| Autor |
Zpráva |
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 21:18
- Nahlásit
kejtlin
Žofku bych v době nepřítomnosti dala do klece, tak aby mohla být s ostatními psy v kontaktu, ale nemohla je napadnout. Je to jen návrh, jak bych to řešila já.
Díky, možná na to dojde... Teď je to tak, že Tonička má svůj pelíšek v jiné místnosti. Vybrala si to sama a mezi ostatní chodí jen někdy, dveře jsou stále otevřené. Takže v době mé nepřítomnosti je prostě zavřu.
Mezi Rózou (12kg) a Žofkou (6kg) je výborný vztah. S Hipíkem (30kg) se štengrovali akorát v době krmení. Kdyby se zhoršil i vztah mezi Hipíkem a Žofkou, půjde Ž. v době mé nepřítomnosti do klece.
|
kejtlin
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 21:26
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Kdyby se zhoršil i vztah mezi Hipíkem a Žofkou
abys to nezjistila za cenu nejvyšší
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 21:26
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Takže v době mé nepřítomnosti je prostě zavřu.
A je to. Uz se v tom dneska nenimrej, plna pocitu.
Klec bych zase ja brala jako velkou potupu pro cokla, aby cucel na ostatni a nemoh si ujit par kroku (samo zalezi, na jak dlouho bys byla pryc). To radsi cokla zavrit nekam jinam do pokoje, jak si uz psala..
Tak este jednou blemcanec a chladnou hlavu, nervy na uzde a veselejsi myslenky. A dobrou.
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 21:39 - Změnil/a: Hipík a Tonička a Rozinka
- Nahlásit
Fifi kejtlin
Klec bych zase ja brala jako velkou potupu pro cokla, aby cucel na ostatni a nemoh si ujit par kroku
No, to je právě to, proč klec nezavrhuju, ale... Dobrou a pusu perdelkám i rotvinkám
kejtlin
abys to nezjistila za cenu nejvyšší
Žádnej signál podobnýho rázu naštěstí zatím nemám. Řev "naval svoje žrádlo" (a tam je to mezi nima fifty fifty) k tomu nepočítám...
Píšu zatím, protože mi napadení Toničky rozhodilo sandál. Nemám důvod si ale myslet, že se Žofka pokusí zlikvidovat Hipíka. To by dopadla špatně především ona . Hipík ji nechává na pokoji. V noci často spí na sebe natulený...
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 21:45
- Nahlásit
Díky všem a dobrou
|
LucieS
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 22:55
- Nahlásit
Ještě jedna věc, která tu zatím nepadla.
Je u tebe rok, za tu dobu si mohla zvyknout a narůst jí trošku ramena, a pokud na začátku byla vystrašená a nesvá, teď se už může cítit trošku v kramflecích. A v takovou dobu si slabý člen smečky může začít trénovat sebevědomí na tom ještě slabším.
Osobně jsem pro "klidnou sílu" - jasné autoritativní chování z tvé strany, že tohle ne, ale zároveň žádná ignorace, žádné fyzické tresty, žádné ječení. Prostě v klidu. Ono to jde.
A taky bych oddělovala, protože na tohle moc žádný recept nefunguje, nebo jsem se s ním aspoň zatím nesetkala.
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 23:18
- Nahlásit
LucieS
Je u tebe rok, za tu dobu si mohla zvyknout a narůst jí trošku ramena, a pokud na začátku byla vystrašená a nesvá, teď se už může cítit trošku v kramflecích. A v takovou dobu si slabý člen smečky může začít trénovat sebevědomí na tom ještě slabším.
no, to je klidně možný, dost by tomu nasvědčovalo...
LucieS
Osobně jsem pro "klidnou sílu" - jasné autoritativní chování z tvé strany, že tohle ne, ale zároveň žádná ignorace, žádné fyzické tresty, žádné ječení. Prostě v klidu. Ono to jde.
Ano máš pravdu, a většinou jsem se v posledních letech, kdy mě tohle došlo, vůči psům takhle chovala.
