| Autor |
Zpráva |
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:12 - Změnil/a: aren
- Nahlásit
Eimy
Trochu dost přeháníš. Netvrdíš doufám, že kdo nemá PP je jako společník k ničemu. A já jsem mluvila o lidech, kteří netrvají na tom, jaký přesně nástroj pro splnění svých konkrétních představ vyžadují, ale kteří jsou ochotni mít v lásce a v úctě povahu zvířete takovou jaká je. A málokterý pes, kterému se lidé věnují, vyroste v "kdejakého hajzlíka"
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:16
- Nahlásit
aren
A málokterý pes, kterému se lidé věnují, vyroste v "kdejakého hajzlíka"
Mame asi ruzne zkusenosti. proc se teda tolik lidi vsude na netu pidi jak resit problemy s povahou jejich psu. A to jsou ti kteri se psovi alespon zakladne venujou a snazi se to resit, je mnohem vic lidi kteri to neresi vubec.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:16
- Nahlásit
Bent
A vybíráš si přátele podle rodných listů a povahových vlastností rodičů a babiček? Ty se musíš dost kuriózně seznamovat.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:18
- Nahlásit
Tchor
To jsme v oblasti, o které víš určitě víc Ty. A fakt mezi těmi problémovými psy nejsou čistokrevní? A je jich procentuálně méně než v psí populaci celkem?
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:19
- Nahlásit
aren
Ty máš opravdu, bez urážky, podivuhodnou schopnost neustále se vymezovat proti něčemu, co nikdo netvrdil, polemizovat s tím, co nikdo neřekl, překrucovat a chytat za slovíčka.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:19
- Nahlásit
aren
Pratele nevlastnis a nemusis se o ne postarat ikdyz se ukazou jako naprosto nevhodni. Kdezto psa vybiras v dobe kdy jen malo kdo dokaze povahu odhadnout a musis to snim vydrzet mnoho let. Mnoho problemu je prave z toho ze si lide spatne vyberou.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:22
- Nahlásit
Ketrin
Jejdamane, já myslela, že reaguju na konkrétní myšlenky odpověďma k věci. Máte někdo stejný pocit, jako Ketrin?
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:23
- Nahlásit
aren
Ted to mozna napisu blbe, ale pro kazdeho je vhodna jina povaha. Super pracovni povahy nekterych malinaku dovedou vetsinu beznych lidi do blazince a jsou to prave tyhle povaky pro ktery jsou maliny jediny schopny konkurovat nemeckym ovcakum jako univerzalni pracovni pes.
Takze jsme zase u zodpovedneho vyberu stenete podle dostupnych informaci.
|
Bent
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:27
- Nahlásit
aren
Něco na tom bude, už stará moudrost praví že chceš-li vědět jaká bude tvoje dívka podívej se na její matku. Jinak měl jsem a zase mám psa z útulku a o povahách a nemocech byh mohl dlouze vyprávět.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:27
- Nahlásit
Tchor
Pratele nevlastnis a nemusis se o ne postarat ikdyz se ukazou jako naprosto nevhodni. Kdezto psa vybiras v dobe kdy jen malo kdo dokaze povahu odhadnout a musis to snim vydrzet mnoho let. Mnoho problemu je prave z toho ze si lide spatne vyberou.
S tím musím souhlasit.
Ty máš velké zkušenosti s výcvikem a se psy aktivně hodně pracuješ. Tam jsou Tvá kriteria výběru jistě potřebná. Já jsem ale chtěla poukázat na velkou skupinu lidí (ta moje "3"), kteří se psem pracovat nemíní a nepotřebují aby přesně splňoval nějaké konkrétní požadavky.
|
Citera
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:42
- Nahlásit
aren
I kdybych si vybírala psa, se kterým nechci pracovata chci ho jen jako společníka, tak sáhnu po psovi, u kterého můžu s větší pravděpodobností očekávat, že s ním nebudu mít problémy. Nemám nic proti voříškům a křížencům, jsou skvělí. Ale každý máme své nároky a já asi patřím mezi sobce, kteří nerespektují přirozenou (třeba problémovou) povahu psa. Mně 1 zkušenost stačí na celý život.
|
smilers
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:51
- Nahlásit
Bent
Něco na tom bude, už stará moudrost praví že chceš-li vědět jaká bude tvoje dívka podívej se na její matku
jestli takhle posuzuješ své partnerky, tak to máš můj obdiv teda, protože ač o genetice pramálo vím, tak ne vše může, kdokoliv zdědit po svých rodičích, tudíž i povahu...ale to jen odbocuju
Jinak co se týče této diskuze, každý z Vás má v něčem pravdu, ale nechápu Vás, jasně holčina to měla napsat do inzerce, ale chtěla to zkusit i tu, protože někdy se i inzerát ztratí v té haldě podobných, a né každému se chce pídit. Jasně diskuse je o diskutování ale někdy mě tu připadá, že se ubírá úplně někam jinam než má, místo aby jste radili, nebo se pokoušeli radit nebo poučit, tak se osočujete. Už tu bylo tolikrát omýváno téma o psech s PP a bez PP ale pořád Vás to dovede rozčilovat, ale proč??? Já nevím, ale já toto neřeším, pro mě je pes jako pes, každý má sve klady a zápory ať je to s PP nebo bez PP.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:56
- Nahlásit
smilers
Vás to dovede rozčilovat, ale proč???
