Kynologická diskuse

- Kynologická diskuse - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -  

Kynologická diskuse / Výchova a výcvik / stopy - jak vůbec začít?
. 1 . 2 . 3 . >>
Autor Zpráva
venda
Člen
# Zasláno: 9 Lis 2006 09:05
- Nahlásit

všimla jsem si, že se tady o tom vůbec nebavíte, tak je to asi tajný, ale zkusim to

jsem začátečník, mám čtyřměsíční štěně něměckého ovčáka a chtěla bych ho naučit stopy, někde jsem si přečetla, že můžu začít tak, že psa uvážu, před ním našlápnu stopu a hned s nim na ní půjdu, tak jsem to zkusila - uvázala Heklu u lampy, udělala stopu tak 10 m, došla pro ni, ona vyrazila jak k ohni, ani si nevšimla piškotů po cestě, sežrala jen ten na konci a byla spokojená, tak jsem to zkusila znovu, už jsem dala jen ten piškot na konec a psinu to ohromně bavilo
příště jsem zkusila stopu delší, taky v pohodě, ale vždycky tak, že na mě kouká, ale jak jsem od ní odešla trochu dál začala hystericky vyvádět a štěkat, takže se seběhly všechny důchodkyně v okolí co že toho pejska týrám, když jsem se k ní pak vrátila, vyrazila na stopu jako by nic, u další stopy opět hysterický záchvat a pak nadšené hledání, tak jsem si řekla, že nejdřív natrénujem spořádané čekání u lampy, jenom "čekej", projdu se okolo a odměním, ale už mě pustí maximálně 5 m od sebe a začne zuřit, navíc když jí pak odměním a pustím rozběhne se po okolí a hledá tu stopu, takže jí to asi baví, ale vůbec si nedovedu přestavit, jak bych jí mohla nachystat stopu tak, aby ona to neviděla, nedovedu si představit, že jí někde uvážu a odejdu z dohledu šlapat stopu, aniž bych u ní po návratu nenašla vyvrácenou lampu, všechny pejskaře z Petřína a policajta, co na mě zavolali pro týrání zvířat...
jak to teda děláte???

Mucholabka
Člen
# Zasláno: 9 Lis 2006 09:13
- Nahlásit