| Autor |
Zpráva |
RaduM
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:50
- Nahlásit
Tak ze mě zase bude trochu mluvit to, že jsem absolovala přednášku s panem Šustou, ale viděla bych v tom přesně ten případ, kdy se fena snaží dostat pod kontrolu své okolí. Ne každému psovi je přítomnost jiných psů nebo dětí příjemná. Zvlášť pokud měla zezačátku strach se dá odhadovat, že to je ten případ. A jelikož pak zkusila bububu a ono to fungovalo (dostala situaci pod kontrolu = přišla odměna), tak se to chování stále posiluje. A jelikož je posilováno už hodně dlouho, bude dost těžký s tím něco udělat.
Pokusila bych se dostat situaci pod kontrolu dřív, než to udělá fena. Tzn. nevodit ji na návštěvy k dětem ani ji nedostávat do blízkého kontaktu se psem. Jen v nácviku a postupném, pomalém, aby dospěla k názoru, že to řešit nemusí, že jí žádné nebezpečí nehrozí. Hoodně odměňovat všechny případy, kdy na přítomnost psa nebo dítěte nezareaguje, byť i na větší dálku (alespoň pro začátek).
Nikdy není jenom chování, vždycky je nějaký spouštěč (přítomnost psa či dítěte), následné chování (agrese) a důsledek (pes či dítě zmizí z mé blízkosti). Když si tohle člověk uvědomí, je na půl vyhráno, protože s tím už se dá nějak pracovat
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:51
- Nahlásit
davidkova renata
je to normální projev nudícího se jedince co nemá nic jinýho na práci než vysírat
To jo, souhlas, ale to podle mě stejně nesouvisí s tou bázlivostí už od štěněte, o které tu dost lidí píše. To je podle mě povahový rys velmi nežádoucí u jakéhokoliv pracovního plemene (respektive u jakéhokoliv plemene, ale u gaučového šicu se to tak nějak líp snese). Páč už jsem taky slyšela o borderách, které se bály i ovcí... No a možná kdyby ti psi nebyli labilní už od základu, tak by mnohem líp snášeli i ten nedostatek práce a neměli by tolik potřebu vysírat, si myslím...
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:51
- Nahlásit
danajasa
No ale co mimo práci? Co vím třeba v Anglii je mají právě na řetezech každého zvlášť.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:52 - Změnil/a: lamalucni
- Nahlásit
RaduM
Jo, tak nějak jsem to myslela (když to tu Eninka kdysi řešila), ty to umíš mnohem líp napsat
Maya
Co vím třeba v Anglii je mají právě na řetezech každého zvlášť.
To jako fakt???
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:56
- Nahlásit
lamalucni
Ano, ale mluvím samozřejmě o těch pracovních borderách na farmách, kde mají víc psů a ten pes půl dne nebo celý den naplno maká a pak jde prostě na řetěz. Nevidím na tom nic špatného, ale jen jsem chtěla říct, že v takovém případě fakt nikdo nějaký vysírání na psy nebo lidi neřeší, při práci to jistě nedělají a pak už nemají příležitost. A možná taky vědí, proč je tak mají oddělený, to fakt netuším.
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 11:59
- Nahlásit
lamalucni
primární problém je v povaze jako takové
to každopádně...ale nepřišlo mi z toho, co psala zuzana25
že musí jít nutně v jejím případě o problém s nakrytím feny, která se projevuje nějakou blbou povahou, ony ty borderky to takto mají obecně, ale mluvím jen za ty, co mám o nich povědomí.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:00
- Nahlásit
lamalucni
To je podle mě povahový rys velmi nežádoucí u jakéhokoliv pracovního plemene (respektive u jakéhokoliv plemene, ale u gaučového šicu se to tak nějak líp snese). Páč už jsem taky slyšela o borderách, které se bály i ovcí...
jo to jistě..a přesně proto je chov na takových jedincích nežádoucí..z mýho hlediska určitě.
pes co se nudí bude myslim škodit at je jakýkoli rasy,ale jak řikáš..u šicáka to bude mít jinou formu a podobu než pracovního NO
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:00
- Nahlásit
Maya
Jo, já chápu, že mluvíš vyloženě o psech držených čistě za účelem práce. A nereagovala jsem takhle proto, že bych to považovala za nějaké týrání nebo něco, jen mě to vyloženě překvapilo. Tak to vysvětluje hodně - já byla právě přesvědčená, že bývají v nějakým společným psinci jako třeba bíglové...
|
Alexa
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:01
- Nahlásit
no oni ty borderky sou hlavně modní plemeno kdy se kreje cokoliv a pořídí si to kdokoliv jako dekoraci a pak to podle toho vypadá
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:03
- Nahlásit
Eninka
ony ty borderky to takto mají obecně
Ale to je přesně to, o čem mluvím od začátku - to, že je velká část borderek od štěněte bázlivá a labilní, podle mého názoru neznamená, že je v pořádku takové feny krýt...
