| Autor |
Zpráva |
kalinka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:26
- Nahlásit
Montik
no to přivolání je těžké protože ona když s ní jdu sama a nikde pes,tak je přivolání 100% radostné, svižné, když je pes mírný a pohybují se v blízkosti tak také tak z 80% příjde třeba pomaleji,ale když lítá dál s jiným psem tak vůbec nereaguje a lítá si dál a to nevím jak cvičit.TO je nejlepší na tom cvičáku. Piluji přivolání každý den,ale jak říkám v normálních situacích nemám problém,ale bojím se toho, že se něčeho lekne, uvidí zajíce, ptáčka a vezme dráhu.
|
TomášW
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:28
- Nahlásit
kalinka
Mi skoro vždycky pomůže zdrhat od psa. v 95% běžel za mnou. Pořád se mu schovávám a furt me hledá a když najde tak mooooc chválím. Teď se furt otáčí, jestli teda jdu za ním. Když vidím zajíce a je na volno tak upoutám jeho pozornost aby si ho nevšiml. Párkrát jsem ho uřval, ikdyž ho viděl..mám pocit, ale že by se vrátil...pocit no..uvidíme. Lokalita je tady good, je to všecko krom aut
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:28
- Nahlásit
kalinka
hele, jen tam mimochodem, estli jí učíš na stopce, tak bys jí neměla vůbec sundavat...být tebou, tak opravdu zamakám na tom přivolání (přes stopku)... Páč, estli jí budeš venku jenom tahat na vodítku, tak pak, až jí pustíš, tak se k tobě nebude chtít vracet a jsi v řiti...A chůze u nohy se dá naučit bez vodítka...je to lepčí, páč u zkoušek nesmíš vodítko používat, je jenom volně připlé na psovy..Takže vem spoustu ňamek a začni trénovat..pamlsek před čumák, psa u levé nohy jde se..
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:30
- Nahlásit
TomášW
přesně!! Vždy od psa!! To je základní pravidlo...On si má hlídat tebe a ne ty jeho, že..
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:45
- Nahlásit
Montik
néé to ne...na vodítku jí jenom netahám.Vodím jí na stopovačce a když jdeme vesnicí,tak na délku vodítka a když vyjdeme tak pustím a ona si běhá kolem,ale stopka se pořád zasekává za sníh atd.prostě otrava,ale vím, že musím, protože jinak vezme dráhu.U nás je schovka těžká protože kolem jsou všude pole a když jí mám na stopovačce a jdem třeba v lese,tak jde prostě dál, dokud stopka stačí a pak stojí a táhne dál nějak mě moc nehledá, když teda zavolám tak mě najde a to moc chválím a ňamku taky dám,ale jak říkám na té stopce je to blbý,ale budu to zkoušet.Jak jsi to dělala ty se stopkou a schováváním?
Jo to já když začnu utíkat,tak taky za mnou běží,ale v té situaci co se mi stala se ani neotočila.Prostě mazala pryč. A na té stopovačce,taky nemůžu utíkat pryč,tak dlouhá taky není.Chjo asi to moc řeším....,ale nechci zase něco pokazit,tak zkoumám jak to dělají jiní.
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 14:46
- Nahlásit
Montik
a u té chůze u nohy mám stále opakovat "k noze"?nevím jak na to.Nikdy jsem psa k noze neučila.
|
Barka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 15:03
- Nahlásit
Montik
Leda chodit po cestách na vodítku
no prave to je opruz.
ona ma poskrabany lejtka z hlubokyho snehu a porezany polstarky z ledu.......parada.
a to si pred 14 dny rozrizla o led polstarek huste, musela jsem ji to 14 vazat. to byl vopruz.
