| Autor |
Zpráva |
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 08:00
- Nahlásit
Ketrin1
Já jsem byla přes víkend pryč a manžel taky hlásil, že byl dobrovolně a samostaně s oběma co byli doma ( Kokino a Kejsa) v neděli ráno vyčůrat aještě mi líčil trasu po které šel - tedy stejná jakou chodím už 9 let
|
bilksa
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 08:16
- Nahlásit
Vlasta
No tomu se alespoň nerozutíkali... Michal venčí v pohodě sám.
|
Zuzana T
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 09:29
- Nahlásit
Vlasta
Ahoj, jaké jsou dojmy z trial výcviku a školení Belgičana ?
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 09:42
- Nahlásit
Zuzana T
jako Belgičan ušel - ten druhý den to bylo krásný - ovšem Greena asi zabiju - včera jsem si před 25 rozhodčíma uřízla takovou ostudu, že to asi nerozchodím. Já blbka že jsem tam lezla - a ještě se k tomu natáčelo na video - jako instruktáž pro rozhodčí - takže tam budeme jako naprosto otřesný případ - a to nepřeháním....
|
bilksa
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:20
- Nahlásit
Vlasta
Já si stejně myslím, že přeháníš, známe tě...
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:27
- Nahlásit
bilksa
ne, bohužel nepřeháním, Mydlíček je úplně mimo..... po dvou donesených kusech kdy lezl jako želva a před zraky všech toho bažanta překousl jsem si nechala přeložit belgičanovi, že toto nebudu upevňovat a že jdu pryč..... bych vám přála slyšet co se neslo z véélmi početné korony rozhodčích.....
|
Zuzana T
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:30
- Nahlásit
Vlasta
Tak to tě lituju a chápu
.Jak tomu rozumněli rozhodčí,myslím výkladu pravidel?
|
Ketrin1
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:36
- Nahlásit
Vlasta to je škoda, a čím si to vysvětluješ, háravka někde nebo co se mu dělo?
|
bilksa
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:39
- Nahlásit
Vlasta
No tak to je tedy fakt na mrtvici, to tě chápu. A vysvětluješ si ten jeho úlet něčím??
|
Zuzana T
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:46
- Nahlásit
Ketrin1
Já si myslím,že jí dává stále sežrat kokina .
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:47
- Nahlásit
bilksa
Ketrin1
no asi příchodem Kokinka a tím že už není ten první - jinak nevím...... právě proto jsem ho brala samotného, jestli jako pochopí že ho mám ráda - a asi ne..... fakt je to na budku.
Jinak rozhodčí se velmi zajímali o posuzování venku - fakt jako bylo dotazů moře - a dokonce se probíral i nás marking a jeho posuzování - a co jsem tak pochopila tak většina rozhodčích chápe problém, ví o něm -ale prostě posuzuje dle platného zkuš. řádu..... v Belgii se neměří na centimentry odchylka a dokonce se ani nepenalizuje pokud vůdce správně pomůže psovi na markingu když třeba přibíhá na místo dopadu nad větrem a přeběhl by ho, naopak toto je hodnoceno velmi kladně jako příkladná spolupráce vůdce se psem - pozor , týká se trialů...
|
Zuzana T
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:49
- Nahlásit
Vlasta
Takže myslíš,že to bylo pro naše rozhodčí přínosem?
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:55
- Nahlásit
Vlasta
Tak si z toho nic nedělej,i když je to těžký. ale je to zjímavý,já mám opačnou zkušenost,že pořízení dalšího psa zlepší práci toho předešlého,protože se snaží předvádět,jak to umí líp,jak je šikovnější atd. Aspoň to tak fungovalo u Rozárky, fanči i teď Barbuchy a kamarádka,co mi sem jezdila se připravovat na podzimky a teď si pořídila štěndo,říká to samé....
A to trvá furt od pořízení Kokina nebo to byl nějaký exces? A dělá to i v tréninku?
|
Ketrin1
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 10:59
- Nahlásit
Vlasta
asi příchodem Kokinka a tím že už není ten první
hmm, to je bohužel asi dost pravděpodobný, bývá to tak...
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 11:02
- Nahlásit
Zuzana T
to se nedá tak říct, protože jak tam uváděli a mají pravdu - oni posuzují podle platných zkuš. řádů..... ale fakt mě překvapilo jak moc je to zajímalo, bych čekala že budou konzervativní
jana33
no ono se to nedá říct kdy to začalo, bo Kokinka mám od září, ale Greeny celou zimu měl ten pokousaný krk takže necvičil a začali jsme až někdy v lednu a řekla bych, že je to stále horší....je takový smutný, bez elánu - vždycky lítal na GR překvapivě rychle a teď to prostě vůbec není on.... v tréninku je to lepší, bo ho můžu nabudil kravěním, ale taky nic moc...
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 11:08
- Nahlásit
Vlasta
A zkoušela jsi mít sebou i Kokina a cvičit s Mydlínkem před ním a chválit a nechat ho před prckem se předvádět? To je teda zapeklitost,to se nedivím,že jsi z toho smutná
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 11:11
- Nahlásit
jana33
ne to jsem nezkoušela, bo bych ho musela uvázat a to nechci, Kokinko by asi ještě neuseděl klidy kdybych před ním dováděla s Greenem. Zatím se snažím upřednostňovat Greena, že chodí cvičit první, chodí ven buď společně a nebo první, první žere, víc ho mazlím - ale zatím nevidím žádný výsledek.
|
Petra Bailie
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 12:07
- Nahlásit
Vlasta
Podle mě je uraženej a trucuje. Bailina mi taky občas dělá naschvály, když má pocit, že je přehlížená - což má v podstatě vždycky, když pro aport pošlu Tinu a ne jí. Řve jak tur (ještě hůř než dřív), popolezjá a občas schválně prokousne dumíka! Nikdy dřív nemačkala, ale teď, když je hodně navztekaná, tak se zastaví kus ode mě, opře si ho o zem a cvak! Vždycky měla všechnu pozornost pro sebe a najednou se musí dělit. Přitom neřádovi pořád ustupuje, všechno mu dá, ale když dojde na dumíky.....