Chvíle, kdy mě ruply nervy a o "klidné síle" se mluvit nedalo, se mi v podstatě vždycky vymstily. U Hipíka (kříženec novofundlanďana) mi to projde, ten prostě už ví svý a jen si myslí něco jako "ta má zase den" a jede se bez úhony dál... U Žofky je to ale jinak...
A taky bych oddělovala, protože na tohle moc žádný recept nefunguje, nebo jsem se s ním aspoň zatím nesetkala.
Já právě také ne... Protože jsem ale nemusela až dosud řešit problém se vztahy ve smečce, přeci jenom jsem doufala, že má třeba někdo nějaký fungující kouzelný magi, a ono asi ne...
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 19 Úno 2011 23:35
- Nahlásit
LucieS
Eště jsem si vzpoměla. Po tom incidentu jsem Žofce dala embargo na postel. Bez křiku a klidně jí vykážu do jejího pelechu. Myslíš, že by už to tak mělo raději zůstat?
Naši psi do postele jinak vždycky směli. Pokud tedy neprudili...
Třeba Rozinka, když k nám přišla, zaujala pozici pod peřinou a vrkala na každýho, kdo se přiblížil. Klidně a bez křiku jsem jí sešupala dolů. To se opakovalo než pochopila, že kdo vrká v posteli, ostrouhá. Trvalo velice krátce než jí to došlo.
Mám ale pocit, že Žofka je zapeklitější oříšek. Ta kombinace psychický křehkosti, závislosti, tvrdohlavosti a bojovnosti je dost náročná, aspoň pro mě tedy...
Hipík byl taky docela máčo, když k nám přišel, ale jiný...
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 00:08
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Bez křiku a klidně jí vykážu do jejího pelechu. Myslíš, že by už to tak mělo raději zůstat?
za mě, pokud se bojíš, že na posteli vystartuje po Tonce tak jo, jinak ne. Nejtěžší, je se s tim smířit a přizpůsobit se.
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 00:35 - Změnil/a: Hipík a Tonička a Rozinka
- Nahlásit
kachna_
za mě, pokud se bojíš, že na posteli vystartuje po Tonce tak jo, jinak ne
Tonka jediná do postele nechodí. Je zafixovaná na svůj pelíšek a nemá zájem lést do postele, takže konflikt mezi ní Žofkou v tomhle nehrozí.
Spíš mám pocit, že vždycky, když si řeknu, že to nejhorší máme za sebou, tak Žofce narostou ramena.
Na mě si nedovolí a dá se říct, že poslechne na slovo, ale třeba vystartovala po Hipíkovi a chtěla jeho večeři...
Teď než napadla Toničku, tak bylo dost dlouhý období klidu a pohody... Možná si řekla, že je správná chvíle vyšplhat po společenském žebříčku a zaujmout vůdčí postavení mezi psama...
Proto ta otázka pouštění a nepouštění do postele. Jako že třeba když ji do postele nepustím, ale jinak se k ní budu chovat vlídně, bude v klidu, ale nebude si myslet, že si může dovolit machrovat na slabší, třeba... Ach jo, prostě hledám způsob, kterej by to pomohl vybylancovat...
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 00:57
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Spíš mám pocit, že vždycky, když si řeknu, že to nejhorší máme za sebou a chovám se k Žofi jako k ostatním psům, tj normálně srdečně, když se chtěj mazlit tak jasně, vždyť život je krátkej..., tak Žofce narostou ramena.
Až sem nakoukne někdo od Ešusový, tak ti potvrděj, kolikrát jsem dopoledne jásala, že super a odpoledne nadávala, že tu megéru flekatou zabiju.
tak Žofce narostou ramena.
já sice po prvním ataku už dělala opatření ochranná (to jsem i rozdělovala, než jsem zjistila, že je to u nás horší než lepší, protože o to častějc se u těch dveří potkaj), ale ještě ne ta dlouhodobá. Mně taky občas ujedou nervy na nepatřičnym místě a nic to neznamená . Co mám doma Máje, tak tam to není o "ramenech" (i když to má prvky dominance), ale spíš o emocích.
