| Autor |
Zpráva |
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 08:41
- Nahlásit
nefer
asi proto,že po netu se těžko lidi zařadí na základě pár žblebtů....a protože jsem poslední dobou hnusná na lidi plošně.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 08:44
- Nahlásit
nefer
jo a to byla řečnická odpověď.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 08:46
- Nahlásit
Sali
ne,tos nepochopila....podle mě by neměl psa mít člověk,co ho nedokáže KVALIFIKOVANĚ A ODBORNĚ MÍT JAKO COKOLIV.
tak to jo, to beru - opravdu jsem Tě tedy předtím asi špatně pochopila Lidi, kteří si nejdřív pořídí psa a pak teprve studují co s ním - jak se o něho starat, ty taky neuznávám a taky si myslím, že by si toho psa měli rozmyslet.....Taky souhlasím, že je spousta blbců, kteří by psy vůbec mít neměli. Jinak si myslím, že kvalifikovaně se může o psa starat i laik, pokud nastuduje předem příslušnou literaturu a poučí se od odborníků.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 08:55
- Nahlásit
Jenomže milé dámy i takový laik, který má nastudovanou příslušnou literaturu se setká s něčím novým. Tak se prostě ptá. Žádný učený z nebe nespadl. Je to stejné jako s dětma (nevím kolik jich která máte), ale můžu mít nastudováno, že je dítě při spále osypané má horečky, ale když to přijde, tak jsem stejně vyplesklá a hledám pomoc. Někteří ji hledají tady, ale brzy asi přestanou.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:09
- Nahlásit
Anonymní
logicky,budou se ptát patřičných odborníků telefonem v jeich ordinacích,vůbec nechápu,jak se tady dají řešit veterinární dotazy,to si jako budou podobně postižení majitelé sdělovat navzájem svý zážitky a zkušenosti,jako je to běžné v tzv.klubech rodičů dětí s metabolickými chorobami a PMO? To beru,ale řešit akutní stavy mimo ordinaci lékaře je nonsens...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:10
- Nahlásit
Anonymní
už tě vidím,jak píšeš,mám dítě se spálou,je osypaný a má horečky,je to normální? A je osypaný a ohorečkovaný přiměřeně?
Asi si lidi pomyslí,že normální je normální nebýt....
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:14
- Nahlásit
Terri, nejlepší by bylo, kdyby jsi snad vymazala tuhle diskuzi celou. Absolutně se mi přestala líbit. Někteří jedinci se stále mají potřebu osočovat a dohadovat. Tak ať si každý nechá svůj názor a s tímhle pryč. Co si potom pomyslí ti, co sem teprve nově přicházejí a jsou plní očekávání, že se tu něco dozví. A tady je jen samé hádání. Promazala jsi to sice dost, ale já bych se toho zbavila úplně. Už to vůbec není o tématu.Je to o ničem.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:15
- Nahlásit
Anonymní
ono taky dítě a pes je trošku něco jiného....ačkoli zodpovědnost rodiče i majitele psa je stejná, nedá se to přesto takhle srovnávat... A já taky nikde neřekla, že je špatné se ptát, když něco nevím..... Je jasný, že je člověk někdy postaven před hotovou věc, se kterou se nikdy předtím nesetkal a musí ji aktivně řešit - pak se tedy musí ptát odborníků... Kdybych ale potřebovala poradit s něčím, co je potřeba vidět, nebudu se ptát po internetu.... (něco jiného jsou taky rady lidí mezi sebou po netu, kteří se znají a znají i svoje problémy....)
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:16
- Nahlásit
Evik
a jaký vnímáš rozdíl mezi laikem a odborníkem? Já jen že na odbornost je třeba mít oficiálně uznávanou kvalifikaci podloženou vzděláním,praxí a výsledky,
takže v oboru medicína veterinární jsem vlastně laik stejně jako ty,neb psy řeším per analogiam s lidmi.
A ve svém hobby-sportovní kynologii - jsem taky laik pouze informovaný.nemám žádný kurs,žádný atest,žádnou uznávanou závodní ani chovatelskou praxi,žádnou pověst uznávanýho experta na to a to,vydřenou a vyzískanou mezi lidmi,co jsou v tomto oboru koníčkáři až za hrob....
vůbec JAK se v hobby oddělí amatér od odborníka??? jedině praxí a výsledky,které musí hlavně UZNÁVAT A HODNOTIT OKOLÍ OSTATNÍCH NEZAUJATÝCH KONÍČKÁŘŮ...a k živnos´táku na práci se psy je třeba rekvalifikační kurs.
