| Autor |
Zpráva |
mac1
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 09:05
- Nahlásit
ZdeNek_K
aby dbali spíše na prevenci než rvačka vznikne než na "zaručené" postupy na zneškodnění velkého psa bravo ! Alespoň někdo, přesně tak jsem myslela svoji otázku : Nebylo by vhodné debatovat spíš na téma, jak zabránit rvačce, prostě aby rvačka vůbec nezačala ?, ale nějak se to neujalo
|
jablunka
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 09:24
- Nahlásit
Benda
a proč myslíš že jsem měl celou dobu ruce v kapse
A mě se,jako obvykle,nic neřeklo!!! zakládám bonzblok jako davídková a píšu si!
Tchor
to "ponekud" klidne vynechte
To bych si vopravdu nedovolila.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 09:48
- Nahlásit
Sim vás, přečíst těch šest stran je nad lidské síly. Padl tady někde nějaký ozkoušený návod jak dostat malého psa z huby velkého bez nějakého zvětšení nebezpečí pro malého psa?
Eventuelně, pokud můj velký pes napadne cizího malého jak zneškodnit svého velkého bez toho, že bych ho musela zabít?
Prosím jenom funkční, smysluplné návrhy. Střílet neumím, nůž bych do psa bodnout nedokázala (a stejně bych se asi netrefila), paralyzér ani pepřák nenosím (znám se, ztratila bych to při první vycházce). K dispozici většinou mívám akorát nějaké to vodítko a pevné boty. Fyzickou sílou taky moc nedisponuju i když v afektu se ta síla vždycky násobí....
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 09:57
- Nahlásit
zodpovednost za psy sice mame, ale v takovychto situacich prece za nic nemuzeme, ze jo? X pokud můj velký pes napadne cizího malého jak zneškodnit svého velkého bez toho, že bych ho musela zabít? ...jdu přidělat poličku, pak můžu poradit jak vyvrtat díru do zdi, vložit hmoždinku ....... setřít z police prach
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:02
- Nahlásit
jablunka
jasně, já se mezi psy a pejskaři pohybuju přibližně stejně dlouho, a takovouhle reakci znám taky jen od dobrmanů...
To, že čuba vypálí z naprostýho klidu, je zcela typický, je to prostě sebebobranná aktivní reakce, bez přemýšlení, prostě jako když se vykryješ před stínem něčeho, co na tebe padá...
K tomu vůbec není třeba žádná momentální akce, stačí, že je čuba vzrušená a v prostředí, kde se pořád kolem něco děje...
Ona má vůbec všechny reakce naprosto bleskový, na vizuální podnět odpálí a teprv pak zkoumá, na co ...
Docela mi dalo práci jí zakázat lovit, lítat za druhejma psama, kobylama...jí stačí koutkem oka vidět pohyb a už po něm jde.
Chtěla jsem s ní dělat i záchranařinu, a pomalu jí ladila do důvěry k lidem a radostnýho vyštěkání, ale nejde to, vyštěkává hodně invasivně a během vyštěkání klidně opere do modráků figuranta, co jí hned nedá odměnu, nebo se tomu invasivnímu projevu nějak začne bránit...
Vždy byla nedůvěřivá, kontakt strpěla, ale strašně znechuceně a hrozila, že až bude velká, tak už si nenenchá nic líbit, co se jí nelíbí, no a už je velká.....je to průser, ale naučila se napadnout a zahnat zdroj svýho strachu a zjistila, že to funguje, tak tím pomalu roste, a doufám, že časem nabere tolik zkušeností a sebevědomí, že to přestane přehánět.
|
Šárka
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:03
- Nahlásit
Biluška
bylo tu pséno škrtit třebatí vodítkem. Nevím jestli bych měla nervy na omotat mu vodítko a za čít škrtit a pes by po celou dobu drtil mého psa. Já chytla psa za žgraně a přimáčkla jsem mu je na stoličky a on mi psa pustil do rukou.