|
Barka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 15:13
- Nahlásit
nehune dneska zacaly vypadavat chlupy. ale fest. takovy chmiri, ne ty klasicky chlupy tvrdy. nevite co to je? ted v zime? normalnimu linani se to nepodoba. volala jsem na veterinu a rekli mi, ze mam prijit, kdyby se ji zacla tvorit hola mista.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 18:29
- Nahlásit
Útulek Jimlín - bělouš v nabídce:
http://www.utulek-jimlin.wz.cz/index2.php?p=pejsci
Pongo(č.2134-Světec), nejspíše švýcarský ovčák, 2-3roky starý pes, v kohoutku cca60 cm, dobrý zdravotní stav,
více informací na tel. 775 053 259
|
TomášW
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 19:17
- Nahlásit
kalinka
jak mě učili k noze ovel k noze! pamlsek před čumák ať ho vidí a chce ho, pak ho dáš mezi jeho čumák a své oči ať na tebe jakoby kouká, trhneš vodítkem když se nedívá, když se dívá tak chválíš, průběžně psa krmíš malými kousky a průbežně trháš vodítkem a pořád chválíš a pořád chválíš a pořád říkáš k noze. Ale důležizé je pořadí. Povel, trhnutí(pak už nemusíš ani) pochvala odměna... a samo i ty obraty na místě a za chůze. však oni ti to ukážou a opraví a naučí a všechno. nejlíp máš se podívat i bez pesa když třeba nemůže...
|
drakka
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2010 19:30
- Nahlásit
TomášW
trhat vubec neni potreba, to je proste cvicak...
|
babou
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 00:14
- Nahlásit
juu nebyla jsem tu dloouho a malem jsem i zapomnela, jak se vubec prihlasuje ...obcas jen nakouknu, ale je tu hafo novych lidicek, tak docela nestiham...kazdopadne ted mi to nedalo, takze zdravim a...:
(predevsim) to kalinka
stotoznuji se s drakkou a rozhodne hlavne v tvem pripade nedoporucuji trhat a skubat voditkem! co jsem pochopila, tva mala je jemna dusicka a i kdyz jen malinko trhnes voditkem, muze to vnimat hoodne negativne. vzhledem k tomu, ze co pises, jeste spolu nemate vybudovany 100%vztah, prohloubis trhanim nejistotu a neduveru. muze se klidne stat, ze kdyz ji pozdeji vypustis z voditka, bude se od tebe drzet v unikove vzdalenosti (zcela logicky, proc ma jit za nekym, kdo ma v ruce snuru, kterou dela neco neprijemnyho)...nikomu nic neberu, vim, ze kdybych trhla moji NO 1000x nikdy nenarusim nas vztah, ale kdybych 1x skubla s moji BSO minimalne pocucham jeji nervy a bude to mit okamzitou odezvu...je to hodne individualni, ale rozhodne se rid vlastnim rozumem, citem a predevsim povahou male. nedavej na jedinou radu, ale poslechni si, precti si vice moznosti, jak se da ceho cim docilit...doporucuju podivat se na tohle video...URL
pokud jde o smysluzbavene vystrasene utikani od psu, to bude chtit more trpelivosti a casu. vsechno se zlepsi, az v tobe bude mit mala jistotu, pak si pobezi "pro zachranu" k tobe. cim dyl spolu budete, cim vic se ji budes venovat, tim dulezitejsi pro ni budes, tim vic si te bude hlidat, proste si zvykne mit te u sebe a zacne to(tvou pritomnost) vyhledavat. (nevim, jak je stara, ale predpokladam, ze je to prcek)-dany okamzik je pro ni pravdepodobne tak stresujici, ze nema jinou moznost, nez prchat pryc, nema jednoduse tolik zkusenosti (pripadne ma ty spatne), aby se zachovala jinak. utek vyhodnoti jako jedinou moznost zachrany a to vcelku logicky, pod tlakem stresu pak neslysi nevidi. jediny co ted muzes udelat - vyhybat se krizovym situacim, vyhledavat situce zadouci a maximalne se male venovat.
tady ta neprijemna stranka psychiky by se mela do dvou let (individualni, imho max 3) srovnat. po prvnich haranich by mela prijit znatelna zmena k lepsimu aspon u nas to tak bylo a tak od 18mesicu (3.harani) si nemam moc nac stezovat. je teda pravda, ze jsem tomu psovi venovala veskery volny cas... vyplatilo se
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 07:49
- Nahlásit
babou
moc děkuji za rady.Určitě sije vezmu k srdci. Jsou jí 4 měsíce,takže je to prcek a ještě má špatnou zkušenost s pokousáním,ale to jsem tu psala. Tu chůzi u nohy budu trénovat pomalu a bez trhání.
Ještě má čas,takže to hrotit nebudu.To video je pěkné.
