| Autor |
Zpráva |
abby
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 11:51
- Nahlásit
sarax
lepek se může od 6. měsíce (teda u kojených dětí u nekojených nevím).
garfield
Hodně dětí,co se naučí na skleničky pak domácí nechce,ale prý to tak po roce přejde.Já to měla vymyšlený tak,že zjistím,co mu chutná a pak navařím a zavařím.Mražák mám malej a je plnej mateřskýho mlíka,takže tam už nic nedám.
Já teda těch jednorázovek spotřebovala za celých 6 měsíců asi tak 4 balení (100/ks),takže neřeším.Radši tohle a pak pokakané vyhdit než prát látkovku.Jsem prostě rozmazlená mamina
|
jablunka
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 12:02
- Nahlásit
sarax
nám nekutná masíííčko vůbec..
No tak to u nás je naopak......maso by Štěpán mohl ke snídani,ke svačině a k večeři a gdyž je to kujátko s jejží,tak je nejlíp.
|
Verca
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 12:04
- Nahlásit
abby
lepek od šesti měsíců?! kdo ti to proboha řekl? Lepek určitě ne do 10 měsíců. a navíc by mi to přišlo spíš naopak. nekojené děti můžou skoro všechno dřív než kojené. proto se uvádí, že když je na skleničce napsáno od 6 měsíce, tak u kojených se má přičíst 2 měsíce. proto se třeba příkrmy dávají u nekojených dětí už od 4 měsíců. Teď se třeba někým doporučuje lepek od 5 měsíce, kdy se na to očekává nejbouřlivější reakce, ale to se moc nepodporuje. ani moc maminek, co jsem si všimla. Třeba v osmi měsících se začíná až s kaší, aby mimčo si nezvyklo na sladší chuť a přesto se začíná rýžovou kaší, aby nebyl hned lepek.
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 12:34
- Nahlásit
sarax
nevědomost hříchu nečiní
jenže se ti to vylučuje s tímhle... zatěžovat organismus kdžy to není nutné..nevím proč ... seš si jistá, že obsah lahviček ( hlavně, když nevíš její obsah, protože na skleníčku ti můžou napsat, co chtěj) je opravdu tak v cajku? Já bych si tím jistá nebyla ...
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 13:10
- Nahlásit
brut
já si jistá jsem protože nevidím důvod..argumenty že nikdo neví co tam je mi připomínají Kurvahoši gutntág
ja sem va **** taky neviděl a věřím že ju máte
takže myslím že tak
pro mě byl rozumnej názor naší dětský která mi nikdy nevadila názorama a přišly mi takový podložený a ještě hlavu i používá takže za mě oK
abby
hele jak píše Verča 10 měsíc a tím že Vikča byla kojená do 9 jsme třeba příkrmy v 8 měsících dávali pro děti 4-6 a tak se to táhlo
|
abby
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 13:43
- Nahlásit
Verca
sarax
cituji d 6. měsíce se může přidávat lepek
prošla jsem několik brožur a knih,které mám a všude píšou to samé.A vím,že se má u kojených přičíst plus 2 měsíce (i když je to vlastně blbost,protože to,že je dítě na UM ještě nemusí znamenat,že maminka začala s příkrmama ve 4 měsících).
Kaši začnu dávat už teď a nikde jsem nečetla,že až od 8 měsíců (všude píšou,že se může od 6. pokud dítěti mléko večer nestačí a to nám už asi bohužel ne)a vlastně ani nevidím důvod,proč až od 8 (kdyžtak napište).Přečetla jsem toho dost,takže si myslím,že přehled mám a zbytek si přeberu selským rozumem.Na doporučení na skleničkách nekoukám,protože až k tomu dojdeme,tak k tomu dojdeme.
Nechci na nic spěchat a i ten lepek nechávám zatím být,psala jsem to jen pro info (s tím u kojených dětí se to má cca tak,že kojené to prý líp vemou,pokud by tam byla nějaká nesnášenlivost -ale už nevím proč,nijak blíž mě to nezajímalo,protože mu to teď stejně dávat nechci).
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 13:45
- Nahlásit
Garfield
No a jak to děláte s tím vařením? Nechci uvařit kýbl mrkve s bramborem a hovězím masem, aby to pak žrala malá týden (teda jedla ).