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:04
- Nahlásit
Biluška
ozkoušený návod je naučit svého psa poslouchat, pokud máš velkého i malého a nepouštět ho k cizím neprověřeným psům. nevím, hromadné venčení mi vždy přijde rizikové, tak se mu snažím vyhnout a své psy mít zvládnuté, nevím za cca 16 let co mám NO se mi porvali jen jednou a to když na nás vyběhl pes dírou v plotě, svého jsem ořvala chytla za obojek a druhý dostal přímý zásah botou ještě než se stačil podruhé zakousnout. tož asi tak. Pokud pes ví kde je jeho místo jde to zvládnout i když jsi sama. jak už tady pár znalých psalo.
jímá mě hrůza když si to tady tak čtu, pokud lidi neumíte od sebe dostat peroucí se psy a vymýšlíte takové věci jako pistol, nůž a podobně, jak poznáte že pes, ktarý na vás běží se chce rvát a ne si hrát? Když už jsme u toho, to preventivně budete střílet na potkání všechny rychleji se pohybující psy? No nic, raději se odstěhuji někam na samotu, nechci vystavovat ty svoje nebezpečí vaší přítomnosti...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:06
- Nahlásit
mac1
KObra a magor??? slabý slovo, je to přesně to, co jsem doufala, že nikdy nebudu mít v ruce, nervní plachá mrcha, co má v hlavě doslova nasráno...akční rychlý chytrý zvíře, krásně čuchá, krásně poslouchá, figurantovi, kterýmu důvěřuje, nádherně spolupracuje,...akorát prostě musí být trvale pod ovladatelností, neb její samostaný řešení situací jsou poněkud nesociální.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:08
- Nahlásit
Šárka
bylo tu pséno škrtit třebatí vodítkem. Nevím jestli bych měla nervy na omotat mu vodítko a za čít škrtit a pes by po celou dobu drtil mého psa. Já chytla psa za žgraně a přimáčkla jsem mu je na stoličky a on mi psa pustil do rukou.
Podle mě by stihl toho malého psa rozdrtit dřív než já ho uškrtím
Bavím se teda o kombinaci, že velký pes (třeba NO) napadne podstatně menšího psa (třeba jezevčíka).
Mě osobně se nejvíc osvědčilo šíleně ječet, mlátit a kopat velkého psa hlava nehlava, v krajním případě ho dloubat do očí,nebo chytit za spodní čelist a páčit ji směrem dolů (to má efekt akorát v případě, že je u rvačky i někdo další psa zároveň drží.
Úplně nejlepší a nejosvědčenější je malého psa před útokem "schovat" . Když už vidím, že je to nevyhnutelné tak ho hodím do popelnice, na balkon, přes plot... kamkoliv . Ale je fakt, že ne vždycky to jde stihnout, proto mě zajímá co se komu osvědčilo pokud už tedy k napadení dojde.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:09
- Nahlásit
zkoušený návod je naučit svého psa poslouchat, pokud máš velkého i malého a nepouštět ho k cizím neprověřeným psům. nevím, hromadné venčení mi vždy přijde rizikové, tak se mu snažím vyhnout a své psy mít zvládnuté,
Biluška
Eny už ti to napsala...
jinak neexistuje žádná cesta, jak pomoct malýmu psovi, když už je v hubě, než ho z tý huby vyškrcením vypáčit, a pak zkoumat, co mu je...
prevence střetů je jediná cesta.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:13
- Nahlásit
Biluška
to, co píšu...jednou to ten malý pes skutečně nepřežil, protože to, co Arkoun tehdy provedl, bylo likvidační kousnutí, nebyla to hrozba s východiskem...
Je totiž hrozně důležité, zda ten velký pes jde toho malého ulovit/zabít nebo JEN vytrestat ...
je to strašně závislý na sociálním chování těch psů obecně.
Nikdy nevíš předem, co se semele, když oba dobře neznáš, takže jedniný, co já dělám, je, že svý velký psy provozuju venku v koších.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:14
- Nahlásit
Eny
hromadné venčení mi vždy přijde rizikové
jako myslíš i se známejma nebo jen cizí?
|
11111
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:24
- Nahlásit
Eny
proč je hromadné venčení rizikové? Nebo ti tak přijde?
