| Autor |
Zpráva |
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:56
- Nahlásit
No ale uz aspon nemusis resit ty psy co ten kos maj a muzes se venovat jen tomu co ho nema.
Tchor to je to, co jsem právě chtěla napsat.
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:57
- Nahlásit
Psíček
mám nechat svýho psa věčně nappadat psy, kteří zjevně k nikomu nepatří a v danou chvíli je u nich podezření na to, že útočí? no pokud to takto tobě vyhovuje mně ne
člověče nevím jak jinak pochopit toto, pokud píšu, že prvořadá je poslušnost, tak asi nenechám psa věčně napadat jiné, co myslíš?, 2.pokud tvůj pes zvládnutý není a jak píšeš věčně napadá psy, tak to ti asi nezbyde nic jiného naž mu dát koš a vodit ho na vodítku.
vzhledem k tomu jak píšeš je mnohem vic radobypejskaru, ktery ten duvod maji taky, ale vubec si ho nepripoustej
tak proto říkám, že nejlepší je prevence, své psy mít pod kontrolou a vyhýbat se hromadnému venčení, prosimtě co je na tom k nepochopení? to je jako když jedu autem, tak taky předpokládám, že jediný kdo zná pravidla na silnici jsme já a podle toho se chovám, i v autoškole mě učili, pokud jedeš po hlavní a z vedlejší se řítí auto je lepší předpokládat že ti tam vjede a proto se tomu přispůsobit, než se zaštítit povrchním bezpečím, že přeci já mám přednost a s tím blbcem z vedlejší se srazit. je to prosím pochopitelné? pokud ano, tak si to předveď na psy. jdu se svým a předpokládám, že všichni ostatní jsou potencionální agresoři a proto se jim dobředu vyhnu, než abych riskovala srážku... je to jasné?
ještě k tomu balonku, protmiň ale opět se vrátím k tomu, aby jsi si lépe přečetl můj příspěvěk, ono totiž já ho házím na přehledném prostranství, ale když někdo vyrazí z pozarohu tzn. ne já, ale ten druhý. Já mám své psy neustále pod kontaktem. Souhlasím s tebou, také nesnáším, když na mě někdo z poza rohu bezprizorně vyběhne...
proto jsme psala, že hlavní je slušnost, která se ale bohužel poslední dobou nějak vytrácí a to je problém, ne napadající psi. přečti si to, je to někde na druhé či třetí straně této diskuze, asi jsi to přehlíd
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:58
- Nahlásit
nebavím se o rvačkách uvnitř mojí smečky. Ty mám dávno zmáknutýBiluška
proto se o tom paralelně zmiňuju, my taky.
přesně proto, že ty svý znám a vím, co bude.
ale o hotelových psech vím většinou kulový s přehazovačkou a nevím jak na co zareagují....
to jsem měla s těma reparovanejma, taky mě to vyškolilo.
Bavím se o tom, že venčím někde venku a na mé psy zaútočí cizák.
ano, o tom píšu, z pozice toho, kdo má ty horší svině. Nesměj se zakousnout!
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:00
- Nahlásit
Sali
Arkoun byl dobrman?
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:00
- Nahlásit
ještě k tomu balonku, protmiň ale opět se vrátím k tomu, aby jsi si lépe přečetl můj příspěvěk, ono totiž já ho házím na přehledném prostranství, ale když někdo vyrazí z pozarohu tzn. ne já, ale ten druhý. Já mám své psy neustále pod kontaktem. Souhlasím s tebou, také nesnáším, když na mě někdo z poza rohu bezprizorně vyběhne...
průser jsou ty rohy
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:01
- Nahlásit
Biluška
jj, byl dobrman. Mám jen dobrmany a maliny.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:05
- Nahlásit
Sali
ano, o tom píšu, z pozice toho, kdo má ty horší svině. Nesměj se zakousnout!
