| Autor |
Zpráva |
Eny
|
# Zasláno: 25 Led 2005 11:48
- Nahlásit
To tttynka
ahoj tak jsem zabrousila na tuhle diskuzi a na koho tu nenarazim Je mi lito, že ti ta tvoje mrška takhle zlobí. Myslim, že tím že bys začala jezdit do Středokluk nic nevyřešíš, protože tohle chování potřebuje na nápravu jednoho figuranta a dlouhou práci. Střídáním figurantů bys tomu podle mě moc nepomohla. Zkus se dohodnout s Čagim, je na štěňata super a umí to s nimi, je to kliďas a to si myslim potřebujete. Přestaň kousat v kruhovce a obrany začněte dělat v klidu a úplně od začátku. Všechno se dá vyřešit, chce to jen trpělivost a zkušenost, on má obojí, domluv se s ním.
PS: asi bych se na vás měla přijet o víkendu podívat, stejně tam mám ještě nějaké věci. Tak možná když to uvidim, budu moc říct víc. Měj se pěkně.
PPS: máš pěknou fotku v PPČ s Leem
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 25 Led 2005 13:03
- Nahlásit
doporučuju se podívat na pár článků o probouzení drivů u mladých zvířat,třeba tam budou odpovědi na vaše problémy...
http://www.finographics.com/schutzhund/protection/protection.html
|
tttynka
Člen |
# Zasláno: 25 Led 2005 20:27
- Nahlásit
Eny
je ahoj . No dnes jsme zas byli na obranach, pretahpvala jsem se s ni ja pak zas cagy a asi po dvou zakusech jsem ji vzdycky uklidila a po chvili sem sla zas, aby se moc nenudila. faktem je ze to cagy umi, a to je hlavni. do tech stredokluk jsem si vubec chtela nekdy zajet a popovidat si se souckem, jak jsem ti tehdy rikala. Moje cuba je holt strelena, ale i to se stava , hlavne abych to nepokazila jeste vic. toho se bojim. V tu sobotu by ses na nas mohla prijet podivat, to je fakt. dnes sem s ni jela opet v autobuse a vydrzela pet zastavek aniz by kvilela - hura, pak sem stejne musela vystoupit, protoze uz sem byla na miste. jinak by to treba vydrzela i dyl.
tak v sobotu se treba uvidime. zatim ahoj
ps: o ty fotce bych asi ani nevedela, kdyby mi to pudlice nerekla
Sali
jak sem psala, tak vzdycky jakmile sem soupala nohama nebo treba rozhazovala travu nebo neco, tak jak me kousala do nohy. dnes sme blbli ve snehu, tak sem ho nohama rozhazovala a ona se na me ani nevrhala, docela sem se divila, nejak se asi zapomela, nebo treba udelala prvni krucek k naprave.
|
Eny
|
# Zasláno: 26 Led 2005 08:25
- Nahlásit
tttynka
tak já to teda zkusim (přijet tam v tu sobotu :biglol , taky se mi styska po vas no jo co naděláš, když není čas. Pokusim se vstát a dojet tam, pokud ovšem nebude sněhová kalamita, to bych asi zůstala někde na cestě
Ale v nejbližší době stejně přijedu slibuju
|
tttynka
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2005 19:48
- Nahlásit
Eny
tak to by bylo skvely, uz se nam taky styska . tak snad snehova kalamita nebude, ale otazka je jestli ti kola neprimrznou k silnici. . Ted sem prisla z cvicaku a mam takovej pocit ze mi upadnou usi. cepice by byla asi ta prava vec na tohle pocasi - ja vim )
tak se zas ozvi
|
Eny
|
# Zasláno: 27 Led 2005 15:42
- Nahlásit
Prijedu, mno ale nevim, jestli se mi bude chtit v sobotu vstavat v pet , takze mozna dorazim pozdeji, ale na ty tvoje obrany jsem zvedava, takze se je budu snazit stihnout
|
tttynka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2005 21:18
- Nahlásit
Eny
pche,... ) nebud zvedava budes brzo stara. v pet teda nevstavej, ja bych to taky nedelala.treba to stihnes pozdejc.doufam ze tam vubec s tu sobotu budu, ale ja sem tam stejne vzdycky. )
|
květa
|
# Zasláno: 31 Led 2005 09:08
- Nahlásit
Ahoj lidi mám dotaz. Mám 2letého NO. Cvičím s ním, ale má reakci na klacek. Poradí mi prosím někdo, jak to u mého psa odbourat. Dík
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 09:15
- Nahlásit
květa
neexistuje jasná a stručná odpověď,je to přísně individuální problém a běh na hodně dlouhou trať...
Taková nejjednodušší a nejběžnější odpověď je dráždit s zapojováním klacku a kousat zatím bez klacku,ale to se snáz řekne než udělá a ani to v tomhle znění moc nefunguje...