My venčíme hromadně celkem často a přibíráme i nové psy - jak samce tak i feny a pohoda.
pokud se přibírá pes, tak mají klucí na čumácích košík a hlídají se.
a chodí s námi pesani od dogy po malé psíky.
spíš mi přijde nebezpečný pokud pes nemá pořádně kontakt s jinými psy všeho druhu a velikostí a pak neví jak se zachovat - hrát si třeba se psem X-krát menším jak se on sám. Ono i ze hry se nemusí malinký psík vzpamatovat :-x
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:27
- Nahlásit
Když už jsme u toho, to preventivně budete střílet na potkání všechny rychleji se pohybující psy? No nic, raději se odstěhuji někam na samotu, nechci vystavovat ty svoje nebezpečí vaší přítomnosti...
Psíček
to je zhruba to, co jsem už dávno udělala, abych minimalisovala nekontrolovatelný setkání a nepředvídatelný situace. Platím za to sice, když odmyslím jiné náklady, zvířaty nesocialisovanými na davy, protože nejsem výstavář, ale to se snadno dá změnit...
|
Eny
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:28
- Nahlásit
Psíček
že píšeš, že tví psi jsou ovladatelní a zabezpečení, tak z čeho tě pak jímá hrůza
to máš jednuduché, hodím svému balonek a protože se za rohem vynoří nějaký paranoidní majitel s pistolkou a bude považovat mého psa letícího za balonkem jako potenciální hrozbu budu mít rázem po psu...
mám nechat svýho psa věčně nappadat psy, kteří zjevně k nikomu nepatří
pokud umíš číst, což doufám, že ano, když umíš psát, tak si ještě jednou přečti co jsme napsala a pokud ti jedna rvačka za 16 let přijde jako věčnost, tak máš asi problém s hlavou
ale je mnohem vic radobypejskaru, ktery ten duvod maji taky, ale vubec si ho nepripoustej
dtto viz výše, jen ještě dodám, že pokud bych si toto nebezpečí nepřipouštěla, tak bych asi ty své neměla zvládnuté, bezpečné a nevyhýbala bych se kontaktu s cizími neprověřenými psy...
davidkova renata
jako myslíš i se známejma nebo jen cizí
pustit svého psa mezi hromadu cizích považuju za naprostou pitomost, páč nevím jak moc se ti cizí dohromady znají a zda to náhodou není uzavřená smečka, která do svého středu již dalšího jedince nepustí a ten to tedy odskáče, takže nepouštím ani omylem
u známých psů je toto riziko také, protože ono i takové nevinné vyjasňování si hierarchie ve smečce psů může skončit dost ošklivě. Takže ano, za určitých hodně přísných předpokladů, nechám v určité skupině věkové a velikostní pohrát moje štěně, ale za zvýšené bedlivosti, kdy vím že i ostatní majitelé jsou znalí a jakýkoliv náznak čehokoliv nežádoucího utnou hned v počátku.
|
11111
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:28
- Nahlásit
Ovšem včera mi říkal muž, že venčil Bena a přiběhl k nim RTW , bez koše jenom tak a postavil se proti Benovi do pozice - já sjem šéf... Ten se napnul jak struna ( tohle nemá moc v lásce) , tak se muž postavil mezi ně a zaujal obraný postoj...
Naštěstí byla v dohledu majitelka psa a ihned ho odvolala a pes poslechl. kdyby ne, tak sám říkal, že nevěděl co by dělal kdyby se do sebe pustili.
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:32
- Nahlásit
Sali
je to průser, ale naučila se napadnout a zahnat zdroj svýho strachu a zjistila, že to funguje, tak tím pomalu roste, tak to vidím opravdu jako průser
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:34
- Nahlásit
mam-li malyho psa a napadne mi ho velkej, rovnou mam vzit mobil a volat na veterinu, jestliva tam je doktor
nejdřív tu rvačku musíš ukončit, toho svýho tomu velkýmu vyndat z huby, a pak na tu veterinu asi pojedeš, pokud ho měl v hubě doopravdy, hele mě přijde, jako bys se bavil jen v teoretický rovině, a neměl absolutně žádnou praxi...to je jak učit první pomoc u bouračky, když ani nevíš, jak to vypadá v reálu...natož co se tam dá vůbec dělat.