Asi jako když Impact potká Eire a vyletí jak čertík z krabičky
Hele nemá žofka před háráním?
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 01:16 - Změnil/a: Hipík a Tonička a Rozinka
- Nahlásit
kachna_
já jsem svůj původní příspěvek trochu editla (sem myslela, že už všichni spěj , ale to je fuk, základ zůstal, šlo akorát o slovíčka...
Až sem nakoukne někdo od Ešusový, tak ti potvrděj, kolikrát jsem dopoledne jásala, že super a odpoledne nadávala, že tu megéru flekatou zabiju.
A to já k vám tenkrát i nakoukla a na to konto jsem taky vlezla včera nebo kdy na tvý stránky, stran konfliktů mezi psama...
ujedou nervy na nepatřičnym místě a nic to neznamená
já si všimla, že to co Tonička nevnímá, Hipík si jen povzdechne a Rozinka řeší tak, že se mě snaží utěšit a ošetřit, Žofku fakt rozhodí...
Žofie mi nepřijde dominantní, spíš jako kurážnej a bojovnej uzlíček nervů, kterej něco moc chce, ale místo kýženého cíle dostane na frak a zhroutí se z toho... S dominancí si spojuju i přerostlý sebevědomí a to Žofka nemá.
Kdyby třeba takhle vystartovala na Rozinku, bylo by to 1:1, určitě bych se tím zaobírala, ale nezatrnulo by mi tak, jako když napadla zcela nekonfliktní starou fenku, která už si jen tak vegetí, chce se jen nabaštit, trošku pomazlit, obejít zahradu a spát...
Hele nemá žofka před háráním?
Ne nemá, byla kastrovaná už když ji přivezli do útulku.
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 01:47 - Změnil/a: kachna_
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Já dycky usnu u dítěte, tak to pak v noci dohánim, .
A to já k vám tenkrát i nakoukla a na to konto jsem taky vlezla včera nebo kdy na tvý stránky, stran konfliktů mezi psama
jenže tam o tomhle nic neni. Co napsat, Mája uzurpuje Besku a tuhle jsem jí velmi úspěšně trefila holinkou? Povahu Máji bych popsala asi stejně jako ty Žofčinu.
Kdyby třeba takhle vystartovala na Rozinku, bylo by to 1:1, určitě bych se tím zaobírala, ale nezatrnulo by mi tak, jako když napadla zcela nekonfliktní starou fenku...
je mi to jasný
Zkusím ještě jeden malý souhrn u nás:
spouštěcí mechanismus jsem téměř nevypozorovala, jediný, že Beska tak moc chce do baráku, že je to někdy až protivný. Určitě tam není z její strany žádná agrese, nevzpírá se, když jí Mája projevuje dominanci. V zásadě, já bych pochopila, kdyby se servaly, když vylejzaj z baráku a jsou natěšený. Ale když jsou vylítaný doma? Tuhle jsem je jako každej den ráno vyhodila ven a když jsem šla vysypat popelník, tak se servaly, přitom k ostatním ze smečky, ani náznak agrese. Z toho by jasně vyplývalo, nenechávat samotný, protože pro starou bábu ten stres určitě dobrej není. Navíc to i zhorší psychiku napadený feny a zase je tam začarovanej kruh - plašší fenka vysílá blbý signály vůči tý flekatý megeře.
Kdybych se měla koho zeptat, zkusila bych nějaký masážní body, který se používaj u neurotickejch dětí. No jo, já možná i vim, zeptám se.
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 02:38
- Nahlásit
kachna_
Kdybych se měla koho zeptat, zkusila bych nějaký masážní body, který se používaj u neurotickejch dětí.