No já sem to mrazila. Uvařila jsem jedno jídlo (pochopitelně se snahou o co nejmenší porci). Z toho díťata laskavě něco ujedly a zbytek jsem nacpala do mražáku - v baleních po mikroporcích. Dávala jsem to do kostek na led, pak stačilo vytáhnout např tři kostky, rozmrazit a narvat to dítěti do hlavy
Až se přešlo z polívek na omáčky tak jsem vyrobila základ, pak do jednoho hrnce přemístila dětskou verzi, zbytek okořenila, osolila a tak dál a vyrobila z toho dospěláckou verzi
Ó bóže, jak jsem ráda, že tohle už je za mnou
Jinak s dusičnanama jsem si hlavu nikdy nedělala páč jsme měli zahradu s velkopěstírnou bio-zeleniny . Další velkopěstírnu měla na zahradě máti a navíc měla velkochov králíků a drůbeže, tudíž o biozdroje bylo u nás postarané. Ale nedělala bych si hlavu ani se zeleninou ze supermarketu, protože do těch skleniček fakt dávají tu samou
|
Verca
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 14:22
- Nahlásit
abby
tak to jsem si opravdu nikde nepřečetla. já se teda po tom pak ani moc nepídila, protože tři dr. řekli, že až od 10. měsíce a pak jsem to ještě párkrát četla na diskuzi... takže je to pro mě novinka. ale prý se má každopádně začít rýžovou kaší. No a abych to objasnila, proč kaši od 8 měsíce. samozřejmě, že se může, dokonce už od 4. měsíce, když dítě nespí. Já jen, že postupuji, dle mě nejlepšího, návrhu s podáváním příkrmů, který jsem si přečetla. V 6měsících zeleninu, pak přidat maso, v 7měsících přidat svačinku přesnídávku z ovoce a od 8 měsíce večer tu kaši. Přijde mi to postupné, myslím, že není kam spěchat...ale pokud večerní kojení už nestačí, tak samozřejmě i ta kaše. ona je prý nasládlá a někdo by mohl kvůli tomu odmítat příkrmy ze zeleniny...
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 14:26
- Nahlásit
sarax
já si jistá jsem protože nevidím důvod..argumenty že nikdo neví co tam je mi připomínají Kurvahoši gutntág
mno, ale já bych dítě na rozdíl od tebe nekrmila něčím, o čem bych nevěděla, co obsahuje ....a v tom je ten rozdíl. Skleničky klidně, ale s vědomím, že je v tom naprosto stejný ( obsahově ) obsah škodlivin, jako když doma vařím z nakoupeného v supermarketu či na tržišti.
Takže pak je to klidně jako v Kurvahoši, ale v obou směrech ... jak tvým tak mým
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 14:41
- Nahlásit
brut
, o čem bych nevěděla, co obsahuje
hele a ty fakt žiješ v tom že všechny etikety lžou..že se nic nehlídá a nekontroluje a že lékaři asi paka?? to mě zajímá,protože já nemám důvod jim nevěřit,tyhle věci jsou kontrolovaný celkem přísně a opravdu hledám důvod proč to někdo tak odsuzuje??tys nedávala nikdy UM??já jo a dávám dotedka..a asi teda věřím tomu co tam píšou,jinak by mi hráblo...jo a narozdíl ode mě?,já se obávám že číst umím..a všechyn věci pečlivě studuju a řeším než je malý dám,lidi co mě znají lépe vědí že Viktorka prostě neví o spoustě věcí že eyistujou a že tohle řeším celkem dost..ale to je na delší diskuzi..
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 14:52
- Nahlásit
sarax
žiju v tom, že firmy pro své zisky udělají vše možné i nemožné. Ano, nevěřím tomu, že jsou schopni na zamořené půdě vypěstovat zeleninu, ovoce atd., které by škodlivé látky neobsahovaly. Zároveň prostě nejsem schopná věřit tomu, že lahvičky opravdu obsahují to, co je na nich napsáno... prostě tomu nevěřím. Stejně jako nevěřím psím konzervám a dalším komerčním výrobkům, stejně tak nevěřím, že šunka je opravdu šunka, zároveň věřím tomu, že tavený sýr je horší než tvrdý atd.
Dávala jsem UM ... v tý době byl jen Sunar a Feminar... nic jiného. Vzhledem k alergii Jitky na UM jsem velmi rychle přešla na klasický. Taky na radu velmi dobré doktorky.
Nikde jsem netvrdila, že neumíš ty nebo někdo jiný číst. Jen píšu, že nevěřím napsaným složením. Znám tě dost dobře na to, abych věděla, že vše stokrát přelouskáš, než to malý dáš. Zároveň to nemá nic společnýho s tím, jestli Viktorce dáváš to nebo ono a co zná nebo nezná. Ovšem to nic nemění na tom, že můj názor je od tvého v tomto směru odlišný
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 14:56
- Nahlásit
brut
Vzhledem k alergii Jitky na UM jsem velmi rychle přešla na klasický. Taky na radu velmi dobré doktorky.
na klasický co?mlíko??máš krávu??páč to co se do pytlíků a lahví dává kolem mlíka jen proběhlo teda a to i dřív...
ne neznáš mě já se nespokojím jen s přelouskáním páč fakt nemám patent na rozum a rady hledám kde se dá dle svého uvážení..to že si to přečtu nezmnamená tolik jako to když mi lidi kteří třeba testy výrobků dělají a na který mám kontakt řeknou co a jak...co a v čem..
