| Autor |
Zpráva |
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:02
- Nahlásit
argosek
K tomu bišonkovi - já bych ji nenutila ke kontaktu s cizími lidmi ani v případě, že by měla oporu nevím jakou. Proč? Nechce, tak nemusí. Nevím teda jak přesně to tam je, abych se dostala na blůforum musela bych k jinýmu počítači a ten je v pokoji kde se netopí Za to mi bišoni nestojí (Darinka promine ) . Pokud je to tak, že čuba má prostě strach z cizích lidí tak proč by se s nimi měla kontaktovat? Navykla bych ji max. na veta, na rodinu a hotovo. Cizích na ulici ať se klidně bojí když ji to baví . Hesinka taky cizí lidi nemusí. Nebojí se jich, ale nijak je nevyhledává. A žije s tím spokojeně už deset let. Pumice taky, Arman jakbysmet
brezen2008
To co dělá Mádle je naprosto nestandartní postup. PŘÍŠTĚ MU VŮBEC NEOTVÍREJ DVEŘE. Pamatuj si to. Za zavřenýma dveřma se zeptáš kdo tam je a když se ti ozve Mádle tak řekneš "nezlobte se, ale s vámi se nechci bavit". Půjdeš do obýváku a sedneš si k televizi.
Pokud by tam čirou náhodou poslal policii tak si pamatuj, že pol. uniformy si dneska může koupit každé děcko v obchodě s maskama na karneval. Oni nejsou úplně stejné, ale jsou hodně podobné a ty ten rozdíl nepoznáš. Takže po policajtech budeš v první řadě chtít jejich služební číslo (to ti říct musí), nějaký odznak (to si nejsem moc jistá, ale asi to taky mít musí) a do třetice povolení ke vstupu do bytu. Podepisovat jim nebudeš vůbec nic. Pamatuj si to vůbec nic. Policie ti zaručeně nemůže přinést podepsat výpověď z bytu, to rozhodně není v náplni jejich práce. Pamatuj si to.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:04
- Nahlásit
Pokud je to tak, že čuba má prostě strach z cizích lidí tak proč by se s nimi měla kontaktovat? Navykla bych ji max. na veta, na rodinu a hotovo. Cizích na ulici ať se klidně bojí když ji to baví . Hesinka taky cizí lidi nemusí. Nebojí se jich, ale nijak je nevyhledává. A žije s tím spokojeně už deset let. Pumice taky, Arman jakbysmet
Biluška
ty máš ty samý problémy, jak já s Kobrou?????
|
argosek
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:06
- Nahlásit
davidkova renata
nehádejte se mi tu!!! hele ty trupko,tebe trochu znám a troufnu si říct,žes to zle nemyslel,
ale no tak - kdyz napisu, ze venku snezi, troufnes si taky rict, ze to nemyslim zle?
ale vim proč Sali vystříkla, prostě má asi pocit,že se ubližuje slabším
jo to bude ono .
|
argosek
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:09
- Nahlásit
Biluška
vsak ji nikdo nenuti. asi ji ten strach z urcitych duvodu vadi, tak to chce resit.
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:10
- Nahlásit
argosek
kdyby v majiteli mela dostatecnou oporu, tak te na tom nema co srat má takovou oporu v majiteli, že je tak vynervená, že nechce ani chodit ven, už z bytu ji vlečou na vodítku , je extrémně bojácná, ten pes potřebuje nejdříve klid a žádné násilné tlačení do stresů , které ji přívádějí do panických stavů
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:11
- Nahlásit
Sali
ty máš ty samý problémy, jak já s Kobrou?????
Ne, nemám problémy. Nevidím v tom žádný problém. Všechna tahle plemena (šeltie, pumi, foxteriér) mají vrozenou nedůvěru k cizím lidem. Půjdou normálně po ulici, budou si čuchat a dělat ty svoje věci a lidí si ani nevšimnou. Když se nějaká kuči-kuči baba sehne a začne dělat "ňuňu pejsku" tak Hesina nahodí výraz -chce se mi blejt - babu obejde a bude si čuchat dál. Prostě nestojí o kontakt s cizíma lidma. A já nechápu proč bych ji k tomu měla nutit, ať už s oporou,nebo bez ní
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:12
- Nahlásit
brezen2008
policii jsi měla na něj zavolat ty
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:14
- Nahlásit
Biluška
vrozená nedůvěra JE OK, ale nesmí tam být strachový reakce, a zrovna na obranařině je u dobrmana třeba důvěra k figurantům, jinak si bude hlídat zadní vrátka, a nebude pořádně kousat.
|
argosek
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:14
- Nahlásit
Biluška
Půjdou normálně po ulici, budou si čuchat a dělat ty svoje věci a lidí si ani nevšimnou.
mac: má takovou oporu v majiteli, že je tak vynervená, že nechce ani chodit ven, už z bytu ji vlečou na vodítku , je extrémně bojácná, ten pes potřebuje nejdříve klid a žádné násilné tlačení do stresů , které ji přívádějí do panických stavů
to vysvetluje, proc to slecna chce resit.