Ano porat me to bude rozcilovat, protoze porat budu muset resit problemy kolem psu zpusobeny lidskou nezodpovednosti. Cim vic lidi pochopui ze mnozit zvirata jen pro jejich hezky voci ktery potom koukaj na svet z klece utulku je hovadina. Psu je proste strasne moc a cim min se jich narodi tim lip.
|
smilers
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 12:59
- Nahlásit
Tchor
chápu tě, ale i tak moje zkušenosti ohledně radění někomu, jak co má dělat, nějak nevychází. Ano někdo si může nechat od tebe poradit, ale vetšina te vyslyší ale stejnak udělá jinak. To bohužel neovlivníš a na co si zbytečně kazit den a nebo zdraví, ne?
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:07
- Nahlásit
Já jsem ale chtěla poukázat na velkou skupinu lidí (ta moje "3"), kteří se psem pracovat nemíní a nepotřebují aby přesně splňoval nějaké konkrétní požadavky.
Taky nepotřebuji se psem pracovat, nehoním se za tituly, ale i v běžném životě ti pes s nekonfliktní povahou velice pomůže... a pes bázlivý tě přivádí k šílenství (nebo alespoň mě, když mě nutí, abych obcházela pytel s odpadky ve vzdálenosti 50 m)... -viz můj příspěvek na str. 6
A málokterý pes, kterému se lidé věnují, vyroste v "kdejakého hajzlíka"
V hajzlíka sice ne, ale i pes, kterému se lidé věnují, může být problémový...
|
Citera
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:10
- Nahlásit
Jandula
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:16
- Nahlásit
Omluva, na straně 5...
Jinak třeba další příklad:
- můj pes se chorobně bojí igelitových tašek... a nepřekoná to ani v případě, že je uvnitř kilo masa... prostě ne... takže jedinou výhodu to má, že můžeš nechat téměř vše, co je v igelitce a co by jiný pes sežral, v pohodě na dosah mému psu, ta okolo toho bude procházet s respektem, jak kdyby to byl jordánský král...
- nebo třeba to, že mi včera bouchla žárovka v ložnici (náhradní nebyla k dispozici), tak jsem si k posteli přesunula lampu, která byla na komodě... Pravda, větší lampu... Sára to snášela tak, že se odmítala k lampě, kterou normálně ani neregistruje, přiblížit, zalezla si do pelechu a vrčela...
Jo jo, to je život se psem jako společníkem, co???
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:19
- Nahlásit
Vůbec se nechci zapojovat do debaty s PP nebo bez PP jen mi někdo řekněte,můžete někdo zodpovědně říct,že máte absolutně bezproblémého psa? Já o žádném naprosto bezproblémovém teda nevim.
Měla jsem voříška,byla zlatá,mohl za ni člověk dát ruku do ohně,neznala vodítko,neboť byla natolik poslušná,že ho prostě nepotřebovala,nikdy se neservala,prostě spíše člověk.Stejně ji ale v půl roce života jeden magor vystrašil petardou,kterou po ní hodil.Od té doby (a je to 14let)pes jak slyší petardu,tak vzal roha ať byl kde byl. Pak ji nějací blbci jako štěně zkopali kopačákem a taky,jak vidí někoho kdo si kope s míčem rafe (nekouše)ale rafe. Je to ořech a nebýt těchto dvou příhod tak troufám tvrdit,že je fakt 100% bezproblémová.Ale řekněte mi jestli existuje pes,který není alespoň trochu bohužel zkažený=problémový životem,nabranýma zkušenostma. Je jedno jestli má PP nebo ne. Povaha je částečně na plemenu,ale zkazit se dá každý pes. Rozhodně si nemyslím,že papírový pes je 100% bez problémový (myslím na povahu) ba naopak. A jak už to někdo psal-nikde není napsáno,měřítko,zkouška,jak se to zjišťuje,jestli ta povaha (špatná)je vrozená,nebo bohužel naučená ze špatných zkušeností.Mám PP a povahově by ho člověk zabil.Je to proto,že rok a půl byl izolovaný,takže každej by řekl,povahově problémový jedinec,nesmí do chovu.Jeho všechny sourozenci jsou O.K.Tak kdo to pozná?Kdo má právo to soudit?
|
aren
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:20 - Změnil/a: aren
- Nahlásit
Tchor
Psu je proste strasne moc a cim min se jich narodi tim lip.
