| Autor |
Zpráva |
žanda
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:03
- Nahlásit
trotelchen- nechci se nijak navážet,ale řekni mi,prosím.co bys v té situaci dělal ty....štěně jak z hadích ocásků, sáhnout na sebe nedalo- tak a co teď s autoritou.
tento příběh měl vyvolat úsměv, nikoliv debatu,jak na to )
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:06
- Nahlásit
Gája
Já mám s poslušností u své fenky problém dodnes, možná je to nedůsledností, neodborností, co já vím. Ale určitě jsem zodpovědná, asi to bohužel nestačí. Proto nemůžu kritizovat 4měsíční štěně, že neposlouchá, když já mám 10měsíční "štěndo" a jsem na tom podobně. Ale věřím, že to časem spolu zvládnem. Už teď během prvního hárání na ní pozoruji změny k lepšímu. Doufám, že mi nevyčiníš..
Nevyčiním, ale my si nerozumíme....
Také mám u svého psy problémy s poslušností...je to ale otázka míry.
Kriotizovat štěně? Ale to nikdo nedělá...kritizuji majitele, ne štěně. A že proto, že Ti něco samé nejde nemůžeš to krotizovat u jiných? V klidu můžeš...když ti kadeřnice hodí vlasy do zelena a do kohoutu, tak ji asi taky zkritizuješ i když sama to třeba neumíš lépe, no ne?
Už si rozumíme?? )
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:07
- Nahlásit
žanda
on usmev vyvolal, ale poucit se z nej taky muzem, nebo ne?
ten muj prcek si me hlida i kdyz poskakuje okolo psa a ja ho chci chytit, vzdycky uskoci o 20cm a uz na nej nedosahnu. tak chodi na snure, jenze to se bojim, ze kdyz nebude na volno, tak se to nenauci, uz ted vim moc dobre kdy je na volno a kdy na snure, v momente kdy je na volno, staci kdyz vystupuje z auta a je fuc
|
žanda
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:09
- Nahlásit
aknah- jistě poučit ano.......já jen nechtěla,aby tu vznikla nějaká hádka ), protože to škodí zdraví, kráse, psych. stránce atak dál ))
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:10
- Nahlásit
žanda
trotelchen- nechci se nijak navážet,ale řekni mi,prosím.co bys v té situaci dělal ty....štěně jak z hadích ocásků, sáhnout na sebe nedalo- tak a co teď s autoritou.
tento příběh měl vyvolat úsměv, nikoliv debatu,jak na to)
Ale on není úsměvný, protože může založit základ nezodpovědného vedení štěněte.
A jak na to? Jednoduše. Psa by měl mít páneček stále ve své moci.....nejjednodušší řešení asi šňůra.
Pokud je pes mimo pánečkův dosah, určitě by se mu neměly dávat žádné povely, které nemusí splnit, štěně si rychle zafixuje, že opravdu nemusí.....nemusí to tak dopadnout, ale je to velice pravděpodobné.
Stačí takto?
|
Cezar
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:11
- Nahlásit
žanda
Máš pravdu je to úsměvný příběh. Já nevím, ale neznala jsem štěně, které jako malé se nemuselo odchytávat. Když byl náš Cézar štěně a chodili jsme do společnosti pejsků kde se mohl vyřádit a pohrát si, tak jsme si je odchytávali navzájem. Když Cézar dospěl tak byl doopravdy hodný a poslušný pes. Každý se to musí naučit, pokuď teda páníček chce.
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:11
- Nahlásit
Aknah
v momente kdy je na volno, staci kdyz vystupuje z auta a je fuc
a je to....
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:11
- Nahlásit
Trotelchen
no jo, jenze kdyz mam stene na snure, posloucha jak hodinky, kdyz je bez ni, tak je v haji behem par sekund
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:13
- Nahlásit
Trotelchen
Vím a rozumím, jak to myslíš, ale štěndo je ve věku, kdy na něj nemůžeš mít nároky, jako na dospělého psa. Tudíž si myslím, že i kritizovat majitele v tomto případě, není na místě. Něco jiného by bylo, kdyby psovi byl rok a měl by stejný problém..(i když, i to se možná stane)..teda doufám, že mně néé. Kadeřnice by měla mít nějaké papíry o zkoušce a oprávnění činnost provádět. To ale majitel psa mít nemusí, ať už je dobrý majitel a důsledný, nebo nezodpovědný. V tom je trošinku rozdíl...A fakt jsme jenom lidi, kteří občas chybují. Někdy je o to život zajímavější a hezčí....
