| Autor |
Zpráva |
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 09:59
- Nahlásit
Evicka
Přesně, přesně. Před pár lety, když ještě nebylo tolik labradorů, jsem pravidelně slýchala od majitelů "LR" bez PP, že moje fena (která je opravdu exteriérově velmi slušná) je nějaká divná-moc velká, moc malá, má divnej čumák...atd. Jo, tihle znalci!
V nejbližším okolí máme několik "labradorů" bez PP a i když někteří nejsou vzhledově úplně špatní, tak bez výjimky tam jsou buď špatné povahy anebo závažné zdravotní problémy. A to se někteří se mnou radili a nedali si poradit že psa bez PP ne, takže mají co chtěli.
|
Dana
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 10:16
- Nahlásit
Já znám jednu ,,taky chovatelku "bezpapíráků,nejen že množí psy bez PP,ale navíc kříží rasy.A dokonce se hádá,že to nejsou kříženci protože oba rodiče jsou známí a potom má rasy Colčák(coliexNO)nebo Jebíg(jezevčíkxbígl)
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 10:56
- Nahlásit
Ketrin, mám to přesně takhle v rodině. Moje sestra má labradora bez PP, docela hezkého žlutého psa. Tem má zase totálně volný hřbet, při pohybu se vlní jako housenka a hřbet má lehce prohlý. Taky hlava není úplně typická. To víš, když si ho kupovali, tak si nedali poradit. Foxlík od nás za babku, s PP jim nebyl dost dobrý. Tak radši koupili čistokrevnýho bezpapíráka. Temno vládne i v rodině a veškeré naše snahy vyznívají zcela naplano.Už jsem to vzdala. O potížích s klouby nemluvě.
Danuš
tyhle mám úplně nejradši, zblbnou lidi, že je to nové, super plemeno a lidi si potom myslí, co doma nemají. A on je to jen kříženec darze zaplacený, možná líp, než papírák z dobré stanice.
|
malika
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:11
- Nahlásit
Dana
tak to je fakt síla. Ještě sem neslyšela že by nějaký množitelé zašli tak daleko...
představa že potkám pejskaře co mi bude tvrdit že má Jebíga...
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:29
- Nahlásit
Tohle je teď prej děsnej trend v Americe. Lidi kupují ze ohromné sumy psy, kteří se jmenuji labrapoodle apod. Četla jsem, že jsou tito kříženci několikrát dražší než čistokrevní. Prostě američani
|
Tery
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:32
- Nahlásit
Uznávám, že vy všichni, kteří chováte psy a zapojili jste se do této diskuze se o ně určitě vzorně staráte a máte psy krásné a zdravé. Kdyby tomu tak nebylo a měli jste psy jen pro peníze, tak nebudete trávit čas na netu na psích stránkách! Jste tu prostě proto, že vás psi a to kolem nich baví a zajímá, proto jsem tu i já. Nechci a nebudu se tady už s nikým přít, co se týká kontroly chovu a čistoty plemene uznámvám samozřejmě že to je možné zaručit jen pokud má pes PP a chov je evidovaný a pod dohledem. To já vím, tak už se nehádejte, prostě někdo kdo množí psy pro peníze, má na dvoře 10 kotců a v každém jiné plemeno ten tady toto nikdy číst nebude. A já jsem tu proto, abych si přečetla názory i jiných lidí a nabrala nové vědomosti a zkušenosti pro chov těch svých kříženců. Asi se mě prostě nezbavíte, ale slibuju, že končím s výměnou názorů na téma PP kontra bez PP.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:33
- Nahlásit
Mel
Labradoodle je asi trochu výjimka-je to užitkový kříženec labradora a pudla pro slepecký výcik. Má dobré povahové vlastnosti labradora a nelíná jako pudl, tudíž ho může mít i alergik.
Aspoň tolik literatura. Osobně takového pejska neznám a u nás asi nejsou.
