| Autor |
Zpráva |
sarax
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:04
- Nahlásit
aren
no jo ale je to realita...s tím nic nenaděláš...lidi jsou různí....
|
aren
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:05
- Nahlásit
sarax
Já s tím nadělám akorát to, že takovému člověku nedám psa.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:07
- Nahlásit
aren
obávám se že s tímto případem nenaděláš nic...bavíme se oé psech který chtěj lidi páč byli drazí...ty takový nemáš ne??takže v tvým případě to nehro
|
aren
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:09
- Nahlásit
sarax
takže v tvým případě to nehrozí
Zaplaťpámbu .
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:15
- Nahlásit
aren
|
aren
Člen |
# Zasláno: 14 Kvě 2006 21:16
- Nahlásit
sarax
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 07:40
- Nahlásit
aren
Pak slyším někoho, kdo řekne:
Já MILUJU psy, a PROTO CHCI dlouhosrstou čivavu (německou dogu, francouzského buldočka atd atd) a to jedině ŠTĚNĚ S PP, aby bylo přesně takové, jako JÁ CHCI a abych ho mohl vychovat aby dělalo všechno to co JÁ CHCI a nedělalo nic co JÁ NECHCI.
Ještě mi to nedá nevyjádřit s k tomuhle. Prostě je potřeba si uvědomit, že ne každej chce mít psa jen jako domácího mazlíka na procházky a nic s ním nedělat. A když už se rozhodne se něčemu věnovat, bude si vybírat psa tak, aby se k tomu sportu hodil... Samozřejmě, že i ta volba v rámci plemene vyjít nemusí, ale je tam větší pravděpodobnost.
Já osobně nevidím důvod, proč by někdo, kdo chce třeba běhat pořádně agility měl mít psa, kterýmu to působí utrpení. Takovej člověk sáhne po plemeni, který miluje pohyb a bude pro ten sport žít. A dalo by se pokračovat.
|
shiba
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 07:51
- Nahlásit
aren
Ptal se někdo toho psa, jak se mu líbí postávat na výstavách,
No jéje - přijď se podívat na naše fenky, jak se jim výstavy líbí! A s tou jednou, co ji to moc nebere, na výstavy nechodím. I když šampionka je, protože ji to omrzelo až později
Ketrin
Už je mi to skoro trapné, ale jako vždy souhlasím s tím, co píšeš, takže ani nemám co dodat. Docela ráda bych tě poznala osobně
|
shiba
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 07:58
- Nahlásit
aren
Takže jestli jsme tě správně pochopila, mělo by se upustit od cíleného chovu plemen a podporovat ty, co nezodpovědně nechají rodit své feny voříšky, kteří potom plní útulky? Aspoň z toho, co píšeš, mi to tak připadá. A je to trochu zvrácené, podle mého názoru.
U nás mají své místo jak psi s PP tak voříšci z útulku, ale dělat hrdinství z toho, že mám psa z útulku, a nenormálnost z toho, že se snažím o rozvoj určitého plemene - to mi přijde opravdu velmi prapodivné.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:13
- Nahlásit
shiba
jestli jsem tě správně pochopila, mělo by se upustit od cíleného chovu plemen a podporovat ty, co nezodpovědně nechají rodit své feny voříšky
Ne. To jsem neřekla. Já pouze oponuju názoru, že psi s PP jsou ti jediní správní a ti ostatní by tady vůbec neměli být.
Nechce se mi už opakovat všechno znovu, snad jen že útulky plní především nezodpovědní lidé. On i ten kříženec může vzniknout ze psů s PP daných do špatných rukou.
Psi čistokrevných plemen jsou krásní a ušlechtilí, a kromě některých "estetických" extrémů je dobře, že jsou. Ale nejsou to jediní psi, kteří mají právo na život.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:16
- Nahlásit
shiba
Jo, ale skutečně si vážím lidí, co si vezmou psa z útulku.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:28
- Nahlásit
Eimy
No, mít psa bez PP přece neznamená, že ho chci mít jen jako domácího mazlíka a nic s ním nedělat. I s oříšky se dá provádět spousta věcí.
A když už se rozhodne se něčemu věnovat, bude si vybírat psa tak, aby se k tomu sportu hodil...
To je logické. Jen bych chtěla poukázat, že je to stanovisko "JÁ CHCI" a tudíž poněkud sobecké. Já se chci něčemu věnovat a ty, pse, budeš mým poslušným cvičebním nářadím.
