| Autor |
Zpráva |
jana33
Člen |
# Zasláno: 19 Říj 2007 08:40
- Nahlásit
birma
Svobodník by ti ty rentgeny sehnal a to vyjádření vytiskl. My jsme si to od něj taky všechno stahovali,když jsme Ferďáka brali k Duchkovi
|
birma
Člen |
# Zasláno: 19 Říj 2007 08:42
- Nahlásit
jana33
vim, ale už prostě nemám sílu ani chuť to nějak řešit, stejně už by byly nějakej ten rok neaktuální. Pokud budu mít tu potřebu nechám si ho přefotit...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 19 Říj 2007 13:17
- Nahlásit
birma
jasne, pohoda, moze ho tam mat cely zivot. Len ked sa to rapidne zhorsi, pochybujem, ze bude nieco, co ma nadej to zlepsit stale odkladat ;) Keby mne pes nekrival, tiez do toho nejdem. Tiez mal obdobie,kedy vobec nekrival, alebo sem tam zakrival. Ale ked zacne mat problemy castejsie a castejsie, tak niet o com rozhodovat.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2010 19:16 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Ma napadlo tuto temu ozivit. Ako sa vedie vasim psom po operacii? Je tu vobec este niekto okrem mna a Mayi?
Ja to zhrniem u nas. DLK 3/1 - v ramene menej postihnutej nohy vyhojena osteochondroza, DBK4/4 operacia v cca 3 rokoch, vybraty ulomok korunneho vybezku na horsom lakti, ofrezovane vyrastky.
Pes cca 2 roky bol bez vyraznejsieho krivania (len kratkodobe a obcasne), po piatom roku (ma uz 6 prec) sa to trocha zhorsilo, prvy krat sa ozvala aj jedna zadna noha. Stale trvalo nekriva ani na jednu nohu, len "rozchadza" po dlhodobejsom oddychu a vacsej namahe - teraz uz vacsinou zadnu.
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2010 19:57
- Nahlásit
pigie
Ahoj, sice slecna Sadlo nebyla na artroskopii, ale byla zde zminovana, dari se ji, babce rtw v 10,5 letech po tech 4 operacich jen na hnatach v ramci moznosti - kutali se, obcas pajda a boli ji cela psina, kdyz to prezene s hratkama s ostatnima fenama. Ale jinak spokojena veteranka.
(ma uz 6 prec) sa to trocha zhorsilo, prvy krat sa ozvala aj jedna zadna noha. Stale trvalo nekriva ani na jednu nohu, len "rozchadza" po dlhodobejsom oddychu a vacsej namahe
Hugouskovi muchtlankovi posilame blemcos a at se drzi takhle co nejdyl - a - cos cekala jinyho, nez: "Navaaaal naky uzasnacky fotky zase!!! "
Ja poslu jen amaterske Sadlo z jejich 10. narozek.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2010 20:10
- Nahlásit
pigie
Jo, to je zajímavý zhodnocení, taky by mě zajímali další.
Moje shrnutí - v roce a půl klasická operace osteochondrozy v rameni, DLK v té době též 1/3, kyčle dobrý 0/1, vše ale jen neoficiálně u posuzovatele. Pak pár let pohoda. Zhruba před 6 rokem ulomený výběžek v tom horším lokti, artroskopická operace. Půl roku po operaci kulhání, loket dobrý, ale artroza v dříve operovaném rameni. Od té doby pokulhává, ne moc, ale skoro pořád, několikrát do roka má horší den, kdy mu dávám Rimadyl. Procházky zvládá jen krátký, už mám vyzkoušeno, že tak maximálně hodinu. Od té doby dostává nepřetržitě chondra, teď mu bude za chvíli 8 a stav je pořád stejný.