Jééé, teď jsem si vzpoměla, mám v nějaký krabici knihu o masážích psů (angl. autorka, jméno teď nevím). Jednu z nich jsem úspěšně použila na Hipíka i Toničku na veterině, aby nevyšilovali... Najdu jí a aktuální pasáže ti oscanovaný pošlu mailem, jestli chceš.
Kolik je Máje? Necítí se třeba Beskou (Batynkou) ohrožená?
Mě taky docela trápí, že do všech vořechů, kteří kdy u nás byli, jsem po nějakém čase viděla a intuitivně jsem poznala, co na ně platí, i třeba na Jonáška x jezevčíka, vulgo psíka prudíka, o kterém jsme nabyli přesvědčení, že je vtělením šíleného kamikadze....
U Žofky tápu... a mám blbej pocit, že bych mohla svým přístupem napomoct tomu, aby byla víc v klidu, a měla míň agresivních úletů, ale nějak nevím, jak na to...
O tom, že v mé nepřítomnosti budu Toničku separovat to nic nemění, sichr je sichr, ale stejně mám neodbytnej pocit, že můžu udělat víc.
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 03:14
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Jééé, teď jsem si vzpoměla, mám v nějaký krabici knihu o masážích psů (angl. autorka, jméno teď nevím). Jednu z nich jsem úspěšně použila na Hipíka i Toničku na veterině, aby nevyšilovali... Najdu jí a aktuální pasáže ti oscanovaný pošlu mailem, jestli chceš.
to budeš hodná.
Kolik je Máje? Necítí se třeba Beskou (Batynkou) ohrožená?
čtyři, Besce pět. Mně to přijde, že najednou byla ve strašnym stresu a bohužel zjistila, že skvělej ventil je zmlátit Besku. Je to takovej náš malej psí domácí násilník
mám neodbytnej pocit, že můžu udělat víc.
Jo, to já taky, třeba, že pokud bych zvolila správný trest, víc s ní pracovala.... Klikáme, cvičíme, chodíme na procházky, má mou důvěru, že může chodit na volno bez el. obojku, cvičíme veskrze pozitivně, cvičí ráda a dobře, takže má z mý strany i kladnou odezvu, venčíme samozřejmě pravidelně.
Jestli přidat agi nebo něco takovýho? Jestli mi vyjde přivýdělek, tak možná, teď na to nemám.
|
impact
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 09:36
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Ano máš pravdu, a většinou jsem se v posledních letech, kdy mě tohle došlo, vůči psům takhle chovala. Chvíle, kdy mě ruply nervy a o "klidné síle" se mluvit nedalo, se mi v podstatě vždycky vymstily. U Hipíka (kříženec novofundlanďana) mi to projde, ten prostě už ví svý a jen si myslí něco jako "ta má zase den" a jede se bez úhony dál... U Žofky je to ale jinak...
To je jako bys to u nás vzala přes kopírák.
Spíš mám pocit, že vždycky, když si řeknu, že to nejhorší máme za sebou, tak Žofce narostou ramena.
a
Teď než napadla Toničku, tak bylo dost dlouhý období klidu a pohody... Možná si řekla, že je správná chvíle vyšplhat po společenském žebříčku a zaujmout vůdčí postavení mezi psama...
Já se teda nechci opakovat, už jsem to říkala o stránku zpátky. Ale tohle je naprosto typický teriéří chování. Ti půjčím moje malý teroše na měsíc a zjistíš, že jsou to máča všichni. Obzvláště ti, co pocházejí z nějakých horších podmínek. Se to v nich všechno přetočilo a pomotalo..
