| Autor |
Zpráva |
Anonymní
|
# Zasláno: 6 Pro 2005 09:30
- Nahlásit
Ahoj,má někdo zkušenosti s cestováním psa do zahraničí na dovolenou?Co všechno musí mít pes za doklady?Kolik to asi stojí?Mají různé země různé vyhlášky,nebo to platí všeobecně?Díky za každou informaci
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 09:34
- Nahlásit
MOc toho nevím, jen že pes musí mít pas a musí být trvale označen tetováním nebo čipem. Jen nevím, jak je to na hranicích, jaký tam mají čtečky, protože je hodně druhů čipů a nejdou všechny přečíst jednou čtečkou, tak aby sis nemusela koupit i čtečku.
Ale jak říkám, moc toho nevím, tak ti snad poradí i někdo zkušenější a povolanější...
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 09:43
- Nahlásit
Anonymní
Jezdím se psem několikrát ročně (je pravda, že pes je registrován v Chorvatsku), ale nikdy po mně nechtěli nic, jen jednou se ptali, jestli mám pro ní doklady.
Jinak ti stačí Europas (modrý), ten ti vystaví na veterině. Pes musí být očipovaný, ale ještě se mi nestalo, že by nějaký celník vytahoval čtečku.
Jinak se obrať na velvyslanectví té dané země v Praze, řeknou ti víc, ale europas ti stačí po celý Evropě (snad s výjimkou Anglie a severských zemí)-
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 09:59
- Nahlásit
Jandula
jak rikas. pes musi mit cip nebo tetovani, platna ockovani a pas pro mala zvirata. to plati pro cestovani v ramci EU. mimo EU muze mit kazda zeme sva vlastni dalsi pravidla, napriklad vcetne serologickeho rozboru na vzteklinu.
a co se tyka prace celnika se cteckou cipu. jednou jsem to zazil a smal se jeste hluboko na Slovenskem uzemi. kdyz jsme prijeli na hranice, Ronie se vzbudila a videla za oknem takoveho divneho bubaka (uniformy zrovna dvakrat nemusi). tak zacala stekat. az v ten moment si bdela ostraha statnich hranic povsimla, ze v aute krome lidi cestuje i pes. zrejme meli za sebou nejake skoleni a chteli si poznatky vyzkouset v praxi. musel jsem ukazat pas pro psy. v pohode. pak se zasmal a rika, tady je napsany cislo cipu, tak si vyzkusime, jestli je to ten spravny pejsek. tak jsem vyndal Ronie, podrzel ji aby ho nesezrala. a on se me pta, kde ma ten cip. tak mu s klidem povidam, ze to ma napsany v tom pasu, co drzi v ruce. v pasu je uvedeno na leve strane krku. celnik prijde k Ronie a zacne cteckou projizdet nejprve pravou stranu krku, nasledne cely pravy bok, potom obe prave nohy a cip ne a ne objevit. uz v hlave zacal zrejme sepisovat hlaseni o zadrzeni nebezpecneho zvirete pri pokusu o nelegalni prechod hranic, kdyz mu povidam: "tak ctecku jsme si vyzkouseli a co kdybychom to zkusili na spravne strane ..." a tak jsem jiz potreti v zivote absoloval dukladnou a celkovou prohlidku sebe, zavazadel a vozidla, jestli nahodou nevezu drogy. dve hodiny v prdeli, jenom proto, ze ten debil neumel pravou a levou stranu a potom nerozumel vtipu ...
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 10:09
- Nahlásit
Jirikovo
To mi připomíná slovinský celníky, taky jsou to takový troubové, ale snažej se být hrozně důkladný a protože Sára je takovej pes, že při příjezdu na hranice se zdvihne a kontroluje, jestli by se nenašla vhodná obět, která by se s ní pomazlila, tak jsme taky vždycky na metě, ale je pravda, že čip nikdo nekontroloval... Ale ty blbý kecy, auto s cizíma značkama, řídí mladá dívka s českým pasem a vzadu nebezpečně vypadající pes (to jako Sára, která by samou láskou všechny oblízala) - to jsou běžné komentáře...