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:40
- Nahlásit
Ketrin
Zajímavé poučení
Nebyl ale uveden jenom labrapoodle. Bylo to asi tak 7 "nových" plemen a byli určeni jenom jako domácí mazlíčkové. Prostě nová móda. Jo, a z bígla tam taky pár "plemen" zaznělo.
|
Maya
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:41
- Nahlásit
Tery
Ketrin,
u nás se pro tyhle účely kvůli povaze často kříží labrador a zlaťák. Ono jde ale o to, že tito psi bývají v naprosté většině i v té Americe kastrováni, protože první generace bývá povahově i vzhledově perfektní, ale další chov nepřipadá v úvahu.
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:42
- Nahlásit
Když čtu o Jebígách a Colčácích a Labrapoodlech, tak řvu smíchy. Na jednu stranu křížením určitých plemen může vzniknout něco strašně srandovního a roztomilýho a pokud by to cosi mělo štěstí a bylo to zdravý a životaschopný, tak věřím, že amíci jsou dost blbí na to, aby z křížení jorkshirů a bišonků (společenské plemeno Jobi nejdražší pes na světě) udělali světový boom. Avšak já potkat něco takovýho na ulici, tak se pravděpodobě vybourám v autě, protože mám jistý druh záchvatu smíchu, při němž člověk nemůže fungovat.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:44
- Nahlásit
No uzitkovi krizenci jsou trochu neco jineho
1) vetsinou se jedna o F1 generaci a nemnozi se dal
2) vetsinou jsou krizeni za ucelem ziskani nejake konkretni vlastnosti
U nas treba policie experimentovala s Rotobulem (RTW+ bulterier) rotobul jack r. Sonskyho je jeden z nejlepsich sluzebnich psu u nas. Bohuzel mel uraz kolene.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 11:57
- Nahlásit
Maya
Ano, o křížení LR a GR vím, viděla jsem je v SVVP Jinonice, kde mají ode mě jednu fenku. Většinou jsou vzhledově blíž labradorovi. A samozřejmě než jdou vodit do praxe, tak je kastrují.
Ten pudl tam v USA je výhradně kvůli nelínavé srsti a bylo to vytvořeno cíleně pro nevidomé alergiky. Takovéto užitkové křížení je samozřejmě v pořádku, ale jinak jde jen o zpovykanost lidí, co už nevědí co by. Jako bychom neměli dost plemen, z nichž si každý může vybrat, co je mu blízké.
|
niniel
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 12:02
- Nahlásit
No ja mam krizence flat a curly coated retrivra a musim rict, ze i kdyz to nebylo planovane kryti, tak se psi vazne povedli. Nelinaji tolik jako flati, maji kratsi srst, ale rovnou a jsou vyssi. A povaha je uzasna. Ale jinak uplne ziram nad tim, co vsechno se da zkrizit a pojmenovat.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 12:08
- Nahlásit
Ketrin
U nás za lesem mají chalupu lidi z Prahy a ti mají křížence labradora x velkého knírače. Je celý černý, vypadá jako velký knírač s divnou hlavou a povahu má super-labradoří, veselou, vítací, temperamentní. Jistěže to nebylo plánované, mají ho z útulku. Je to fajn pes.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 12:22
- Nahlásit
Ketrin
ještě k těm labradoodlům...Není pravda, že by byli vhodnější pro alergiky víc, než kterýkoli jiný pes.....Alergii nevyvolává srst, ale výměšky kůže a žlaz a samozřejmě i výkaly....Pokud je člověk opravdu silný alergik, pak nevydrží většinou v přítomnosti žádného savce...
Jinak jsem se taky zasmála těm jebígům a colčákům....Je to ale děsný, že to lidi kříží zcela vědomě a ještě se na tom snaží vydělat....no holt lidská povaha O tom Rotobulovi jsem četla v PPČ - byl tam článek, jak zadržel blázna, který ohrožoval lidi v parku (tuším sekerou)...pes mu takřka urval ruku.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 12:26
- Nahlásit
Evik
Sluzebni pes ktery je uz pusten do akce bez kose musi prvnim utokem zcela ochromit pachatele jinak moc dlouho neprezije. Proti cloveku ohrozujiciho ostatni zbrani mi to prijde naprosto primerenej zakrok.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 12:33
- Nahlásit
Evik
Ano, já to vím, ale většina lidí ne, a alergie je důvod nepořízení nebo vrácení psa.
