| Autor |
Zpráva |
Marush
Člen |
# Zasláno: 27 Zář 2011 17:24 - Změnil/a: Marush
- Nahlásit
PetraK
když píšeš o tom zatlačení při sedni - třeba zatlačení na zadek, když učím psa sedni, není vůbec nutný, vezmu-li to přes pozitivní motivaci, nemusím se psa dotknout)
Já například chci od psa pouze základní poslušnost a žádný pomůcky typu EO nebo ostnáč nepoužívám, ale abych psa nezatlačila když si nesedne a já chci aby si sedl to zas prrr, pozitivní motivace ano, ale ne zase květinově moc...taky jde o to jakej ten pes je,jaký plemeno,temperament...to se nedá paušalizovat si myslim. Každopáně ale sitaky myslim že některý "psí" sporty jsou realizací pro páníky a ne pro psy a nejen sporty, například asistenční psi,to považuju vyloženě za týrání zvířat...ten výcvik a když mají smůlu tak i následný život psa. Ale zvířata jsou v lidský společnoti zneužívaná neustále..takže nic novýho.
|
Grin
Člen |
# Zasláno: 27 Zář 2011 17:26
- Nahlásit
PetraK
Neříkám že jsem odborník nebo že mám pravdu, ale NE. Podle mě v tomhle konkrétním případě to nejde. V momentě, kdy jedinou možnou motivací je předmět, kterého se ve výsledném cvičení nesmí ale dotknout, pokud ho bude moc chtít, tak to prostě nejde. To je nesmysl už z logický podstaty věci.
A nikdo neříká že s nějakou dobře mířenou korekcí je to jenom snazší cesta, to si myslíš jenom ty. Je to stejně pomalej a pracnej proces jako jenom s pozitivní motivací. Akorát je ve svý podstatě trochu jinej a dá se využít v situacích, kde ta pozitivní motivace prostě nemůže bejt použita-
Ještě je taky potřeba říct, že jsou psi u kterejch ti bude pozitivní motivace pokud ji nedoplníš mírnou korekcí úplně k prdu.
Ale jako stejně ti to nikdo nevysvětlí, stejně budeš furt dokola tvrdit že to tak neni atd atd. A nikdo nemůže dokázat kde je pravda, leda by jsi jednoho psa rozpůlila a jeden člověk by cvičil tak a druhej tak. Pak by se možná dalo objektivně posoudit kdo má pravdu..