| Autor |
Zpráva |
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 15:57
- Nahlásit
Danuš
Presne tak. Bud si vyberu plemeno za urcitym cielom, alebo im bude "stacit" bastardik.
.protože jestli někdo chová s tím, aby štěňata prodával po 3 tisících, tak to nejspíš dělá z ušlechtilých pohnůtek
No, niekedy, a niekedy sa tym clovek zivi. Moja chovatelka zostala doma, aby sa psom kto mal venovat. Po dvore jej beha 8 psov a chovne su len dve suky Totiz tie antimodne plemena sa tak rychlo nerozoberu
Endy
Když už si někdo vybere plemeno,musí cenu akceptovat.
Nemusi. Moze dokazat, ze u neho sa bude mat dobre. Niektori chovatelia daju "zostatkove" stena aj zadarmo, prave preto, aby im nebehalo po dvore. A s PP.
|
daliva
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 15:57
- Nahlásit
Endy
Já je ale rozděluji na psy s PP,bez PP a voříšky.
Tak to jdeš skutečně po podstatě...
A o to tu od začátku šloOrry chce společníka.Na papírového psa nemá finance a chce konkrétní plemeno.
Abych pravdu řekla, vůbec jsem nepochopila, o co Orry při zakládání této diskuze šlo, ale o konkrétní plemeno těžko - bere si štěně po matce bez PP, otce neviděla a garantem informací je jí majitelka ch.s. jiného plemene, která produkcí štěňat bez PP vědomě porušuje chovatelský řád...
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 15:57
- Nahlásit
Trotelchen
Mám to nejlepší, i když jak na co Veveruchu bych nedala ani za nic, ale vim, že není úplně ideální...
Endy
Pes mi musí prostě sedět jak povahou,tak exteriérem.
Jenže u bezpapíráka je velká pravděpodobnost, že ten pes nebude takovej, jakej má být... O to tady myslim celou dobu jde...
Navíc Orry nakonec řekla, že jí je jedno, co jí ze štěníka vyroste, že ho bude mít ráda i tak... Potom už je fakt ta otázka, proč si nevybrala podobný plemeno, který výjde mnohem levněji, když jí je jedno, jestli to bude nebo nebude JRT...
|
Danuš
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 15:57
- Nahlásit
Endy
Souhlas. A právě, protože jsem si vybrala plemeno, které mi sedne (pro mě jsou důležitější povahové vlastnosti než exteriér, ale ani ten není zanedbatelný), tak si ho koupím s PP a pečlivě vyberu chovatele, abych se vyvarovala možnému zklamání z koupě něčeho, co mi nesedne.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 15:58
- Nahlásit
A este k tomu. Ja za normalnu cenu, ked zaratam co do toho chovatel investuje povazujem za male plemeno 10 tis za velke 15-18 tis. A aj tak nezbohatne.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:01
- Nahlásit
Eimy
Mas na to uplne taky isty nazor ako ja.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:02
- Nahlásit
Ludia, ruku na srdce. Su proste stale ludia, co si kupuju psa kvoli vzhladu a tak to bude vzdy. A aj Orry sa nevedome, nechtiac k nim radi.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:03
- Nahlásit
pigie
Náhodou takových lidí je dost i v literatuře, stačí se podívat na maxipsa Fíka nebo na Pučálkovic Aminu
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:04
- Nahlásit
pigie
Ehm... teď vážně. Pro mě u hafanů existujou dvě varianty. Buď pejsan s PP, kterýho budu kupovat kvůli tomu, že se mi to plemeno líbí (už teď plánuju, přemýšlím, zvažuju, i když druhýho psa momentálně mít nesmím) a nebo když mi bude jedno "co", tak voříšek...
Do budoucna stejně plánuju vořecha společně se svým vysněným plemenem
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:11
- Nahlásit
Eimy
Presne tak. Aj ja, bud PP alebo bundas Aj ja by som rada maleho bundasa, ale este sa necitim na dvoch pesov. Ale ked maleho psa, tak basseta, alebo orieska.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:13
- Nahlásit
pigie
Já se zamilovala do uplně dokonalýho voříška, ale doma to nakonec neprošlo a přinést ho domu, tak vylítnem ven všichni tři (Já + dva psi ) Takže mám smulu a on taky
|
Endy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:15
- Nahlásit
pigie
Já bych zase nikdy štěně s PP nedarovala.Jak bys mě přesvědčila,že se bude mít dobře?Nemohla bych ho ani zadarmo inzerovat,protože by se na mě nabalila spousta podvodníků.To ať mi raději běhá doma po dvoře nebo ho dám někomu do rodiny.A kdo nechce akceptovat cenu,ať raději odejde.Nikdy bych o ceně svých štěňat nesmlouvala a bylo by mi hamba smlouvat s chovatelem.Já cenu akceptuji a pokud jí nemám,došetřím.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:15
- Nahlásit
Eimy
Ja mam iba dve podmienky pre noveho psa. Hugo je ovladatelny aj pri haravych fenach (asi nikdy nesplnim) + mam auto (uz teraz s Hugom je to dost zle bez auta) No, ale tesit sa mozem, nie? (Boli tri podmienky, predtym prva bola mat vlastny byt a ten uz mam )
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:17
- Nahlásit
Endy
Stena s PP darujes tomu, kto sa v tvojich kluboch pohybuje dost dlho, poznas ho a proste ho darujes. Nemyslim darovat niekomu cudziemu, ktory sa mi ozve na inzerat. Darovat niekomu, o kom viem, ze o neho stoji (napr. mne by urcite chovatelka sa pokusila natlacit dalsie z buduceho vrhu)
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:18
- Nahlásit
pigie
Já mám těch podmínek víc Jenže tady ten vořeší kluk mě fakt "dostal"... Ale maminka to rozsekla s tím, že až se odstěhuju, ať si mám psů třeba 10, ale že jí doma jeden stačí...