Moje dvě neteře ( 11 a 4 roky) jsou obě alergičky, astmatičky atd. Když jsou u nás, hrají si se psy, válejí se s nimi na jejich pelechách, pořád je ňuchňají... a nic. Přijedou domů do sterilně čistého bytu v pražském paneláku, jdou do školy a školky a okamžitě jsou nemocné.
|
Locco
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 14:49
- Nahlásit
Maya
Omlouvam se, opravdu jsem zil v bludu, ze hodnoceni z jedne vystavy je povinne pro bonitaci.
A pridam jeden pribeh od nas od reky - jsou tu dva rocni pejsci LR - jeden neco jako brontosaurus a jeden je po vsech strankach krasny a zcela typicky .... tedy az na polovicni delku nohou. A neverili byste jake krasne pribehy mi k tomu vypraveli - jedno z tech stenat bylo prespocetne, druhe zase prodavane hrozne narychlo pred odjezdem do ciziny, takze nestihly vyplnit registracni karty pro psi matriku.
|
Tery
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 14:57
- Nahlásit
No vidíš Locco... Nejsem já se svými kříženci menší zlo než spousta takových psů prodaných s PP? U mě to každý ví, že pes PP nemá a stím si ho páníčci berou. Nikomu určitě nepovídám žádné pohádky. A i u mě je samozřejmostí kompletní odčervení, očkování, kousek hadříku, granule do začátku, celou dobu růstu štěnda fotodokumentace, návštěvy kdykoliv, mám zdokumentované porody, pravidelně vážená štěňátka, prostě to dělám všechno s láskou a nechci nikomu škodit.
|
Lady
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 15:20
- Nahlásit
Nedá mi to a musím se zapojit. Já mám doma křížence a když jsem se rozhodovala co chci věděla jsem že chci křížence. Předpokládám, že bezpapírový pes je ten pes, který neodpovídá standardu plemene. Tudíž je to třeba něco jako švéd s tmavými vlasy . Nechápu co je na těch psech špatné pokud si je někdo chová pro radost? Kromě toho, jak Maya píše, že mohou být příbuzní...(ale kolik generací má průkaz původu?)
Jsem naprostý laik (nicméně zkoušku z genetiky mám tak se na mě nezlobte za úplně debilní otázku...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 16:12
- Nahlásit
Bezpapírový pes může odpovídat standardu,(alespoň na pohled)ale nepochází z uchovněných rodičů,nemůže dokázat původ,ani to že není kříženec.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 16:25
- Nahlásit
Já mám taky psa bez PP, o psu s průkazem jsem nikdy neuvažoval. Pokud si vyberu mezi chovateli bez PP zodpovědné lidičky - a že jsem si vybral takové, kteří piplali štěňátka s láskou - tak nemám co řešit. Nemám prostě stejně jako většina lidí co mají psy potřebu kupovat si psa po špičkových rodičích - na výstavy s ním nechci, registrovat se v nějakém klubu taky nechci, na cvičáku nikoho původ psa nezajímá a pokud bude dobrý, budu s ním dělat záchranářinu. A jestli s ním někdy nakryju fenku své přítelkyně to je čistě moje věc a vám tady do toho nic není. Většina lidí co má štěňata bez papírů je má prostě pro svoje potěšení, nejsou pozavíraní v kotcích a pouštění se jenom proběhnout jak je to v chovných stanicích kde je víc psů a jsou od sebe oddělení. Ti lidi je prostě mají v rodině a jsou s nima mnohdy mnohem víc v kontaktu - což je pro to štěně a jeho povahu důležitější než to, jaké má krásné rodiče a jak drahýma granulema ho krmíte. S tím žrádlem taky - to vybíráte jen aby bylo bez barviv a různých příměsí a co vy, vy si pro sebe kupujete jenou biopotraviny? Někdy to tu připomíná diskuzi snobů, máte asi víc peněz než my, co máme ty obyčejné psy bez papírů. Já bych pytel granulí za 1500 nekoupil a můj pes je ve skvělé kondici a nijak nestrádá.
