| Autor |
Zpráva |
AOZ
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 12:27
- Nahlásit
Dobrý den, původně jsem myslela, že poprvé se přihlásím s dotazem na jiné téma, ale teď je aktuální toto. Našla jsem zde v nějaké diskuzi, že tchor říká, že alfa kromě výsad má také povinnost chránit psa při napadení ev. tomu zabránit. Takto to chápu a rozumím tomu. Jak to provést prakticky??
Včera při cestě z obchodu s mým psem na vodítku AST 5 let, nás napadal cizí AST, který svému pánovi utekl a neposlechl na přivolání. Situace byla taková: Jdeme pes čuchá a najednou cítím, že se zastavil za mnou, tak se otočím, co tam jako dělá a cca 20 cm od mého psa stál ten druhý. Celou dobu stáli potichu a dívali se na sebe, v okamžiku kdy dobíhal majitel psa, ten se zakousl do mého ze strany, ucho a tvář. Neslyšela jsem žádný zvuk jako varování, ticho. Než to udělal tak jsem pouze stála a říkala hodný, hodný... Měla jsem svého psa donutit k odchodu??? Zdálo se mi, že ne myslím, že druhý by to bral jako bojím se tě a šel by po něm. Stoupnout si mezi ně?? Asi taky ne. Tak jak to udělat, prakticky. Zabránila jsem pouze tomu, aby majitel nerval svého psa z mého a neudělal rány ještě větší. Při překusování jsme psi ze sebe sundali. Selhala jsem?? Celou dobu zákusů byli psi potichu, když jsme je oddělili tak taky, je to normální??? V případě, že jsem jeho důvěru zklamal, což zřejmě ano, je možno to napravit a jak.
|
evina
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 12:42
- Nahlásit
AOZ:nejsem sice přes toto plemeno a odpovím jen k něčemu.Už když jsi viděla začátek,jak psi na sebe čumí(já vím,že je to někdy těžké),tak svého psa okamžitě odvolat.Ale dát pozor aby ho ten druhý nenapadl zezadu.Spíše myslím,že selhal jednoznačně majitel druhého psa!Neměl pro psa docházet ale přivolat ho.Tím,že k němu šel ho vlastně psychicky podpořil proto ten jeho útok.Takovéto věci se stát můžou a já bych to nijak neřešila.Samozřejmě to v případě,že není napadák tvůj pes nebo není často terčem útoků.
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 13:28
- Nahlásit
Možná jsem panikářka, ale psi byli u sebe fakt blízko, aby ho chytil za tu tlamu,tak ani neskočil, prostě otevřel hubu. Takže zabránit tomu, aby ho nevzal ze zadu, by šlo kdybych si stoupla mezi ně. Vím, že se to stává, ale já se bojím, že po tomhle zážitku bude ze psa "frajírka" pes "útočník, drsoň". Po příjezdu od doktora totiž seděl na balkoně a dole byli psi a on se začal klepat, nevím jestli vzteky, strachy nebo to byl stres. Ale byl ticho, neštěkal, občas to na ně dělává, že bafne. Aby nenapadal on to kontroluju já, zatím ještě ne a ostatní se nám většinou vyhýbají, protože se nás bojí.Neb jsme bojové plemeno.
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 13:30
- Nahlásit
Pro evinu díky za odpověď , nějak jsem to tam zapoměla napsat
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 14:43
- Nahlásit
AOZ
Oni vůbec nějak málo štěkají, že? Moje štěně zatím štěklo jen dvakrát v případě krajního vzrušení při hře se psem.
Nemyslím, že by si to vůči tobě tvůj pes vyložil špatně, pokud měl do té doby zdravou míru sebevědomí.
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 15:45
- Nahlásit
Neslyšela jsem žádný zvuk jako varování, ticho
Varovani nemusi byt vubec sliset vetsina komunikace probiha mimikou.
Celou dobu stáli potichu a dívali se na sebe, v okamžiku kdy dobíhal majitel psa, ten se zakousl do mého ze strany, ucho a tvář.
Nevidel jsem primo situaci, ale to ze pes zautoci v okamziku priblizeni psovoda je tipicke - pes s psovodem v zadech ma vyrazne vetsi jistotu a sebevedomi nez kdyz je sam.
Měla jsem svého psa donutit k odchodu???
V tuhle chvili ne opravdu by jste vyprovokovala utok druhrho psa
Stoupnout si mezi ně??
To je idealni reseni pokud jste schopna se utocicimu psovi sebevedome a ucinne postavit. Bez zkusenosti a s nejistotou to nedoporucuji. Pro podobne pripaday doporucuji lidem si poridit el. paralizer.
Selhala jsem?? Celou dobu zákusů byli psi potichu, když jsme je oddělili tak taky, je to normální??? V případě, že jsem jeho důvěru zklamal, což zřejmě ano, je možno to napravit a jak.
Pro jednou se svet nezbori a kazdemu se obcas stane ze se pes popere, to co jsem psal vte druhe dizkuzi byla reakce na oblibene " nechte je at si to vyridi sami". V kazdem pripade je potreba aby se tohle nestavalo casto. A duveru ziskate zpatky nejlip beznym zivotem se psem.
