| Autor |
Zpráva |
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:53
- Nahlásit
PetraK
vidíš, že jsem ho akorát nakrkly. Ale přitom to všechny myslíme dobře.. těžko říct, třeba toho kluka podceňujem.. ale třeba taky ne.
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:55
- Nahlásit
inu
nejsem nakrknutý jen přemýšlím co napsat.....
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:56
- Nahlásit
inu
Jak napsala Petra :jestli se mi podaří každému kdo uvažuje jako Ty, jeho výběr rozmluvit a donutit ho k zamyšlení, je to výhra pro jednoho z potenciálních kandidátů na umístění v útulku.
|
Fajka
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:57
- Nahlásit
GroWer
hele fakt ti doporučuju sednout si k internetu přečíst o akitách(nebo jakýmkoliv jiným plemenu) všecko co najdeš a pak se na ně jet podívat na živo! Bejt tebou tak tím začnu... krom toho tu je na foru spousta lidí od spousty plemen co ti odpoví na cokoliv se zeptáš
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:57
- Nahlásit
GroWer
mě teda přišlo, že jsi. Poslyš, poradím ti: dej si práci, popřemýšlej nad tím, co jsme tu psaly, popřemýšlej nad tím, proč toho psa chceš a na co ho chceš, co všechno jsi ochotnej pro něj dlouhodobě obětovat a co ne, pročti si pár diskuzí, vygoogli si něco o plemenech, která tě zajímají a pak přijď znova a proberem to..
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:57
- Nahlásit
Ale třeba se fakt pleteme. Já bych nakrknutá trošku byla
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 20:58
- Nahlásit
takže vlastně říkáš že nikdo kdo se sám o sebe nedokáže postarat
(osamosttatnit třeba od rodičů a mít stálý příjem) by si nikdy neměl pořizovat velkého psa .....říkáš že všichni moc chtěli.. tudíš nic vyššího neexistuje čím by mohli prokázat že budou opravdu dobrými pány
|
LucieS
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:00
- Nahlásit
GroWer
Pořádně promysli, co budeš dělat, až někam budeš muset jet bez psa. Školní či studijní pobyt, dovolená s kámošema, pařba o víkendu... Kdo se postará o psa??
Jestli máma musí toho psa zvládnout a musí s tím souhlasit. Kromě mámy bys měl mít ještě někoho, kdo by psa mohl hlídat. Taková akita se nenechá pohlídat každým známým a ani tvoje máma nebude nadšená, když jí husky po týdnu začne dělat z bytu kůlničku, protože s ním nemůže běhat těch 20 km denně...
Vím co mluvím, mám dva velké psy a jediné štěstí je, že mám zahradu. Moje máma je hlídá, když potřebuju, ale ven by s nimi nikdy nemohla, psi jsou prostě v mé nepřítomnosti pouze na zahradě. Máma by je venku nezvládla.
|
Fajka
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:02
- Nahlásit
GroWer
takže vlastně říkáš že nikdo kdo se sám o sebe nedokáže postarat
(osamosttatnit třeba od rodičů a mít stálý příjem) by si nikdy neměl pořizovat velkého psa
blbost
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:03 - Změnil/a: PetraK
- Nahlásit
GroWer
ale sem velice rozhořčen nebo sem aspoň byl před 3 minutama
rozhořčen, jo?