To se lehko řekne, ale mnohem hůř udělá, hlavně když jsi v té pozici jak jsem třeba popisovala Ený (uprostřed pole, s miminem na zádech, štěně u nohy a nikde nikdo) . Tenkrát mi fakt cvakala prdel strachy. Ne o sebe, ale o Hesinku, protože mi bylo jasné, že ji v podstatě nemám jak ubránit. Nakonec jsem s řevem šla já po leonovi, v podstatě bez přemýšlení. Odnesl to rukáv zimní bundy. Dneska když si na to vzpomenu tak si říkám jak jsem mohla být tak blbá a pouštět se do rvačky s leonbergrem když jsem měla to mimino na zádech. Prostě mozek v rozhodující chvíli vypnul a reagovala jsem naprosto instinktivně. Předpokládám, že pokud bude nějaké příště ( fakt doufám, že nebude, tohle stačí prožít jednou za život) tak mozek zase zdrhne a nechá místo instinktům.
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:07
- Nahlásit
nebráním se společnému venčení a vidím ho spíš jako přínosné pro mnoho psů včetně těch mých a ani nebráním mým psům v kontaktu s cizími neprověřenými psy, moji psi nepracují někde na cvičáku nebo v nějaké uzavřené lokalitě s minimální možností setkání s nějakým cizím psem , bylo by to k ničemu, ba naopak spíš na škodu, čím více setkání , tím lépe. Samozřejmě, že ve štěněcím věku byla setkání vždy pod moji kontrolou ( pokud možno nenápadnou) .
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:11
- Nahlásit
Pokud nestojím s malým psem (nedejbože celou smečkou malých psů, protože to už fakt neudělám nic) u nohy a neřítí se na nás neovladatelné hovado jehož majitel v dálce řve "on si chce jen hráááááát"
Biluška
hele buď si to zvíře opravdu chce jenm hrát, a pak máš času dost ho slovit a dovést majiteli s tím, že není zájem, díky, nebo si hrát nechce, a pak ho musíš slovit dřív, než někoho sebere, ale tak, abys to zatím nevyjasněný nevyprovokovala a on nebyl následně rychlejší a fakt někoho nesebral, dokud imponuje, máš času taky dost, a nebo jde na fest někoho slovit do huby, a tam je to pak ruská ruleta, buď anebo.
Proto doporučuju a používám koše....nechávaj prostor k řešením.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:13 - Změnil/a: Sali
- Nahlásit
paralyzou ci likvidaci utocnika
Psíček
počítej s tím, že rozpáděnýho 40 kilo psa, co jde do tvýho, manuálně zastavíš jen tím, že si spolu lehnete na zem, sestřelí tě, neustojíš to, pokud nejsi figurant a navyklej ustát nebržděný náskoky.
proto ty koše...uskočím, a pak sbírám horního psa.
|
EngieB
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:14
- Nahlásit
Tohle mě strašně štve, na to jsem měla starýho maliňáka, velký psy buď zahnal nebo sroloval a podržel, dokud jsem nedošla, malý "sranda" prohnal a nechal bejt, sice se porval rád, ale nikdy na vážno, ani nevím, kde k tomu přišel, ale ochránce celé smečky a všech, co šli s náma. Krucinál, takovýho už mít fakt nebudu
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:17
- Nahlásit
EngieB
mě to rámcově uměl Arkoun, a teď to slušně umí Ferdopes...jenže když jde o sex, tak je to jiný.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:19
- Nahlásit
Sali
Obojí situace jsou celkem na houby. Pes si buď chce hrát, ale konkrétně šeltie pro hru na kočku a myš nemívají moc pochopení. Takže malého psa to v každém případě značně vynerví (šeltky jsou dost nervní od přírody, netřeba to ještě podporovat). Už se mi i stalo, že v panické hrůze a v domnění, že běží o život vběhli někam na cestu. Pes může mít přivolání jaké chce, pokud "běží o život" tak tě prostě neposlechne. Zvlášť pokud mezi tebou a jím je ten "útočník" . Kupříkladu Puma, nebo Lilátko si s tím velkým začnou klidně hrát, popřípadě se mu postaví. Šeltky (všechny tři) vždy volí útěk. O "útulkáčích" se vůbec nebavím, stát se tohle jim tak je budu hledat tři dny
V případě, že velký pes opravdu útočí je to v háji ještě víc. Používám tu metodu jak jsem psala výše. Zahazuju šeltie do popelnic, nebo do okolních zahrad. Ne vždycky a ne hned když se k nám řítí cizí pes. Ale pokud odhadnu, že fakt útočí a nedokážu ho zastavit řvaním "TÁHNIHAJZLE" tak letí šeltice do konťáku dřív než si stačí uvědomit co se děje. Pro její psychiku to taky není ideální, ale pořád mi to přijde lepší než ji nechat zakousnout, nebo v panice vlítnout pod auto.