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 10:18
- Nahlásit
Jandula
no jo, ty aspon vis proc, ale ja ty potvory nejak pritahuju od me prvni prihody s nemcema. mam pocit, ze jsem nekde v jejich sdilene databazi a jakekoliv prekroceni statni hranice je pro me problem. kdyz uz o mne vi i v Litve ... tam kdyz jsme prileteli, cely letadlo odbavili behem peti minut, jen ja se zdrzel priblizne pul hodiny ...
|
Břetislava
|
# Zasláno: 6 Pro 2005 10:20
- Nahlásit
No my jsme se psem byli už v Chorvatsku, na Slovensku, v Německu a nikdy po nás nikdo nic nechtěl. Ani je nezajímalo, jestli má pas. Jinak je hafan očipovaný a má Europas.
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 13:53
- Nahlásit
Jirikovo
Super zážitek. Málem jsem si smíchy cvrkla. Ještě, že se všichni kolegové momentálně pohybují někde mimo....
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 13:55
- Nahlásit
Hafina
vy se tady tomu smejete, ale ono cloveku na hranicich do smichu moc neni, i kdyz vi, ze vlastne nic neveze ...
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:15
- Nahlásit
Anonymní
http://www.svscr.cz/hlavni.php?co=menu&OID=EE29B9F5-FF9D-44CA-A617-807 8EA26D7C0
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:23
- Nahlásit
Vím vím chápu, přítel jezdí kamiónem a různých nepříjemných situací s celníky jsem si při cestování s ním zažila mnoho a mnoho. Je to fakt nepříjenmý, když tě celník nechce pustit jen proto, že chce úplatek a vymyslí si proto cokoli. Jsou docela vynalézaví. A věřte, že vyházet a zkontrolovat osobák není to nejhorší...
Ale bylko to tak vtipně napsáno, že jsem se smíchu nějak neubránila. Člověk se občas diví, co za individua na hranicích dělají...
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:28
- Nahlásit
Jirikovo
Já si to přečetla až teď
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:32
- Nahlásit
Hafina
no moje problemy zacaly uz v roce 1999. jel jsem tenkrat sluzebnim autem do Nemecka na navstevu pres Rozvadov. vubec jsem netusil, ze nase konkurence tenkrat potrebovala trochu pozdrzet nase dodavky bananu, tak na vsechny hranicni prechody sla hlaska, ze v autech te a te firmy se pasuji drogy. cesky celnik zrejme tento obeznik necetl a pustil me dal. nemecky byl ostrazitejsi. vyzadal si maly technicak, kdyz videl danou firmu tak zachrochtal strasne dlouhou vetu na jejimz konci jsem porozumel slovum drogkontrole a pojedte za mnou. tak jsme vyrazili smerem k takove plechove garazi. tam me prosacovali, auticko rozebrali, do naha vysvlect prinutili a pod rentgen soupli. drogy nenasli. ale od te doby ... muj ksicht je pro ne neco jako vystrazny majak. a to uz vetsinou nenosim pri prechodu statni hranice arabsky satek na hlave ...
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:36
- Nahlásit
Já ještě jako "dítě?" jsem se rozhodla, že s bráchou budeme fingovat na hranicích únos dětí. Tak jsme se zachuchlali do deky, nepřirozeně vyvrátili hlavy, pootevřely ústa a dělali "uspaný". Žádnej hluk, ani celník, ani kontrola auta nás nemohla vzbudit, dyť jsme byli uspaný!
Jenže celník byl zřejmě solidární otec devíti dětí a tak nechal drobečky na zadních sedadlech bucat a pustil nás bez nejmenšího problému.