A jak myslíš že by se cejtil pes, který by doplatil na to, že bys nedomyslel do konce všechny věci, které můžou nastat, a o kterých - nemyslím to vůbec ve špatným, je to i pochopitelné - nemáš ani tucha, ale který Ti tady - v dobrý víře- právě vypisují Ti, kteří už vědí co tak to soužití s čoklem obnáší? Může a nemusí, ale musíš počítat s tím slovem MŮŽE nastat tisíc a jedna věc a Ty bys měl být VŽDY tak zodpovědný, že to dotáhneš do konce tak, aby na to ten pes v žádným případě nedoplatil. čokl je závazek na dost dlouhou dobu, bude se Ti chtít všechno to okolo podstoupit? a to tady zdaleka nepadlo všechno s čím se můžeš potkat, to je jen zlomek mozaiky. Neměl bys být rozhořčený. Rozhořčený můžou bejt tak akorát lidi, který maj narvaný útulky po střechu a nemaj kam dát ty další potřebný. A není jich opravdu málo. Možná bys v rámci svého uvažování o psu mohl zjistit, kolik útulků je a projet si je, abys viděl. jako ochutnávku Ti sem hodím odkaz na Arga, který doplatil na nějaký takovýhle podobný výběr a dnes je již několikátý rok v útulku. Co to je za psa?? Kupodivu Maďarskej ohař s průkazem původu- A nebo víš co? já je sem z tý lovky v nouzi hodím všechny a Argův příběh, když budeš chtít v rámci zjišťování věcí kolem psů si můžeš přečíst. není to nic veselýho a až díky zkušenému výcvikáři se snad podaří ho vrátit do normálního života:
http://www.lovecky-pes.estranky.cz/stranka/ohari
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:04
- Nahlásit
makrel
jo, jo, něco podobnýho jsem tady vo pár stran napřed psala taky.
GroWer
Ne, to si interpretuješ špatně, jen ti chci říct, že to není jen tak a vyžaduje to opravdu mnoho obětí: koukni na mě, měla jsem ve svým životě dva psy. Myslela jsem, že zvládnu třetího. To mimino mám doma necelý tři tejdny a byly situace, kdy jsem byla fakt zoufalá: když se mnou nekomunikoval, když nechodil na zavolání, když jsem ho nemohla přesvědčit, že šutry se nežerou. Občas se mi doma počurá. Přiletím unavená z práce a první, co udělám je, že obleču starou bundu, vemu prcka ven, vrátíme se, dám mu najíst a napít a teprve pak mám chvilku na to uvařit si čaj a něco sníst já. Potom si pohrajem, pak je pauzička na relaxaci, já u toho překládám na PC, potom zase hra, trochu výcviku a výchovy a šup ven za kamarádama, nebo někam tramvají do města, atd, atd. A stejně se bojím, že na toho psa nemám, že to nezvládnu a on bude agresivní hajzl, co mi bude rvát psy, nepřijde na zavolání a podobně. Takže se snažím makat, seč to jde, dokud je malej. Nemám žádný čas na sebe. Téměř veškeré peníze jdou do jeho potřeb (za dva tejdny totálně odrovnal tři hračky, vet, krmivo, obojek, větší obojek, vodítko, ručník, deka, polštář....). Není to sranda a vlastnit psa vyžaduje mnohdy si něco odříct. Jsi připraven si odříkat deset let?
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:06
- Nahlásit
Krom toho jsem nikdy neprohlásil že jsi du kupovta velkého psa pouze co bych upřednostil a taky možná tu už zhruba dobré 3 hodiny chatuji na diskuzi se skušenými pejskaři o výběru plemene a narovinu říkám jaké mám možnosti a jaké nemám a ty jsem přídeš jako spása psů napíšeš tu odstavec který mě bolí víc než tušíš (nepopírám že v 99% toho textu je nic než pravda) ale také sis mohla pročíst předešlé 3 stránky (možná jsi to udělala, v to doufám,) z toho by si mohla vyčíst že jsem jsem nepřišel a řekl: TAK BUDU SI KUPOVAT VELKéHO PSA a poraďte mi kterou rasu!!!
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:07
- Nahlásit
+ takové detaily jako dovolená. Ne každý je ochoten jezdit tam, kam může pes, není to tak jednoduché jak se zdá, zvlášť s velkým psem. Prostě člověk pořád musí mít hlavě to, že má psa, že pes musí jít ven, musí žrát atd, atd. Ať je to na pařbě, v práci, dovolené, prostě pořád!!! A na to musí být člověk připravený. Pokud jsi, je to ok.