Když hodně tahala na vodítku,tak jsem občas cukla a když zpomalila,tak velká pochvala a musím říct,že už je to o moc lepší.A chodí ke mě bez strachu naopak.Příbíhá vždy radostně pro ňamku,tak z toho mám fakt radost.Taky se jí snažím věnovat a vymýšlet kam s ní jet,aby měla styk s pejskama. Cvičák teď bohužel není a když dneska nasněžilo,tak se obávám, že ani v neděli nebude Chodíme do Ďáblického háje a tam jsem se s bázlivostí vůbec nesetkala.Ono se řekne vyhýbat se krizovým situacím,ale ona se normálně psů vůbec nebojí,naopak.Nemá jen ráda,když jí nějaký moc valchuje,ale to se snažím jí přivolat aby viděla,že když příjde ke mě, že toho psa zastavím,aby na ní nemohl.Tak snad toto dělám dobře,ale vyhýbat se parkům a tak nechci, protože u nás na vsi téměř na psa nenarazím a když jo,tak je nakrátko a evidentě agresivní.
Tak do hárání máme ještě dáááleko
|
Pumpa
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 08:11
- Nahlásit
musim poznamenat, že kupříkladu Clarke poslouchá daleko líp, když je na volno. Už od mala jsem ho učila povely bez vodítka a připadá mi, že když je na vodítku, jakoby si uvědomil, "no jo, vona mi nevěří, tak naschvál nebudu poslouchat" Většinou chodíme i po městě na volno u nohy.
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 08:18
- Nahlásit
Pumpa
to je super,to bych taky brala,ale já jí na volno mít nemůžu.Bojím se, že mi zdrhne nebo jí něco zajede a na stopovačce zase tak navolno není. Ono je to těžké. Někdo má štěndo od mala na volno a v pohodě.Nic se nestane.No a pak má někdo štěndo na volno a stane se neštěstí a pak prostě se bojíš ho jen tak pustit.Takže já jí jen tak prostě nepustím.Jedině,když lítá se psem,tak vím,že jí nic jiného nezajímá(i když teď jak mi zdrhla,tak taky nevím). A Clarka si jako štěňátko vodila taky pořád na volno?
|
Pumpa
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 09:28
- Nahlásit
kalinka
Chodili jsme na volno, tam, kde jsem věděla, že nic nehrozí. Ve městě se bál spousty lidí a kolem cest projíždějících aut. Ale i tak se od malička schovával za mnou. A to dělá do teď, když přijde na něco, co nezná, schovává se za mně. Stejně tak, když ho dlouho někdo otravuje a on už ho nechce ani vidět, nacpe se mi mezi kolena a schová se.
Když jsme se učili nový povel, tak vždycky na dvoře, kde nejni tolik faktorů k rozptýlení. Naopak, když jsme opakovali, chodila jsem na ves nebo za chalupu na louku k lesu, kde je spousta vůní. Mám to trošku lehčí, protože Clarka jsem nic moc učit nemusela, protože přivolání od malička jakoby už uměl, je to nenažran, takže pro piškot by umřel.
Ale když nepřišel napoprvé, zavolala jsem ještě jednou, a když ani pak nepřišel, otočila jsem se a zdrhala. Tím jsem ho naučila, nejenom si mně hlídat, ale taky raději přijít, protože by mohl o něco přijít.
Navíc na cvičáku nebo kdekoliv, kde se blbne, cvičí a podobně, jsem ho v době odpočinku zavřela do auta, nebo uvázala někde ve stínu pod stromem, dala do kotce. Prostě jsem s ním nebyla. Sice si neodpočinul, protože tam dělal jak saň, ale přesvědčil se o tom, že se mnou je ta pr.el a tak se mně raději drží...
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 09:37
- Nahlásit
Pumpa
no to máš výhodu.Ta naše utíká za vším a vše jí zajímá.Lidi, psi....všechno.Nebojí se ničeho.(až na toho jednoho psa v neděli co mi zdrhla)Napadlo mě, že se jí nelíbil, protože byl velkej a ještě měl obleček,tak to se jí možná nelíbilo.Nevím no.Jo tak to já dělám také, že když nepříjde,tak od ní utíkám a to za mnou utíká hned.Ale trénuji to na zahradě.Venku teda taky,ale to mám tu stopovačku.JE rozdíl v tom, že ona se za mnou neschovává.Jak říkám...ničeho se nebojí,takže nemá potřebu se schovat.A když jsme byli s Mončou(Lemonkou) a Jessinkou venku,tak když už moc otravovala,tak se malá schovala u mě a nebo u Monči.Asi si říkala, že když je to panička toho otravnýho pesana, že si ho zklidní.Nevím.Ale u mě se také schovávala.Pak stejně zase za ní šla si hrát.