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:14
- Nahlásit
Trotelchen
nejjednodušší řešení asi šňůra.
sorry, ale tohle pokládám za úplně nejblbější řešení... viz. např. vyjádření Aknah. Prostě se to musí ustát, stejně tak jako u dětí... pes se to naučí, ale chce to čas. Já sice netvrdím, že mé přivolání je stoprocentní, ale pes zatím vždycky přijde a to i od háravky. A v životě jsem šňůru nepoužívala...
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:14
- Nahlásit
Cezar
Když byl náš Cézar štěně a chodili jsme do společnosti pejsků kde se mohl vyřádit a pohrát si, tak jsme si je odchytávali navzájem
No tomáš pravdu, to je správný postup, ale v tom příběhu je popsána evidentní dlouhodobá beznaděj pánečka, jak si vynutit respekt. To, co popisuješ Ty je úpolně někde jinde....ne?
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:15
- Nahlásit
Mel
ja bohuzel musim, pes mi sezere vsechno co najde a kdyz s epriblizim,a bych mu to sebrala a vynadala, tak uskoci a mylsim, se honit se s nim neni ani trochu vychovne a vzhledem k tomu, ze tady je kousek hriste a parchati vychodi kde co, tak ma porad co hledat a porad co zrat
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:16
- Nahlásit
Mel
nejjednodušší řešení asi šňůra.
sorry, ale tohle pokládám za úplně nejblbější řešení
hmmmm, no co dodat, pokud Tvůj pes chodí(na to přivolání), je to príma.....
Jinak co je na šňůře blbý řešení?
Jak jsi ho teda to přivolání naučila?
Jak si jistila situace, kdy zkusil nepřijít? Nebo to se nikdy nestalo?
|
Orry
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:17
- Nahlásit
Mel
presne to si myslim i ja..a u meho starsiho psa to tak funguje..voditko nebo na volno...zadna snura (a to po celych 13let)...
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:17
- Nahlásit
Aknah
Hanko, a co mu dát košík? (jestli se teda vyrábějí takhle malý)...
Neboj, mě Sára do 9 měsíců zpucovala vše co našla, tím jak jsme chodily na cvičák jsem jí naučila, co znamená povel ne a je klid (i když občas nepohrdne nečím voňavým, ale když na ní zařvu, tak toho nechá)...
|
žanda
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:18
- Nahlásit
trotelchen- pro mě v tu chvíli usměvný byl........je mi líto.....jaké to bude mít pak důsledky pro páníka a jeho psa- to už já opravdu nevyřeším, )
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:19
- Nahlásit
Gája
Vím a rozumím, jak to myslíš, ale štěndo je ve věku, kdy na něj nemůžeš mít nároky, jako na dospělého psa. Tudíž si myslím, že i kritizovat majitele v tomto případě, není na místě
Ale!!! A jak se to to štěně naučí do toho roka, když v těch 4 měsících mu páneček ukazuje absolutní opak?
|
Orry
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:20
- Nahlásit
Trotelchen
ja myslim ze blbi reseni je snura u STENETE...
Aknah
Rocky je taky bufetak, ale kdyz zarvu tak to vetsinou pusti
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:20
- Nahlásit
...no vidíte děti, jak si hezky umíte hrát...
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:21
- Nahlásit
Jandula
no tak to se musim zkusit podivat, zda se da sehnat kosik na prcka
on to zere jen tady na louce, nikde jinde a zdrha taky jen tady
|
Orry
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:22
- Nahlásit
Aknah
a co Fredyho k sobe nejak nalakat?? treba na neco lepsiho nez nasel? ja se snazim rockyho (kdyz to sam nechce pustit) privolat a ten fujtajbl co ma v hube mu vymenim za neco lepsiho kdyz ho pusti a necha byt
|
jindriska
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:23
- Nahlásit
Trotelchen
Pokud je pes mimo pánečkův dosah, určitě by se mu neměly dávat žádné povely, které nemusí splnit
... takže by jsi dělal to samé, co kritizovaný páneček, snažil by jsi se psíka lapit všemi možnými způsoby, vděčný za pomoc kolemjdoucích. Protože než přece mladého psíka uvážu na zmiňovanou šňůru a budu ho mít v plné moci, musí se nějak prohřešit - třeba tímto popisovanou příhodou.
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:24 - Změnil/a: Mel
- Nahlásit
Trotelchen
Já jsem prostě vysazená na lidi, co maj malý štěňátko (u nás jich je spousta) a nepustěj ho z vodítka "co kdyby mi uteklo", naopak, čím je štěně menší, tím víc se člověka drží a nenechá si ho ztratit z dohledu... když už je to pak starší pes a zdrhá za zvěří, to beru jako jinou věc.