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:16 - Změnil/a: PetraK
- Nahlásit
GroWer
Krom toho jsem nikdy neprohlásil že jsi du kupovta velkého psa pouze co bych upřednostil a taky možná tu už zhruba dobré 3 hodiny chatuji na diskuzi se skušenými pejskaři o výběru plemene a narovinu říkám jaké mám možnosti a jaké nemám a ty jsem přídeš jako spása psů napíšeš tu odstavec který mě bolí víc než tušíš (nepopírám že v 99% toho textu je nic než pravda) ale také sis mohla pročíst předešlé 3 stránky (možná jsi to udělala, v to doufám,) z toho by si mohla vyčíst že jsem jsem nepřišel a řekl: TAK BUDU SI KUPOVAT VELKéHO PSA a poraďte mi kterou rasu!!!
to bude asi na mě viď? víš na mě to právě tak jak jsi napsal působí, to že nejhlavnější motiv je ten, že Ty moc chceš, ale neuvědomuješ si - protože jsi do toho ještě ani nenakoukl, co to obnáší. Neber to ve zlém, ale opravdový zájem obnáší to, že si o tom zjistím všechno, všechno. Ale na mě to působí, zase se nezlob, že nevíš nic. Že nemáš nejmenší představu.
Jak jsem psala- neber to jako útok. Ber to jako obranu. Obranu těch psů. Není to on-ten pes- kdo rozhodne. JSI TO TY. A JEN TY. A ten čokl je naprosto bezbranej.
Opravdu mi záleží na psech a pohnu-li Tě k tomu, že vezmeš jako pravdu to co jsem napsala a povede-li to k tomu, že to všechno přehodnotíš a dáš tomu čas a mezitím si zjistíš, co život se psem obnáší tak, aby ten čokl byl šťastnej - protože jen Ty ho můžeš udělat šťastným - budu moc ráda. Ne proto, že bych chtěla dělat chytrou ( s tim si vystačím doma, páč žena a režisér mají vždycky pravdu ), ale proto, žes to pochopil a přestalo Ti záležet na Tobě a začlo Ti záležet na tom psovi, kterého si jednou pořídíš.
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:16
- Nahlásit
makrel
poprví co nekdo napsal něco co by také dávalo šanci tomu že jsem všechno co tu píšete vzal v potaz-Pokud jsi, je to ok.
A PREDEM prosím všichni kdo tady chcete o5 psát srdceryvné články že si zatím žádného psa NEKUPUJI...nezavrhnul jsem ani možnost že bych si vzal psa který je od někoho jiného jako mi užFajka
posílal odkazy na lidi kteří darují právě psa který byl špatným výběrem
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:21
- Nahlásit
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:22
- Nahlásit
PetraK
protože jsi do toho ještě ani nenakoukl, co to obnáší. Neber to ve zlém, ale opravdový zájem obnáší to, že si o tom zjistím všechno, všechno. Ale na mě to působí, zase se nezlob, že nevíš nic. Že nemáš nejmenší představu.
Není to on kdo rozhodne. JSI TO TY. A JEN TY.
OOO prosím pochop že proto jsem tady abych si přiblížil věci které nevím a nevzal jsem v potaz! zase píšeš jak spasitelka psů při situaci jak ti podávám 5000kč a sahám do košíčku pro štěně a ty mě přemlouváš a´to nedělám bože už si to přečti prosím!
|
Dines
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:27
- Nahlásit
GroWer
Nad tím co píše PetraK je dobrý se zamyslet - na druhou stranu každý nějak začínal
Opravdu jediné stěžejní pro tebe je 100% podpora rodičů , a tímpádem i 100% shoda ve výběru plemene.
Sám nemůžeš ani finančně, ani časově ani fyzicky zvládnout jakéhokoliv psa.
Takže se myslím tady můžeme vrátit k výběru plemene, ale opravdu tě prosím aby sis bez té podpory a zázemí pro sebe i pro psa ždného nepořizoval (teda pochopila jsem, že to zázemí bys snad mít měl)
Tak teď jen ten správný výběr, který ti toho hodně ulehčí, stejně jako špatný výběr ti udělá ze života peklo.
