| Autor |
Zpráva |
choco
Člen |
# Zasláno: 11 Lis 2009 23:03
- Nahlásit
Myslím, že někdo tady taky neměl možnost psa po téhle operaci dostat po schodech jinak,než že to musel vyťapat sám...to uvidíš,jak by na tom byla a jak dlouho ji zvládneš tahat, podle mě je to pro psa horší ze schodů než do...
Ale uvidíš, třeba to ani nebude nutné, to bych vám přála
jana33
Vůbec jsi tu vlastně nebyla
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 12 Lis 2009 08:00
- Nahlásit
choco
No vidím to bledě. Dnes po ranní procházce na vodítku kulhala fest Vyloženě té noze uhýbá. Ale zase na druhou stranu ji nijak nevybočuje, drží ji pěkně rovně. No zítra se domluvíme na RTG, to už je víc než jasné a snímky budou rozhodující.
Ty schody nějak zmáknem, tahala jsem ji do 6ti měsíců pořád, tak vím, co mě čeká Sice tehdy ještě nebyla tak těžká, ale co už. Teď ji teda nenosím, ale reguluju tu chůzi na vodítku. Aby je neslítla, ale pomalu sešla. Určitě je cesta dolů horší, to souhlas. Tak i kdyby měla chodit jen nahoru sama, dolů budu nosit určo.
No jsem z toho úplně vyřízená. Neděsím se té operace, to zvládneme určitě. Ale té pooperační péče. Feňule je děsný potrhlo, šijou s ní všichni čerti a má snížený práh bolestivosti. Takže to vidím tak, že druhý den po operaci už bude chtít lítat Už teď mi tečou nervy a to aspoň venčíme vcelku standardně a neomezuju ji tak absolutně. Chjo, a to jsem si říkala, že když mám malé plemeno, tak nohy rozhodně řešit nebudeme
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 12 Lis 2009 08:48
- Nahlásit
PeKrato
Můj pes má operovaný jeden loket, stálo to asi 13 tisíc, měl odlmený korunní výběžek kvůli osteochondroze, ale pokud vím, může se to stát i při úraze, zkus si o tom něco najít. Nechala jsem ho operovat v Brodě, protože už tam jednou operavaný byl a byla jsem spokojená, původně jsem tam šla na doporučení několika lidí.
Jinak pooperační péče a klid u artroskopie je stejná jako u normální operace, musí být stejně dlouho v klidu, protože jediný rozdíl je že místo rány na x stehů má jen malou ranku s jedním stehem, takže se to rychle zahojí a nehrozí, že si to rozkouše nebo rozškrábe, ale kloub je rozvrtaný stejně, takže ten klid mít musí.
Jo a dá se ta operace nafilmovat zevnitř kloubu, Musil mi to pak ukazoval na kameře, ale zkoukla jsem jen kousek, já na takový věci nejsem, bylo to fuj fuj, ale viděla jsem ty ulomený kousky na vlastní oči.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 12 Lis 2009 09:13
- Nahlásit
Maya
To zní velice podobně jako to říkal včera Beránek. Že odlomený korunní výběžek by to mohl být a než uděláme nové RTG, tak ještě mrkne na ty staré, jestli už tam neuvidí nějaké změny. Zkusím si to projet na internetu, co k tomu najdu.
Teď se musím dát dohromady spíš já, nějak mi to rozhodilo sandál.
No já to vidět rozhodně nechci, zase jako nemusím vidět všechno
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 11:52
- Nahlásit
Tak Beránek už na starých snímcích vidí změny v obou loktech a navrhuje operaci obou noh. Jsem vytočená děsně. Snášil před půl rokem řekl, že klouby jsou čistý a teď mi Beránek řekne úplnej opak. Fena po tom lítá půl roku a úspěšně si klouby ničí
Jsem na prášky
|
HanuleGR
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 12:10
- Nahlásit
PeKrato
No, zřejmě není ortoped jako ortoped....... Feňule je mi líto
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 12:16
- Nahlásit
HanuleGR
zřejmě ne, jen je opravdu hrozně těžký se v nich teda zorientovat. no poučení pro příště, obejdu se snímkama 10 vetů než to založím jako vyřešené
na operaci jdeme v pátek 20.11., třesu se už teď
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 12:49
- Nahlásit
PeKrato
Tak držím palce, ať to dobře dopadne.
A s těma vetama, ono je to takový nejednoznačný, podle mých zkušeností některý operuje ihned jak rtg vybočuje z normálnu, jiný říká, že jako čekat až na závazné problémy a já se asi přikláním k tomuto, že pokud pejsa nemá nějaký výrazný problémy, tak raději neřezat, on ten operovaný kloub už totiž vždycky bude problémový a vrátit se to nedá...
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 12:58
- Nahlásit
Maya
Díky. Fena kulhá čím dál výrazněji a evidentně ji ta jedna noha bolí. Jestli uděláme obě se rozhodne po nových RTG před samotnou operací. Nechat to být už asi nejde, pokud tomu dobře rozumím. Minimálně ta pravá bolestivá se udělat musí. No a varoval mě, že když uděláme jednu, může se druhá zkazit časem a bude nás čekat druhá operace. To je raději udělám zároveň.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 13:31
- Nahlásit
PeKrato
A aka je vlastne diagnoza? Co presne chcu operovat?