Tak s tímhle souhlasím z celého srdce.
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:25
- Nahlásit
Anu
Já jen nesouhlasím s tím, že někdo prezentuje, že se povaha psa dá změnit výchovou... Kdyby to šlo, tak mám toho BEZPROBLÉMOVÉHO psa...
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:30
- Nahlásit
Já mám (bohužel né rodově) problémého psa.Dost věcí dokážu u něj potlačit,zamezit atd.Hodně věcí samozřejmě ne.Teď tento nový pes.
Podle mě ale není rozdíl,jestli se tvůj pes bojí igeliťáku jako smrti,protože má v rozenou slabost a nebo můj bývalí pes umírá k smrti z kopacího míče,ačkoliv to dřív byl bezproblémový pes. Výsledek je úplně stejný. Psychika psa je stejná jak u nás,nejde to jen tak smazat ze života a jak řikám,nevěřím,že se za celý život nesetká s nějakým negativním jevem,který by ho neovlinil....
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:39
- Nahlásit
Anu
Máš samozřejmě pravdu, i když i my můžeme poté ovlivnit (neříkám, že stoprocentně), aby se náš pes nedostal do takové situace, jako ten tvůj...
Ale může pečlivým výběrem (který já příště rozhodně udělám) snížit riziko toho, že pes bude mít vrozenou bázlivost nebo agresivitu... Pokud se pak tento pes dostane do situace, ze které si odnese nějaké šrámy na duši, tak mě to stejně neodradí od toho, abych si vybrala psa po povahově stabilních jedincích...
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:47
- Nahlásit
a jak to zjistíš tu stabilní povahu? Máš známé -nejlepší kamarády,kteří mají psa i fenu,co spolu budou nakryti,znáš psa v jakékoliv situaci,že víš,že se chová tak jak má? A nebo budeš věřit chovatelce,kterou znáš jen na inzerát?Znáš prarodiče tak dobře,že víš,že nezdědění povahu (jako můj částečně ) po dědovi?Samozřejmě děda samé tituli přes interšampiona po nechci říct co konče?
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:49
- Nahlásit
Já vím,že to myslíš dobře,ale podle mě povaha je tak široký pojem a musíš znát natolik psa-rodiče ,že si netroufám tvrdit,že bych dokázala vybrat. Ani mi lidé nejsme dokonalí na povahu,podědíme něco dobré,něco špatného....
|
nemethova5
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 13:51
- Nahlásit
Anu
plne s tebou souhlasim,genetika se da ovlivnit,tak do 10%!genetika je osemetna vec,i kdyz budou rodice sampioni,nemuze clovek rici,ze stenete budou perfektni,ale to uz jsem trochu odbocila od tematu,slecna chce stenda darovat,a ne aby jsme tady rozebiraly povahy psu.
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 14:00
- Nahlásit
Já jen reaguji na to,že dokážu pochopit argumenty,že si radši koupí psa s PP (ale dizkuzi o tom nechci rozvíjet) kvůli zdravotním důvodům-převážně velký psy,to beru ,né že by to bylo vždy pravda,ale částečně určitě
ale kupovat psa s PP jen protože si sem 100% jista,že když má před jménem ICH tak to je povahově určitě super pes,mě nepřijde zrovna objektivní.
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 14:05
- Nahlásit
Anu
Jenže zrovně mě tu bylo několikrát vyčítáno, když jsem poukazovala na to, že můj příští pes bude s PP převážně kvůli povaze a hlavně předcházení určitým zdravotním problémům (tak už to nepíšu)...
Třeba teď mám vyhlídnutou chovatelskou stanici, znám fenu, vím, jak se chová nejen na výstavách, znám její matku, vím, jaká je... můžu si kdykoliv domluvit návštěvu se sourozenci té fenky, která bude mít štěňátka...
Vím, že i tak se můžu spálit, resp. že můžu mít psa bázlivého, agresivního..., ale také vím, že jsem svým dlouhodobým sledováním udělala maximum pro to, aby se to nestalo...
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 14:06
- Nahlásit
Anu
ale kupovat psa s PP jen protože si sem 100% jista,že když má před jménem ICH tak to je povahově určitě super pes,mě nepřijde zrovna objektivní.
Ale to tady snad nikdo nerikal! Nebo ano???
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 14:07
- Nahlásit
a co pes? Toho taky tak znáš?
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 17 Kvě 2006 14:08
- Nahlásit
Fifi
tak většinou psi s PP co jsou chovný,mají nějaké ty tituli,alespoň krycí pes
|