| Autor |
Zpráva |
ajunka
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:03
- Nahlásit
ja krmím happy dogem začali sjem jím krmit na radu chovatelky aby nám psy přibrali psi opravdu přibrali žrádlo jim chutná- černá je černá a zrzavá je zrzavá a neplatí se tam 200 zbytečný stovky za reklamu jako u eukanuby nebo puriny proplanky ) takže máme srovnatelně drahý žrádlo ale o 200-300kč levnějš.-)
|
Verca
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:06
- Nahlásit
west
jo to znám, taky mám bílého psa a musím si dávat bacha, protože chodíme i na výstavy. a právě v nutro choice je tak o dvě třetiny méně vitam. A než v purině. proto mám nutro.
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:12
- Nahlásit
Verca
Ja teda nevim,ale zloutnuti zpusobuje beta karoten-to je prirodni barvivo a zaroven provitamin A, samotny vitamin taky zpusobuje zloutnuti?
Jinak tenkrat myslim katri z bisonku,co chova maltezacky mi rikala,ze krmi Gilpou prave,ze nema beta karoten (nebo jen minimum,ted nevim...)
|
Verca
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:17
- Nahlásit
krecinek
no mě dost lidí řeklo, že jo. teda u nás ve zverimexech a taky jeden chovatel... tak jsem si ířkala, že snad jo...
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:22 - Změnil/a: krecinek
- Nahlásit
Verca
No,nevím...ale myslím,že barvivo jsou jen ty karoteny (napr.beta karoten)...proto je mrkev treba oranzova.Ale v mrkvi je pouze beta karoten, vitamin A neni v potravinach rostlinneho puvodu.
|
Verca
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:27
- Nahlásit
krecinek
to mi chceš říct, že já jak blbec pořád hledím na vitamin A?! a sákryš.
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:29
- Nahlásit
vůbec nemám šajn o čem je řeč, já se jen řídím tím mrkev - NE, NE, NE
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:34
- Nahlásit
west
Jo,je to tak po mrkvi bila srst zloutne,ale ja jsem toho nazoru,ze cas od casu malinko neuskodi, proto, kdyz jim syrovou mrkev, tak mu zdibiček taky dam
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:37
- Nahlásit
krecinek
jasný, mě o to ani tak nejde, já na výstavy chodit nechci. Mě by asi syrovou mrkev neskouskla, páč celkově ovoce a zeleninu moc nemusí. Zatím slyší jen na maso.
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:38
- Nahlásit
Verca
Hele,já fakt nevím,ale myslím,že něco bych vědět měla,když to studuju Holá fakta: karoteny jsou provitaminy vitaminu A-tj,ze si ho v tele z nich vyrobis. Rostliny maji pouze provitamin A, zivocichove si z neho pak vyrobi vitamin A. A dalsi fakt-beta karoten je prirodni barvivo. Takze proste dle meho nazoru vitamin A "nebarvi", ale kdybys zjistila nekde o neco v nakym clanku,ze ano,tak budu rada,kdyz mi das vedet...
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:39
- Nahlásit
west
Nam taky vystavy nehrozi,jsme bez PP a ten muj zere jablka,trochu ty mrkve,cherry rajcatko,papruiku,okurku...on ma totiz o to naramny zajem,hlavne,kdyz to bastim taky ja,tak se musi kouknout,co to mam
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:42
- Nahlásit
To jo to naše piraňa taky, včera jsem si postavila na stůl v obýváku sklinku s minerálkou a jak jsem odešla tak se po ní prý vrhla a ublízla si.
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:45
- Nahlásit
west
Normalne ten muj rostak jednou,kdyz jsem meli navstevu a na malem stolecku byly bramburky,vyuzil chvile nepozornosti a najednou krup krup a tak se vzajemne ptame,kdo mu dal bramburky-nikdo,on se oblouzil sam Ale tohle vi,ze nesmi,nejak toho proste vyuzil,no
|
emikami
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:48
- Nahlásit
Verca
No ale v Purině pro plan je také jak soja tak i beta karoten.
