| Autor |
Zpráva |
Biluška
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2011 12:15
- Nahlásit
Řešíme s kámoškou jeden hypotetický problém. Podotýkám, že v reálu se nic takového nestalo, je to jen "co by kdyby".
Představte si situaci, že pes strhne zvěř. Třeba srnu. Je u toho myslivec, vidí celou situaci, zastřelí psa. Mrtvou srnu si onen myslivec vezme a zpracuje (sežere). Má v tomto případě myslivecké sdružení, kterému srna patří a jehož je onen myslivec členem právo na náhradu škody, nebo ne? V případě, že majitel psa zaplatí mrtvou srnu má právo si ji vzít?
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2011 12:34
- Nahlásit
Biluška
Podle mě (nejsem právník) má nájemce nebo vlastník honitby,teda myslivec,právo na škodu i na zvěř - veškerá zvěř a její části (třeba i paroží) náleží jemu - proto by měl člověk podle zákona (samozřejmě to nikdo neřeší) odevzdat i ty parohy nebo volat myslivce v případě,kdy na silnici usmrtí zvěř apod. Náhrada škody vychází z chovné hodnoty zvěře
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2011 12:41
- Nahlásit
jana33
TAkže majitel psa zaplatí maso, které zkonzumoval někdo jiný? Kámoška taky zastává tento názor. Mě se to pořád nezdá.
V situaci když můj pes zakousl slepici jsem slípku zaplatila a majitelka mi ji zcela automaticky dala.
I když rozbiju např. něco v obchodě musím to zaplatit, ale rozbitou věc si můžu odnést. De facto jsem si ji nedobrovolně koupila. S tou srnou mi to připadá stejné - pes ji zabil, ano musím nést za psa odpovědnost, musím ji uhradit, ale tím pádem je podle mě moje
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2011 12:47
- Nahlásit
Biluška
To by ti jí musel dotyčný myslivec dát,ale nárok na ní nemáš (podle mě). Je otázka,jestli se někdy něco takového konkrétně řešilo - pravděpodobnost,že myslivec i majitel budou přímo u toho a zároveň oba ochotný a schopný se domluvit,je asi dost malá.
|
Ketrin1
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2011 12:56
- Nahlásit
taky je "poněkud" nereálné, v situaci kdy mi dotyčný zastřelil psa, handrkovat se s ním že chci mrtvou srnu
|
Biluška