U mě je to hlavně o strachu a o špatné zkušenosti.A taky o tom, že ona opravdu běží hned za každým.Klidně by i dítě povalila aby si s ním pohrála.Na zahradě mám přivolání skoro 100% a to i když něco má.Tak buď to rychle sní a nebo to pustí a přiběhne no a venku taky přiběhne,ale to jí mám na té stopovačce,takže jsem klidná.
Musím si u ní vybudovat důvěru s tím aby věděla,že u mě se může schovat,ale je to težké, když se ničeho nebojí
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 11:02 - Změnil/a: Montik
- Nahlásit
kalinka
hele, nějak mi přijde, že jsi nepochopila sstém stopovačky...Ty tu stopku nedržíš, má jí za sebou POUZE courat....Tzn., že když se jí schováš, ona jde dál, tak prostě jde dál....ne, na dýlku stopky...Pak, když nepřijde, tak ti stopku zadupneš, nebo chytíš a zavoláš...neposlechne, lehce cukneš..Jde o to, že ona si musí uvědomit, že i když je navolno, tak tě musí poslouchat.Když tu stopku držíš v ruce, tak ona to moc dobře ví. To jen tak naokraj. Ještě bych ti doporučila jet třeba na výcvikáč sem www.figurant.estranky.cz tam by ti taky moc pomohli. Ad cičák, když nejni ten v Ďáblicích, proč nejdeš zase na hafbo?? Tam see cvičí pořád a právě že tam tě budou učit upoutat pozornost i když si hafan hraje. Jinak ještě jedna rada..když je Meggie v zápalu hry, tak jí nevolej, páč stejně víš, že nepřijde (nemá to ještě zakódovaný), a zbytečně si tím to přivolání kazíš.. Taky by ti na hafbu přesně ukázali, jak se se stopkou pracuje. Jo a to k noze, jak psal Tomáš, tak to nee... Vodítko zahoď a prostě jí dej ňamku před čumák, jděte..Zatím nechoď rovně, choď do pravýho kolečka a vždycky jen chvilku..Jo a tu ruku měj tak, aby ten pamlsek jakoby dolovala...Povel zatím ani říkat nemusíš...Nebo jestli chceš, tak ho ale řekni jen na začátku jednou. Trénuj to ale jenom chvilunku... A ještě odpověď na tvůj dotaz..já stopku používat nemusela, všude (u nás na vesnici, ve městě nee) jsem chodila navolno, přivolávala odměňovala, schovávala se..Přivolání máme 100% v každé situaci (snad jen, když mu před nosem vystřelí zajíc tak asi ne, ale už dlouho jsem neměle tu čest)...Ale chce to trénovat ve všech nmožnejch situacích...Že máš přivolání na zahradě ti do budoucna bude na prd...Co nejčastěji choď ven, volej jí odměňuj, postupně zvyšuj nároky..Když bude v dálce pejsek a tak.... Ale chtělo by to ten cvičák...
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 12:39 - Změnil/a: kalinka
- Nahlásit
Montik
no jo jenže když jí ze stopovačky pustím,tak když začne brát dráhu,tak je mi stopovačka na prd.Mety už má pěkné,takže když bude dál a já nebudu dosahovat na stopku,tak až veme dráhu třeba za zajuchem,tak jí tu stopku nezašlápnu jako když jsem někde kde vím,že nic není,tak jí pustím z ruky a táhne jí za sebou,ale ona je blázen, chce běžet za koňma, za zajícena prostě za vším.Já jí sice přivolám to jo,ale v zápětí se sebere a poběží tam stejně.Nemám moc zkušeností,takže jsem taková nejistá. Jo to zkoušíme s tou ňamkou v ruce a to ona jde.Je také žravá.