Jediný řešení je neumožnit velkýmu psovi, aby malýho do tý huby vůbec sebral, neb fakt nevíš, zda ho veme řezákama za kůži, nebo natvrdo naplno, když toho velkýho neznáš a neznáš jeho reakce...90% rvaček jsou jen nevinný tahačky za límce, ale při váhovým nepoměru nejsou tak nevinný,
a zase jediný řešení podle mě je ten styl starýho Svazarmu, návyk na koš a návyk na sociální hrátky s košem, velký i střední plemena tak fungovaly v poho, jen malý plemena chodily bez košíků, aby se střet dal rozebrat, a chodilo se navolno, a pod ovladatelností...kdo se rval, byl na voďáku, a byl klid.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:35
- Nahlásit
Eny
Pokud pes ví kde je jeho místo jde to zvládnout i když jsi sama. jak už tady pár znalých psalo.
Mám v převážné většině ty malé psy. Zatím jsem to pokaždé zvládla, ale je fakt, že když si vzpomenu na situaci kdy jsem byla sama uprostřed pole, v sedačce na zádech jsem nesla roční dítě, u nohy se mi krčilo půlroční štěně šeltie (asi tříkilové) a útočil na nás leonberger a basenži tak mi zrovna dobře nebylo. Majitel nikde, utéct nebylo kam, váhala jsem zda brát štěně do náruče a riskovat tím život a zdraví dítěte.... fakt situace nic moc. Naštěstí jsem je tenkrát "odeřvala", ale taky to tak být nemuselo...
K těm velkým psům - moji jsou vychovaní a vědí kde je jejich místo. Na malého psa by Gozérka nikdy nezaútočila. Šagyna jo,ale ta je proti tomu jištěná. Jenže taky mám psí hotel. Hotelové psy chodím denně venčit, ale zmáknuté je rozhodně nemám. Byť chodí na vodítku nemůžu vyloučit situaci, že jim nějaký hysterický pinč vběhne do tlamy a budu muset řešit jak zachránit malého psa bez toho, abych ublížila velkému.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:36
- Nahlásit
mac1
je to průser, ale taky hozená rukavice, uvidím.
|
Šárka
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:37
- Nahlásit
Biluška
přesně tak, chudák malýn pes než zabere škrcení
já jsem pro páčení
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:38
- Nahlásit
Biluška
Jenže taky mám psí hotel. Hotelové psy chodím denně venčit, ale zmáknuté je rozhodně nemám. Byť chodí na vodítku nemůžu vyloučit situaci, že jim nějaký hysterický pinč vběhne do tlam
tak je venči v koši, to je tak strašně těžký pochopit??????
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:40
- Nahlásit
Biluška
pokud se se mnou ještě vůbec bavíš, pochop jednu věc: přešla jsem z malejch na velký už před 18 lety, a přesně znám na vlastní kůži to, na co se ptáš, zaplatila jsem za to i několika smrťákama.....
jediná cesta je nenechat velkýho šáhnout do malýho. Koš, ovladatelnost, cokoliv...jen ho nesmí sebrat.
|
mac1
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:44
- Nahlásit
Psíček
když tedy máš podezření, že blížící se pes, chce útočit ( určitě to poznáš ?) tak prevencí je toho svého psa třeba zadaunovat a stoupnout si před něj a "útočníka" k němu nepustit , je minimum psů, kteří půjdou přes tebe a je minimum psů, kteří opravdu jsou rozhodnutí tvrdě zaútočit
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:44
- Nahlásit
Psíček
já jsem si ozkoušela díky určitým úletům s tou reparativní kynologií, co to je dělat se psama s narušeným sociálním chováním, a co to je nacpat příliš mnoho zvířat na příliš malý prostor,
takže díky tomu mám rvačkový zkušenosti jiný, než panelákoví ííípaři,
i proto vznikla ta debata s Biluší, kteroun jsi asi pochopil jen Ty a Ebony,
a jediný, na co apeluju,
je na zdravej rozum a ohled na potřeby psů, jejich náročnost, i na jejich ovladatelnost, která je taky dost podmíněná jejich vnitřní pohodou...
a říkám jen to, co mám ošahaný.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:48
- Nahlásit
Sali
tak je venči v koši, to je tak strašně těžký pochopit??????