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:05
- Nahlásit
Alexa
oni ty borderky sou hlavně modní plemeno kdy se kreje cokoliv a pořídí si to kdokoliv jako dekoraci
přesně tak....spousta lidí si pořídí psa jenom proto, že je ve všech reklamách, hraje ve filmech a "móóóc se mu líbí" a taky že jej mám každej, kdo je "IN", o povaze a jeho potřebách se jaksi už pozapomenou informovat a pak čučí, co se to z jejich ťuťuňuňu borderky - miláčka - vylouplo.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:07
- Nahlásit
Eninka
spousta lidí si pořídí psa jenom proto, že je ve všech reklamách, hraje ve filmech a "móóóc se mu líbí"
A taky proto, že v časáku psali, že je to nejchytřejší plemeno - kdo by nechtěl mít doma chytrýho psa, že?
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:07
- Nahlásit
MayaNo ale co mimo práci? Co vím třeba v Anglii je mají právě na řetezech každého zvlášť.
Tam byli na volno nastlaly si kde chtěly poblíž ovcí kdekoliv na farmě velký hlídaly(mi příde nereálný po celým dnu polomrtvý farmář aby ještě vodlovil a uvazoval dvacet psů notabene roznášel 20misek každýmu do huby) Akorát se teda voptám až bém plkat příště jak to řešily dyž něco háralo na to se mě nenapadlo voptat
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:09
- Nahlásit
lamalucni
tak třá sanoví pse taky většinou bejvaj mimo práci jednotlivě na úvaze nebo ne? ..a při práci se fakt rvát nesměj
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:11 - Změnil/a: lamalucni
- Nahlásit
davidkova renata
tak třá sanoví pse taky většinou bejvaj mimo práci jednotlivě na úvaze nebo ne?
Netuším, saňový pse znám jenom z Jacka Londona a tam se po práci vypustili a každej si ustlal v závěji kde chtěl Ale zeptám se kolegyně, ta nějakou dobu žila s musherem. Mám za to, že říkala něco jako že byli v kotcích po cca třech kusech, ale nejsem si jistá...
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:13
- Nahlásit
lamalucni
velká část borderek od štěněte bázlivá a labilní
já si nemyslím, že jsou takové, já teda v tomto smyslu nepoznala doma bázlivost, ani labilnost, jenom prostě jak dospívá vyrukuje se svým bububu a jak zjistí, že to funguje, z ocasu pod břichem vytáhne ocas nahoru. Moje bordera, majetnická potvora, zjistila, že Bára skloní hlavu a podvolí se jí okamžitě, ale Eninka, ta teda ani náhodou. Prostě dvě fenky vedle sebe - proti sobě, které neustoupí, obě chtějí být na vrcholu a průser je nasnadě.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:14
- Nahlásit
lamalucni
saňový pse znám jenom z Jacka Londona
tak zase třá borderky známe z ptáků z trní kde byli všecky pohromadě a kdo vrk při hromadným rozhazování masa byl okamžitě zastřelen
voptej se,myslim,že ne úpa každej to tak dělá samosebou ale co většinou vidíš tak jo..
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:16
- Nahlásit
Eninka
já teda v tomto smyslu nepoznala doma bázlivost, ani labilnost
z ocasu pod břichem vytáhne ocas nahoru
já mluvím právě o tom ocasu pod břichem... to není normální reakce vyrovnaného štěněte na cizího psa (samo pokud ten cizí pes nemá 50 kilo a neřve na štěně s pěnou u huby)
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:17
- Nahlásit
lamalucni
Netuším, saňový pse znám jenom z Jacka Londona a tam se po práci vypustili a každej si ustlal v závěji kde chtěl Ale zeptám se kolegyně, ta nějakou dobu žila s musherem.
Saňoví psi se právě uvazují, ti se nevypouští . Už jenom proto, že polovina z nich by vzala roha po první stopičce, kterou ucítí
Naopak jsem nikdy nikde neviděla uvázané bordery. Ty se poflakují po statku (myslím teda ty chvíle kdy jsou doma), hlídají, jsou všudepřítomné.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:17
- Nahlásit
davidkova renata
kdo vrk při hromadným rozhazování masa byl okamžitě zastřelen
Si myslím, že z dlouhodobýho hlediska je to mnohem lepší řešení než ten úvaz...