S tím cvičíkem je to těžké. Řeporyje jsou pro mě opravdu hooodně daleko.Bára byla super,ale moc se mi nelíbilo to prostředí.Maggie si prostě cestovala kam chtěla a jak to není oplocené,tak jsem měla hodně velký strach a z výkladu jsem měla kulové.Všichni psi si na oko hlídali páníčky jen Maggie partyzán se klidně sebrala a šla za obzor.Nebo se tam škrábala nahoru tím roštím na tu silničku. Byli jsme v Rychetách(nebo jak se to skloňuje) a tam jak to bylo oplocené tak jsem byla úplně v klidu.Vím, že venku to také není oplocené,ale když máš dávat pozor na výklad i na psa,který ti mizí v dálce,tak to není jednoduché.A jak říkám ona ke mě příjde,ale v zápětí jde znova. No na vesnici jí taky nemůžu mít na volno, protože běží ke každému plotu se psem a všechno žere
No musím to zkoušet jak říkáš a doufat,že si mě opravdu začne hlídat a nebude pelášit za vším co uvidí a nebo rovnou neveme dráhu domů.
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 13:00 - Změnil/a: Montik
- Nahlásit
kalinka
když jí k sobě zavoláš, tak yb u tebe měla zůstat, dokud jí nedáš povel volno....nemělo by to být tak, že k tobě přijde, veme si ňamku a hned běží dál...Prostě u tebe musí být, dokud TY jí nepustíš..(hrát si s ní, opakovanějí dávat pamlsky..) S tou stopkou ...opravdu by jí měla pouze tahat az sebou... To, že jí držíš ti s přivoláním nepomůže... Být tebou, tak bych vyjela někam do polí a lesů, odepla a cvičila..Kdyby ti někam začala zdrhat, otočila bych se a utíkala na druhou stranu..Prostě se kousnout a nechat jí... To s řeporyjema..nevím, co tam řešíš..ta si jí měla mít na vodítku, když ses o ní tak bála...Pokud je navolno, má přeci pávo se jít podívat, prozkoumat..je to mímo, ona by ti nešla někam bůhví kam... Myslím, že by stálo za to, pokud vám neotevřou co nejdřív cvičák, tam aspoň 1x týdně zajet.. třeba o víkendu..Dalo by ti to opravdu hodně.
Edit: já tam jezdila s miminem od 2,5 měsíců a to až z Kladna...
A ještě jedna věc..Nechci tě do hafba nutit, to opravdu ne..jen se ti snažím pomoct...
|
drakka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 13:14
- Nahlásit
kalinka
Koukam ze Maggie je trochu jako Freya, ta byla taky od malicka venku ztelesnena nezavislost, psy milovala, panicku si hlidala jen selektivne Kdyz jsem si ji privedla domu tak jsem premyslela kdo vymyslel ze male stene se instinktivne drzi sveho pana )
Takze ja bych ti doporucila tu stopovacku fakt nepoustet. Pokud se ti nauci utikat, bude se to velmi spatne odnaucovat. Tim nechci rict ze ma byt zbytek zivota jen na voditku, to vubec. Ja bych se ale strasne moc zamerila na to ji maximalne navazat na tebe - aby se na tebe naucila soustredit.
1) Privolani/osloveni - vzala bych ji na provesene voditko (ne stopku, neco mnohem kratsiho), do ruky mnamky. Trenovala bych osloveni (nadseny hlas, klidne nejaka zdrobnelina jmena) a jakmile by se na tebe podivala, okamzite s pamlskem v ruce navest bliz k tobe a odmenit. A jde se dal. Opakovat kazdych par metru. Muzes zacit na zahrade a postupne jit ven, zkouset to v provozu. Voditko by ti melo dodat kontrolu, pokud by treba zavahala - zajimavy pes nekde - tak muzes voditkem trochu pritahnout ale klidne ji pamlsek vrazit primo pred cumak a navest ji k sobe. Postupne muzes prodluzovat voditko, nechat ji ho za sebou tahnout (ale jen tak aby jsi ho kdyztak stihla chytit). Cilem je aby reagovala rychle a po osloveni se na tebe vzdycky podivala a mela tendenci jit k tobe (dalsi faze je pak privolani jako takove).
2) drz si ji kolem sebe v okruhu max 2-3 metry, kdykoliv se ocitne dal, privolej a pochval a odmen, zkus treba nejaky cvik - sedni atd. Bude to tezky pac je mala a rozlitana a chce obejvovat svet kolem sebe, ale cim driv si zvykne na nejakou rozumnou vzdalenost kolem tebe tim snazsi pro tebe bude ji kontrolovat. Ze 2 metru se jeste vrati, z 5ti uz to bude treba mit bliz prave k zajici nebo cizimu psovi...