|
replik
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:20
- Nahlásit
Sali, taková otázka, co bys dělala, jako v tom případě v televizi, tj. na tvojí malinu, dobrmana s košem by šla rozvzteklená doga? A to ještě, když by jsi u toho byla sama a tu dogu neuřvala.
|
EngieB
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:20 - Změnil/a: EngieB
- Nahlásit
Sali
Jo, jak si pes hlídá fenu, může bejt problém, proto mám radši pánskou smečku, oni se míň hlídají a jsou tak nějak víc v klidu. Teď jsem zvědavá na to malině, borderák ani tervíček na tohle psychicky nemají, i když tervíček už se v případě ohrožení staví dopředu, uvidíme, zatím je to dvouletej výrostek.
U Arta bylo super, že on prostě neublížil ani bez koše. Jediný zranění za celou tu dobu byl takovej malej pes, ale to byl Art na vodítku, s rozřízlou nohou, takže jsem z dálky hlásila, že se fakt nebudeme kamarádit, bo ho to fakt bolí, ovšem majitel byl v pohodě. Pes by nakonec byl taky v pohodě, ale jak ho Art odhodil, bohužel se trefil na strom a trochu mu pošramotil nohu
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:28
- Nahlásit
Psíček
Nicmene kdyz na to koukas tedy takto, tak pak moc nechapu, co se ti nelibi na tom, ze nekdo chce sveho psa branit byt treba tou pistoli ...... zase je to preci jen o lidech....pistole spatna neni...spatny je jedine clovek stejne jako z vetsiny u psu.....
to je jednoduché, protože mám ráda psy, jakmile začnou lidi řešit konflikty mezi psy takto, bude to hodně špatné, protže nevěřím, že obyčejní jak píšeš rádobypejskaři poznají co je rvačka a co je jen trochu drsnější hra a to co by v 90% jak psala Sali skončilo jen pár vytrhanými chlupy z límce skončí smrtí jednoho či obou...
Přesně jak píšeš, pistol není špatná, ale koukni se co za lidi si jí pořizuje, nehledě na to, že odražená kulka od země, chodníku atp. taky není sranda a klíďo může zasahnout jiného člověka, psa nedej bože dítě, to si vezmeš na triko?
Jinak souhlasím, jen nejsem zastáncem přehnaných nadekvátních řešeních
|
EngieB
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:32
- Nahlásit
Mám momentálně psa, kterej se holt sám neubrání (máme ho na hlídání - hlídáme ho ), tak pokud ho někdo napadne, prostě se ho snažím chytit a udržet, dokud si majitel nedojde. Zatím mě žádnej nekous Pes jde málokdy do člověka, pokud není úplněj magor nebo pokud ho "nedonutíte".
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:33
- Nahlásit
Psíček
jistě, že to nepoznám..tedy určitě.....ale prostě po nějakých zkušenostech mám své priority
tady máš odpověď, blíží se k tobě pes, je to odrostlé štěně a chce si hrát, ale ty to vyhodnotíš jako že jde napadnouta a střelíš, to je podle tebe v pořádku?