Zároveň prostě nejsem schopná věřit tomu, že lahvičky opravdu obsahují to, co je na nich napsáno... prostě tomu nevěřím. Stejně jako nevěřím psím konzervám a dalším komerčním výrobkům, stejně tak nevěřím, že šunka je opravdu šunka, zároveň věřím tomu, že tavený sýr je horší než tvrdý atd.
hele a jak se ti v dnešní době teda žije??dyk nevěříš ničemu ne?
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:04
- Nahlásit
sarax
na klasický co?mlíko??máš krávu
ano,na klasický mlíko, který mi vozila jedna manželova příbuzná z vesnice, stejně tak smetanu a domácí máslo, vejce a další produkty ze statku
se nespokojím jen s přelouskáním páč fakt nemám patent na rozum a rady hledám kde se dá dle svého uvážení..to že si to přečtu nezmnamená tolik jako to když mi lidi kteří třeba testy výrobků dělají a na který mám kontakt řeknou co a jak...co a v čem..
opět jsem skeptikem (ne z toho, že zjišťuješ kde se co dá... to vím, mluvily jsme spolu o tom), ale jak píšu, je to můj názor a nikomu ho nevnucuju
hele a jak se ti v dnešní době teda žije??dyk nevěříš ničemu ne?
děkuji za optání, ale docela dobře .... vyhýbám se tomu, co mi vadí a jsem spokojená
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:07
- Nahlásit
brut
ano,na klasický mlíko, který mi vozila jedna manželova příbuzná z vesnice, stejně tak smetanu a domácí máslo, vejce a další produkty ze statku
jé a tos dávala miminu to nadojený jo..njn ne každej má krávu v kapse
|
jira_hera
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:08
- Nahlásit
Holky - přesně jako bych četla diskuzi granule x domácí strava. Úplně stejné argumenty, jen jiní konzumenti. Já myslím, ať si každý svoje děti a psy krmí tak, jak uzná za vhodné - stejně jedna skupina tu druhou těžko o svojí pravdě přesvědčí.
jablunka
odhlasováno za obě fotky
|
Mar
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:10
- Nahlásit
jira_hera
Holky - přesně jako bych četla diskuzi granule x domácí strava. Úplně stejné argumenty, jen jiní konzumenti.
tak tos vystihla naprosto presne
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:15
- Nahlásit
sarax
ano, nadojený, odstátý a převařený ..... malé lady bylo 5 měsíců, když jsme musely hledat jinou alternativu než UM. Na klasickou stravu přešla v následujících 2 měsících ( samozřejmě nesolenou a nekořeněnou), včetně ovocných a zeleninových šťáviček, masa, kaší atd. .... nemyslím, že by jí tahle varianta uškodila.
njn ne každej má krávu v kapse
jedna z mála výhod bydlení v malém městě .... i když v dnešní době to už je úplně jiné, díky neustálé výstavbě nových a nových bytů a domků a tím přílivem "cizinců"
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:16
- Nahlásit
jira_hera
Mar
přesně jako bych četla diskuzi granule x domácí strava
jj, máte pravdu... co člověk, to jiný názor, jiné argumenty a přesvědčení.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:20
- Nahlásit
brut
ano, nadojený, odstátý a převařený
fakt?já že na šumavě u bábiny se teda vždycky krmilo tím co bylo doma ale kravský nadojený odstátý ještě naředily páč jinak mívaly děti srajdu
jira_hera
jj máš pravdu..jenže já nejsem odpůrce ani jedné z metod jen mi vadí když to někdo děsně zatracuje páč dneska malý normálka vařím a někdy má hotovky a prostě klídek
a co se týčedomácí strava versus granule to je recht..krmím vším
Mar
se netlem tady a umej někdy blbka chudáka
|
arwen
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 15:43
- Nahlásit
brut
sarax
jsem se zastavila vyšťouchat svatební fotky Mel a normálně jsem se zasekla u dětské výživy ...a dostala ohromnou chuť na pořádný kravský mlíko, hlavně bože neředěný, to nesmí, to bych si mohla koupit tu bílou vodu v Lidlu za deset káčé...bléé , zavolám na Jih, ať mi PETku mlíčka pošlou a udělám si koprófků...
|
brut
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 21:03
- Nahlásit
sarax
já že na šumavě u bábiny se teda vždycky krmilo tím co bylo doma ale kravský nadojený odstátý ještě naředily páč jinak mívaly děti srajdu
mno vidíš, já neředila, ale převářela a holka krásně prospívala... bez srajdy, zácpy či neustálého zvracení. Zřejmě jinej kraj jinej mrav
arwen
nebyla by flaška navíc? Tetka už nežije a pro čerstvý bych musela k tetce na Moravu, což je trošku z ruky
|
Martina
Člen |
# Zasláno: 5 Čen 2009 21:04
- Nahlásit
granule x domácí strava
nebo látkové pleny x papírové, myslím, že už to tu také bylo a dalo by se to rozebírat horem dolem jako všechno.