Inak, my sme artroskopiu mali cca 2 roky dozadu a pes odvtedy kriva len zriedka. Tiez sme mali zlomeninu korunneho vybezku a obrusene vyrastky. Drzime palce!
Mimochodom, nam povedali, ze ten zlomeny vybezok, ak je na jednej, je aj na druhej podla RTG sa to tak javilo. Ovsem pes mi na druhu nikdy nekrival. Odmietla som ho dat zoperovat a s druhou ziaden problem doteraz nemal. Ak neratam seknutie v krku, kedy ju odmietal pouzivat...
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 13:37
- Nahlásit
pigie
diagnoza vicemene stejna jako u vas. na prave zlomenina korunkoveho vybezku, na leve nepotvrzeno. ale budeme to delat tak, ze nejdriv udelame RTG a teprve podle vysledku se rozhodne, co a jestli se bude operovat. pokud na leve nebude zadny vyrazny nalez, asi si hodim korunou, jestli ji necham udelat i tu druhou nohu. to rozhodovani je desne tezky, kazdej ma jinej nazor a nerada bych, aby to fena odskakala. druhou operaci treba za dva mesice bych opravdu nechtela delat. uz tak bude mimo provoz na muj vkus az nehezky dlouho
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 14:13
- Nahlásit
Zlomenny korunny vybezok sa u nas hral s nami na schovavacku. Bol tam podla mna uz od cca 4-5 mesiacov, ale vzdy, ked sme sa rozhodli s tym nieco robit, tak ho zrazu vidno nebolo a peso prestal krivat. Takze k operacii nas to tiez viedlo az to, ze peso fakt nemohol a RTG pred operaciou znelo - nic tam nie je, aspon ta chora vypadala ako zdrava co sa tykalo vybezku, nie vyrastkov. Nakoniec sme sa dohodli, ze sa tam minimalne artroskopicky pozrie a bol tam, tak ho vytiahli a uz obrusili aj zbytok. Takze je to fakt niekedy dost tazke Drzim palce, nech sa vsetko podari ako ma a aby bol zasah minimalny a rekonvalescencia co najrychlejsia!
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 14:18
- Nahlásit
pigie
To uz jsem prave slysela a cetla mockrat, ze to nemusim byt na RTG videt a presto tam je. Budeme to asi vse resit na miste a operativne a proste musim doufat, ze moje rozhodnuti bude spravne pro fenu. No budou to nervy, to je jasne.
Ale vet vidi drobnou artrozu uz na snimcich z tech jejich 6ti mesicu. Prijde mi to az neuveritelny, ze tak mlady zvire uz muze mit artrozu
Diky za prani, ja si ted nepreju nic vic!
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 14:29 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
PeKrato
Prijde mi to az neuveritelny, ze tak mlady zvire uz muze mit artrozu
Tak to bohuzial mat moze a to dost vyraznu Ja ked som videla RTG lakta svojho psa v 3 rokoch pred operaciou (az tak neskoro sme k nej prisli...), tak som nechcela verit a to v pol roku naozaj taka nebola. Bolo to, akoby mu niekto nechal na lakti dratenku a prefotili ho aj s tym Ale neboj, vsetko bude OK. Nas ma teraz 5 rokov a tento rok zvladol aj vysokohorske vystupy bez nasledkov. Je sice fakt, ze staci, aby naopak zle stupil, alebo doskocil a pajda, ale u nas je to tym, ze tie nozicky ma vsetky nejak postihnute, ale najviac prave ten operovany laket, ale to uz nie je o tom vybezku, to je prave uz o tej rozsiahlej artroze Cim skor budete operovat, tym lepsie, nic viac preto urobit nemozes.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 14:46
- Nahlásit
pigie
No tak to jste si to taky pekne uzili Jsem na ty snimky hodne zvedava, jak ty klouby budou vypadat. Na tech prvnich jsem ja jako laik nic nevidela, hlavice kloubu byla hladoucka. Beranek tam ale neco vidi. Tak uvidime, jak to bude ted.
Moc si preju, aby jsme se vratili do normalniho rezimu. Coze je pro nas hodne aktivni zivot, porad nekde litame, cvicime, fresbee hazeme a tak. Opravdu moc by si to prala. Snad to tak i dopadne.