Teď jsem třeba objevila, že má Mercí díru ve tváři a vsadím boty, že to byl Mordor. To je jeho typickej zákus. Stačí, aby do něj nechtěně drcla a on ju zmlátí. Pomatenec pomatenej. A přitom je to navenek moc fajn pes, ale doma..
|
Vlčáčková
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 09:52
- Nahlásit
Jak to tak čtu, tak abych se pomalu začala bát o starou nemocnou Bekynku. Zatím má ale stále olízaná zádíčka od Astřičky (dcery). Nicméně se s ní při hlídání a jiných důležitých činnostech moc nepočítá... To už zajišťují ti dva mladší. Vlčáček na Bekynku občas vrčí, ale jen tak malinko a většinou je to u jídla nebo když se po něm nechtíc "válí". Ona u své mističky na něho vrčí naprosto nekompromisně a on jí někdy něco šlohne, jindy ne, ale nevím, jakou zákonitost to má - kdy ano, kdy ne. Nakonec on občas něco šlohne i Astřičce, jednou dokonce celou mističku se žrádlem. Astra mu vyjela po krku, ale on se ani neotočil, nezareagoval, žral dál, tak toho nechala. Pak na něj byla nebetyčně nasraná, lehla do postele a vrčela na něho z metru, tak jí radši obcházel a šel si lehnout jinam. Opravdové rvačky ale u nás nejsou.
Snad mě tohle nepotká.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 09:54
- Nahlásit
LucieS
Je u tebe rok, za tu dobu si mohla zvyknout a narůst jí trošku ramena
Tohle období přichází většinou dřív než za rok.
kachna_
Mně to přijde, že najednou byla ve strašnym stresu a bohužel zjistila, že skvělej ventil je zmlátit Besku. Je to takovej náš malej psí domácí násilník
Tohle dělá Puma. Ale až po té otravě . Dřív se rvala s velkýma psama. Teď už ví, že na velké nemá, takže když má přetlak popadne prvního malého co je po ruce a zmlátí ho. Už na ní přesně poznám, že se to blíží a jde do klece. Když jdu pryč je do klece automaticky. Stačí, abych skočila vysypat smetí a mám doma pokousanou šelmyji
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 18:17
- Nahlásit
Vlčáčková
Opravdové rvačky ale u nás nejsou. Snad mě tohle nepotká.
Já myslím, že to až tak častý nebývá. Myslím teda, aby šlo o život. Různý pranice jo... Kdysi jsme měli Dona a Jonáše, rvali se furt a nemohli bez sebe bejt.
Procvakali si vzájemně uši, vyrazili špičáky, jak se zaklínili. ...A když jsme se nekoukali, vzájemě se olizovali.
Když už Don byl hodně starej (umřel v 18ti), Jonáš ho hlídal a když Don vykvík, hned Jonáš za někým běžel, aby ho upozornil...
Ani půtky Hipíka s Žofkou kvůli jídlu mě nevyvedli zvlášť z míry. V tomhle jsou příšerný oba, a nemají si co vyčítat. Pátrala jsem po řešení, ale nakonec jsem zvolila to nejjednoduší - na dobu jídla je separovat.
Toto téma jsem založila proto, že tahle pračka byla jiná... Tonička se vůbec nebránila, jen ležela a kvílela. Přesto se Žofka stále pokoušela Tonku trhat. A to mě fakt vystrašilo, první příspěvky holek potvrdily to, čeho jsem se bála.
Tím jsem chtěla říct, že není "pračka" jako "pračka" a nemá cenu se bát předem
kachna_
Tu knížku jsem jěště nenašla, ale pracuju na tom
Fifi, Impact a vůbec vy, co máte teroše
1) Řešení Žofka x Tonička je jasný, v mé nepřítomnosti separovat.
2) S tím souvisí i duševní stav Žofky, jak už jsem psala, je pro mě trochu neuchopitelná.
Myslím, že když bude trochu víc v pohodě, bude lepší i její soužití s ostatníma. Ovšem za předpokladu, že nebude chtít udělat puč a dosadit se do hlavní pozice... Pinochet Žofka...
Je psychicky křehká a přitom tvrdohlavá bojovnice. Ví, že jí nebudu trpět bruky na ostatní psy, ale v tom jediném mě neposlechne, i když ví, že jí to neprojde.