Já vím, psa to bude bavit. Ale nějak mi to nesedí.
|
shiba
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:34
- Nahlásit
aren
Jo, ale skutečně si vážím lidí, co si vezmou psa z útulku.
Tak aspoň v něčem se shodneme
|
Citera
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:39
- Nahlásit
aren
Nechápu to se sobeckostí.. Pořád je lepší.když chce člověk dělat něco se psem naž aby si pes dělal co chce on. Někdo musí bát ten, kdo chce. Takže já chci se psem sportovat a on s nadšením souhlasí.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:56
- Nahlásit
Citera
No, sobeckost je, když chci, aby bylo po mém. To je definice sobeckosti.
Pes Tě má rád, tak bude s nadšením plnit tvá přání. Možná by byl ochoten pro Tebe i umřít. To je úžasná věc, ta psí láska.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 08:58
- Nahlásit
shiba
Tak aspoň v něčem se shodneme
Tak to jsem ráda .
|
Citera
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:03
- Nahlásit
aren
Jenže to je pak všechno o sobeckosti, už pořízení psa. Prostě bylo po mém, že se vůbec narodila, je po mém, že se mnou byla na výstavě, je po mém, že spolu začínáme sportovat. Vždy chci něco já a né pes. To bysme pak mohli zrušit všechny psí aktivity, protože pes se k tomu jinak než láskou k člověkovi nevyjádří. Mně ta láska stačí k tomu, abych viděla, že pes neprotestuje.
|
daliva
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:14
- Nahlásit
aren
Souhlasím s Ketrin a shibou, asi i z toho důvodu, že mám podobné chovatelské zkušenosti. Rozhodně se nemíním vzdát chovu svého málopočetného plemene jen proto, že psů celkově jako druhu je hodně a útulky praskají ve švech. A říkám to s čistým svědomím, protože k chovu přistupuji tak, jak to tu výše popisoval Tchoř, tedy snad zodpovědně, narozdíl od řady dalších (viz. i Nelka - bez urážky), kteří množí uváženě či neuváženě či z důvodů víc než pochybných a jejichž "odchovy" pak tvoří velkou většinu té problematické bezprizorní psí populace. Mluvíme-li o chovu, tak to rozhodně není o soucitu. Správně vedeným chovem se udržují a rozvíjejí plemena psů (viz. kulturní dědictví, jak už ho Ketrin popsala), množení psů bez PP je naprosto zbytečné (nabídka čistokrevných psů existuje široká) a o množení voříšků se jako lidstvo skutečně starat nemusíme, tam si psi vždy věděli rady sami
Ještě se vrátím k té hodnotě a vážení si psa vzhledem k jeho kupní ceně - myslím, že Ketrin to mínila tak, že člověk, který si pořizuje psa za určitou cenu je nucen nad takovou koupí více přemýšlet a tudíž se rozhodovat zodpovědněji už v okamžiku pořízení tohoto psa, než člověk, který jedná pod vlivem okamžitého hnutí mysli a okouzlení nad štěňátkem. Snob, který má zájem skutečně jen kvůli vyšší ceně a momentální prestiži plemene, se pozná celkem snadno a sítem zájemců u mě zkrátka neprojde. Horší je to s "velkými milovníky", kteří sice mají velké srdce, milý přístup a upřímnou snahu, ale v případě prvních problémů je jim pes na obtíž... (bohužel vlastní zkušenost).
To téma skutečně není o psech s PP, bez či voříšcích, ale o lidské zodpovědnosti.
|
jindriska
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:17
- Nahlásit
shiba
A k tomu utracení - klidně se přiznám k tomu, že já osobně bych ta štěňata utratit nechala, ať si mě, kdo chce, považuje za tyrana nebo blázna.
... a to by jsi jí nenechala ani jedno štěně? Zase musíš mít trochu ohledy na budoucí maminu, která je nosí v břiše, její tělo se tomu uzpůsobuje, tvoří se mléko, atd., nedávno jsme to řešili v kočičím útulku, někdo kastruje i vysoce březí kočky, což se mi zdá kruté, mnohem schůdnější podle mého je, nechat donosit a jedno kotě jí nechat, ostatní humánním způsobem usmrtit, samozřejmě hned.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:20 - Změnil/a: aren
- Nahlásit
Citera
Jenže to je pak všechno o sobeckosti, už pořízení psa.
Vlastně bohužel do důsledků vzato ano. Už sám fakt, že psi existují, je vlastně dán tím, že si člověk psa vyšlechtil pro své sobecké cíle.