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:18
- Nahlásit
lamalucni
Ale zeptám se kolegyně, ta nějakou dobu žila s musherem. Mám za to, že říkala něco jako že byli v kotcích po cca třech kusech, ale nejsem si jistá
u mě na ulici žije býv. masher, chodí ke mně a měl asi 12 nebo 13 psů, všechno seveřany. Měl je pohromadě, ale vykládal mi, jak se spolu mlátili kolikrát, že je musel házet přes plot, aby je od sebe dostal.
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:19 - Změnil/a: lamalucni
- Nahlásit
Biluška
Saňoví psi se právě uvazují, ti se nevypouští . Už jenom proto, že polovina z nich by vzala roha po první stopičce, kterou ucítí
Však já vím, že London byl tak trošku pohádkář
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:22
- Nahlásit
lamalucni
pokud ten cizí pes nemá 50 kilo
no ona právě ocas pod břichem měla, když se drala na velkýho psa. Doma nikdy, a venku ju stejně velcí, či menší vůbec nezajímali (ty neřešila).
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:39
- Nahlásit
Biluška
No ono u nás taky asi není moc farem, kde by upotřebili 10-20 border a hlídací borderu si taky moc nedovedu představit, leda že by utahala k smrti lupiče míčkem
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:42
- Nahlásit
Maya
o ono u nás taky asi není moc farem, kde by upotřebili 10-20 border
Tak 10-20 ne, ale kolem 5 jich bývá celkem běžně.
a hlídací borderu si taky moc nedovedu představit, leda že by utahala k smrti lupiče míčkem
Tak znám několik exemplářů, ke kterým bych nevlezla ani za nic. Třá zrovna kamarád co má farmu pár vesnic od nás jich má asi 8 a když k němu jedu tak dojedu autem až na dvůr a tam troubím. Ale nevystrčím nos dokud si je všechny nepochytá. Pracovně jim říkám Cujo (jestli jsi to náhodou nečetla tak to byl vzteklý bernardýn v jednom horůrku ).
|
Baico
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 12:45
- Nahlásit
Eninka
pak čučí, co se to z jejich ťuťuňuňu borderky - miláčka - vylouplo.
Přesně jako ty, co?
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 13:12
- Nahlásit
RaduM
hezky napsaný.
|
bonc
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 13:34
- Nahlásit
Saňoví psi se právě uvazují, ti se nevypouští . Už jenom proto, že polovina z nich by vzala roha po první stopičce
a druhá půlka se okamžitě servala o odhozenej vajgl.
lamalucni
Mám za to, že říkala něco jako že byli v kotcích po cca třech kusech, ale nejsem si jistá...
dokážu si to představit u haskáčů nebo esp, ale třá malamuty nebo gróňáky bych do jednoho kotce fakt necpala Běžný je mít psy na úvazech, ti movitější/s méně psy je maj zakotcovaný, pokud se najdou jedinci spolu vycházející, můžou bejt i pospolu, po družstvech to může chodit společně na výběh, ale představa že si žije 15-20 seveřanů v symbiózce pěkně pospolu na dvorku je.... úsměvná
(neřikam že nejsou vyjímky, ve svym okolí znam hnedle dva lidi který maj 6 haskáčů nebo namíchaný stádo hasky/alasky volně pospolu, ale to jsou opravdu spíš vyjímky potvrzující pravidlo - a i tak si nějakema bitkama už prošli)
ještě si dovolim noticku k pastevcům typu bordera (nemyslim třá středoasiata aby nedošlo k mejlce ) obecně - co jsem tak o nich četla, tak se způsob zacházení v jejich původní domovině při skutečném využití k práci v dnešních časech nezměnil od časů minulých - vysíráš, nemakáš, zdrháš, prostě JAKKOLIV působíš problémy nebo nejsi pse dostatečně využitelný ke svýmu účelu (tj. třeba jen troch bázlivý) - šup kulku hlavičkou naskrz, nikdo nebude živit krk nadarmo... takže "přirozená" dokonalá selekce. To jen my co to máme vesměs na mazlika z toho děláme takový mrdky jakejma kdekterej pes dneska je...
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 13:49
- Nahlásit
Baico
Přesně jako ty, co?
ty víš že jo
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2013 14:20
- Nahlásit
bonc
vysíráš, nemakáš, zdrháš, prostě JAKKOLIV působíš problémy nebo nejsi pse dostatečně využitelný ke svýmu účelu (tj. třeba jen troch bázlivý) - šup kulku hlavičkou naskrz
mám občas pocit, že by tenhle přístup nebyl od věci ani u některých lidí... páč když vidím, co všechno se množí... ale to je úplně mimo téma
|