Psala jsem, že jsem na ní řvala, po tom co napadla Toničku, ale on to ani tak nebyl řev, spíš hlasitý hluboký tón, z kterýho čišela vážná nasranost. A Žofka byla skutečně strachy bez sebe, a jěště dneska je hodně přešlá, to se mi zdá jako neadekvátní reakce.
Tak mi prosím poraďte, jak na toho magůrka celkově jít, aby byla víc v klidu, ale přitom natolik u země, aby se nesnažila "uchopit moc"...
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 18:48
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Podle mě je hlavní dát jí prostor a zároveň se snažit předcházet siuacím,kdy vím,že jí hrabe a budu jí muset korigovat. Některý teriéři jsou prostě svý. Náš Ferda je hodně podobnej,bude provokovat velký psy, venku by roztrhal každou kočku a v lese hledá prasata,aby si s nima mohl povyprávět,ale přesně jak píšeš,když ho trochu sjedu,tak je z toho na nervy. Žofka taky nemusí být zkříslá z tvýho zařvání,ale s toho samotnýho konfliktu a atmosféry - logiku v tom nehledej. Jak jsem psala, Ferda je pruda na velký psy, ale když jsme jednou byli na psím srazu a dost se to tam rvalo, tak ačkoli se žádný rvačky neúčastnil, byl z tý atmosféry naprosto rozhozenej a přešlej. Chce to prostě víc i uměle navozovat situace a činnosti,který jí jdou a naopak předcházet tomu, kde to skřípe - zase třeba u nás - Ferda mega lovec, velebím elektrickej obojek,protože ve chvíli,kdy dostal pár štípanců (z nebe,ne od paničky) a mohl začít navolno lítat a číhat a já se mohla přestat nervovat, kde zdrhne, tak si začal procházky daleko víc užívat, sám ke mně běhat a vyzývat mě ke hře - dřív jsem ho musela přivolávat,okřikovat a on z toho byl na nerv.
Přecházet - očkem sledovat,jestli se k něčemu neschyluje a nenápadně zasáhnout dřív,než bys musela zařvat
A dát prostor - neaplikovat pravidla a okolnosti platící na normální psy třeba náš Ferda nemá moc rád takovýto labradoří tulení,proplítání pacek,válení se po sobě- teda on se válet po nich může,oni po něm ne takže kromě kufru auta ho nenutím,aby byl s nima "na hromadě",necháváme ho,at si je,kde chce - naši psiska jsou posteláci, a když jsme se přestěhovali a zařídili si ložnici v podkroví,tak jsme zavírali dětskou branku na schody,aby v noci nelítali nahoru dolu - Ferda začal být na nerv,byl uvrčenej, bez nálady,až pak nám došlo,že je to tou brankou - tak se otevřela,on s náma usne a pak si jde dolů do obýváku,kde má klid. A to přesto,že třeba na Samoušovi je psychicky dost závislej.
Nevím,jestli to píšu srozumielně a něco si z toho vezmeš - každopádně teriér je prostě teriér a pravidla neplatí
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:02 - Změnil/a: Hipík a Tonička a Rozinka
- Nahlásit
jana33
Nevím,jestli to píšu srozumielně a něco si z toho vezmeš
Díky , vidím dost společných znaků se Žofkou...
každopádně teriér je prostě teriér a pravidla neplatí
Aha. Děkuju mockrát
A když přece jenom nastane situace, kdy Ferdu musíš zkorigovat, jak to uděláš, aby se Ferda nezhroutil a přitom si požadované zapsal za uši?
EDIT: teda myslím situaci, kdy i přes tvé "fuj" nebo "nesmíš" pokračuje v nežádoucí činnosti...