No pro info třeba pro někoho, za pár týdnů po druhé operaci začal hluchnout, zhoršovalo se mu to zhruba rok, teď už slyší jen když mu zakřičím u hlavy, dle konzultace s vetem a infa z netu je to reakce na léky z operace, kdy odumírá sluchový nerv, prý se to zřídka stává i u lidí.
|
petra b
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 00:22 - Změnil/a: petra b
- Nahlásit
piogie
Tak naše osvěžení:
Artroskop obou loktů po přerušovaném kulhání v roce a půl (menší myšky). Dle rtg nález na posl. beder. obratli. Nyní pes 8,5 roku, problém žádný s lokty. DKK 2/3, akutní bolestivost jen jednou kyčlí ve 2,5 letech a 2x zad do věku 2 let, Ve 3. roce života 2x operace kolene - natržený meniskus, silná artroza, zvětšení kloubu a myšky (přímo krysy) po rok starém úrazu. Pejsek odlehčuje nohu stále, zvláště během stání. Určitou dobu trpěl na opakované infekční burzitidy patního váčku kvůli přetěžování druhé nohy při sedu. Váha udržovaná těsně pod normu, doživotně chondroprotektiva s MSM (vyzkoušeny všechny možné druhy, nejlepší Nutradyl). Vyvarování se námahy, skoků, bláznivých her s jinými psy, prudkého vybírání zatáček, nonstop aportování, denní udržování nasvalení v kroku a klusu. V případě akutní bolestivosti několikrát do roka (náhlá změna počasí, intenzivnější pohyb apod. Metacam sirup (méně dráždí žaludek než Rimadyl).
Maya
víš, prosím, název léků užitých při operaci? Jeden z mých psů ohluchl po atb z řady mycinů (konkr.Neomycin), které jsou silně ototoxické, lidem se proto již ani neaplikují v inj. a tabletách, psům stále (nelekat se ale - běžně se Neomycin dává do většiny lokálních léků na léčbu uší, kůže apod.).
Které léky podávané při operaci mají silnou ototoxicitu?
|
zuzanarosakova
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 12:04
- Nahlásit
pigie
moji dva psy GR maj operovaný každej oba lokty, jeden pes jeden loket dokonce dvakrat, nejdřív klasicky - neúspěšně, pak artorskopicky. DLK nevim kolik, ale v tom jednom kloubu počínající artroza. Operovaný cca v roce, dnes jsou jim dva roky a jsou zatím v pořádku. Po operaci nosil Rambík (ten s tim dvakrat operovanym loktem) pul roku na procházky ortézu,teď už chodí bez ní, dostávaj Alavis 5 a Caniviton forte a uvidíme no, snad budou v pohodě i dál.....
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 19:08
- Nahlásit
petra b
Nevím jaké léky dostával, ale po operaci měl pár dní taky nějaká antibiotika, tak možná to má po nich, fakt nevím, četla jsem na netu asi o třech psech co ohluchli po atb, taky jsem si psala s Američankou, co se to stalo přímo jí a ani lidští doktoři jí neřekli konkrétní lék, jako už jsem to dál nezkoumala, protože podle všech je to už nevratné, ale dík za info o těch atb, takhle konkrétně to nikde nebylo, kdyby zase na nějaká došlo, tak už se budu zajímat, než to psovi dám.
|
petra b
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 19:35 - Změnil/a: petra b
- Nahlásit
Maya
Je to tak, že silně ototoxické léky se lidem už nepodávají v injekcích, někdy ani v tabletách, ale lokálně běžně. U kdejakých atb je vedlejší účinek problém se sluchem a to je důvodem k jejich vysazení, ovšem to pes nemůže říct.
Psům se ale podávají stále zvláště na různé infekce některými odpornými bakteriemi, kdy v podstatě jde o to - lépe bejt hluchej než mrtvej. Každopádně všechny léky ... mycin jsou ototoxické.
