Kynologická diskuse

- Kynologická diskuse - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -  

Kynologická diskuse / Chov psů, chovatelství / "Plyšák" Samojed
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
Autor Zpráva
brezen2008
Člen
# Zasláno: 10 Bře 2009 09:39
- Nahlásit

worick
vyšel tedkons 5/3,takže je na pultech

worick
Člen
# Zasláno: 10 Bře 2009 11:45 - Změnil/a: worick
- Nahlásit

ankaras
já jsem taky začátečník, takže občas taktéž tápu a hledám kde se dá. Teď jsem zrovna měla podobný dotaz na poradkyni chovu samojedů, jestli Worčovi neuškodí to tahání mně po lese -hlavně když se mně snaží dostat na kopec (my jsme teď měli rok) a potvrdila mi to, co si selským rozumem sama zdůvodním, že pohyb z radosti (ne, že na něho budu ječet s bičem táhni, ale tahá jen pokud on chce) mu rozhodně neublíží, ba naopak prospěje a přispěje k lepšímu osvalení a zpevnění šlach a kloubů. S tím hyperaktivem máš stejný problém jako já a pokud s ním budeš zatím jen běhat (a nejsi teda maratonec) bude to jen dobře. Na pejskovi sama poznáš, kdy už se mu běžet nechce, tak prostě jdete. Ale myslím, že takový pesa už toho naběhá hodně. Popíšu včera. Běhal na volno na procházce, tryskem honil tu kachny z potoka, tu nějaké ptáky, než šel na vodítko naběhal tak hodně rychlé 2km. Pak jsme šlapali kilometr k lesu na vodítku - to měl oddech. Tam jsme připli postroj a běželi indiánským tak kilometr a pak se drápali 200m svahem nahoru. To už vypadal že má dost. Zmerčil asi srny, vyrazil trapem 200m z mírného kopce - to jsem ho brzdila jak se dalo, bylo to na blátivé polní cestě v šeru - no o držku! Nohy mi lítali do všech stran, uklouzla a ztrácela balanc jsem nejmíň 6x. 100m mírný poklus, další srna - 50m brždění. 150m rychlý běh a pak ho zase snažit přibrzdit. Mírný poklus k babči 200m. Vždycky když vypadá, že už má dost, jakmile by zmerčil srnu vystřelí jak raketa. Snad tak 10km jenom běhu by pomohlo, ale to já rozhodně nezvládám. Proto začínám řešit nějaké to vozidlo.