Vyber si figuranta,který ti sedí,umí to a chce se mu do toho,a pomaloučku polehoučjku se do toho dejte.
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 09:20
- Nahlásit
květa
Záleží na tom, jak ta reakce vypadá. Jestli pustí a odskočí nebo jen vrčí a povoluje zákus apod.
|
květa
|
# Zasláno: 31 Led 2005 09:38
- Nahlásit
většinou začne povolovat v zákusu a překusovat.
|
květa
|
# Zasláno: 31 Led 2005 09:54
- Nahlásit
Ještě jsem zapomněla, že tato reakce nastala až poté, co jsem šla kousat na jinýho figuranta, který psa prý nechtěně vzal klackem přes hlavu. Od tý doby má tuhle reakci na klacek při obraně, ale i na mě když třeba rychle zvednu ruku. Moc mě to mrzí, protože pejsek je velice učenlivý a má velký předpoklady ve sportovní kynologii, ale teď si nevím rady. Už jsem i přemýšlela, jestli ho nemám dráždit třeba na řidítka sama. Přece jenom má ke mě větší důvěru než k cízímu.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 10:21
- Nahlásit
květa
Pokud se to objevilo po špatné zkušenosti s figurantem,mohlo by to jít pomalu odbourat,můžeš s těmi nápřahy začít sama na sebe ve hře,ale ne řídítka,ale balonek...a hrát si a chválit a hladit s nápřahy... rozmach ruky se změní v pohlazení a podrbání,musí psu zevšednět...nesmí dál přinášet stres a bolest.
Pak si to můžeš dělat sama se štokem...ale pořád hra a nápřah je součástí hry,nenese překvapení nebo bolest,ale mění se v podrbání nebo časem v hravý dloubání a poklepávání...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 10:23
- Nahlásit
Nikita
Třeba Meruna je vrozeně měkká a nápřah s náklonem jsem u ní neostranila nikdy...je to součástí jejího projevu,uhnout se tlaku...po čtyřech letech dřiny tom provrčí
a povolí stisk,ale vydrží to a už nepustí...
|
květa
|
# Zasláno: 31 Led 2005 10:41
- Nahlásit
Sali
Jo to máš pravdu na míček jsem to už zkoušela a je to docela v pohodě. Tyhle hry teď dělám furt, ale když přijde obrana a je v zákusu, tak je problém Figurant se snaží mu klacek moc neukazovat a když už tak ho sním jen pohladit nebo ukázat vedle těla. Bojím se , že už mu to zůstane.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 11:12
- Nahlásit
květa
heůe je to běh na sakra dlouhou trať,a pokud pes není sám od sebe pořádnej tvrďák,tak si takovouhle jizvu na duši z mládí ponese sakra dlouho...
Viděla jsem dospělou dobrmanku,co jí při kousačkách její vlastní domácí figurant vzal štokem přes oko tak,že jí rozsek víčko a odřel spojivku,a čuba dokousala s jedním okem zavřeným...a nic jí tos psychikou neudělalo.Ale ta byla asi pětiletá a pro kousání by dala život...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2005 11:15
- Nahlásit
květa
hlavně to nezkoušejte uspěchat,ten klacek se tam musí objevit jen na vteřinečku a zase zmizet...spíš bych s kjlackem dráždila,ale ve vlastním zákusu bych ho tam zatím moc necpala...a teprv po nějaké době bych ho pokládala na rukáv vedle hlavy v zákusu...klepala s ním do vodítka,o kalhoty....ale proboha ne najednou,vše krůček po krůčku podle reakce psa,ten nesmí zatím ztratit ani na vteřinku jistotu...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 1 Úno 2005 08:52
- Nahlásit
kÁMOŠCE VYHNALI DVOULETOU MALINU NA BONITACI,aNDRÝS NA NÍ UDĚLAL TO SVÝ SBALENÍ A PRÁCI SE ŠTOKEM,a dávala to do kupy dva roky.
|
Mikkin
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2005 17:16
- Nahlásit
Bud ma pes obranu v krvi a nebo ne. Pochybuju, ze by se to dalo nejak vyznamne vylepsit. Znicit samozrejme snadno, dobrej figurant je zaklad. Na klacek je treba zapomenout, dokad nebude mit pes jisty a pevny zakus, pak musi prekonat hlasove projevy figuranta a pohyb proti sobe a teprve az pak bych tam cpal ten "klacek"
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 3 Úno 2005 19:05
- Nahlásit
Mikkin
Podle meho by tam mel ten klacek byt porad, ale nikoliv nad psem podle situace a reakce psa s nim hejbat treba za zahama, ale aby si pes zvykal ze tam klacek je . No a postupne (zase podle reakce psa) ho v tom boji priblizovat az se po dlouhe dobe dostane spet nad psa a jeste pozdeji prijdou i udery. To jestli se podari reakci odstranit zalezi na stupni reakce, na povaze psa a na kvalitach figuranta.
|
Mikkin
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 10:32
- Nahlásit
2 Tchor: Urcite zalezi na psovi. Nektery to ustoji, jiny si musi zvykat. V zasade proti klacku v ruce nic nemam. V prvni fazi vycviku by ho ale nemel pouzit.