ANF - TEDA BRALA JSEM HO FAKT JAKO DOBRÉ KRMENÍ, ALE NYNÍ DLE SLOŽENÍ SE MI NELÍBÍ...
INGREDIENTS:
Poultry by-product meal, ground yellow corn, ground whole wheat, chicken fat (preserved with mixed tocopherols and ascorbyl palmitate), beet pulp, fish meal, corn gluten meal, dried egg product, natural chicken flavor, dried whey, brewers dried yeast, dried cheese, lecithin, potassium chloride, dicalcium phosphate, salt,.........
Poultry by-product meal,....
poultry - drůbež
poultry - drůbeží
by-product - vedlejší produkt
by-product - následek
by-product - vedlejší zplodina
by-product - vedlejší výrobek
meal - moučka
meal - krmení
meal - jíst
meal - stravovat se
meal - šrot
meal - melivo
salt - sůl
---------------------------------
Biomill adult mini
Ingredients
Dehydrated poultry meat, corn, wheat, rice, vegetable and animal fats, vegetable proteins, fish and fish oil, beet pulp, oligo-saccharides, extracts of yucca, yeasts, DL-methionin, minerals, trace-elements and vitamins.
These raw materials are not issued from organic culture.
Dehydrated poultry meat
dehydrated - dehydrovaný
dehydrated - sušený
poultry - drůbež
poultry - drůbeží
meat - maso (z dobytka)
-----------------------------
Takže Biomill mi vychází lépe než Anf.
Verčo kde jsou orig. str. Nutro choice, nemohu je najít
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 12:54
- Nahlásit
emikami
ale Verča nekrmí Purinou, tu chci já. ale i jak bylo psáno v tom testu MF DNES tak žádné granulované krmivo není bezchybné. Pokud najdeme granule bez betakarotenu a bez soji tak tam zase bude scházet nebo přebývat něco jinýho. Teda to si myslim. Kdyby existovala jedna jediná a nej nej značka tak už bysme to museli vědět ne?
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:03
- Nahlásit
Mám na svých stránkách test, jak si ohodnotit novou značku granulí, poslala mi to známá z USA, prý podle toho tam chovatelé vybírají, takže to můžete taky zkusit
http://www.sweb.cz/assil/ostatni-granule.html
|
emikami
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:06
- Nahlásit
Happy dog - Toscana
Kukuřice, jehněčí masová moučka, lososí moučka, rýže, drůbeží masová moučka, bramborová mouka, cukrovarské řízky, drůbeží masový hydrolyzát, drůbeží tuk, olivový olej, bylinková směs, mořská sůl, sušená vejce, kvasnice, mořské řasy, minerální látky, lněné semínko, fermentované obilí, stopové prvky, vitamíny.
na prvním místě je kukuřice, což by mělo být maso, pak je jehněčí moučka, los. moučka, drůbeží masová moučka, proč je na prvním místě kukuřice, to netuším, již od začátku co krmím granulema, mi bylo vždy řečeno, že na prvním místě má být prostě nějaké maso.
.....Irland
Složení:
Ječné vločky, lososí moučka (10%), králičí moučka (10%), ovesná mouka, rýžová mouka, drůbeží tuk, bramborová mouka, cukrovarské řízky, játrový hydrolyzát, jablečná dužnina, sušená vejce, sušené kvasnice, ječmen, mořské řasy, lněné semínko, bylinková směs, minerální látky, stopové prvky, vitamíny
co to je ječné vločky, tím se jako krmí psi jo? pak zase jen samá moučka. kde je nějaké maso?