Tak při zpáteční cestě jsme to vychytali a lehli si tak, abychom tvořili relativně rovnou plošinku a tu deku jsme hodila přes sebe a opěradlo, aby to vypadalo, že jsou zadní sedadla prázdná, případně jen poskládané deky či tak něco. Akorát já jsem z pod deky vytáhla ruku a nechala ji viset ve vzduchoprázdnu. Plán se zdařil, celník nechal naše rodiče vystoupit, nás odkryl a pomalu nás chtěl křísit. V ruce držel dva pasy a v autě byli dva lidi s unesenýma fagančatama, naštěstí jsme byli samozřejmě zapsáni v pasech rodičů... Ale nám to stačilo.
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:42
- Nahlásit
Garfield
no jelikoz se vzhledem k tvemu veku bavis o obdobi hluboke totality, tak jste si opravdu pekne zaspasovali ... to byste koukali, kdyby to pan nepochopil
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 6 Pro 2005 14:43
- Nahlásit
Máš teda smůlu. Němci jsou drsní. Mě teda zatím nikde nevyslíkali, naštěstí, ale s celníkama jsem si taky užila svoje. A nejvíc nesnáším Maďary. Ty jen čekaj až jim něco šoupneš...
|
Lea
|
# Zasláno: 6 Pro 2005 21:01
- Nahlásit
Jirikovo
nejsi v tom sám. Zrovna včera mi vyprávěla známá (MVDr.) zážitek s Maďarama. Přijela na hranice, celníci vidíce psa, všeho nechali a běželi se podívat, jak jejich kolega bude zkoušet ten vynález, co kn im dorazil-čtečku. A teď bacha: celník za doprovodu celé skupinky kolegů začal nejdřív kroužit s čtečkou okolo auta, resp. jeho zadní části, kde seděla fena. Když čip nenašel, strašně se divil, dali hlavy dohromady a když na to asi přišli, řekli ať fena vystoupí za auta. Pak začali kroužit čtečkou jak virgulí kolem dokola celé feny a zase se strašně divili. To už pár kolegů usoudilo, že to asi nefunguje a odebrali se ke své práci. Pak to ti zbylí vymysleli-začali jezdit čtečkou po celé feně-a zase nic. A tak dále...a stejně nic nenašli. Známá se svíjela smíchy za autem, ten čip jí totiž sama aplikovala. Když nám to vyprávěla, svíjela jsem se jak žížala v křeči taky
No ale jinak si všichni kdo cestujete do třetích zemí, hlavně teda do Chorvatska a vůbec na Balkán, nemuseli by vás se psem pustit zpátky (do EU), protože pes musí mít sérologické vyšetření na prtilátky na vzteklinu. A fakt to kontrolujou, platí to už nejmíň rok.
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 08:00
- Nahlásit
Jezdíme do zahraničí se psem/psy skoro každý rok a ještě NIKDY po mně nikdo nechtěl žádný z dokumentů, který jsem pro ten účel vždy opatřila.
Největší sranda byla jednou na hranicích se Slovenskem -ještě jsme nebyli v EU - čubice spala vzadu v kufru, pánové zkontrolovali naše pasy a odmávli nás, ať jedeme. Jak se auto rozjíždělo, fena se vzbudila, posadila a zaštěkala na ně. V zrcátku jsme sledovali výraz ve tvářích celníků, který se měnil od prvotního naštvání, jaktože je v autě pes, ke kterému neviděli žádné doklady, k následným rozpakům, jaktože tak velkého psa přehlédli
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 08:24
- Nahlásit
Lea
No ale jinak si všichni kdo cestujete do třetích zemí, hlavně teda do Chorvatska a vůbec na Balkán, nemuseli by vás se psem pustit zpátky (do EU), protože pes musí mít sérologické vyšetření na prtilátky na vzteklinu. A fakt to kontrolujou, platí to už nejmíň rok.