Operaci jsem vzala v prvnim moznem terminu, taky myslim, ze neni na co cekat.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 15:14
- Nahlásit
PeKrato
Pokud fenka už pořád kulhá, tak je to na operaci bez diskuze. Jak to bude s návratem k normálu, to uvidíš, ale jestli jste to chytli brzo, je šance velká, můj pes po první operaci byl bez artrozy přes 4 roky. Celou tu dobu nezakulhal, nikdo by na něm ani nepoznal, že byl na operaci. Teď už je to horší, ale i tak děkuju za těch pár let bez bolesti.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 13 Lis 2009 16:24
- Nahlásit
Maya
Ano, taky o tom nepochybuju. Tu pravou nohu budeme muset udělat na 100%. Je mi to moc líto. Ona miluje pohyb, je to radostná holka s energií na rozdávání a i kdyby operace neměla být extra úspěšná, raději zvolím pár let aktivního života než dlouhé roky na gauči. Ani se mi o tom nechce mluvit. taky budu vděčná, když bude moct prožít alespoň tu nejproduktivnější část života bez bolestí.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 10:18
- Nahlásit
PeKrato
Tak potom daj vediet ako dopadnete a co tam bol za nalez
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 10:23
- Nahlásit
pigie
Určitě dám. Už teď jsem jako na trní. Na pravou nohu už kulhá stabilně, někdy míň a někdy víc, ale vždy. Už aby byl pátek, ale přitom se už teď bojím, co najdeme V pátek dám vědět, určitě.
Díky všem za podporu. Potřebovala jsem ji.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 10:26
- Nahlásit
Ještě dotaz. Těsně po operaci jste s nima byli nepřetržitě jak dlouho doma? Já plánuju 3 dny (víkend a pondělí) a potom polední venčení s kontrolou stavu (byla by o samotě cca 2 x 4 hodiny). Bude to stačit nebo bude potřeba s ní být dýl doma?
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 10:46
- Nahlásit
PeKrato
Ja 10 dni, do vyberu stichov... Ale to som ani nemusela, ale mala som z toho lepsi pocit, ze ho mam na ociach a tym padom nemusel mat golier...
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 10:48
- Nahlásit
pigie
Ok, uvidím, jak to bude snášet a kdyžtak si ji vezmu do práce. Snad s tím šéfstvo nebude mít problém. Tak dlouho mi dovču nikdo nedá
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 13:58
- Nahlásit
PeKrato
To vsetko zalezi od povahy psa. Hugo si tych stichov nevsimol vobec, len ked sa prebral, tak to ocuchal, akoze co to je. To som ho zahriakla a uz vobec to neriesil. Som mohla ist kludne druhy den do prace, pretoze on doma proste lezi a spi... Keby som mala hyperaktivku, tak by sa to asi aj oplatilo byt doma. Takto to bolo len a len o mne, niezeby to bolo nutne.
A neboj, vsetko dobre dopadne, budeme na vas mysliet!
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 14:26
- Nahlásit
pigie
Ona je sice hyperaktiv, ale doma je hodňous. Taky většinu dne prospí. Většinou na ni stačí taky jednou skřiknout a danou věc neřeší. Tak snad i stehy bude brát jako nutnou věc. No nějak to vyřeším, jak bude potřeba.
Díky, dnes jsem ještě mluvila s vetem, tak se mě taky snaží uklidnit Já ten pátek asi nedospím
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 17:39
- Nahlásit
PeKrato
Já byla doma týden, ale nebylo to ani nutný. Když měl na sobě triko, tak si stehů ani nevšiml, ani nemusel mít límec, ale jak se triko sundalo, tak si to chtěl škrábat, takže akorát u převlíkání jsme museli být dva, jinak mohl být v pohodě sám.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 16 Lis 2009 19:19
- Nahlásit
Maya
Triko? To myslíš takovej ten obvaz přes hrudník a nohy?
Já uvidím, jak to bude snášet. Kdyby si to chtěla nějak rvát, vezmu si ji do práce. Nějak se to udělá snad.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2009 02:04
- Nahlásit
PeKrato
Ne, normální triko, koupila jsem v sekáči dětský s dlouhým rukávem.
Doporučil mi to vet, že s tím má dobrý zkušenosti a fakt to fungovalo.
Jinak od veta žádný obvaz na noze neměl, normálně holou ranku s trčícím stehem. Akorát u první operace, kdy měl velkou ránu, tak k tomu měl přišitou gázu.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2009 10:10
- Nahlásit
PeKrato
Neboj, tie ranky su fakt malicke, ako hovori Maya, neboli ani nejak previazane. Hlavne, aby potom neblaznila, udrzat ju v klude bude to najhorsie, hlavne ked sa jej ulavi...
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2009 11:17
- Nahlásit
Maya
Aha, to je super nápad My teda budeme muset jít spíš do baby sektoru, protože Redula je prcek, ale fakt výbornej nápad. Když si to bude mít tendenci duznit, zkusím to. Díky díky
pigie
JJ, očekávám, že to budou tak dva stehy na každé straně, to jo. Aby neblaznila bude největší projekt v mém životě. S její hyperaktivitou to bude oříšek. Venku ji uhlídám vodítkem, ale doma aby nekravila, to bude fakt mazec
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2009 19:46
- Nahlásit
PeKrato
Jo, to uhlídání je fakt něco, a to můj pes není žádný hyperaktiv.
Jinak s tím trikem, pokud bude mít operovaný obě nohy, doporučuju něco se zapínáním a nebo tam zapínání na záda přidělat, přece jen při navlíkání je potřeba minimálně jednu nohu pořádně ohnout, aby prolezla do rukávu a to u operované nohy nejde, teda nemělo by se a taky by to asi bolelo.
|