Zuzana T
Školení mi přišlo hodně užitečné a povedené, snad nemám zkreslené vnímání tím, že to byla naše akce a bylo s tím hodně práce, dohadů a taky nervů. Někteří přijeli už poněkud předpojatí, ale většina se opravdu zajímala a v naprosté většině rozhodčí souhlasili s tím, co jim Stef říkal. Hodně ocenili, že je to člověk z praxe, takže neobstály námitky, že je to sport a pro praktický lov k ničemu. Ukázek bylo opravdu bohatě, Stef udělal jakoby skutečný trial pro 7 psů, které bral po dvojicích a po každé dvojici řekl, co bylo dobře, co špatně a jak by práci hodnotil a proč. Velmi jednoznačně se ukázalo, jak důležitý je zvládnutý handling - pes co ho neměl si vůbec neškrtnul, bylo to hodně markantní, že s pouhou volnou dohledávkou nikdo nevystačí. Čest výstaváků udatně hájila Kira, samozřejmě proti trialákům neměla tu rychlost, ale byla jedním ze dvou psů kdo "prošel" bez ztráty kytičky, takže bylo vidět, že dobře vedený show není úplně bez šancí. Snad se konečně podařilo vysvětlit, že pes na markingu má použít nos, že pískání při handlingu není chyba a že pomalá práce bez zájmu není na čtyřku - Stef dával dvojku nebo jedničku. Se všeobecným souhlasem se setkalo, že v nových zkušebních řádech už by mělo být posuzování podle reglementu FCI. Tečka. Velký dojem na mne udělal MVDr Šimek, člověk s jasnými názory, které se nebojí říct, s velkou zkušeností a citem pro práci psa. Jeho komentáře byly velmi trefné.
|
Petra Bailie
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 12:15
- Nahlásit
Jo, ještě jeden zajímavý postřeh, podle FCI se nepoužívají body 0-4, ale A+, A, A-, B a vyloučen. Za pěkný standartní výkon bez chyby dostane pes A, takže v našem pojetí trojku. A+ nedal ani jednou, protože to bylo jednoduché. A+ se dává za mimořádný výkon, například když pes doběhne na místo dopadu křídláka a musí ho najít po stopě třeba 100m daleko. Prostě za práci, při které člověku spadne brada. U nás když dostane člověk trojku, má pocit, že pes udělal nějakou chybu, přitom čtyřka by se správně též měla zadávat za mimořádný výkon.
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 12:56
- Nahlásit
Petra Bailie
já jsem jenom nepochopila jak se ten reglement FCI týká našich běžných zkoušek - PZ, vodky a tak??? To zůstane??? Protože toto celé bylo jenom o trialech - pochopila jsem to správně??
|
Petra Bailie
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 13:10
- Nahlásit
Vlasta
Ano, reglement se týká jenom trialů, zkoušky LU se budou zkoušet tak, jaký bude zkušební řád. Ale i pro tyhle zkoušky, pokud budou mít rozhodčí jasnou představu, jak má vypadat dobrá práce retrievera, mohou tomu posuzování přizpůsobit. A třeba to i pomůže, když dojde na diskuze, jak by měl zkušební řád pro retrievery vypadat. Ale to už jsem asi příliš velký optimista....
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 13:45
- Nahlásit
Petra Bailie
no nevím, rozhodčí vypadali, že vědí.... otázka je jestli to vědí ti, co budou ty řády dělat
Jenom se mi líbilo jak tam kdosi říkal, že se hodnocení rozmazává na internetu - jsem se chtěla zeptat kde, bo jsem dlouho nic takového nečetla
|
bilksa
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 14:35
- Nahlásit
Tak jsem zpět od veterináře. Tak i on souhlasí s mým názorem, že by se mělo z diety přejít. V pátek přijedou, přivezou papíry, jaká jim dělala veterinářeka vyšetření, bobek a pustíme se do kontroly.
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 14:40
- Nahlásit
bilksa
Tak to je jen dobře, hlavně, aby byla čubina v pořádku a pak už z ní vykrmíte krasavici
|
Zuzana T
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 14:49
- Nahlásit
Petra Bailie
Díky za info.
Tož uvidíme,co to přinese.
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 2 Dub 2012 15:30
- Nahlásit
Holky,máte tip na spojení zlaťáčků v brzké době? S předpoklady pro zdraví, sháněny jsou dvě fenečky,budou to domácí parťačky,takže výstavní, ani pracovní předpoklady nejsou potřeba, spíš něco méně akčního
|
Ketrin1
Člen |
# Zasláno: 3 Dub 2012 10:13 - Změnil/a: Ketrin1
- Nahlásit
.
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 3 Dub 2012 10:15
- Nahlásit
Ketrin1
No, nekecej
|
Ketrin1
Člen |
# Zasláno: 3 Dub 2012 10:36
- Nahlásit
jana33
zkoušela jsem vložit fotku, což se mi - kupodivu!! nezdařilo
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 3 Dub 2012 10:38
- Nahlásit
Ketrin1
A máš jí někde na netu?
|