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:37
- Nahlásit
nezlobte se ale jaký je pak rozdíl mezi myslivcem, který si myslí, že pes jde štvát zvěř a střelí a mezi pejskařem, který si myslí, že pes jde napadnout a střelí? toto chcete? Žít v neustálém strachu, že nějaký zamindrákovaný člověk vám zabije bez důvodu zvíře a řekne, já jsme se bál, že mě půjde napadnout?
Vím je to přitažené za vlasy, ale můžete tuto situaci vyloučit, pokud připustíte, že pistol je adekvátní obrana? já ne a to je to co mi na tom vadí.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:44
- Nahlásit
Psíček
Osobne mam nejvetsi problem v tom aby moji psi nesli "pomoct" kdyz zasahuju proti nejakymu jinymu psovi.
Šli by pomoct. Určitě by šlo Lilátko, to poslední dobou začíná být nějaké "akční" Určitě by šel Armageddon, ten přivítá každou rvačku. Určitě by šla Puma pokud bych jí to dovolila (tu mám vycepovanou, takže když zařvu "VYPADNI" tak fakt vypadne). Určitě by šla Šagurka, ta by si to nenechala ujít 100% . Ovšem nevidím důvod proč by mi neměli jít pomoc. Pokud půjde některému ze psů o život tak přivítám jakoukoliv pomoc, i ze strany ostatních mých psů. Na kecy o tom, že rvačky za psa řeší pán páč když je neřeší tak už není alfa nevěřím. Psi byli odjakživa pomocníci člověka, klidně mi můžou pomáhat i ve rvačkách pokud chtějí. Dokud jsme bydleli ve městě a potkávali jsme jiné psy tak jsem Pumu dokonce i "nastrkovala" dopředu jako ochranu Hesinky a Brajky. Řítil-li se k nám neznámý pes Puma si automaticky stoupala před ty dvě a jako první se začala očuchávat (nebo rvát). Ovšem stačí mi houknout a Puma se z jakékoliv rvačky zdekuje, v tomto směru je fakt vycepovaná.
|
ZdeNek_K
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:44
- Nahlásit
Eny
Psíček
jistě, že to nepoznám..tedy určitě.....ale prostě po nějakých zkušenostech mám své priority
tady máš odpověď, blíží se k tobě pes, je to odrostlé štěně a chce si hrát, ale ty to vyhodnotíš jako že jde napadnouta a střelíš, to je podle tebe v pořádku?
Samozřejmě že psíček po štěněti střelí ... . No a jednoho krasného dne bude psíček běžet na autobus a nějaká důchodkyně si bude myslet že je to nějaký násilník co běží aby ji okradl a také po něm střelí .... no a problém s psíčkem bude vyřešen .
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:46
- Nahlásit
Eny
Jo, pistole je jednoznačně kravina. Už jenom proto, že si neumím představit jak v parku plném lidí někdo najednou začne střílet. Kdo zaručí, že se trefí opravdu do těch peroucích se psů (a je teď jedno jestli trefí útočníka, nebo svého psa, kterého chce bránit). Kdo zaručí, že ta kulka nepůjde naprosto mimo a netrefí děcko, které si o padesát metrů dál hraje na pískovišti? Nebo neproletí oknem do kuchyně a nesundá babičku co právě peče bábovku? Tohle je největší pitomost, kterou zatím vymysleli
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 11:47
- Nahlásit
ZdeNek_K
No a jednoho krasného dne bude psíček běžet na autobus
Tuhle větu přesuň do tématu "tahle při pátku"
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:00
- Nahlásit
Psíčekneb jen vidis zablesky a rachot, jak strili z pistole ..... budes po ni strilet
to je špatný příklad, já mluvím o neadekvátní obraně, ještě jsme neviděla psa s pistolí, byť dětskou
toto je notoricky známý příklad, pokud má útočník atrapu pistole je to jeho smůla, protože máš pravdu, policista si myslí, že je pravá a podle toho se zachová, to už záleží na policistovi
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:00
- Nahlásit
Eny
tak já v zásadě s tebou souhlasim,jediný v čem se neshodnem je ono hromadný venčení ,aplikujem ho často k naprostý blaženosti čoklů a zatim nebyl žádnej problém
atd..atd..