A ještě k těm psům v nouzi - určitě není vhodné vzít si psa staršího, nechtěného a problémového - kterých je docela dost z těch inzerátů "daruji".
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:30
- Nahlásit
inu
jooo sem si na vás tudle v pátek vzpomněla. Potkala jsem při venčení šibinu, vyřítila se na nás a že bacha, sem fena vostrá jak balík žiletek patřila k ní japonská holčička, tak jsme se začly bavit v inglištině, byla pyšná, že jsem poznala plemeno, potvrdila tvrdost palice na úrovni diamantu a složitost výchovy. Fence jsou čtyři roky, je pochopitelně z domoviny a Ešus z ní byl naprosto vyšinutej. Furt jí plácal po ramenou
|
Fajka
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:30
- Nahlásit
Dines
A ještě k těm psům v nouzi - určitě není vhodné vzít si psa staršího, nechtěného a problémového - kterých je docela dost z těch inzerátů "daruji".
tak já myslím že i mezi nima se dají najít naprosto pohodový jedinci kterejm třeba "jen" umřel páníček,...to tu bylo nedávno..
Pořád lepší si vzít takovýho psa už hotovýho než štěně a pak ho nezvládnout vychovat
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:32
- Nahlásit
Fajka
Jo, ale to by musel být fakt pes od majitele, kde se ví přesně co a jak. Napravování psích dušiček vyžaduje víc zkušeností.
|
Fajka
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:33
- Nahlásit
makrel
Jo, ale to by musel být fakt pes od majitele, kde se ví přesně co a jak.
souhlasím..... i takový se občas najdou.. ted namátkou vím hned o dvou takových akitách.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:34
- Nahlásit
PetraK
wow, kdepak jsi potkala Japončici?
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:34
- Nahlásit
Fajka
Určitě jo, ale chce to zase hledat ty informace a na správných místech
|
GroWer
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:35
- Nahlásit
Neberte si to ve zlém ale ze začátku prvních pár stran tu byla příjemná diskuze při které jsem se dozvěděl spousty zajímavých věcí (když jsem sem přišel nevěděl jsem co je CHS)poté Inu občas přidala příspěvěk o mé nevyspělosti a dalších věcech ale stále v pohodě a poslední stránku ste završily zahrnutím mě texty ať si hlavně nepořiziju psa natož velkého ke konci to rostlo a PetraK si to fak krásně završila z tvých článků jsem se opravdu dozvěděl hodně hodnotných informacích která mi do budoucnu určitě pomůžou při výběru psa typu že nemám představu ... pochopím nrmání varování co se tomu musí obětovat ale tvoje články mě fak dostali díky můžeš být na sebe fak hrdá a newím jestli to vidíte jeden u druhého ale ke konci jste spustili z ničeho nic téměř všichni najednou to samé ... děkuji všem kteří se mi snažili pomoc o rozší řeních mích informací které jak sám vím jsou zatím dost chabé....
|
Dines
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:36
- Nahlásit
Fajka
makrel
právě proto jsem tam napsala to problémového
Samo že já sama jsem udávala naprosto perfektního voříška bez vady a s garancí (to je pro tebe GroWer já si po osamostatnění pořídila 2 skvělý psi, a život se mi během jednoho jediného roku tak šíleně zamotal a převrátil, že jsem musela hafanovi najít jiný domov - taky mi to trvalo půl roku, než jsem konečně objevila rodinu kde je mu fajn)
|
Fajka
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:36
- Nahlásit
makrel
Určitě jo, ale chce to zase hledat ty informace a na správných místech
ale tak mě příjde že se o to i GroWer snaží
|
Dines
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:37
- Nahlásit
GroWer
Máš ICQ?
|
makrel
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:37
- Nahlásit
GroWer
Jak to samé?
|
Dines
Člen |
# Zasláno: 24 Bře 2009 21:38
- Nahlásit
Fajka
Určitě jo, ale chce to zase hledat ty informace a na správných místech
ale tak mě příjde že se o to i GroWer snaží
Myslíš, že tohle je to správný místo?
|