3) doprej ji i dost moznosti k pohybu na volno - na zahrade a nebo venku nekde kde neni velky provoz a je to tam prehledne a muze si litat aniz bys ji musela "buzerovat".
4) uz to tu bylo receno ale hraj si s ni. Pokud si oblibi micek nebo nejakou hracku, mas napul vyhrano, mas hned dalsi silnou paku proc jsi zajimavejsi nez cizi pes nebo zajic. Taky bych doporucila s ni zacit delat nejaky sport co nejdriv, nemyslim poslusnost ale treba agility, dogdancicg, dogfrisbee...neco kde spolu musite spolupracovat, je tam nejaky pohyb a obe muzete mi radost z toho co noveho jste se naucily...
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 13:25
- Nahlásit
Montik
jo jasně však já vím a děkuji ti za to.Rady si opravdu beru k srdci!
No já si právě myslím, že ona by šla bůh ví kam.Já doufám, že v neděli už cvičák bude a pokud ne,tak si to promyslím a třeba se přijedeme do Hafba podívat. Jo já jsem sice z Prahy,ale z opačného konce a cesta tam mi trvá víc než hodinu a to když není provoz.Jinak Jižní spojka je zabitá. A MHD bych jela tak 2h ale uvidím no.
Ty jo to nevím zda by za mnou utíkala, když bych se otočila a utíkala jinam, když by měla něco hooodně zajímavého.Ale jo zkusím to.Někam vyjedu.Teď se o ní daleko víc bojím po tom co se stalo.Předtím jsem jí taky měla na volno a všude jsem četla, že si štěndo páníka hlídá a vzala mi dráhu domů.Byla chyba, že jsem byla na poli kus od baráku,ale i tak no....Takže je lepší jet někam autem,aby nevěděla jak domů co?
Taky s tím nechat si psa chvilku u sebe dokud jí nedám volno.Ona na hračky venku moc není.Chvilku se tahá,ale pak jí to stejně nebaví,takže spíš cvičit?Hrát si s ní také nemůžu protože ona jakmile s ní začnu blbnout mi jde po rukávech a mě prostě nejde to odnaučit.Od malička jí říkám, že nesmí, přestanu si s ní třeba hrát, nevšímám se....ale ona se příště zase zakousne do rukávu.Takže jedině ta hračka a to jí moc dlouho neba.No uvidím.Zkusím o víkendu někam zajet a vyzkoušet rady.Snad v pondělí nenapíšu, že se mi pes ztratil to bych asi zešílela.
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 13:51
- Nahlásit
drakka
no to je právě o tom, každý má na to jiný názor a já musím usoudit,který postup by pro Maggie i pro mě byl nejpřijatelnější.
To co říkáš ty,tak to v podstatě dělám.A přivolání se opravdu lepší.Pouštím jí na volno(většinou se stopkou,ale občas i úplně na volno),když vidím, že ten pejsek je pro ní hodně zajímavý a že za ním pořád chodí,tak jí nechám na volno s tím, že vím, že ten druhý páníček má dobré přivolání a v případě potřeby ho zavolá.Maggie půjde s ním a až bude blíže,tak už jí přivolám většinou v pohodě.
Jinak se snažím měnit směry na té stopovačce, utíkat od ní atd,ale na délku stopovačky.Někdy jí pustím, když je zamotaná jdu kousek dál, přivolám a zase si stopovačku vezmu.Zkusím asi ty agility.To jí bude si myslím bavit.Ona je akční a nebojí se.Už šla i po kladině, tunelem i přes ačko a s pobídkou a ňamkou to zvládla.Žádná tvrdohlavost.A jak je to s Frejou teď?
|
drakka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 13:57
- Nahlásit
kalinka
je to mnohem lepsi nez to bylo ze zacatku ja jsem totiz trpela nazorem ze pes na voditku je chudak, takze jsem ji chtela mit vsude navolno, jenze u ni to proste nebyl dobry napad uz od malicka. Takze jsme se trapily pomerne dlouho Stopovacka tazena za psem se mi tez neosvedcila, anzto uz 5ti mesicni pes mi s ni dokazal temer kdykoliv zdrhnout (proste nemam uplne nejrychlejsi reakce), navic i dkyz se mi ji povedlo pridupnout, tak mi stejne ve snehu (zkousela jsem to v zime) podjela pod nohou a pes byl vcudu.