Někdy ovšem např. vyjde citlivost na atb jen na tyto. To je pak problém. Poté je nutno zkombinovat je s jinými a vymyslet správnou dávku, délku léčby atd. A u psů s probémy s ušima - záněty a pod. se musí dávat ještě větší pozor. Nejtoxičtější jsou injekce. Tyto léky se tedy používají u psů více méně běžně.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 21:55 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Dakujem baby, pre mna su to vyborne spravy! Len teda ma mrzi ta hluchota Maya
A chcela som vam ukazat, ako vypada taky "odpisany" pes a ako chodi - teda, uz nemal chodit tri roky, ale to pssst! , ale nasla som len jedno mesiac stare video a neviem, ci z toho nieco uvidite (okrem toho, ze pes bez mojej tesnej blizkosti ani do tej vody nevleze, furt len cuci, co vlastne po nom chcem, ked sa na neho nepozeram a len do toho kecam )http://www.youtube.com/watch?v=sBORZv7MxWY
Ak mate, pridajte nieco aj vy
|
zuzanarosakova
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 22:14
- Nahlásit
pigie
krásnej pejsek! super
|
petra b
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2010 23:05
- Nahlásit
A toto je naše klasické " pohov ":
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 21 Lis 2010 01:21
- Nahlásit
petra b
Je možný, že dostal i nějaký injekce na klinice, byl tam půl dne po operaci na pozorování, já se nezajímala, jsem laik a názvy léků by mi stejně nic neřekly, jediný co vím, že po první operaci nic, i když měl taky atb a až po druhý toto. Problémy s ušima nikdy neměl a nemá ani teď, zánět neměl ani jednou. Prostě asi náhoda, kterou člověk neovlivní.
pigie
Hugo vypadá, jak když neví co je voda a proč by do ní měl chodit.
Hluchota je blbá, ale v podstatě jsem ráda, že chodí a běhá, takže lepší hluchej pes a chodící než naopak. I kdybych to věděla dopředu, tak stejně by mi nezbylo než to risknout. Mě jen vadí, že na to prostě veti dopředu neupozorní, že se to může stát.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 21 Lis 2010 07:48 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Maya
To celkom chapem, ja by som to riskla tiez, co ine nam zostava, ze?
A Hugo naozaj nechape, preco chodit do vody, ked za a panicka nevydava jasny povel (priatela v mojej pritomnosti nepocuva - tam je to vidno, ze ho vzal ako zachranu a potom si vlastne uvedomil, ze kua o to co hovoris ty nestojim a vratil sa ku mne) a ani na neho nepozera a za b nie je tam co "odpracovat" Stale chudak cakal, kedy bude pracovat a my sme len chceli, aby plaval popri brehu a ked sa to konecne podarilo, tak na mna volal priatel nech ho tam nepustam, lebo v mieste, kde by vyplaval boli rybari
Ale aspon sa tam hybal dostatocne na to, aby bolo vidno, ze ho nejake nohy zatial moc netrapia
petrab
Hugo odlahcuje nohu velmi podobne v klude
|
petra b
Člen |
# Zasláno: 22 Lis 2010 14:51 - Změnil/a: petra b
- Nahlásit
petrab
Hugo odlahcuje nohu velmi podobne v klude
pigie
Můj taky v klidu. Když zvedá nohu při čůrání, tak když stojí na té nemocné, pak je vše v pohodě, jakmile stojí na zdravé, má tendenci přepadávat, protože má zdravou kvůli přenášení váhy namoženou. Operovanou nohu v koleni špatně ohýbá, proto i křivě sedí. Opakovaně u něj docházelo proto k burzitidě patního váčku na druhé noze.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 21 Srp 2014 21:51
- Nahlásit
Tak ako devcata? Dame zhodnotenie zase?
V prvom rade - este zijeme. Cerny humor, ja viem, ale tak uz ma 10 za sebou, co je u fundlakov uz krasny vek a starsi kamaradi, i ti mladsi, su uz hodne preriedeni Chodime, ale behame uz menej, aj menej klusame. Popravde, behame uz len par skokov, lebo zadne mu idu uz len ako zajacovi dokopy pri behu a kluseme len ked ma velmi dobru naladu a je pekne a chladne pocasie. Ale stale chodime na prechadzky, aj ked to uz kilometre nie su a stale plavame a stale ho milujeme najviac na svete ;) A malokto spozna, ze je mu uz 10. Chvalabohu
A stale rovnaky pako
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 21 Srp 2014 22:00
- Nahlásit
pigie
Jee, ahoj! Krasa cist, ze se Hugousovi dari stale dobre, ze haze porad stejny plovaci xichtiky a hlavne, ze zije. Velky podrbani dedouchovi Hugovi!