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:18
- Nahlásit
Evicka
oni se nově příchozí snad nemusí chránit proti ofouknutí a nastydnutí.....
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:20
- Nahlásit
Evicka
Co si potom pomyslí ti, co sem teprve nově přicházejí a jsou plní očekávání, že se tu něco dozví.
Pomyslí si to: "radši se nebudu na nic ptát, aby mě náhodou pořád někdo nestíral". Přesně to.
Sali
Jasně, Ty máš vždycky pravdu.
|
Zany
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:36
- Nahlásit
Sali: To chápu,ale tvoje reakce vypadají spíš tak,že všichni,kteří se zabývají výcvikem na nižší úrovni,nebo dělají jiný výcvik než sportovní,jsou k ničemu a neschopní.Já mám malé plemeno,dělala jsem s ním poslušnost ,ted už jen agility,líbí se mi tanec se psem apod.aktivity.Jenže u tebe mám pořád pocit,že kdo nedělá to co ty je k ničemu.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:41
- Nahlásit
Sali
myslela jsem to tak, že i úplně normální člověk s citem pro psy (bez jakéhokoli vzdělání v oblasti veterinární medicíny, bez praxe, bez zkušeností se sportovní kynologií atd...) může ze svého psa vychovat dobře socializované zvíře tak, aby nikoho neohrožovalo a dělalo svému člověku radost.
A s tím živnosťákem....to vím (pracuju shodou okolností na živnostenském úřadě ) ale ono je strašně jednoduché získat živnosťák k předmětu podnikání " chov domácích a zoologických zvířat a poskytování souvisejících služeb", což zahrnuje i výcvik psů. Nemusíš být vůbec odborník, stačí si sehnat odpovědného zástupce s odpovídající odbornou způsobilostí, ten jí doloží za Tebe....pak můžeš někdo klidně cvičit psy a vědět o tom kulový....Takže ne každý, kdo má živnosťák na výcvik psů, musí být nutně odborník.....
Ale už dost, neřešme to. Důležitá je podle mě snaha. I když je člověk (třeba já) úplný kynologický začátečník a trouba, ale má snahu a chuť se něco naučit a předat to svému psu, všechno jde.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 09:52
- Nahlásit
Na cvičák s háravkou rozhodně ano!Výmluvy typu - jsou to pudy,je to příroda - jsou lenost majitele psa naučit poslouchat psa za jakékoliv okolnosti.
Vemte si to tak:já jsem pán,vůdce smečky,já jediný mám právo jako nejsilnější,nejchytřejší a nejschopnější krýt.Můj pes je až jako druhý,když nebudu chtít,nebude pro něj fena v říji existovat.Tak je to přirozený,nebo ne?
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 10:04
- Nahlásit
Anonymní
jo, koneckonců ve vlčí smečce či ve smečce psů hyenovitých se páří pouze alfa samec s alfa samicí, ostatní nemají nárok. Když už se to náhodou povede i beta samici, stejně to dopadne tak, že si alfa fena štěňata bety přivlastní a dovolí jim se o ně starat jen v případě, že cítí, že to sama nezvládne....ale to už sem nepatří...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 10:23
- Nahlásit
Evik
jo,je to jasný,když máš odbornýho garanta...ale pak děláš na jeho zodpovědnost,ne? Aspoň v našem oboru to tak je,bez druhý atestace bez garanta nesmíš odečíst jedinou biopsii,nesmíš udělat oficiálně jediný krok z pravomocí dvojkovýho patologa(tedy i dočasný vedoucí post bez dvojky nejde bez garanta)
Já jen chtěla říct,že i na takovouhle živnost,když už jí chce člověk provozovat oficiálně mimo rámec hobby,když se chce profesionalisovat v pravém slova smyslu,, je třeba kromě skutečné funkční odborné způsobilosti získané praxí a samostudiem i ofociální uznávaná licence...víš,když už jsme se bavily o pojmech odborník-laik-amatér-profík...
Víš,když by se to vzalo smrtelně vážně a poctivě....