---------------------------
Purina pro plan. - tak tady vidím, že je to také jen drůbeží moučka, místo drůbeží masová moučka, ale nevidím že by to obsahovalo beta karoten, či soju,vy někdo jo?
http://www.proplan.com/products/SmallBreed_DryPupp y.html
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:08
- Nahlásit
krecinek
dle meho nazoru vitamin A "nebarvi"
To sice ne, ale pokud vím, tak karoten podporuje pigmentaci. A z praxe to funguje - Indymu na zimu světlá nosní houba a třeba mrkví se to dá korigovat.
|
Essi
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:08
- Nahlásit
Krmíme syrové maso a zeleninu a přílohu - hlavně rýži, vločky a těstoviny, jednou týdne roboran, jednou týdně vajíčka a tvaroh přimíchat do masa. Pokud jedem ven a není možnost vozit maso, granule First Mate a konservy, kde je fakt půlka kuřete.
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:12
- Nahlásit
Maya
Tak z těch co znám tam dobře vyšla Proplanka i Royal canin.
|
emikami
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:27
- Nahlásit
Maya
No to je dobré, ale něčemu nerozumím, a jak to mám spočítat, jako odečítat od 100 a přičítat? protože mi vyšlo
-10
-3
-2
-2
+5 ...takže to znamená co? ale asi to mám stejnak špatně.
kdyby se to odčítalo od 100 tak by to bylo 88 b.
Nejukly by jste se na to někdo, kdo to umí lépe, mně už je z toho zle, z toho zkoumání granulí, koukám na to brýlemi a ještě lupou fůj a ještě spoustu slov neznám
Ingredients
Dehydrated poultry meat, corn, wheat, rice, vegetable and animal fats, vegetable proteins, fish and fish oil, beet pulp, oligo-saccharides, extracts of yucca, yeasts, DL-methionin, minerals, trace-elements and vitamins.
These raw materials are not issued from organic culture.
Average analysis
Proteins 24%, fats 16%, minerals 7%, cellulose 2.5%, vitamin A 12000Ui/kg, vitamin D3 1300Ui/kg, vitamin E (a-tocopherol) 50mg/kg, copper 15mg/kg, EEC permitted antioxydant, without preservatives and colorants.
Jestli na to někdo má náladu tak díky.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:27
- Nahlásit
west
To jo, akorát že PP a RC vyrobené v USA. Lepší by bylo překontrolovat, jestli ty prodávané u nás vyjdou stejně.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:28
- Nahlásit
emikami
Začneš se 100 body a podle toho, jak odpovídáš, tak postupně odečítáš a pak zase přičítáš. Asi budeš mít správně těch 88.
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:57
- Nahlásit
emikami
Ne,taky jsem neviděla,že by by pro plan obsahoval soju a beta karoten. Sice tam má drůbeží moučka,místo masová,ale jako první má uvedeno kuřecí maso a to si myslím je víc než maso vá moučka,už jsem to dávala na bišonky:
Je to odsud z jedné diskuze o granulích
Hlavní rozdíl mezi těmito třídami je v tom, že ta lacinější mají jako bílkovinový základ moučku z masa a superpremiovky by měly mít jako první uvedeno čerstvé maso.
Co je moučka (pozor, ne masokostní ale masová, nejčastěji z kuřecího): je to vlastně maso rozdrcené a za vysokých teplot usušené, aby se dalo skladovat. Masová moučka je méněhodnotná tím, že se sušením znehodnocují některé živiny. Jenže pod masovou moučkou se může skrývat jak kvalitní surovina, řekněme svalovina, tak i úplný odpad(pařáty, hlavy). To je zjednodušeně řečeno případ těch úplně levných krmiv. K9 to ale není, je to taková ta lepší prémiovka.
Co je čerstvé maso: znamená to, že z masa se udělá kaše, ta se neskladuje, ale rovnou se z ní a ostatních přísad dělají granule a ty se suší za nižších teplot, takže si krmivo zachová kvalitnější bílkoviny.
Co se týká příloh, v obyčejnějších krmivech sa obvykle jako první uvádí pšenice, v lepších je to rýže. Rýže je lepší v tom, že je zpravidla nealergizující a lépe stravitelná. Na pšenici by nebylo zas až tak nic špatného, ale některým citlivějším psům může způsobovat alergii nebo zažívací potíže. Jako další přílohy se dnes v těch nejlepších používají např. bramborové úsušky nebo hnědá rýže.