mac1
blbe jsem pochopil, co jsi psala, proto ta predchozi odpoved.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:17
- Nahlásit
Biluška
abych se dostala na blůforum musela bych k jinýmu počítači a ten je v pokoji kde se netopí
máš to v mailu
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:18
- Nahlásit
mac1
no mě teda eště víc děsí téma Výtah bo sem si vyjela fšecky příspěvky tý dívčiny a je mi z toho dost blbě,ten pes je fakt chudák
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:19
- Nahlásit
Sali
No dobře, ale ta holka s bišonem neřeší strachovou reakci na obraně. Nebo snad jo? Sem to teda fakt nečetla, akorát výcuc od Mac
argosek
to vysvetluje, proc to slecna chce resit.
Nerozumím. Můj názor je, že kdyby holka nedělala kraviny a nestresovala tu čubu tím, že se ji "snaží zbavit strachu" tak čuba se ho velice rychle zbaví sama. Bude nedůvěřivá k cizím (na tom nevidím nic špatného, spíš bych si přála, aby tuto nedůvěru měli všichni moji psi), ale nebude se bát jít na vycházku. IMHO se teď bojí tam jít, páč ví, že ta pakovikuňa ji bude zase rvát někomu do náruče a dělat u toho chichi
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:21
- Nahlásit
Biluška
já jsem normálně zvyklá na to, že na cizí psy se nešmatá, pokud si o to sami neřeknou,
na vošmatávání mám ty svoje, nemusím šmátrat po cizejch,
ale neřešila bych vyrovnanou nechuť ke kontaktu,
vadí mi strachová agrese.
Víš, takový to houkání, tančení, couvání, krytí si zad, ruská polka, všechno to, co psa v terénu cizejch vede do diskomfortu, a bere mu soustředění a pohodu.
Pojkud mi pes pracovního plemene půjde do strachovejch toček na to, že někdo cizí zamává rukama, nebo shodí židli, tak je chyba v matrixu toho psa.
Mám srovnání, i s odchovem, není to získaný problém.
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:22
- Nahlásit
davidkova renata
tak výtah jsme ani nečetla
|
argosek
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:24
- Nahlásit
Biluška
Nerozumím. Můj názor je, že kdyby holka nedělala kraviny a nestresovala tu čubu tím, že se ji "snaží zbavit strachu" tak čuba se ho velice rychle zbaví sama. Bude nedůvěřivá k cizím (na tom nevidím nic špatného, spíš bych si přála, aby tuto nedůvěru měli všichni moji psi), ale nebude se bát jít na vycházku. IMHO se teď bojí tam jít, páč ví, že ta pakovikuňa ji bude zase rvát někomu do náruče a dělat u toho chichi
nemam ted energii delat dablova advokata, tak ti v tom hlavnim odporovat nebudu, jen si nejsem jisty, jestli by ten zbytek byl tak jednoduchy.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:24
- Nahlásit
Sali
není to získaný problém.
no pokud tedy není,je asi nějako vrozenej ne? a jaká je úspěšnost "nápravy"?Jednu situaci ho naučíš neřešit a někde se vyskytne nečekaná další,co ještě nezná ,udělá to zas? Nebo to dokáže ustát vzhledem k tý předešlý zvládnutý třá?
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:26
- Nahlásit
mac1
tak výtah jsme ani nečetla
je to nový,ale přečti si od ní všechno,stačí rámcově,co řeší...má jezefčíka..drsnáčka
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:26
- Nahlásit
Biluška
jasně, neřeší, ale řeším to já, a jen mě zaujalo to co píšeš,
proč by se s nimi měla kontaktovat? Navykla bych ji max. na veta, na rodinu a hotovo. Cizích na ulici ať se klidně bojí když ji to baví
protože to je podle mne u pracovního psa vstupenka do pracovní prdele, a Ty děláš agi, čili musíš vědět, co tam potřebuješ a nepotřebuješ.....
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:27
- Nahlásit
Sali
Tak to co popisuješ moji psi nepředvádí. Jim jsou prostě cizí lidi šumák. Sem tam někde potkáme tu kuči-kuči babu, co má šílené nutkání si je pohladit. Přece jenom jsou to ty "zakrslé kolije se sladkým výrazem " Taková baba má pak šok z toho, že se zakrslá golije hladit nechce Ale když zavelím, že se pohladit nechá tak se nechá. Sice se u toho tváří, že se pobleje, ale vůle nejvyššího je holt vůle nejvyššího
Strachové točky z čehokoliv tady předvádělo pár reparáků - Akéla, Rozárka z Jarošova, Tim ze Štarnova... všechny to poměrně rychle samo přešlo. Podle mě jim to po nocích vysvětlují moji psi . Stejně tak jim Hesina po nocích vypráví pravidla agi a na sucho si nacvičují otočky a stahovačky. Jinak si to neumím vysvětlit. Páč ti psi umí věci, které jsem je v životě neučila. Takové věci, které jsem učila jenom Heskou
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:27
- Nahlásit
Sali
není to získaný problém s tím souhlasím, ten pes má špatnou povahu ( za to ten pes nemůže ) , ale i takový pes může snesitelně žít ( samozřejmě musíš přizpůsobit aktivity ), ale ta holka mu nepomůže ani trochu a ty stupidní rady tam, budou-li pokračovat ve stejném stylum ten pes půjde do hajzlu úplně , a to je mi ho líto
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:29
- Nahlásit
Sali
protože to je podle mne u pracovního psa vstupenka do pracovní prdele, a Ty děláš agi, čili musíš vědět, co tam potřebuješ a nepotřebuješ.....