|
dan
|
# Zasláno: 16 Čen 2005 17:52
- Nahlásit
Tak to je, jak píšeš. Taky nekrmím tím nejdražším a pochybuju, že tak krmí všichni co tady o tom tak zasvědceně píšou. Člověk tu nemůže říct naplno svůj názor - viz příklad Tery, která má fakt kuráž. Protože jak sem napíšeš, že krmíš psa Pedigree, tak ti odpoví, že ho týráš! No tak kde to jsme. Já mám taky děti kromě psů a normální plat a taky si to nemůžu dovolit dávat tolik peněz do psa. A to neznamená, že ho nemiluju, když za něj neutratím za měsíc 2 000. Prostě fakt klobouk dolů před Tery, která se nebojí říct svůj názor a nepřizpůsobuje se tu většině jen proto, aby vypadala hezky. Jakoby tu všichni měli strach, že kvůli tomu co napsala si už nikdo nebude chtít koupit štěně s papírama. To je přece blbost. Každý má právo investovat své peníze do čeho chce. Já osobně taky psa s PP nechci i když proti nim nic nemám. Kdo ho chce ať si ho pořídí.
|
Locco
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 18:18
- Nahlásit
Tery
Malinko si nerozumime - oba ti psi jsou bez papiru, pouze mnozitele pridali pohadku, aby se lepe prodavali !!
Anonymni, Dan - krmeni: ano zdravy pes dokaze vyzit i z chlebovych kurek a zeleninove polevky, ale to neznamena, ze to je pro nej idealni. Diskuse tady je casto prave o tom, co je pro psa nejlepsi. Stejne jako nejim doma pouze biopotraviny, tak doma nejim trvale tocenak za 15,50 kilo i kdyz i na nem se da prezit dost dlouho. A zrovna Pedigree ze supermarketu je tomuhle prikladu hodne blizko. Takze delat prednost z toho, ze krmite granulovanou masokostni mouckou s "vitaminy" se Vam asi nepodari.
A k prukazu puvodu - mohli jste si vsimnout, ze vetsina prispevatelu nejsou producenti stenat, takze utoky typu "strach, ze si nikdo nekoupi štěně s PP" tu jsou dost mimo. Nikdo tu netvrdi, ze kazdy pes s PP je zazrak, ale kdyz pouzijete prostou logiku - televizor, ktery chcete mit doma deset let taky nebudete kupovat bez zaruky u vietnamcu na trzisti, ale vyberete znacku splnujici zakladni normy. V nasem pripade je znackou overena ch.st. a normy jsou dane standardem plemene - rozumite prirovnani ?
Takze vztazeno na Teri - ano, zodpovedny vyrobce televizi ji dokaze udelat kvalitni i v garazi, ale ruci i za pouzite soucastky ? a je opravdu potreba kvuli takove vyjimce zatratit firmu Sony ?
|
Locco
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 18:30
- Nahlásit
Lady
zkusim na par tvych dotazu odpovedet:
u psa s prukazem puvodu je mozne dostat se zpet v case az k prvnimu zapisu jeho predka do plemene knihy - takze u nekterych plemen jsou to desitky generaci
samo o sobe to vubec nic nezarucuje, ale cloveku, ktery chce informaci ji to poskytne
protipolem je takzvany cistokrevny pes bez PP - to je potomek psu, kteri nesplnili kriteria zarazeni do chovu, takze v praxi je to bud stene od nekoho, kdo se nenamahal splnit ani ta minimalni kriteria pro uchovneni sveho psa nebo ten pes mel VADU - displazie a horsi dedicne choroby, agresivita, chybejici zuby...
takze zaver - ano, jsou i stastne pripady psu bez PP, jsou i nemocni psi s PP, ale ...