díky pavlíně za pučení fotek
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:02
- Nahlásit
davidkova renata
tak to hlavně nazakřikni a buď ráda Hlavně ať vám to dlouho takhle pohodově vydrží
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:22
- Nahlásit
Eny
tak to hlavně nazakřikni a buď ráda Hlavně ať vám to dlouho takhle pohodově v
nebuj ,máme traverzy proklatě nízko..
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:23
- Nahlásit
jde to poznat? nejde to poznat?
jaka je to situace?
co ji predchazelo?
znam toho psa?
vypada jako dospely utocici pes?
to je právě ono, účelově to je napsané schválně, protože u odrostlého štěněte ještě není a ani nemůže být 100% ovladatelnost, tím to splňuje podmínku, že si ho majitel neodvolá a odrostlé štěně s velkou pravděpodobností útočit nechce, ale může to tak vypadat, protože odroslá štěňata mají tu vlastnost, že jsou většinou jak neřízené střely... ale bez zlých úmyslů. A poznat to lze, ale musíš o psech něco vědět, znalý psovod právě toto v poodě rozezná, ale neznalý může přehnanou aktivitou ublížit.
A neadekvátní to je, pokud ty vystřelíš na člověka, který jde na tebe s nožem, je to také neadekvátní. Aby obrana byla adekvátní situaci, musíš dle našeho právního řádu použít pouze stejný typ zbraně. pokud se dostaneš do rvačky a někomu ublížíš, byť ty jsi ten napadený, ale např. narozdíl od agresora děláš nějaký bojový sport, je to taky tvoje vina a neadekvátní obrana. Můžeme s tím nesouhlasit, ale nic jiného s tím neuděláme...
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:23
- Nahlásit
Nestíhám to dočíst, takže se omlouvám, pokud budu reagovat mimózně ale píšete o prevenci a pak o tom, že svýho psa upovelujete, ale podle mě to nic neřeší - nebo na to koukám blbě, nebo jsem to blbě pochopila?
Mac1 , Sali
ale to že já mám svýho psa ošéfovanýho nezajistí to, že ke konfliktu nedojde -Mac1 měla jsem Ešusa u nohy, pak za sebou, ale rížbejka jak stodolu, když jeho panička je kráva a pes bohužel bestie, jsem prostě neošéfovala. Ešus se rozhodně nepral, rvala jsem ho za sebe, aby na něj ten šmejd nemohl - kdybych ho nechala u nohy, nebo mu dalal lehni, neměl proti tomu šmejdovi nejmenší šanci. Můj socializovaný pes, který neměl problémy se mezi psy pohybovat - tzn. to, co píše Mac1 -mít svýho psa zvládnutýho - splněno bylo, ale bylo mi to k ničemu. Podruhý to bylo zrovna tak. Takže ne všechno se prevencí z mé strany dá ošéfovat, takže ne vždycky platí, že se rvačce dá předejít - zvlášť když můj pes se nerval, ale byl rván. a přiznám se, že jsem nepobrala to, jak ve volným prostoru dokázat to, aby se pes navolno nemohl dostat na mýho psa kterýho mám narvanýho za sebou.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 12:24
- Nahlásit
Žít v neustálém strachu, že nějaký zamindrákovaný člověk vám zabije bez důvodu zvíře a řekne, já jsme se bál, že mě půjde napadnout?
Eny
ale to už skoro je...
|