U pracovního jo. Ale ten bišon není pracovní. Takže není důvod ho takhle šíleně stresovat
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:30
- Nahlásit
jaká je úspěšnost "nápravy"?Jednu situaci ho naučíš neřešit a někde se vyskytne nečekaná další,co ještě nezná ,udělá to zas?
davidkova renata
může se akorát nazvedat práh tolerance a rychlýho sebrání se z šoku, jinak se to moc změnit nedá. Důležitý je ale to, aby se to zvíře naučilo, že se fakt nic neděje, a nezačalo se preventivně před světem stahovat jen do svý bubliny.
Dál se dá nazvedat sebevědomí, a tím se nazvedá sebejistota v stresových momentech.
Víc si nemyslím, že jde.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:32
- Nahlásit
Sali
Taky jsem si myslel ze vic nejde, ale uz jsem parkrat videl ze jde.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:32
- Nahlásit
Biluška
jo, toho bišona bych klidně zamkla do jeho bubliny, když by to bylo řešení pro všechny nejlepší a nejsnadnější,
ale mě zaujalo, co píšeš, v kontextu toho, co děláš a v kontextu mýho jedinýho zvířete, co takhle blbne.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:34
- Nahlásit
Sali
Biluška
Ale když zavelím, že se pohladit nechá tak se nechá. Sice se u toho tváří, že se pobleje, ale vůle nejvyššího je holt vůle nejvyššího
moje kámoška z dětství,ted hlavní výcvikářka,má na takový projevy ten názor,že kašle na odnaučování,ale hnala by to přes poslušnost...nelíbí?Máš bobky? to je smolíček,páč máš Sedni,takže budeš dřepět.Kecaly sme vo tom zrovna včera páč tam ondá na cvičák zašla děfčica s královákem,cca 9 měsíců.Pes úpa f prdeli,bál se,sáhnout na sebe nedal atd.Jela s ním do kraje věčného léta a bylo jí dotyčným řečeno,že neví co s tím
BTW.chtěla to hlavně kuli výstavám že jako takovýho kreténa uchovní!!!!!
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:36
- Nahlásit
Tchor
ale uz jsem parkrat videl ze jde.
jen TAM anebo se to odehrávalo i jinde,např. u nových majitelů?
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:42
- Nahlásit
davidkova renata
Sali
Když po tom zvířeti cokoliv chci - ať už agi, obrany, nebo třebas ty výstavy - tak na tom budu pracovat. Do určité hranice to půjde. Šlo to s těma zmiňovanýma reparákama, tak to půjde i s jinýma. Vemte si třebas naši Mienu - ta se před rokem a půl bála vylézt z baráku. Fakt bála. Pokud jsem ji na žrádlo vylákala ven tak se plížila podél zdi. Radši lezla kopřivama podél zdi než by šla po cestičce cca půl metru vedle. Dneska dělá canisterapii (před rokem by mě ani ve snu nenapadlo, že toho bude schopná, přišlo to naprosto samo) . Mým cílem tenkrát bylo zbavit ji toho strachu natolik, aby s námi mohla chodit normálně ven. Nic víc. Lidi jsem neřešila, lidi tady nepotkáváme
Jenže když má chudák bišon paničku pakovikuňu tak skončí s nervama v kýblu. Voba
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:43
- Nahlásit
bylo to nastartovany a relativne stabilizovany. Takze pokud novy majitele pokracovali zpravne tak i u nich. Clovek to muze vzdycky zase zkazit.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:45
- Nahlásit
davidkova renata
na výstavě problém nemám, je to věc poslušnosti, cvik jako každej jinej...ale na kousačkách to zvíře musí chtít s fíkem kontakt a beztenzně ho obírat o kořist, beze strachu...spontánně a aktivně...
zamykám čubu do kořisti, aby pro tu kořist vydržela vše, ale má to svý hranice.
Dneska nosila rukáv fíkovi a vrtěla, cpala mu ho a hladila se sama od sebe, ale v zákusu vokalisovala jak idiot. Sice nepovolila, a bojovala, ale ty zvuky....
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2009 18:47
- Nahlásit
davidkova renata
ale hnala by to přes poslušnost...nelíbí?Máš bobky? to je smolíček,páč máš Sedni,takže budeš dřepět, je to 6ti měsíční zvíře, extrémně bázlivé,
|