| Autor |
Zpráva |
Fifi
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 13:23 - Změnil/a: Fifi
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
to co má Becky je neškodné.
To myslis vazne? Pavlino, precti si na netu neco o hypotyreoze, tohle bych si nedovolila tvrdit. Kuprikladu TADY mas clanecek, TADY dalsia vyguglis jich celou radu.
Nechci to svinstvo pouštět dál do chovu. C
To je dobre, fakt.
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 13:31
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
ale ve skutečnosti ta čubina mít štěňata nikdy nebude.
Chci si o tom ještě vážně promluvit s vetem a tak.
Jak muzes takhle sama sobe odporovat ve dvou vetach??
to co má Becky je neškodné.
Je to tak desne neskodne, ze musi dozivotne uzivat hormony?? Myslis, ze pes dokaze prezit bez stitny zlazy??
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 13:43
- Nahlásit
ze vam sem lezu .. http://www.mops.cz/modules.php?file=article&name=N ews&sid=208 povazuji to za jeden z nej clanku na netu o hypotheoreoze spolu s www.naceradska.com/stitna%20zlaza.doc
bohuzel ten test je u nas nedostupny, takze myslim, ze je lepe fenu s problematickou funkci ŠŽ preventivne nazarazovat, pokud k tomu neni opravdu zavazny duvod ..
|
Petra_ruza
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 14:33
- Nahlásit
Podle tech clanku to znamena, ze je velice tezke spravne hypotyreózu diagnostikovat... Kazdopadne at to ma clovek nebo pes - stoji to za ho...
|
Kalliope
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 14:33
- Nahlásit
no tak halt něco plácla o štěňatech, to ještě nemusí znamenat, že je bude mít. Koneckonců je to Pavlíny zodpovědnost, tak ať s ní aloží, jak sama uzná za vhodné ...
|
Lucie Kratochvílová
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 14:39 - Změnil/a: Lucie Kratochvílová
- Nahlásit
Kalliope
To teda není jenom její zodpovědnost, nějak se mi tu ztráci ti psi Byla by to její zodpovědnost, kdyby byla nemocná ona, ale není.
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:02
- Nahlásit
Petra_ruza
petro, myslim ze je to presne tak .. ten test se snad tusim da udelat v nemecku (laboklin?), ale pokud neni jistota, takovou fenu bych opravdu nekryla, pokud neni skutecne vyjimecnych povahovych/exterierovych kvalit, popr. posledni chovna pokracovatelka nejake vzacne linie .. takze by teoreticke plusy dejme tomu prevazily riziko ... a i tak bych si to dvakrat rozmyslela ..
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:28
- Nahlásit
Kalliope
Bohuzel to neni zdaleka poprvy, kdy "neco placla o stenatech" a diskuze je snad od toho, aby clovek vyjadril svoje nazory. Ja nebudu jen souhlasne mlcet, kdyz mi jde naprosto proti srsti takhle ohrozovat fenu a jeji potomstvo.
|
Kalliope
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:45
- Nahlásit
Mathea
nezlob se na mě, ale tohle bylo už nadhozeno v tématu "davídkový", nevim proč se to rozmazává ještě tady, aby o tom jako vědělo co nevíc lidí, nebo proč jako ? Mě do toho nic není, neni to moje záležitost, takže konkrétně k tomuhle už se nebudu vyjadřovat, a to není teď nic proti nikomu...
|
Petra_ruza
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:47
- Nahlásit
Roxana
ten test se snad tusim da udelat v nemecku (laboklin?)
o tom se jeden z tech clanku zminoval. Bohuzel pokud toto vysetreni nebude podminkou k chovnosti, i kdyz jak jsem se docetla dale, tak pes, co je v 1 roce zdravy, tak ve 2 letech byt nemusi, tak vse bude na libovuli chovatele. Jak tam psali, tak se to nejcasteji zjisti okolo 4. roku zivota. To uz muze byt nekolik vrhu na svete. Tim ale vubec nechci podporovat kryti v pripade, ze vim, ze mam nemocne zvire! Bohuzel se to deje a slysela jsem takove ruzne story, ze se z toho dela jednomu zle – jak se co da "vyresit".
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:48
- Nahlásit
Kalliope
A vyjadril se tam k tomu nekdo? Dala sem to sem, pac je to o rtw a fakt sem nechtela, aby to zapadlo. Pac me hodne zajimalo, jak na to Pavlina kouka a jak to vlastne mysli.
