazmatečnost
Když já bych ji na té stopce musela mít pořád. Na vodítku moc nechodíme, od malička je naučená se u mě držet do 10ti metrů a vodítko tím pádem nepotřebujeme. Přivolání mimo psů máme a tak je i na volno v bezpečí. Je pravda, že na vodítku se pak cítí divně, tak teď chodím i s vodítkem, ale raději ji mívám na volno.
No a protože bydlím ve městě a v okolí je jen jeden velkej park (spíš takovej lesík), tak bych ji z toho vodítka nebo stopky nesměla pustit, protože psů je tam hodně. Místo, kde nikdo není a můžu ji bezpečně pustit v okolí není. No a to by bylo hrozný, absolutně by se nevylítala. Proto pro mě stopka není moc řešením. Nějak se s tím poperem.
A k tomu extrému, když se o svýha psa budu pořád děsně strachovat, tak tím nic nevyřeším a jen ten stres předávám na něj. Takových vystresovaných páníčků a jejich psů znám hodně. Že by to na ně mělo dobrý vliv, to se říct nedá.
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 13:32
- Nahlásit
Mathea
Stopovacka se neda pouzit vzdy, vsude a na kazdeho psa.
Mne treba tento zpusob vubec nesedi , je to az to posledni co bych pouzila , pokud uz bych si nevedela rady a chtela bych psa aspon chvili pustit.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 13:40
- Nahlásit
Zany
chtela bych psa aspon chvili pustit
No von ale na tý stopce puštěnej přece je....jen má povolenej akční rádius, kde se má pohybovat, a pokud něco provede, hned ho můžeš pokorigovat, bo ho máš blízko u sebe a nemůže ti nikam pláchnout....Na stopce mi vadí spíš ak to, že projede každym hovnem, nabalí se na ní množství špíny, plete se pod nohama a zamotává se do křoví
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 14:23
- Nahlásit
Zany
Asi tak
Gerda
Jasně že je pes vlastně na volno ale není Ale asi jako Zany po tom sáhnu až jako po posledním prostředku. Nejdřív rozhodně zkusím i jiné metody. Ta špinavost mi na tom právě taky vadí. Navíc feňule zbožňuje lítání v křoví, což by teda se stopkou dost dobře nešlo
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 14:49
- Nahlásit
Zatím nemám odvolání od psů, když je zahlédne. Takže těmhle pejskařům stejně chudákům nezbyde, než svýho psa k ní pustit, ona se k němu pustí sama
PeKrato
jj, to máš chlapče blbý, některý pes z toho bude mít radost, jinej nebude mít náladu, udělá Xicht X a nebude-li hbitě odstupová reakce, tak ti jí vosolí...představuju si vás potkat naší Kobřičku, když tu náladu nemá....vůbec se s tím nesere a uštkne jen to hvízdne.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 14:55
- Nahlásit
Hele vám pes jako štěně nikdy neutekl k jinýmu psovi?? Já si tady připadám jak na pranýři Aby to čubina uměla, musím ji to naučit. Vaši psi to uměli hned? Asi těžko ne?
No a v těch chvílích, kdy uteče za psem, tak platí ta moje stále kopírovaná věta. Prostě tak rychle jako ona neběhám
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 15:03
- Nahlásit
protože bydlím ve městě a v okolí je jen jeden velkej park (spíš takovej lesík), tak bych ji z toho vodítka nebo stopky nesměla pustit, protože psů je tam hodně. Místo, kde nikdo není a můžu ji bezpečně pustit v okolí není. No a to by bylo hrozný, absolutně by se nevylítala. Proto pro mě stopka není moc řešením. Nějak se s tím poperem.
PeKrato
nevím, jak se s tím popereš, jakou máš praxi s pesama a jaký cíle ve výcviku máš, pokud cvičíš,
ale základem pro tohle je mít u psa nejen přivolání, ale taky psa nataženýho na sebe a dění u tebe, aby ti okolní psi pro něj nebyli cilem a smyslem zábavy,
a toho se nedá dosáhnout u štěněte, to je práce na rok a více, aspoň u plemen, který já znám/mám ošahaný,
a jde taky o to, aby si pes jako malej neprošlapal tu cestičku zlozvyku nabrat dráhu za vším, co ho zaujme, ten zlozvyk se špatně odstraňuje.
Jsou psi, kteří za druhejma nejdou sami od sebe, protože jsou introvertní a nemaj zájem, svou zábavu maj v jiných aktivitách,
jsou psi, co milujou kamarády a daj do toho všechno, aby se za nima dostali, tam je to pak těžký, bejt pro ně středobodem....ale kdo to umí, udělá to i u takovýchto zvěrů.
U pracovního plemene bych ti poradila natáhnout si zvěra na balonek do totálzmagoření, a chodit cvičit ovladatelnost na balonek mezi jiný psy, udělat z těch druhejch psů pozadí bez emočního náboje, a pouštět psa si pohrát s druhejma jen když ty a druhý majitel budete chtít, a jen když k tomu bude vhodný čas a prostor.
Není to ničení sociálního projevu psa, ale základ městské bezpečnosti, pokud chceš psa s možností si hrát si do zblbnutí, zajisti si pro něj jeho kamaráda, s kterým bude trávit tebou určený volný čas, nenechávej ho však, aby si kamarády vybíral on sám kdy chce a kde chce, byly by s tím problémy.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 15:07
- Nahlásit
PeKrato
Hele vám pes jako štěně nikdy neutekl k jinýmu psovi?? Já si tady připadám jak na pranýři Aby to čubina uměla, musím ji to naučit. Vaši psi to uměli hned? Asi těžko ne?
No a v těch chvílích, kdy uteče za psem, tak platí ta moje stále kopírovaná věta. Prostě tak rychle jako ona neběhám
promiň, je to zas vůz-koza syndrom, viz výše, třeba já mám začátky se psem v městě už 25 let za sebou, a svýho 6.týho osobního psa vedu už adresně a cíleně k tomu, co chci a mám ošahaný a nezpočetně vyzkoušený....a tam patří to, že já si určuju, co a proč chci, nikoliv pes, a taky si to umím ošetřit tak, aby bylo po mým, na kulhavý výmluvy už si nehraju od cca 17 let, nemám to zapotřebí, takže asi takhle.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2009 15:17
- Nahlásit
Sali
Nejsem profík a asi ani nikdy nebudu. To je pravda. Snažím se přesně o to, co tu píšeš. Tedy natáhnout psa na sebe co nejvíc, abych byla středobod. Všude jinde se mi to daří, vyjma odběhnutí za psem (jen připomínám, že jakmile se čuchne, tak už je odvolatelná vcelku v pohodě i bez jakýchkoliv pomůcek).
Aby se z toho nestal zlozvyk je právě důvod, proč to teď vcelku intenzivně řeším a učím. Zkoušeli jsme zatím různé metody, musím tomu nechat trochu času. Za týden to nebude. Navíc mám doma právě čubinu, co miluje kamarády a hrozně ji hra s ostantími psy baví. Takže je to o to těžší, netykavka to rozhodně není.
Ten míček by mohl zafungovat. Můj hlavní problém je, že mě přestane vnímat v určitý moment a tím pádem nemůže ani zareagovat. Takže musím být rychlejší než ona a ty situace předbíhat. Což se ne vždy podaří.
Kamarády máme, s těmi blbne dle libosti samozřejmě. Každý nový pejsek je pro ni ale pořád velké lákadlo.
Beru to i tak, že je fakt ještě prcek, že se to trošku sklidní i věkem. Což neznamená, že to neřeším
|