Taky teda musím přiznat, že jsem ráda, že už to mám za sebou. Ale přiznám se, že kdybych náhodou ještě jednou, tak opět kupuju lahvičky, v pozdějším věku kombinuju - vařené, kupované. Nevařím denně, ale v malém množství i zamrazuju. Možná budu pro někoho za naivku, ale prostě nevěřím tomu, že to co je na lahvičce uvedeno tam není. A věřím tomu, že se dá zelenina vypěstovat, tak aby ty dusičnany a podobné sračky neobsahovala. Jo a když jsem nakousla ty pleny, tak bych opět kupovala papírovky. Jen tak to píšu, to jen připomínám pro přítomné ekology, nehodlám to rozebírat.
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 7 Čen 2009 22:04
- Nahlásit
čus všichni - všechny
tož - a stačí abyste bydlely v Ostravě a všecka vaše snaha alá biolezenina je při prvním nádechu miminem v prd...
|
Meta
Člen |
# Zasláno: 8 Čen 2009 08:27
- Nahlásit
arwen
Já si zajistila mlíčko před dvěma týdny, pěkně 5 litrů 2x týdně...panebože, zas konečně OPRAVDOVÉ MLÉKO. Ňam...a jaká dobrota je to zakysané, fakt opravdová kyška, žádné řídké acido-bléé
|
Petra
Člen |
# Zasláno: 10 Čen 2009 21:22
- Nahlásit
Ahojky
tak o tom jídle pro mimi stejně sem to kombinovala jako Martina. Myslím si že je v to tom stejně škodlivin jako v kupované zelenině. Zeleninu jsem měla v mrazáku svojí ze zahrádky. Pleny bych taky jiné nechtěla jen papírové a k mlíku-nzatím jsme na sunaru, ale Martínka sem měla na kozím neředěným a byl jak kůň a s Péťou to taky plánuju, kamarádka má moooc koz a mléko pasterizuje tak od ní jeto prýma, ale já ho nepiju mě smrdí,
Ale pravý kravský bych si tak dala to joooooo
Jinak jak se máte koukám že nám tu přibyla nastávající mamina
|
Jimmi
Člen |
# Zasláno: 11 Čen 2009 08:55
- Nahlásit
Maminy vy trubičky, vzpomeňte blahé paměti na Černobyl. Si jako myslíte, že od té doby jíte něco zdravýho???
No hlavně, že máte čerstvé mléko od kravky
Ale tak sorry.
jo a Bio znamená, pěstovávání nebo chov určitým způsobem, néé že to má víc vitamínů
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 11 Čen 2009 11:25
- Nahlásit
Jimmi
néé že to má víc vitamínů
njn dětma nezatopíš
jinak jasně že je to takhle..prostě skleničky jsou boží a vůbec..jo a btw:starším dětem jsem vařila..ano..ale taky tyhle skleničky nebyly na trhu..takže argument že někdo vařil před 16 a více roky OK..ale co jako jsme měly dělat?
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 11 Čen 2009 11:33
- Nahlásit
jinak musím říct že je Vikča tedka jak zminice..jediný co jí zabaví je pozorování života zvířat
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 11 Čen 2009 11:48
- Nahlásit
sarax
Pani, ten černej vořech vám zakous stofárda...a asi vám zakusne aji to děcko. Měl by mít košík, víme?
Viktorka je čim dál tim hezčí! Ta snad ani nemůže bejt tvoje čoveče ))))))))
Jinak co se týká krmení harantůch - moje kamarádky jsou velmi dětivé a neustále roděj, takže to zdáli pozoruju a jen konstatuju: hlavně ať je to děcko pořádně nažraté, po tolika bezesných nocích už je snad i celkem fuk čim, hlavně když spí Včera v hospodě oxidovala jakási děcka, co nechtěla žrát polévku, a jak byla protivná. Honza je málem ubezdušil )))) Ale nakonec se statečně držel.
|
abby
Člen |
# Zasláno: 11 Čen 2009 12:00
- Nahlásit
No,já asi půjdu střední cestou,vařit a kupovat.Koukala jsem totiž na složení a celkem mě vyděsilo,když tam bylo plno surovin,co by ještě neměl a vlastně byl nakonec problém něco koupit.
Mě malej papá krásně.Sklenička pro něj není problém a včera mi už konečně vařil i kaši.Sice nakonec kupovanou (a i to až druhou značku),ale papal.Domácí nakonec sežrala Ebča
|