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 15:53
- Nahlásit
Petra_ruza
o tom se jeden z tech clanku zminoval.
fajn, pamatovala jsem si to dobre, uz je to dyl, co jsem to cetla ..
Bohuzel pokud toto vysetreni nebude podminkou k chovnosti ... tak vse bude na libovuli chovatele.
No, tak jako dosud vetsina problemu ..
Netusim, jak sou na tom rotvici s predsipozici k onemocneni SZ, akity bohuzel patri k tem vice ohrozenym, a i proto jsem se o taky svyho casu velmi zajimala, kazdopadne bych za smerodatny povazovala vyjadreni OFA (tak jako v mnoha jinych zdravotnich otazkach), viz:
As a result of the variable onset of the presence of autoantibodies, periodic testing will be necessary. Dogs that are negative at 1 year of age may become positive at 6 years of age. Dogs should be tested every year or two in order to be certain they have not developed the condition. Since the majority of affected dogs will have autoantibodies by 4 years of age, annual testing for the first 4 years is recommended. After that, testing every other year should suffice. Unfortunately, a negative at any one time will not guarantee that the dog will not develop thyroiditis.
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:08
- Nahlásit
Petra_ruza
Já mám letos Atinu otestovanou na š.ž. u Lázničky,dle výsledků je OK,ale tejkon jsem na rozpacích zda to vůbec k něčemu bylo.
Zkus navrhnout vyšetření na Členské schůzi ,myslím, že by to pro chov bylo přínosnější než ty nablblé DNA.
|
Petra_ruza
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:20
- Nahlásit
ati
Prave odesel zpravodaj do tiskarny. Jeste dnes jsem tam dodelavala jeden navrh, ktery mi prisel v 1! v noci a vysledky z MR a Klubovky.
To bychom mohli nechavat delat vysetreno napr. ocniho pozadi, ktere maji nektera plemena povinna. RTW by na ŠŽ tak trpět nemelo (opet se odvolavam na clanek) - oni jsou líní od prirody
Nebo to dej Ty, ja jeden navrh predkladam
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:24
- Nahlásit
Petra_ruza
jsem to napsala jako for, chceš aby mě lidi ukamenovali ,že už toho máme do chovu dost.Já na schůzi letos ani nejedu.
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:25
- Nahlásit
RTW by na ŠŽ tak trpět nemelo
no dle OFA statistiky je na 52. miste (z 81 plemen), 86% testovanych melo normalni hodnoty .. Nejhur jsou na tom angl. setri, tam je normalnich vysledku 52% ...
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:28
- Nahlásit
Roxana
zajímalo by mě, zda ten test co mojí feně dělali, byl k něčemu
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:30
- Nahlásit
ati
tak to ti nepovim, ale zas tak velke nadeje bych do toho nevkladala ..
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:33
- Nahlásit
Roxana
no já to nechala dělat jen tak preventivně,čuba žádné problémy nemá, ale když o tom tak přemejšlím, spíš jsem hodila prašule panu vetovi do kasičky
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:39
- Nahlásit
ati
jo, myslim, ze tak nejak podobne to asi (bohuzel) bude ..
|
Petra_ruza
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:51
- Nahlásit
ati
Já na schůzi letos ani nejedu.
a to ja jo
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 16:59
- Nahlásit
Petra_ruza
oni jsou líní od prirody
Tak je Kremyl asi cinklej nakym jinym vemenem, ta je svihla azaz.
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:08
- Nahlásit
Koukám, že se tu rouzpoutala vášnivá diskuse.
Tak abych se k tomu vyjádřila, i když si osobně myslím, že je do toho každýmu houby.
Když jsem napsala, že to není nebezpečná nemoc, mysla jsem tím, že není tak nebezbečná pro mou fenu. Musí sice užívat hormony, ale na životě ji to neohrožuje a může si ho tak plnohodnotně užít.
A jinak si myslím, že to je moje věc, jelikož fena se těžko rozhodne, jestli štěňata bude mít, či ne. To je jen na mě, jestli ji je nechám.
To že to chci konzultovat s vetem, snad můžu, aspoň mi řekne víc informací a budu chytřejší.