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:10
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
přitom si požadované zapsal za uši?
to moc nefunguje
snažím se spíš než řvát,tak používat jen důraznej syčivej hlas a hned jak přestane s danou nežádoucí činností,chovat se normálně a vstřícně. Prostě žádná ignorace nebo delší nasrání, hned jak přestane,přehodit do přátelskýho módu.Ale zároveň se mu nijak nepodbízet a dát mu prostor,aby si to v klidu přebral. Teda přebral - on si to stejně přebere po svým - před dvěma lety na Vánoce se pokusil kousnout Samouše,když se chtěl přiblížit ke krabicím u stromečku - tak to dostal sprdunk a přebral si to - ne,že je hnusnej,že chtěl kousnout Sama,ale že hnusný jsou ty krabice a není radno se k nim přibližovat. Společné smečkové foto u stromečku nebylo
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:14 - Změnil/a: Hipík a Tonička a Rozinka
- Nahlásit
jana33
tak používat jen důraznej syčivej hlas a hned jak přestane s danou nežádoucí činností,chovat se normálně a vstřícně. Prostě žádná ignorace nebo delší nasrání, hned jak přestane,přehodit do přátelskýho módu.Ale zároveň se mu nijak nepodbízet a dát mu prostor,aby si to v klidu přebral.
Dík a když udělá znova to, o čem ví, že nesmí, chováš se stejně jako výše?
ale že hnusný jsou ty krabice a není radno se k nim přibližovat. Společné smečkové foto u stromečku nebylo
|
impact
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:18
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Já myslím, že to až tak častý nebývá.
No... Se koukni, co lidí tu má zkušenost. A co lidí se raději nevyjádří..
Ovšem za předpokladu, že nebude chtít udělat puč a dosadit se do hlavní pozice
Nejde to z nějakého důvodu? Nebo jen nechceš?
Jinak nevím, jestli ti budu něco platná. Moji psi, když zhřešej, tak je můžu tak maximálně sprdnout. Protože se u toho tvářej, jak kdybych je mlátila od rána do večera. Někteří jedinci jsou schopni i začít ječet hrůzou. No, spíš některé jedinkyně.
Ale třeba Modor ja máčo na hlavu. Hodně. Je agresívní na domácí, ale když bych ho švihla něčím po zádech, tak se počůrá strachy. Když ho chytnu za kožich, tak začne ječet a snaží se mě pokousat. U něj už jsem veškeré akce vzdala a maximálně ho honím s řevem po baráku. A nebo už rovnou jdu, otevřu dveře na dvůr a jde povinně dobrovolně na půl dne na samotku. Když potřebuju sprdnout nějakou fenu, tak je maximálně chytám za kožich a zvedám do luftu. Ale jinak jen slovně. Ono nejvíc na ně asi působí, když dojdu k nim, oči vykulený, nos na nos si koukáme do xichtu a klidně, ale hnusně řeknu "cos to udělala?!".
Oni jsou na jednu stranu děsní hrdinové a drsoni, ale na druhou stranu tohle opravdu moc nesnesou. Když by je člověk chtěl nějak potrestat.. Třeba Máfo je jak ten tvůj fundlák. Mávne packou, pomyslí si něco o bláznivé babě a neřeší to.
PS: Než se toho chytne nějakej šílenec, tak se bavím o trestech u Mordora v případě, že někoho bezdůvodně (on si teda důvod vymyslí - třá mrknul ) napadne a v případě fen, že nevinná hra se zvrhne v ostrou výměnu názorů.
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:25
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
Většinou jo,úměrně provinění,samozřejmě když mě hodně namíchne,tak taky pořádně zařvu nebo se trochu proletí,ale vždycky se snažím,aby se atmosféra brzo uklidnila,protože kdyby ne,tak by to byl začarovanej kruh - bude víc nervní,tudíž víc náchylnej ke konfliktním situacím, takže dřív nebo později zase přijde situace,kdy budu muset zařvat a tak dokolečka. Prostě stalo se, přišla korekce, situace pominula, všechno je zas v pořádku. Hlavně nemá cenu,alespon ve Ferdově případě, nějaká ignorace,protože to jen vede k tomu,že se uzavírá do sebe a přehnaně pak reaguje
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:28
- Nahlásit
impact
Nejde to z nějakého důvodu? Nebo jen nechceš?