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 21 Srp 2014 22:21
- Nahlásit
Fifi
Diiik, odovzdam. Sa potesi. Sme mu pred viac ako rokom vyviedli lotrovinu. Prestahovali sa do domu (len a len kvoli nemu, lebo coraz viac vymyslal nad 3 schodkami do panelaku, tak sme mu postavili bezbarierovy, specialne pren upraveny - mala by som ozivit aj fontankovu temu ) a doviedli mu noveho clena rodiny. Neviem z ktorej veci bol viac "nadseny"
A musim ist dohladat, co mas noveho ty
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 21 Srp 2014 22:27
- Nahlásit
pigie
a doviedli mu noveho clena rodiny.
Dvou ci 4nohyho? Jinak ano, fontankove tema jiste oziv, bala jsem se optat, jak pije.
Ja nemam novyho nic, jsem trojpsi, starnouci smecka.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 21 Srp 2014 22:42
- Nahlásit
Bohuzial dvojnoheho Ale myslim, ze stvornoheho by uz nerozdychal
A som rada, ze u vas vsetko v poriadku
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 10:34
- Nahlásit
pigie
teda Hugo vypadá jak mlaďoch, ani nemá skoro šedivou tlamku, super, že může ještě pochodovat, i když jen trošku, u nás je to tak nastejno
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 11:10
- Nahlásit
Maya - to mam radost! Ked si predstavim, ako som sa vzdy bala, co bude na starobu... Tak mam pocit, ze lepsie by v tomto smere ani byt nemohlo, aj ked teda poznam hlavne fenky, co su na tom lepsie, lebo boli zdrave, ale aj tak, pre mna je to uplne fajn. Co je horsie, hodne nas trapia hotspoty a kvasinky, s tym bojujeme posledne roky To by som si nikdy nepomyslela, to mu starobu hodne strpcuje
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 12:43
- Nahlásit
pigie
no já Kima na léto stříhám nakrátko, Hugo když se k tomu ještě koupe, tak bych ho vzala normálně strojkem a měli byste po hotspotech i po kvasinkách, ty jsou holt ze zapařenin a u staršího psa, kterej už tak neběhá a tu tím srst neprosuší, se dělají časteji
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 13:10 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Bohuzial, u nas je to alergiou. Jemu sa to urobi aj na vyholenej kozi Jemu nestihne obcas ani zarast ta srst a ma ho znova Fuker mame vykonny, vzdy ho vysusim, ale proste nie... Mava to vzdy na tych istych miestach. Napr. vpredu na labach, zospodu na labach a medzi nohami, v okoli zadku, guli... A je to parove, ked ma jeden, tak aj na druhej strane viem, ze najdem
Mal aj 2 roky vakcinu, ale mala som pocit, ze to moc nepomahalo, len ked som ju vysadila, tak som zistila, ze to asi pomahalo Lebo teraz je to este horsie
A neviem si predstavit ho teda vyholit uplne, lebo ked mu holim vnutro stehien a brucho (najkritickejsie miesta), tak on potom sa osiva este x dni, nez si zvykne, on vtedy skoro vobec nechodi. Len si sada...