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:17
- Nahlásit
Petra_ruza
mě se nechce ,leda by mě někdo vodvezl a to asi nehrozí
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:18
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
Pavlino, nikdo ti nebere, jestli je to tvoje vec nebo ne, proste se tu resi hlavne SZ obecne a lidi, co te osobne znaji, ti rekli svuj nazor, to snad muzou, ne
Musí sice užívat hormony, ale na životě ji to neohrožuje a může si ho tak plnohodnotně užít.
To je sice pravda, ale pokud se jedna v pripade tvoji fenky o tu dedicnou variantu a nejake stene by pak treba onemocnelo, myslis, ze by budouci majitel byl rad, kdyby vedel, ze jsi o tom vedela dopredu? A taky ty leky jiste nejsou zdarma, spocitej si, kolik stoji lecba mesicne a vynasob treba sedmi lety - urcite to nebude zanedbatelna castka .. Sousta lidi si porizuje psa s PP, protoze veri, ze PP je "zarukou" lepsich zdravotnich vyhlidek, coz by v tomhle pripade jaksi neplatilo .. Nehlede na to, ze se ta nemoc bude prenaset na dalsi generace, coz se zrovna neslucuje s predstavou etickeho chovu ..
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:25
- Nahlásit
Roxana
Ano, to já vše vím, a proto jsem říkala, že štěňata mít nebude. Jen mě trochu sere, že člověk se snaží se zkouškama, uchovněním, atd a vše je pak k ničemu. A ke všemu, když mi lidé, které znám a vědí o tom, říkají, ať jeden vrh udělám, že je škoda na takové feně nechovat, tak si pak vyber.
A mám ještě dotaz, jestli nevíte, jesti se dá nějak zjistit, sestli je to dědičné, či získané?
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:25
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
ale na životě ji to neohrožuje a může si ho tak plnohodnotně užít.
Samozrejme, pes muze vest plnohodnotny zivot, jen holt na tech prascich, to nikdo nezpochybnuje - tady slo o pripadne kryti. A sama si jinde tady psala ze: Já mám zkušenost se sníženou funkcí, feně se objevili holé fleky na hlavě, byla unavená, i když toho jsem si nevšimla, páč je to rotvajler, a tak jsem myslela, že je to k plemeni. Lékař zjistil, že je to již skoro nepracující štítná žláza a léčba je doživotní braní hormonu.
Ano, je to jen na tobe, bude to pripadne tve rozhodnuti. Ale kdyz ctu, ze je fena nemocna (a to ona zrejme je, kdyz to mas potvrzeny od veta), tak se proste naskytne otazka, proc takovy zvire kryt. Beckyna je pekna fena, libi se mi, ale takovych a navic zdravych je spousta.
A nebud urazena, mi jde jen o zdravi plemene, ikdyz jsou rtw oproti ostatnim jakztakz zdravi, proc tahat do chovu novy problemy? Chapu, ze je to tezky, kdyz s fenou makas a jezdis po vystavach, pak rict - prdim na stenata. To je fakt uz jen na tobe a info, ktery si pripadne sezenes (jakoze jich tu nemas malo).
A uz mlcim.
|
ati
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:38
- Nahlásit
b]Pavlina Moravcova[/b]
nevím jestli to stojí za případné zdravotní komplikace u štěníků. Potom to člověka neskutečně mrzí, teda pokud je to chovatel a ne množitel který prostě vyprodukuje X vrhů a víc se nestará.
Mě letos poprve, co se dělají rtg loktů, přišly od dvou psů pozitivní nálezy.Je to tak nepříjemné,sice se problém odstranil operačně,ale stějně mi to nedalo spát.Prostě je to na tobě jako chovateli,ty musíš rozhodnout.
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 17:44
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
A mám ještě dotaz, jestli nevíte, jesti se dá nějak zjistit, sestli je to dědičné, či získané?
no to by se melo pomoci toho testu, jenze z claku viz vyse vyplyva, ze je to celkem komplikovana vec, takze bud podstoupit martyrium testu, ktere se tu v CR nedelaji, nebo radeji nekryt, pokud tedy k tomu neni nejaky zavazny duvod ..
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 22 Říj 2009 19:19
- Nahlásit
Roxana
Je k tomu závažný důvod, je to můj miláček a chci, aby měla štěňátka.
Zkusím se na to optak na klinice, kam chodím, mají docela dobré vztahy s Německem, tak zřeba by mi ty testy pomohli zorganizovat.
|