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 10:44
- Nahlásit
Myslim, že záleží na reakci, jestli ji má i na ruku, pak bych ze zašátku klacek nepoužívala, jestli ji má jen na klacek a máchání rukou mu nevadí, pak bych tam také od začátku klacek nechala. Chtělo by to vidět.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 13:50
- Nahlásit
Mikkin
s klackem je kříž,necvičíš vždycky jen se psem,co to má v krvi,a co se o něj dá přerazt traversa bez toho,že by ho to rozhodilo...taky už jsem se dopracovala k závěru,že buď na to to zvíře má,a pak je práce s ním labuž,nebo nemá,a pak je to opravdu kříž...otázka je proč dělat se psem,co na to nemá....taky jsem to řešila,byl to hec,mám k dispozici zvířata lepší,ale mě to nedá...je to hozená rukavice.I mě to baví,řešit questy,to je moje
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 13:58
- Nahlásit
Mikkin
Ty aktivně figuruješ,viď,jak se vyjadřuješ....?
Tohle se ani nedá probrat teoreticky,když tak jen obecně,pes na place ti všechno svým projevem poví a řešíš to v reálném čase...
Obávám se ale,že když se nakorví měkčí pes,zrovna klackem,nápřahem a sbalením se figuranta nad psem,nejlíp vším najednou,je to v háji.
Srovnala jsem bez problému u čuby rány klackem,když neviděla nápřah.Srovnala jsem i nápřah,když nebyl v tlačení.Ale jakýkoliv klasický tlačení v dominantní pozici nad čubou s hlasovým a nápřahovým projevem i holou rukou je konečná.Jak dá figurant najevo,že jí zahání,zažene jí.Musí i v tlačení celou dobu verbálně i nonverbálně vysílat,že je to hra,že SI PŘEJE,ABY ZŮSTALA ZAKOUSNUTÁ ...jinak čuba jede do pryč.Prostě poslechne a podřídí se,neexistuje,že by kladla odpor a pokusila se si kořist udržet,i když druhá strana dominantně vyžaduje vydání kořisti.....
|
Mikkin
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 14:07
- Nahlásit
2 Sali: Ne, aktivne nefiguruju, i kdyz si chci udelat figurantsky zkousky a mam i par zkusenosti s figurovanim. Vidam na cvicaku ruzne psy. Treba nas pes po zakusu nevidi neslysi (kupodivu na PUST reaguje velmi dobre), ale i takove psy, kteri kdyz uz po koristi chnapnou, tak pri jakemkoliv naznaku tahu okamzite pousteji.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 4 Úno 2005 14:18
- Nahlásit
Mikkin
protože ti pes asi jede v kořistnickým drajvu,šmrncnutým fighting spiritem...soudím podle tvých jiných výroků jinde...
to je můj cíl,sebevědomý pes,co bere figuranta jako protihráče,držícího kořist ze své strany,a kdo má pevnější nervy a větší bojovnost,si to nakonec urve....ten člověk to prostě dřív nebo pozdějc MUSÍ vzdát,stačí se nebát a pořád bojovat,TOHLE musí běžet hlavou mých psů......zamčení do kořisti,bez strachu a vnitrodruhové agrese....
|
Víťa
Administrátor |
# Zasláno: 5 Úno 2005 17:00 - Změnil/a: Víťa
- Nahlásit
Ahoj,
delší dobu jsem tu nebyl a sleduju, že diskuse o obranách se stále zajímavě vyvíjí.
Chtěl bych reagovat na několik věcí:
ad klacek
Přikláním se k názoru Tchore, klacek je potřeba používat od začátku nácviku obran. Už při kousání s malými štěňaty mám klacek pořád v ruce (pokud můzu mít jednu volnou). Samozřejmě ještě nenaznačuju údery, při hře (tahání) s kořistí klacek přikládám ke štěněti a hladím je s ním. Používám velmi zlehka klacek jak z boku tak i zhora. Štěně si na klacek zvykne, jako na samozřejmou součást obrany hned od začátku. Pokud bych klacek přidal až později např. při kousání na rukáv, pes bude vnímat klacek jako novou věc, na kterou bude přirozeně nějak reagovat.
ad vyhnání
vyhnání při kontroláku, je jednoznačně buď systémová chyba ve výcviku obran, nebo šel pes na zkoušku (bonitaci) ještě ne zcela připravený. Křik, poloha těla figuranta, údery a tlačení není nic co by mělo dobře připraveného psa dostat z rukávu. Pes musí v tréninku snést ještě mnohem větší zátěž. Ale je nutné se k ní postupně dopracovat.