Nicméně psi jsou zde a mají v krvi lásku k lidem a touhu jim sloužit. To máš vlastně pravdu, že když psovi poskytneš možnost sloužit, dáváš mu vlastně možnost naplnit jeho lásku. Asi bych považovala za důležité to nezneužívat a tu psí lásku si vážit.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:23
- Nahlásit
aren
"oponuju názoru, že psi s PP jsou ti jediní správní a ti ostatní by tady vůbec neměli být..."
Tak to tady nikdo netvrdil a je nehorázné nám to podsouvat.
daliva, shiba
Díky za pochopení
Bohužel teď musím pracovat
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:25 - Změnil/a: aren
- Nahlásit
daliva
Mluvíme-li o chovu, tak to rozhodně není o soucitu.
Pracuješ li s osudy živých tvorů, je soucit vždy na místě.
To téma skutečně není o psech s PP, bez či voříšcích, ale o lidské zodpovědnosti.
Naprosto souhlasím.
|
daliva
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:29
- Nahlásit
aren
No, já se snažím s nimi "pracovat" tak, aby soucit nebyl třeba To už je součást té zodpovědnosti...
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:32
- Nahlásit
daliva
já se snažím s nimi "pracovat" tak, aby soucit nebyl třeba
No, to je přece soucit, ne? Brát ohled na to, jak se cítí ten druhý.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 09:42
- Nahlásit
Ketrin
"oponuju názoru, že psi s PP jsou ti jediní správní a ti ostatní by tady vůbec neměli být..."
Tak to tady nikdo netvrdil a je nehorázné nám to podsouvat.
Ty to tedy netvrdíš, ale je tady víc lidí, co se ježí jakmile uvidí něco o štěňatech bez PP.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 11:12
- Nahlásit
aren
Neříkám, že to nejde... Já s psicí taky běhám agility a papíry nemá... (Vlastně má, ale Jirikovo je ještě neposlal ) Ale jde o to, že některý plemena mají lepší předpoklady být úspěšný, větší předpoklady k tomu, aby je to bavilo (to neznamená, že to voříšky nebaví a neběhají dobře, ale je to víc o náhodě).
Prostě příště budu vybírat psisko tak, aby mi vyhovovala povaha a taky předpoklady k tomu, co chci s nim dělat. A právě proto budu volit psa s PP, protože u bez PP nebo křížence to bude mnohem větší sázka do loterie než u psa s PP.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 11:14
- Nahlásit
aren
Navíc nemyslím si, že by tohle rozhodování bylo sobecký. Sobecký by bylo nechat třeba border kolii sedět celej den doma a jit s ni na 3 kratoulinký procházky. Stejně tak, jako nutit anglickýho buldoka hopsat na cvičáku přes překážky.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 11:51
- Nahlásit
jindriska
Jak t o asi resi zvirata v prirode kde naprosto bezne prijdou o celej vrh. Pokud stenata fenu nerozkoji tak to probehne naprosto v pohode stejne jako falesna brezost.
|
daliva
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 11:54
- Nahlásit
aren
Nechci se hádat o slovíčkách, ale jako "soucit" vnímám něco jiného. Podle mě má soucit co dělat s lítostí, brát ohled na ostatní a jejich pocity bych označila jako empatii a ohleduplnost - ale to už fakt odbočujeme a nevidím souvislost s tématem.
Jinak přiznám se, že já jsem ten typ, co se ježí při zmínce o množení bez PP - vyplývá to z mého pohledu na chov, který jsem už nastínila v několika místních diskuzích k tématu, vč. svého příspěvku tady. Jen bych chtěla zdůraznit, že to nic nemění na mém vztahu k jednotlivým psům - ona diskuze o chovu s PP či bez není ani tak o psech jako o lidech a jejich zodpovědnosti (což už tu ovšem bylo mnohokrát řečeno) - proto se naprosto otevřeně ježím...
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 15 Kvě 2006 12:10
- Nahlásit
arenTy to tedy netvrdíš, ale je tady víc lidí, co se ježí jakmile uvidí něco o štěňatech bez PP.
Kazdej kdo se trochu zabyva problemama se psy ti potvrdi ze velka vetsina problemu je z nezodpovedneho vyberu psa a zodpovedne se da vybrat jen pri znalostech predku. Ty ale muzes znat akorat u psu s PP u psu bez PP znas v lepsim pripade rodice a i u tech ti muze kdokoli veset buliky na nos.
Ano jezim se kdyz slysim pojem "cistokrevny pes bez PP" podobna kategorie totiz neexistuje
|