| Autor |
Zpráva |
sicluceatlux
Člen |
# Zasláno: 5 Kvě 2014 11:28
- Nahlásit
zbrnd
odpovídám Vero, neumím překopírovat kurzívu, či jak se ten druh písma píše. Že jsem laik, myslím, že nechodím na cvičáky, přednášky, závody,nemáme žádné zkoušky atd atp, cvičím si pro radost nás zúčastněných, ale díky
|
zbrnd
Člen |
# Zasláno: 5 Kvě 2014 11:46
- Nahlásit
Vero
no, žasnu-
tak třá nikoli jenom, třá by stačilo jenom mít nějakou oblast, kdy shapinguju a kdy si se psem hraju na to, že vyřeší situaci sám- třá už to by udělalo změnu v chování u té klece.
anebo žádná pozitivka, ale třá by se u klece choval jinak fakt aktivně pracovní pes zvyklý pracovat sám, at už lovečák jistého typu, nebo hlídací pastevec, a jinak ovčák zvyklý na navádění?
Třá nejspíš jo. A třá jinak by se tam choval pes, co nemá ani jednu nohu. Nebo třeba čevéčko. Jasný, že to nebude stejný, ale pakliže vyjdeme z toho, co je řečeno na videu, že psi se selektovali na základě toho, jak byli schopni a ochotni spolupracovat s člověkem, tak já myslím, že z toho to tak nějak vyplývá.
Neboli když někomu vadí, že pes chce komunikovat a nechat se vést, ať si pořídí třeba tu hyenu nebo kosatku nebo slepici nebo pumu.
Prostě je blbost vychovávat psa kompletně tak, že ho necháš hledat cestu komplet. Pakliže mu dopředu připravíš situaci tak, že je velká pravděpodobnost, že si vybere správně, už ho vlastně vedeš a z principu to rozhodně není o tom, že ho necháváš rozhodovat o tom, co dělat bude. Já myslím, že tomu skoro všichni rozumíme, jen mnozí si nechtějí prostě přiznat, že to není až tak vědecký.
jestli skutečně ten výzkumník zkoušel i odmalička toulavý psy...
není nebo jsem to přeslech, ale jedna ze zásadních věcí mi přijde to již zmíněné konstatování o tom, že pes byl průběžně selektován na základě schopnosti spolupracovat člověkem, což mi přijde v podstatě jako odpověď na tvé dilema
co je skutečně psu vrozeno.. a co do něj člověk vloží....
|
zbrnd
Člen |
# Zasláno: 5 Kvě 2014 11:55 - Změnil/a: zbrnd
- Nahlásit