|
Danuš
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:21
- Nahlásit
Eimy
Jenže pan Pučálka Aminu našel a nedal za ní těžký prachy. .
Endy
Já bych klidně štěndo dala do spoluvlastnictví, pokud by nový majitel bydlel v dostřelu. Už jednou jsem takhle štěndo dala a z majitelů se mi stali noví příbuzní. Jsou kmotry mé dcery a jsou to bezva lidi. Možná jsem měla kliku. Příště jí mít nemusím.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:25
- Nahlásit
Danuš
Juj, tak takhle detailně už si to nepamatuju Sem ostuda
|
daliva
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 16:33
- Nahlásit
Trotelchen
..ale k tomu nepotřebuješ PP...
Potřebuju, PP je pro mě nikoliv zárukou kvality (taky jeden z přežívajících mýtů, který de facto přiživují i množitelé bez PP), ale rodným listem, občankou, ID - prostě rodokmenem, dokladem příslušnosti k plemeni. Z toho důvodu si myslím, že by měl zajímat i příznivce a zájemce o určité plemeno. Pro chovatele (nejen, ale pochybuju, že to běžného majitele zajímá) má pak další vypovídací hodnotu v podobě přehledu předků, jejich zdraví, barevných variet, míry příbuzenské plemenitby atd., tedy zdroj dalších informací..
..a potřebujeme k tomu CMKU, kluby ci FCI v te forme, v ktere funguji?
To je k diskuzi. Stejné principy máš se sportovci a jejich kluby, zaměstnanci a odbory..všude je to o lidech a zvládnutí "moci". Nám klub slouží jako zdroj komplexních informací, které bychom jinak těžko a zdlouhavě sháněli - např. aktuální seznam krycích psů a chovných fen vč. jejich bonitačních posudků a výsledků veterinárních vyšetření, přehled krytí a vrhů, organizátor společných akcí členů a zájemců o stejná plemena, vydavatel zpravodaje s aktuálními informacemi o plemenech, jejich vývoji, zdravotních problémech atp., zprostředkovatel administrativních úkonů (pro nepražáky nebo časově zaneprázdněné docela příjemná služba)...atd. Kdybych měla pocit, že nám to brání v seriózním chovu dle našeho nejlepšího vědomí a svědomí, tak si samozřejmě nenechám s..t na hlavu a ozvu se, ale tuto zkušenost zatím nemám. Na druhou stranu mi nedělá problém podřídit se rozumným pravidlům.
Vím, že existují kličky, jak jakákoli pravidla a chovatelský řád obejít, a kdo chce, najde si je. Ale pořád to nemůžu brát jako obhajobu nekontrolovaného množení bez PP. To je, jakobych řekla, když se u nás téměř beztrestně krade, loupí a vraždí, tak ani já nebudu dodržovat zákony ČR...blbost samozřejmě, vždy je to můj výběr. Jednám podle vlastních morálních zásad a všeobecné etiky, prostě nějakých pravidel...a na osobním výběru ostatních je, zda se mnou budou mluvit, přátelit se, obchodovat... Chovatelé jsou taky "jenom lidi", takže to na ně lze směle aplikovat.
|
dorfa
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 17:53
- Nahlásit
A koukám, že už se tu zase škádlíte, doufám, že jsem o nic nepřišla.
|
dorfa
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 17:54
- Nahlásit
Danuš
Endy
Můžete mi prosím prozradit, co chováte za plemeno?
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 17:57
- Nahlásit
Eimy
Trotelchen
Mám to nejlepší, i když jak na co Veveruchu bych nedala ani za nic, ale vim, že není úplně ideální...
Ty tomu nerozumíš!!!!
Ale vůbec.