Nechci to kvůli Hipíkovi - je můj první, sice je mu 16, ale s holkama drží krok a je to taky svým způsobem křehká nádoba, i když jinak než Žofka, a tohle by ho sestřelilo...
Moji psi, když zhřešej, tak je můžu tak maximálně sprdnout. Protože se u toho tvářej, jak kdybych je mlátila od rána do večera. Někteří jedinci jsou schopni i začít ječet hrůzou.
Jo, vím o čem mluvíš...
U Žofky možná bude nejlepší aplikovat trest separací (třeba jen na chvilku)... A pak hned přeladit do přátelského módu, jak psala Jana...
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:31
- Nahlásit
impact
Jěště k Hipíkovi - až do 13ti byl jedináček, pak k nám přišla Tonička, před 2 lety Rozinka a teď před rokem Žofka. Je docela hrdina, že ten babinec zvládá , a kdyby ho eště Žofka vystřídala na vůdcovský pozici... to by ho asi dostalo, si myslím...
|
Hipík a Tonička a Rozinka
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 19:37
- Nahlásit
jana33
Prostě stalo se, přišla korekce, situace pominula, všechno je zas v pořádku
Tady jsem párkrát udělala chybu a Žofku vydusila dýl, než bylo nutný... Důsledek byl, jak píšeš.
Hlavně nemá cenu,alespon ve Ferdově případě, nějaká ignorace,protože to jen vede k tomu,že se uzavírá do sebe a přehnaně pak reaguje
U nás úplně stejně...
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 20:02
- Nahlásit
Hipík a Tonička a Rozinka
ještě mám jednu radu: NIKDY NEPIŠ - JUPÍ, UŽ TEJDEN JE VŠE V POHODĚ, nebo ZAČÍNÁ SE TO ZLEPŠOVAT apod
Raději si to ani nemysli.
|
LucieS
Člen |
# Zasláno: 20 Úno 2011 20:07
- Nahlásit
Teď jsem to rozhodně nečetla všechno, ale zareaguju na to, co je na mě, tak snad nebudu opakovat něco, co tu už je.
Biluška
Není nijak dané, jestli to přijde za rok, půl roku nebo za dva. Záleží to hlavně na tom, co si pes předtím prožil, jak rychle se dával do kupy, a jak se to protne s jeho věkem - např. kdy do toho příchází dospívání a tak. Nezobecňovala bych to.
Hipík a Tonička a Rozinka
Tak mi prosím poraďte, jak na toho magůrka celkově jít, aby byla víc v klidu, ale přitom natolik u země, aby se nesnažila "uchopit moc"...
Tohle je podle mě největší omyl co tu padl. Sice ji neznám, ale protože moje Cindy je podobně naladěná, přijde mi to všechno dost povědomé. Především - ona v žádném případě nechce uchopit moc. Kdyby chtěla, půjde po tom, kdo je nahoře. Ona jde ale po nejslabším. Moc dobře totiž ví, že na nějaké velení nemá, a právě proto si dovoluje na slabší, dodává si tím sebevědomí.
Co s tím. Určitě posílit svoji autoritu ve stylu "tohle ti trpět nebudu" (naprosto stejně, jako jsi to psala o vrkání v posteli). Co se týče jejího sebevědomí, pohybuješ se dost na hraně. Příliš přidusit ji nemůžeš. Potřebuješ, aby byla více sebevědomá ve stylu "ty mi můžeš, nestojíš mi za to, abych tě řešila". A aby byla méně sebevědomá ve stylu "mám na to, abych tě hezky přidusila, ty slabouši". Je to dost náročné.
Co se týče té postele, tak pokud si v ní na nikoho nedovoluje nebo si to nevynucuje, tak bych ji tam normálně pouštěla. Dala bych si pozor na to, aby si nic nevynucovala, aby měla pořád stejná a jasná pravidla, aby si na nikoho nedovolovala, nesnažila se rozšiřovat svoje pravomoci a působnost.
|