Princip je docela jednoduchý:
Nejdříve řádně rozvinout lovecký pud, pes musí mít velkou motivaci kořist lovit.
Pak začne figurant psa postupně zatěžovat. Začne na něj fyzicky a psychicky působit. Samozřejmě vždy jen tolik kolik pes snese!
Figurant musí psovi vysvětlit, že jediná cesta z nepříjemné pozice je ještě intenzivější boj o kořist a ještě tvrdší zákus. Vždy, když pes vykáže odpovídající činnost, nechá jej figurant vyhrát! Pes postupně získává větší a větší jistotu a získá víru ve svou sílu a osobnost. Na každý tlak se naučí odpovídat ještě silnějším bojem. Pes musí vědět, že zákus a boj je jediná cesta k úspěchu!
Velmi záleží na zkušenostech tréninkového figuranta aby dokázal odhadnout, kolik zátěže může v tréninku psovi naložit a musí psa odměnit přesně ve vhodnou chvíli.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 5 Úno 2005 23:21
- Nahlásit
Víťa
jo,to je ono,to sportovní zamykání do kořisti,systém ty mě rukavici já tobě rukavici,kdo má pevnější nervy vydrží,trénovat postupně step by step na tom dlouhatánském schodišti příprravy sportovního ,a pokud děláš se psem,co na to má,ve třech čtyřech letecjh ti z toho vyleze pes s plezírem z boje,pes,co bude pro kousačky žít a pro to,aby si kořist nakonec odnesl,udělá cokoliv a ustojí cokoliv...
nedělám služebáky a neumím to prakticky udělat,ale ty další kroky k převodu do reality ulice znám taky...ale na sport tohle stačí.
|
Víťa
Administrátor |
# Zasláno: 6 Úno 2005 19:05
- Nahlásit
Sali
Není to jen o sportu, služební psi se cvičí úplně stejně. Jenomže se s nimi postupuje ještě dál. U sportovního psa Ti stačí pokud je schpen boje o rukáv s figurantem. Cílem je získat, případně ubránit kořist = rukáv.
U služebních psů je nutné zajít ještě dál. Kořistí se stává sám figurant. Pes jej nejdříve pouze loví, pak postupně nastupují náznaky boje a opravdové obrany. Nakonec pes získá takovou důvěru, že na každý pokus o zastrašení ze strany figuranta reaguje ještě intenzivnějším bojem a silnějším zákusem.
Ale základem je to co pes získal už na rukávu:
Jediná cesta z nepříjemné situace je ještě tvrdší a odhodlanější útok na kořist. Důležité je, aby pes pochopil tento princip a aby byl figurant schopen takové situace správně navodit a správně na psovi reakce odpovídal a vedl psa žádoucím směrem.
V hlavě to musí mít dobře srovnané všichni tři: figurant, psovod i pes
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Úno 2005 19:36
- Nahlásit
Víťa
jasně,teoreticky to zvládám,převod do velké kořisti,která je psovi i rovnocenným protivníkem a může mu jak ublížit,tak ho při nepozornosti třeba i zabít...je to pak trochu mix lovu velké kořisti a vnitrodruhové agrese,a je mi jasné,že na tohle musí být pes duševně i fyzicky vypracovaný tak,že nejen je schopen situaci kontrolovat,ale má z toho boje a následného vítězství i dobrý pocit...a docela to i vyhledává...Američani tomu říkají fighting spirit,nedá se vyvinout ani u extrémně dobrého jedince před třetím-čtvrtým rokem,chce to hlavně praxi a to srovnání si postupu v hlavě všech zúčastněných,a tak dále...
Ale nikdy jsem nezkoumala JAK PŘESNĚ se to dělá,a chlap když někdy figuruje v TARTu policajtům,dělá přesně jak mu řeknou předem...sám by to taky vést nedokázal.
Na to,co já cvičím,tedy i TARt ale ve sportovní versi,mi zamčení do kořisti celkem stačí...a k tomu teritoriální a majetnická agrese,v OPT výtržnost v místnosti je taky udělaná v lovu...resp. ve výzvě někoho,kdo má na sobě cíl snahy-ringový kabát...a vytloukačka ulice?Když se k tomuhle dopracuju,tak už ten pes nějak sám od sebe z předchozí přípravy půjde košem do napadajícího(ochrana sebe a mne) i unikajícího(tam je to jasný-loví)
Ráda bych tě někdy viděla dělat v praxi.
|