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 19:07 - Změnil/a: nefer
- Nahlásit
Tak já už se tedy také přidám. Mezi psy jsem vyrotla. Náš první byl jezevčík bez PP od známého zadarmo. Tenkrát nám (respektive rodičům) bylo v podstatě jedno, co to je za rasu. Chtěli jsme prostě psa. Pak následovalo pár kříženců jezevčíků (taktéž zadarmo) až do doby, kdy jsem se zbláznila do Rhodéského ridgebacka. Hodně dlouho jsem zvažovala jestli psa s PP nebo bez. Byla jsem totiž rozhodnutá, že chci tuhle konkrétní rasu. Bohužel jsem se ale bavila se špatnými lidmi, kteří mi tvrdili, že PP nepotřebuji, když nechci na výstavy ani štěňata. A také, že štěňata neodpovídající standardu PP ani nedostanou (tudy se prý berou ti bezpapírací po rodičích šampionech). Inu, z úsporných důvodů jsem si vybrala chovatele, který inzeroval štěňata RR bez PP po rodičích s PP. Na první pohled bylo vše v pořádku. 3těňata v čistotě, plná energie, chovatel příjemný, dostala jsem jakýsi "návod k použití, očkovák, kopie rodokmenů rodičů...jenže ejhle, s fenky mi rostla absolutně nevyrovnaná povaha. nechci dlouze vypisovat specifika její povahy, už tak bude můj příspěvek dost dlouhý. v 8 měsících se u ní projevila epilepsie. dvou let se nedožila. řeknu vám, tohle už nikdy nechci zažít.
začla jsem se zajímat na lepších místech a narazila na super lidi, kteří mě dovedli k cenným informacím. takže už vím, že rodokmen téhle čubiny byl přímo proset epileptiky. mám přehled i o jiných nemocech atd. tohle jsou pro mě hodně cenné informace, které potřebuji vědětm, abych se nenapálila ještě jednou.
také teď mám jinou čubinu, která už je s PP a víte co? chybí ji dva zuby a já vůbec nelituji, že jsem za ni dala prakticky trojnásobek než za bezpapíráka. je nádherná, má skvělou povahu, rychle se učí a je hrozně šikovná. chtěla jsem ji nechat uchovnit, ale nemám šanci. v porovnání s jinými chorobami je chudozubost prkotina, ale s klidným svědomím vám řeknu, že na ni chovat nikdy nebudu. proč taky? útulky jsou plné, psů je dost. a sakra mě to štve, ale svazuje mě také ten morální důvod.
Tery, já věřím, že svým štěňatům dáváš všechno. Ale je vás takových prostě málo. Na druhou stranu mi přijde, že "množitelů" s PP zase přibývá a dělají "nám" jen špatné jméno. Takže škoda, že nejsi na naší straně.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 19:15
- Nahlásit
Víc k tomu asi nemám co říct. Mou úctu mají prostě všichni, kteří přistupují k chovu maximálně zodpovědně. Neuznávám chov bez PP, ale pokud se objeví někdo jako je Tery, jsem ochotna nad tím přivzít oči a podat dotyčnému ruku.
Jinak bych ještě ráda vyvedla z omylu ty, kteří si myslí, že papíroví psi jsou na tom ve velkých stanicích hůř než bezpapírácí. takové kategorické odsouzení je prostě hovadina.
Já mám čubinu ze stanice, kde je šest chovných zvířat - dále kozy a kočky, prostě hospodářství a 12 leté zkušenosti - neměnila bych! Tihle lidé svému koníčku prostě objetují svůj veškerý čas a za to si spíš zalouží obdiv.
|
shiba
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 20:53
- Nahlásit
V podstatě souhlasím s Locco, napsal to, co jsem měla na mysli po pročtení celého tématu. Jen bych dodala:
nebo ten pes mel VADU - displazie a horsi dedicne choroby
Nemusel tu vadu nutně mít, ale bylo jim líno to zjišťovat, nebo jim to bylo jedno. To je ovšem totéž, jako by ji měl...
|
shiba
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 20:58
- Nahlásit
nefer
100% souhlas, není co dodat, moje zkušenosti jsou velmi velmi podobné.
|
Tony
Člen |
# Zasláno: 16 Čen 2005 20:58
- Nahlásit
nefer
|