Ted je to ok. jediny problem mame bohuzel se zveri. Freya se naucila hodne lovit a pokud jde po stope tak proste nevidi a neslysi. To jsem taky hodne podcenila kdyz byla mala, nikde se nepsalo ze BSO maji lovecky instinkt...
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:11
- Nahlásit
kalinka
hele, to co píše drakka je taky dost dobrý, ale každopádně, co je nejpodstatnější, je to, když jí zavoláš, tak aby u tebe chvíli vydržela..kámoška nedávno radila jedný holčině todle: zavoláš psa (třeba jen jménem, ke mně můžeš začít používat až časem, zatím je nejdůležitěší naučit jí na jméno...)Ona přijde, ty jí dáš pamlsek a hned znova zopakuješ:jméno, pamlsek a znova a znova a znova..Výsledkem pak je, že ona bude čeka, že bude další a další pamlsek a ty jí pak dáš volno, což bude známka toho, že má jít.. takhle to opakovat..zavolat jméno, přijde, pamlsek, znova jméno, pamlsek, znova...ze začátku si veme první pamlsek a asi se vydá zase pryč..tak znova nadšeně jméno, třeba si kousek couvnout a zase jí dát pamlsek a pak rychle zase, ještě, než ti odejde...bude to chtí asi grif..Opět, začni nejdřív an zahradě, postupně přidávej na rušivých elementech.. to kousání do rukávů...zkoušela si hrozně moc vyjeknout?? Vyjekneš, jakože tě to strašně moc bolí, ona by tě mela pustit, v tom okamžiku jí moc pochválit a začít zase hru, ale už třeba na hadr nebo na peška... Hračky ber ven pokaždý jiné..Kup míček na šňůře (estli ho ještě nemáš), létající talíř.... Cokoliv, hlavně, ať k tomu doma nemá přístup, prostě hračky jen na venek... Jinak si myslím, že ten postup, co psala drakka je pro vás Ok....Ona s tím má větší zkušenosti, ale každopádně bych doporučila vyjet někam, kde to vůbec nezná, do lesa, louku, tam jí to taky učit, ale třeba bez stopky (zvěř je v tomhle počasí dobře vidět). tam trénovat bez ničeho.... Chce to čas, ale to pude....
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:12
- Nahlásit
drakka
jo tak to malá je stopařka taky.Naštěstí zatím jenna zahradě stopuje kočky.Na poli mi ještě nějak moc za stoupou nešla,ale na té zahradě šla od dveří po stopě až k plotu, kde kočka opustila zahradu a to nebyl kousíček. No jasně.Já sice mám většinou rychlé reakce,ale ona opravu má mety,takže vím,že kdyby tu dráhu brala,tak mi nic nepomůže.Ani běžet za ní ani na druhou stranu.Tudle jak se lekla toho pesana,tak se opravdu na volání ani neotočila.A jak jsi to podcenila to lovení?jako,že ti utíkala a nebo jsi tomu mohla nějak aspoň trochu zabránit? Mě chce utíkat za každým člověkem a tudle jsem koukala, že na obzoru vidí mezi polema jet auto a to bylo hodně dalko a úplně se zastavila a sledovala......tak taky nevím zda by ho nechtěla na tu dálku chytat.To samé koně...prostě za nima chtěla a myslela jsem že když s ní k nim půjdu,že uvidí jak jsou velcí a už za nima nepotáhne...omyl...táhne stejně......U nás jsou téměř všude jen pole a když je lesík,tak s lidma....težké schovávání.Zkuísm někam vyjet a budu doufat že nezdrhne a pak uvidím co dělá,když mě vůbec nevidí.Zkouším se jí schovávat na zahradě,ale tam toho moc není a vždy mě najde, pokud mě chce hledat.Když ne,tak na mě prostě prdí a dělá si to svoje(požírání všeho).
|
kalinka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:23
- Nahlásit
Montik
no to jsem asi podcenila.Na jméno nepříjde.Příjde na povel "ke mě", na jméno jen zvedne hlavu Jakmile řeknu ke mě,tak běží o závod.To zase jo.Jak říkám já s přivoláním nemám problém,když je klid, nikde nikdo, žádný rušivý element, vždy příjde.Sedne si taky v pohodě, venku umí i chvilku čekat..ale to dělám opravdu jen chviličku protože je z divokých vajec. Ale přesně jak říká Drakka je prostě samostatná a klidně si jde po svém a jakmile je něco mooc zajímavého v dálce,tak jsem jí ukradená.Ono je blbý že je to i kolo, běžkař, pes,...prostě je jí to jedno.