A ještě ke kvalitě použitého masa. Na stránkách každého výrobce by měl být uvedený zdroj získávání masa. Tak např. kanadská firmy Maple Lodge farms, odkud pochází K9 a Nutram, který je kvalitativně o dost výš používá kuřata z vlastních odchovů a zabývá se současně i produkcí pro lidskou spotřebu. Porážecí linku mají ale pouze jednu a na ní se kuřata po opracování bez třídění rozdělují jak pro lidi tak pro psy. Takže v těchto krmivech najdete stejné kuře jako na vašem stole. Jestliže výrobce kuřata nebo jiné maso nakupuje z různých farem, nemůže nikdy udržet stabilní kvalitu. A to se týká těch obřích a často předražených krmiv jako je např. Eukanuba (mimochodem v Americe je to obyčené supermarketové žrádlo). Naopak právě u krmiv z menších firem s vlastní produkcí masa můžeme předpokládat stabilní vysokou kvalitu. Příkladem je bohužel nepříliš známé krmivo Chicken Soup a NutraGold.
Celkově je ale otázka které krmivo je nejkvalitnější nezodpověditelná, protože co může vyhovovat jednomu nemusí druhému. Psi nepocházejí z jedné výrobní linky a na to se dost často zapomíná.
Osobně mám možná trochu lepší přístup k informacím o krmivech jelikož již 15 máme prodejnu a velkoobchod s psími krmivy a zároveň 7 psů, ale pídit se po původu krmiv by měl každy a je to jen ku prospěchu našich pejsků. Zkušenosti se zákazníky z tohoto obchodu by ale vydaly na knihu..
Jinak si myslím,jak už tu někdo psal,hlavně že nekrmíme třeba Pedigree Každé granule mají svíá plus a mínus ej jasný,že každýmu vyhovuje něco jinýho-cenou,složením,jak to chutná pesoj,jak mu to svědčí apod...
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 13:59
- Nahlásit
Maya
To jo, ale myslíte že se americký od evropských liší. Mělo by to být stejné ne? Nebo aspoň přibližně. Že by si amíci vykrmovali svoje pesany kvalitně a na nás by kašlaly?
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 14:04
- Nahlásit
Mimochodem,co si myslítem,že je lepší-Pro plan nebo Eukanuba? Mně se u Pro planu líbí,že jako první příloha je rýže, u Eukanuby oproti tomu pšenice..ale pořád tak trochu váhám,zda zůstat u pro planu nebo zkusit Eukanubu-mám doma to i to,pesoj nechutná extra ani to ani to,(jo,to když to úpoleju třeba vývarem,to je pak jiná )asi by raději vařené maso a kosti,kterými ho ted sice rozmazluji,ale u granulí chci zůstat stejně...
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 14:08
- Nahlásit
Já bych byla pro tu Proplanku. Eukanuba má taky myslim soju ne? A hodně lidí většinou eukanubu opustily, říkaj že se brzo pesanům přejí. Ale vlastní zkušenost nemám. Taky mi přijde dražší.
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 14:17
- Nahlásit
krecinek
Taky se k ní víc přikláním...
|
west
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 14:22
- Nahlásit
Ruku na srdce, znáte nějakého psa, který by granule přímo zbožňoval? Já ne. My tady dumáme nad tím co nejlepšího pořídit a oni potom stejně jen přijdou, ňufnou k misce a myslí si kdoví co
|
krecinek
Člen |
# Zasláno: 14 Čen 2007 14:25
- Nahlásit
west
Jo,tak to mas uplnou pravdu-vzdycky na me kouká-no to ses teda predala,cuchne k misce,nekdy odejde,nekdy zobne,nekdy normalne zere(to kdyz vidi,ze opravdu dneska nic lepsiho uz nebude)
|