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 13:26
- Nahlásit
pigie
aha, tak alergie to je blbý, přepodkládám, že změnit krmení, vyměnit pelechy a koberce jste zkusili, je to těžký, jedině snad nějak posilovat imunitu
no já Kima přímo neholila, jen jsem ho nůžkama ostříhala nakrátko, ale jemu to teda nijak nevadilo, naopak dost ožil, on teda tu srst měl děsnou, jsem ho musela nechat před dvěma rokama vykastrovat kvůli problémům a co pak naroste za srst je neskutečný děs
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 13:38 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Jo, jo, my sme boli profici, testy za nami a tak. BOhuzial je alergicky hlavne na roztoce S tym nenarobis nic... Leda nam poradili, holit ho fakt na kratko... Fundla... No, na to som nenabrala odvahu a priznam sa, ze nemyslim, zeby to pomohlo, akurat by sa to rychlejsie hojilo... Ale problem by nezmizol... Kedze su tam aj byliny aj ine svinstva... A mam proste pocit, ze vekom sa tie problemy zhorsuju
Vidis a prednedavnom som na teba myslela. Ako ste ohluchli... Tak ja som nahodou zistila, ze je jednostranne uz skoro hluchy. Dostal jednostranny zapal ucha, druhe mal zdrave a nepocul... A najhorsie je, ze som na to prisla pri prechadzke, odkracal si, ja som hulakala, pes ma mal v pazi a kracal mlademu "bejckovi" do chrtanu (nevidel ho), bolo teplo, tak si kracal k razcestiu, kde zvycajne caka... Vidiet tam na kilometre daleko, takze vzdy dost casu ho stiahnut.. Samozrejme, ked pocuje. Ja s dietatom na krku som bola za nim. Som nechala dieta uprostred pola a letela zachranovat psa. Teta co tam s bejckom bola, ho ledva odtiahla do ineho razcestia... Nuz, tak som zistila, ze teda jedno ucho je zapalene a druhe celkom ciste, ale pes reagoval len na cca meter
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 14:09
- Nahlásit
pigie
no jo, to už je asi hluchota stářím, Kim taky hluchnul takhle postupně a já dlouho myslela že zvlčila a kašle na mě
ale docela dlouho slyšel vysoký zvuky, takže ultrazvukovou píšťalku a nebo obyčejný tlesknutí, to nám vydrželo fakt dlouho, teď už teda neslyší absolutně nic, ale my už si zvykli, holt ho moc nepouštím z vodítka mimo zahradu, ale on už jak pajdá a moc neběhá, tak je mu to stejně jedno
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 14:32
- Nahlásit
Maya
Tak on na tie zapaly trpel cely zivot, tak si to vybera svoju dan. Ja som vobec nespoznala doma, ze je hluchy a ani na prechadzke by som to nespoznala, nebyt toho psa, co nas cakal v dialke On je jaksi ako stary konik, uz nauceny, ze kde co... Som zistila nedavno, ze uz vobec neposlucha, ked pride k nejakej situacii, lebo ja ho uz vobec nebuzerujem, tak si mysli, ze uz moze vsetko
Ale lepsi hluchy a chodiaci pes, ako opacne... Ze...
On vtedy nepocul na vacsiu vzdialenost vobec nic, ani piskot, ani tleskot, ani rev, vobec nic... A to som vedela hned kolka bije, lebo teda takto on ma neodignoruje nikdy, on sa vzdy otoci a kuka, ci jako teda, je to nutne ist, alebo ci teda nebude lepsie ist preskumat a ist sa pomojkat k niekomu inemu. To nerobil veky, ale teraz v skupine ludi, ktora mu teraz chyba, lebo tu zijeme ako na samotke, ludia sa nam vyhybaju, lebo dieta a velky pes, ciha z toho pruser Tak proste na mna minule tak prdel, ze som sa hanbila. Ma teraz napadlo, ze som mala povedat, ze je hluchy, kurnik, smola Ale dobra vyhovorka do buducna
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 22 Srp 2014 15:04
- Nahlásit
pigie
Ale lepsi hluchy a chodiaci pes, ako opacne
jj, to je fakt
tak alespoň dokud Hugo slyší na jedno ucho, tak to je v pohodě, Kim je hluchý už úplně, největší sranda je, že když spí, tak můžeš kolem něj dělat cokoliv a nevzbudí se, takže návštěvy si myslí, že je mrtvej
|