Ona je ideální, to jen Ty máš mouchy! Už to pochop!!!
|
Endy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:11
- Nahlásit
dorfa
Už dávno nechovám.Skončila jsem s tím,papírovým chovem jsem znechucená.Stejně si každý dělá co chce a s chovem to nemá moc společného.
Mám bábu kníru a jorkšírku a mládě krysaříka.S malou asi půjdu na výstavu,má docela dobrý rodokmen a chovatelka bude ráda,ale pořizovala jsem jí s tím,že je na chov příliš drobná a já na ní nebudu chovat.
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:12
- Nahlásit
daliva
Potřebuju, PP je pro mě nikoliv zárukou kvality (taky jeden z přežívajících mýtů, který de facto přiživují i množitelé bez PP), ale rodným listem, občankou, ID - prostě rodokmenem, dokladem příslušnosti k plemeni. Z toho důvodu si myslím, že by měl zajímat i příznivce a zájemce o určité plemeno. Pro chovatele (nejen, ale pochybuju, že to běžného majitele zajímá) má pak další vypovídací hodnotu v podobě přehledu předků, jejich zdraví, barevných variet, míry příbuzenské plemenitby atd., tedy zdroj dalších informací..
Ale na to preci neni treba PP od FCI, CMKU a ruznych pohlupavych klubu s jeste pohlupavejsimi PCH!!??
To je k diskuzi. Stejné principy máš se sportovci a jejich kluby, zaměstnanci a odbory..všude je to o lidech a zvládnutí "moci". Nám klub slouží jako zdroj komplexních informací, které bychom jinak těžko a zdlouhavě sháněli - např. aktuální seznam krycích psů a
Promiň, ale chovatel by přeci měl být samostatný a ne potřebovat vodit za ručičku a mimochodem...co myslíš?? za všechny ty peníze, co spolkne CMKU a kluby nebyla by nahodou treba na netu naprosto uzasna aplikace fungujici jako registr tech psu...tam by jsi mohla mit stejne info jako to, o kterem pises!!
pro nepražáky nebo časově zaneprázdněné docela příjemná služba
Opět promiň, ale jestli někdo něco nemůže dělat pořádně a nemá na to čas, tak by to nejspíš dělat neměl...když už jsme u té etiky...no ne?
Kdybych měla pocit, že nám to brání v seriózním chovu dle našeho nejlepšího vědomí a svědomí,
Ale nebrání, ale podporuje to jedince, kteří by bez vedení za ruku neodchovali ani veš!
A mnohým ano..brání..to je příklad již zde zmiňované mé známé, která chová jen pro radost...psy mají z celé evropy a většinou s PP, ael pokud dělají vrh, tak na PP kašlou, něco si nechají do chovu a zbytek povětšinou rozdají a ještě pečlivě vybírají komu...a to vše proto, že přece ze sebe nebude dělat krávu před nějakými klubovými a unijními radobychovatelskymi funkcionari :-/ tot jeji nazor
To je, jakobych řekla, když se u nás téměř beztrestně krade, loupí a vraždí, tak ani já nebudu dodržovat zákony ČR...blbost samozřejmě, vždy je to můj výběr. Jednám podle vlastních morálních zásad a všeobecné etiky, prostě nějakých pravidel...a na osobním výběru ostatních je, zda se mnou budou mluvit, přátelit se, obchodovat... Chovatelé jsou taky "jenom lidi", takže to na ně lze směle aplikovat.
Ano, každý jednáme podle sebe, ale jak to souvisí s tím, že chovatel nepotřebuji ručkovodičku FCI či CMKU? to mi trochu unika..nepochopil jsem bohuzel
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:13
- Nahlásit
dorfa
přišla! o možnost se se mnou škádlit!!
|
dorfa
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:18
- Nahlásit
Trotelchen
Teď jsem si konečně přečetla o co jsem přišla.To je fascinující jak nás to dlouho drží. Jinak ve všem souhlasím sEndy
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:23
- Nahlásit
dorfa
Co je na tom fascinujiciho??
To je preci uplne normalni.
Pokud tuhle debatu opeprime jeste odnozi o kastraci a o tom, ktere granule jsou nejlepsi a proc, tak se czpes muze klidne zahltit )
|
dorfa
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:35
- Nahlásit
Trotelchen
Koukám, že víš, že toto jsou má oblíbená témata, ve kterých už mám ve svých názorech celkem jasno.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:36
- Nahlásit
Trotelchen
Hele, moc jí to tady napiš nebo se se mnou už uplně přestane bavit jako Nesmíš mi rozhazovat její morálku
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:38
- Nahlásit
Hele promin, ja myslel, ze to ustane mezi mnou a ji........netusil jsem, ze Ty taky umis cist :-D
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 11 Bře 2006 18:40
- Nahlásit
dorfa
Jistě, já vím všechno přeci
A tato témata jsou oblíbená obecně...ještě kvalita hovínek a pak takové ty různé natáčkování psů apod...ale to je mimo mne :-/
|