Se ptám spíš tak hypoteticky. U nás na vsi jsem jediná kdo má malé psy (všechno ostatní začíná tak od velikosti kokra nahoru) a krom mě venčí jen dva důchodci svoje střední knírače. Takže tady víceméně žádný konflikt nehrozí. Spíš než psa potkáme bachyni s mladýma. Ale chci se poučit, protože někdy se třeba ta situace změní, tak abych věděla co se jiným osvědčilo. Teoretické plány mě celkem nezajímají, chci praktické zkušenosti jiných lidí.
zaplatila jsem za to i několika smrťákama.....
jako že cizí velký pes zabil tvého malého? Jak se to stalo? Jestli o tom tedy chceš mluvit. Ptám se právě stran toho sběru zkušeností, abych se třeba někdy podobné situace vyvarovala.
jediná cesta je nenechat velkýho šáhnout do malýho. Koš, ovladatelnost, cokoliv...jen ho nesmí sebrat.
Jasně, pokud jsem to já kdo vede toho velkýho psa. Pokud nestojím s malým psem (nedejbože celou smečkou malých psů, protože to už fakt neudělám nic) u nohy a neřítí se na nás neovladatelné hovado jehož majitel v dálce řve "on si chce jen hráááááát"
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:49
- Nahlásit
prevencí je toho svého psa třeba zadaunovat a stoupnout si před něj a "útočníka" k němu nepustit , je minimum psů, kteří půjdou přes tebe a je minimum psů, kteří opravdu jsou rozhodnutí tvrdě zaútočit
tohle dělá Tchoř, a já jsem od toho, abych zajistila, že ty naši se fakt nezapojí.
Jinak kdo nás dobře zná, ví, že "rvačky z plezíru" skoro neustálý u nás byly čistě intrerní, škorpení našich zvířat mezi sebou dělaly dvě dobrmanky, Kira a Mia, co strhly zbytek, a že jsme byli už pak slušně sehraný to rozebírat, nedejbože když někomu spadnul koš...ale skutečně "rvačky rvačky" jsou naprostou výjimkou, těch jsem zažila 1 za 10 let...
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:51
- Nahlásit
Sali
Jenom pro upřesnění, nebavím se o rvačkách uvnitř mojí smečky. Ty mám dávno zmáknutý (krom Šagyny teda, ta je jištěná jinak). Bavím se o tom, že venčím někde venku a na mé psy zaútočí cizák. Nebo o tom, že jdu s hotelovým psem na vodítku po městě a nějaká řvoucí čivava mu vběhne do huby. Moje Gozérka takovou situaci ustojí a čivavu na povel vyplivne, ale o hotelových psech vím většinou kulový s přehazovačkou a nevím jak na co zareagují....
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:51
- Nahlásit
Psíček
myslím, že ta je problém, co když se tam prostě nějak na ty prochajde vyskytnou psi bez koše ...
No ale uz aspon nemusis resit ty psy co ten kos maj a muzes se venovat jen tomu co ho nema. Osobne mam nejvetsi problem v tom aby moji psi nesli "pomoct" kdyz zasahuju proti nejakymu jinymu psovi.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 3 Říj 2008 10:54
- Nahlásit
Biluškajako že cizí velký pes zabil tvého malého? Jak se to stalo?
ne, můj velký pes zabil cizího malého, přesně tak, jak píšeš hypotetické situace, na záhumenkách k nám přiběh tak středně velkej voržech a zamilovaně se měl k Meruně, a Arkoun ho za to zabil. Měla jsem je u sebe, hned jsem ho vyvěsila vyškrtila, ale pro psa bohužel pomalu.......To bylo naposled, co byl i v přírodě BEZ koše.
Jinak mě na cvičáku v sedě u nohy bez koše sebral MK, co zezadu přiběh a zase si čuchal k Meruně, sedící vedle Arkouna, oba u nohy na vodítkách, Arkoun se jen ohlíd a švihnul hlavou dozadu a měl ho, ale nechtěl ho zabít, čili rychle nezmáčk....po vyvěšení a vyškrcení ho vypliv jen v šoku zmačkanýho, ale nezraněnýho.
|