Jak říkám, jezdím jednou za dva měsíce a nikdy žádný problém, mám očkovák chorvatský, čip taky a potvrzení z veterinární inspekce, že to očkování proti vzteklině je (ale žádný rozbor jí nikdy nedělali).
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:03
- Nahlásit
Jandula
no jo, kdyz ty jsi tam uz tak proflakla, ze te znaji i celnici ...
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:12
- Nahlásit
Nevím, jak by Garfielda kontrolovali. Jen by se přiblížili k autu, už by košem rozbil sklo a vykousl jim oko z oka. Pak by nás poslali zpátky, že je vzteklej.
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:16
- Nahlásit
Garfield
nesmysl ... pokud by kosem rozbil sklo, tak predpokladam, ze ma kos nasazeny na cumaku. a nedokazu si predstavit, jak s nasazenym kosem muze nekomu vykousnout oko ...
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:17
- Nahlásit
Jirikovo
Nech toho, Garfield je kouzelník...
|
Garfield
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:18 - Změnil/a: Garfield
- Nahlásit
Jirikovo
Jednoduše, jak tím košem praskne do skla a sklo se rozbije, tak praskne i ta tyčka na tom košíku a ten se rozpadne na dvě poloviny, čímž psovi uvolní tlamu a tím se tato bude moci rozevřít, posléze obnaží zuby, tyto vycení (podobně jako žralok s vysunovací čelistí) a pak se jen zakousne oku do oka.
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 09:20
- Nahlásit
Garfield
zakousne oku do oka?? no furt lepsi, nez kdyby se zakousnul treba zubu do zubu ...
jinak pokud na svoji krveziznivou bestii vrazednou pouzivas kosik, ktery pri prvnim bouchnuti do okna zmeni svoji celistvost rozpadem na dve poloviny, tak by na tebe mel nekdo (asi se toho ujmu) podat zalobu za obecne ohrozeni ...
|
Lea
|
# Zasláno: 7 Pro 2005 13:35
- Nahlásit
No lidi, srandičky jsou sice fajn, ale já jezdím občas se psama do Srbska a Maďaři mi ty protilátky (teda psům)kontrolovali už 2x. V Chorvatsku jsem se psem nikdy nebyla (tam převážím akorát smečku turistů:biglol a ačkoli to Chorvati neradi slyší, i oni se řadí mezi ty třetí země a jsou součástí Balkánského poloostrova. Ty testy je potřeba udělat předem - nechat vzít krev a ta se odesílá do Liberce, trvá to asi 14 dní až měsíc. Spoléhat na to, že "minule ani předminule to nikdo nechtěl" bych už se moc neodvažovala. To je jako lidi, kteří tam jezdí jen s občankou, protože jim to někdy prošlo.
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 13:49
- Nahlásit
Lea
Jo, to chorvati neradi slyší, když se říká, že jsou balkánci, což je mimochodem pravda (ale u nás to diplomaticky říkáme: západní balkán). Jinak fakt to po mě ani ty debilní Slovinci, kteří kontrolují snad vše, nechtěli (a veterinář mi říkal, že tohle stačí)...
A propós: do Chorvatska můžeš na občanku, sice to naše státní úřady nechtějí připustit, ale Chorvati tě na občanku pustí, protože oni nám to dovolili.
|
Jirikovo
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 13:54
- Nahlásit
Jandula
zapadni balkan ... hmmm, to asi jako my jsme pro vyspelou evropu zapadni cast vychodni evropy.
|
Jandula
Člen |
# Zasláno: 7 Pro 2005 13:56
- Nahlásit
Jirikovo
něco podobnýho... ale tady je to fakt politický citlivá otázka...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 7 Pro 2005 13:57
- Nahlásit
Pak ještě -pokud máte tzv- bojového psa,musíte mít ještě něco málo papírů navíc-jako že nikoho nikdy nesežral atd ((..........žanda
|