Pak by ideální odborník na psy a sport s nimi byl středněvěký veterinář,sám dlouholetý chovatel sportovních plemen,s figurantskou licencí pokud možno svazovou a s výraznými výcvikovými výsledky se svými odchovy,s pro něj v tuhle chvíli už formální licencí pro obdržení živnosťáku i na poskytování odborného servisu na poli chovatelském a výcvikovém...pak kdyby si takový člověk otevřel ke své praxi ještě výcvikové středisko,asy by stálo za to ho brát dost vážně...
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 10:24
- Nahlásit
marjápano ASI
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 10:26
- Nahlásit
Zany
TAK SI NEROZUMÍME....odsuzuju všechny,co dělají cokoliv ale ouplně blllbě a mají plnou hubu keců znouzectnosti,proč tak a ne jinak....
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 10:29
- Nahlásit
Sali
to máš pravdu, takový odborník jak popisuješ by byl ideální, ale bohužel je spousta lidí, kteří se za odborníky považují, mají i licence, ale svým přístupem a někdy i znalostmi stojí za prd....Znám jednoho člověka (nechci psát raději podrobnosti), který cvičí psy právě na živnosťák, říká si nekřesťanské částky za výcvik a pak psy cvičí tím způsobem: "neposloucháš? Ostnáč či elektriku na tebe!" To je pak hrůza..... poradit něco takového člověku, který se psy začíná - už od začátku si pak psa akorát zkazí..........
|
Sali
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 11:25
- Nahlásit
Evik
no a to je ono...a takový bych s chutí nakopala do prdele,proč myslíš že se se všemi a všude zhádám????
protože všude rovnou pálím do lidí vše,co mě na nich séře....
Pro začátečníky se musí dělat sakra selekce rad,i nejlepší obecná dobrá rada povede při blbý metodice hravě ke špatnýmu konci...a míň je dost často víc....dát si psa rovnou na ostnák,aby nebolely ruce,že to je výborná metodika první volby,může jen ten,kdo má pro to cit jak víno...ale obávám se,že to pak opravdu nepotřebuje,že je to jen jedna z volených metodik nikoli z musu....a vůbec si nedokážu představit,jak takovou informaci přenášet verbálně dál,když je to čistě o vazběpsovod pes a o signálech mezi nima,o reálném čase a intuici při práci s couračkou od ostnáče...někdy prostě víš,že za ní vzít nesmíš,někdy přesně víž,že teď je pravá situace...a běží to ve zlomcích vtěřiny...
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 11:50
- Nahlásit
Sali
tady se vším souhlas
Já třeba u toho svýho cvoka vím, že s jeho povahou bych s ostnáčem docílila akorát toho, že by se mě začal bát nebo odmlouval ještě víc.....taky nemám na používání tohoto donucovacího prostředku ani žaludek, ani potřebnou praxi....vím, že používat ostnáč se musí opravdu umět.
(Na toho mýho mamlasa platí buď děsně "hravý tón hlasu" anebo když zlobí moc tak zlé "zasyčení". )
Mám pravdu, že ten ostnáč taky nemůže dostat každý zvíře? nemůže se třeba dát psovi, který má strach atp....
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 11:54
- Nahlásit
FiSt
A ty je asi nejlepší ignorovat a hlavně si to nijak nebrat.
Já se snažím, fakt, ale jsem dcera cholerika, holka vznětlivá, takže když hladina přeteče....pára se občas musí upusit
U nás na cvičáku teď třeba funguje fajn kurz pro začátečníky. Limit deset lidí, zaměřený na funkčí ovladatelnost, povely jsou takové a takové - jestli nechcete ke zkouškám, používejte jaké chcete, součástí jsou přednášky o těch úplných základech - jak se pes učí, něco o výživě, něco o péči, o vztahu. Mě to přojde super. Když už si lidi pořídí psa dřív než nastudují teorii, je třeba se k tomu postavit čelem a ne je poslat někam. Díky tomu psa pryč nedají a pomyslí si o kynologii své. Takhle mají alespoň snahu se něco naučit a pes se má líp.