No a když si štěně našlo jinou zábavu, nemá cenu ho honit a nutit vykonávat nějaký povely, protože už dopředu vím, že je nesplní...
Já osobně jsem si prostě prožila psí mládí a občas jsem z toho šedivěla, ale musím říct, že úderem dvou let se můj pes změnil, dospěl a poslouchá dobře... a přivolání jsem učila na buřtíčky a holt jsem musela bejt trpělivá... a situace, kdy nepřišel jsem řešila operativně - buď jsem ho musela nějak odlákat, nebo počkat...
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:25
- Nahlásit
Aknah
Má pocit, že tam se mu nic nemůže stát... Sára má taky tendenci mě na louce nad barákem ignorovat, já se nevzdávám...
Ještě poradím jedno, co se mi dost osvědčilo: vem si dózičku od Actimelu (nebo nějakýho jogurtovýho nápoje co jde zavírat), dej do toho štěrk (aby to nebylo těžký, ale aby to solidně chrastilo), vidíš, jak se v něčem dloube, hoď to před něj aby se leknul, když zbystří, tak začni utíkat od něj a jen co se vydá za tebou volej ke mně, měj třeba nějakou hračku kterou upoutáš jeho pozornost... a když přijde, obrovská radost... aby zjistil, že s tebou je největší sranda... Sice budeš u nás na vesnici za blázna, ale no co...
Jinak já tady rozdávám rady, ale sama jsem zvědavá na Sáru až se natrvalo vrátíme na Mníšek, nezná to tam, tak se bojím, aby nechtěla být v rozletu a nezdrhla mi na silnici...
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:26
- Nahlásit
Garfield
Taky na tom máš nemalou zásluhu, že si tak hezky hrajeme...
Trotelchen
Možná to nebyla zase až tak tradiční situace a třeba se na základě právě této zkušenosti rozhodl chodit se psem na cvičák a začít s důslednou výchovou... co my víme. Tady opravdu asi šlo o úsměvný příběh a zkus to tak vzít.
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:30
- Nahlásit
Orry
to uz jsem asi prosvihla on vi, ze kdyz prijde tak dostane vzdy neco dobreho, ale co je lepsiho nez slepicinec, papir od cokolady ci bramburku?
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:31
- Nahlásit
Když mám malý psí miminko, tak mě miluje, bojí se o mě a drží se mě jak klíště. Chodí tudíž na volno.
Bo je alé malé a zvídavé psíče, tak já pro něj musím být stále zajímavější a zábavnější hračka, než okolní pejskové a lidové.Tudíž stále psíče zabavuji balónkem, volám je jménem, upoutávám jeho pozornost.
Každé malé psíča občas odběhne, tak nevolám, když vím, že je hloupý a ještě na povel nereaguje. Zkusím to a když psíče nevidí, neslyší, jdu jej vzít odnesu je stranou, na chvíli připnu na vodítko a až mám opět jeho pozornost, psíče vypustím do přírody...
HOWGH
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:36
- Nahlásit
jindriska
Pokud je pes mimo pánečkův dosah, určitě by se mu neměly dávat žádné povely, které nemusí splnit
... takže by jsi dělal to samé, co kritizovaný páneček, snažil by jsi se psíka lapit všemi možnými způsoby, vděčný za pomoc kolemjdoucích. Protože než přece mladého psíka uvážu na zmiňovanou šňůru a budu ho mít v plné moci, musí se nějak prohřešit - třeba tímto popisovanou příhodou.
No to snad už ne!
Proč by se mělo prohřešit? Je na ty šňůře furt, aby si co nejdřív zvyklo na to, kdo je pán a kdo poslouchá, aby se mu na to zvykalo lehce.
Moc se omlouvám, ale je vážně nechutný, že lidi, co maj v této zemi psy mají takřka nulové povědomí o tom, jk je vést!
|
Trotelchen
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:38
- Nahlásit
Garfield
Ano Garfield, tak to jde, ale to je opět zcela něco jiného než co je v úvodním příspěvku tohoto fora....to nám můžeš okomentovat?
|
Aknah
Člen |
# Zasláno: 24 Kvě 2006 14:38
- Nahlásit
Jandula
dekuju, vyzkousim to, ale obavam se, ze uspech nebude, na louce jsem mu uplne ukradena
chodime na prochazku nahoru na Skalku, to muze byt na volno a nehne se ode mne ani na krok
nastesi je tady okolo baraku dost prostoru, tak snad Sara nezdrhne na silnici
|