S tím kousáním to máme od mala.Ona si prostě hraje s otevřenou tlamou a chce prostě kousat za každou cenu. Doma jsem jí to už téměř odnaučila,ale venku se mi to vůbec nedaří.Zkoušela jsem kvičet, to ona pustí, já pochválím v zápětí to udělá znova.Udělá to kdykoli,když vidí,že si s ní chci hrát a dám ruce níž.zjistila jsem,že kvičení na ní nepomáhá.Na to to pustit to jo,ale na to aby to příště neudělala to ne.... Ode mě už dostala párkrát přes čumák(jako né nijak moc,ale na upozornění,že jako už fakt ne,protože zvýšený hlas taky nepomáhal) i jsem jí zavřela do kuchyně aby se uklidnila...fakt jsem dělala všechno možné a teď teda doma mě už tolik nekouše,ale jiné jo a venku taky
|
drakka
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:26
- Nahlásit
kalinka
ja se ji taky zkousela schovavat, osvedcilo se mi to s prvnim psem, byla to takova nase prima hra kterou Tori hrala rada, vzdycky me hned nasla Jenze s Freyou jsem to vzdala pac ona kdyz me hned nenasla (nevidela) tak proste vyrazila domu, musela jsem z krovi vylizt a zavolat na ni ))
S tim lovenim...ja mam problem v tom ze mi lovi i moje starsi fenka, ale dokud jsem mela jen ji, tak jsem to nijak moc neresila, pac jsme bydleli na sidlisti kde zas tolik zvirat nebylo a i kdyz jsme nekde v lese (chodila jsem vencit zrovna do Dablickeho haje) na neco narazili a ona utekla tak se za par minut vratila. Tehdy mi to neprislo nijak blby (bohuzel). No problem nastal ve chvili, kdy jsem mela malou Freyu, prestehovali jsme se na misto s velkym vyskytem zvere, takze nejen ze zacla zdrhat vic Tori, ale pokazde samo strhla Freyu s sebou. Navic jeden pes jeste nijak extra nebezpecny neni, ale dva psi jsou uz schopni treba ustvat srnu Takze pruser veliky...a ja blbec si porad myslela ze to nejak zvladnu. Z dnesni perspektivy bych rekla ze zasadni problem je kdyz pes zjisti ze loveni je super adrenalin, zkratka kdyz to "ochutna". Az budu mit dalsi stene, tak ho budu velice ostrazite sledovat a krome toho ze ho uz od prvniho dne budu ucit soustredit se na mne, drzet se u mne a tak, tak jakmile budu mit pocit, ze ma nejake utikaci sklony za zveri, tak ho fakt pri prochazkach v lese nebo na poli dam na stopovacku aby prave nedoslo k tomu uteku...Protoze co nepozna, to mu chybet nebude. A az vyroste a dostane rozum, tak uz bude na mne natolik nafixovany a doufam i poslusny, ze to zvladneme. Teda to je plan
|
Pumpa
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:39
- Nahlásit
Holky a já si vždycky myslela, jak feny drží víc při pánovi...
Clarke je pořád na dohled a když ho pošlu vpřed nebo i když vystartuje sám je odvolatelnej.
S tou oblíbenou hračkou, jak říká Drakka je to dobrý, budeš lukrativnější cíl, než zajac... Asi to chce zkoušet a myslím, že hlavně ten cvičák by potřebovala jak koza drbání, aby ji ostatní čokli tak trochu zevšedněli... a aby viděla, že nejni jediná na tomhle světě...
|
Montik
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2010 14:49 - Změnil/a: Montik
- Nahlásit
Pumpa
přesně, Lucky je taky záprdelák...
Ehm..neměli jste náhodou včera narozky?? 2.????
|