A k těm háravkám: v hlavní výcvikový den je u nás vstup háravek výslovně zakázán - právě proto, že cvičí i začátečnící a ti by těžko udělali s háravkou mezi sebou nějaký pokrok. Mimo hl. výcvikový den, se háravka klidně objeví. Jen se na to ostatní upozorní. Takhle mi to přijde v pohodě.
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:04
- Nahlásit
nefer
Teď jsem začala navštěvovat podobnej kurz tady v Chorvatsku, pro normální lidi, který (stejne jako zatím i já) chtějí od psa základní poslušnost, tj. sedni, lehni, čekej, ke mně, aby neskákal na lidi, nebyl agresivní atd... zatím je to super, vím, že to s profesionálním cvičením psů nemá téměř nic společnýho, ale jak jsem řekla, zatím mi jde jen o základní poslušnost... Psa jsem si pořídila jako kamaráda, nechci ho k výkonům, nechci chodit na výstavy... A právě i lidi podobný mně tady hledají rady pro své problémy, takže vážím si těch, který na můj dotaz odpoví bez zbytečných keců, jak se na to vůbec můžu ptát...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:05
- Nahlásit
nefer
I začátečník by se měl naučit ovládat psa ve vypjatých situacích.Naopak by to mělo být vítaný,když jste pod odborným vedením.Neřikám,že by měla chodit a nastavovat se každýmu psovi,ale přítomnost stačí.Fakt je ten, že :TĚZKO NA CVIČIŠTI,LEHKO NA BOJIŠTI. A o tom to je,kvůli tom u přece na cvičák chodíte,ne?Abyste naučili psa funkční ovladatelnost.A to už tu bylo řečeno,že nikdy nevíš,kolik háravek na procházce můžeš potkat,navíc taková háravá fena je cítit na hony daleko,takže v běžným provozu se tomu těžko vyhneš.
Nevim,proč je to pro vás (nesportovní kynology) tak nepochopitelný a nepřijatelný.Je to stejný jako lov čehokoliv.Necháte psa lovit,protože to je pro něj přirozený?!A necháte ho utíkat za zvěří jen proto,že jste začátečníci a říkáte si:"až budu odborník,tak ho to začnu odnaučovat..." ?!Navíc,pokud chodíte na cvičák učit se psa ovládat a nejde vám vyloženě o přesnost,která je vyžadovaná při výcviku např. IPO,je jedno,že tam ta háravá fena je a pes je nesoustředěný.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:08
- Nahlásit
Jandula
Neber si to osobně,ale mně to přijde jako zabedněnost
Odvolání psa od čehokoliv patří k základní výchově,ne jen do vrcholovýho sportu
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:12
- Nahlásit
I začátečník by se měl naučit ovládat psa ve vypjatých situacích
Jasně že jo, ale snad tě učili, že se postupuje od snazšího po složitější. Pokud pes nezvládá přivolání bez rušivých vlivů, je blbost postoupit a přivolávat ho z tlupy hrajících si puberťáků. Nebo si snad myslíš, že ano? Že je nejlepší začít učit rovnou v extrémních podmínkách? Ostatně potápěči také začínají v bazénu a ne na moři.
Nevim,proč je to pro vás (nesportovní kynology) tak nepochopitelný a nepřijatelný.Je to stejný jako lov čehokoliv.Necháte psa lovit,protože to je pro něj přirozený?!A necháte ho utíkat za zvěří jen proto,že jste začátečníci a říkáte si:"až budu odborník,tak ho to začnu odnaučovat..." ?!
Na to snad ani nemá cenu reagovat.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:17
- Nahlásit
nefer
No asi ne.Každopádně je to váš pes,jak kdo s čím zachází,s tím taky schází.
Já řiká,že háravá fena na cvičák patří
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:19
- Nahlásit
Anonymní
Ono to nebude o tom, jestli je nebo není někdo sportovní kynolog, ale o názoru na věc... Já třeba s tím, že pes by měl být ovladatelnej i za přítomnosti háravé feny souhlasím... A nejsem sportovní kynolog, jsem obyčejnej "zabedněnej" laik.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:28
- Nahlásit
FiSt
A já jsem zase naprostý začátečník, který nechá svého psa štvát zvěř. Asi bych to měla čubině nějak vysvětlit až bude srny zase jen pozorovat
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 7 Dub 2005 12:56
- Nahlásit
Ptáš se dvakrát na to samé? Klid, máš pravdu
|