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 15:46 - Změnil/a: Mel
- Nahlásit
Mucholabka
Neřekla bych, že málo štěkají... zrovna jsem se vrátila ze cvičáku a mám psa ochraptelého..
AOZ
Jinak se říká, že když se k vám pes blíží, máš se postavit mezi ně a většinou stačí druhéha psa pouze okřiknout... nicméně moje uvedení do praxe bylo takové, že na dogu, která se rozhodla sežrat mýho psa, nic takového nezabíralo... svýho psa na vodítku a do dogy jsem kopala takovým zajímavýma karatistickýma kopama , abych je udržela od sebe co nejdál, ale ona pořád kolem kroužila. Až nakonec dorazila majitelka. Nicméně v tom tvém případě nevím, co bych dělala. Možná se zkusit mezi ně postavit, ale to už je o vlastním hrdinství...
|
rendik
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 15:55 - Změnil/a: rendik
- Nahlásit
Mel
Možná se zkusit mezi ně postavit, ale to už je o vlastním hrdinství... - někdy ani ne, byla jsem se svým psem venku, měla jsem ho na vodítku, bylo mu něco málo přes půl roku. Najednou se proti nám vyřítil mladý NO, který už mého pejsu předtím jednou napadl. Jak to ten můj viděl, schoval se za mě, takže jsem se ocitla mezi mým hafíkem a ovčákem, který se ho chytsal sežrat aniž bych to předtím nějak plánovala. Ovčouna to zarazilo, zastavil se, nevědel jak se má na mýho pesana dostat. Majitelka nikde. Pes se začal přibližovat, nevěděla jsem co dělat, otočit se a utíkat, to jsem se bála, tak jsem stála, koukala na toho psa zařvala "fuj!!". Ovčoun se zarazil, to asi nečekal, za chvilku zase popošel, zase jsem zařvala, tentokrát víc. Zastavil se a pak už se naštěstí objevila majitelka, která ho odvolala. Musím se přiznat, že plánovaně bych se proti tomu ovčákovi určitě nepostavila
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 16:42
- Nahlásit
rendik
Tam je dulezty to jak si veris, je strasne malo psu co jsou schopni zautocit na sebevedomeho cloveka, velka vetsina si to netrofne. Jenze pri sebemensi nejistote a nebo strachu to ten pes pozna a pocet psu kteri jsou schoni zautocit prudce stoupa.
Clovek, ale musi byt pripravenej na to aby ustal pokud se pes rozhodne vyzvu k boji primout .
|
WhiteWolf
Člen |
# Zasláno: 3 Zář 2006 17:26
- Nahlásit
Nám už se podařilo zahnat řvaním a sebevědomým vystupováním hodně psů. Dokonce i středoasijata. Já jsem většinou tak naštvaná, že se někde objeví pes bez majitele co chce mého psa napadnout, že si ani neuvědomým to, že bych se cizího psa mohla i bát. Bohužel někdy se stane že se cizí pes vynoří z houští a napadne, to byl náš poslední incident. Štěstí bylo, že AST napadl našeho staršího psa, ten z toho byl tak překvapenej, že se ani nebránil a mezitím se objevil majitel, který byl asi trochu pod vlivem alkoholu, ale psa po nějaké době zápasení z našeho psa sundal.
|
Tonda
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 07:35
- Nahlásit
Tchor
Clovek, ale musi byt pripravenej na to aby ustal pokud se pes rozhodne vyzvu k boji primout .
a lze nejak ve strucnosti napsat jak postupovat pokud se to prihodi....asi se to lisi situace od situace,ale aspon nejake zasady....
|
Tchor
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 07:59
- Nahlásit
Tonda
V podstate nejde.
|
Tonda
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 08:20
- Nahlásit
Tchor
V podstate nejde
vlastne jsem nejakou takovou odpoved cekal...
zeptam se teda jinak.Jak se chova utocici pes?Jde po rukou nebo se Te snazi treba skokem shodil na zem?
A myslis ze se chova jinak k obranam vycviceny pes?
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 13:38
- Nahlásit
Děkuji všem, především Tchorovi, za odpověd. Jestli to tedy chápu správně, tak v případě, kdy psi jsou u sebe a hypnotizují se je lepší je nevyrušovat a nechat to proběhnout??? Setkali jsme se už s několika psy, kteří to na nás zkoušeli, ale to byli většinou menší psi takže těm se postavím s přehledem, hrozí max. prokousnutá nohavice, ale tady jsem se fakt bála. Hrdina nejsem, je to tak.
Mucholabka: právě, že normálně štěká dost, pokud pes zaštěká odpoví, někdy štěká sám jako první. Jinak taky vydává dost svých vlastních zvuků, které jsou jako pištění píchlého prasete atd. Jinak tvoje malá je hezká, viděla jsem fotky ne netu.
|
rendik
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 13:57
- Nahlásit
Tchor
Já si právě moc nevěřím, ale pes se mě neptal - prostě se za mě schoval a já musela něco dělat. Nějak jsem neměla čas přemýšlet, kdybych ho měla, tak bych se mezi ně určitě nepostavila...
|
Janiii
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 17:12
- Nahlásit
rendik
joooo, a když jsme spolu odháněly od Berni tu čubu v lese na táboře, ta na nějaký řvaní nedala naštěstí ale nechtěla napadnout, spíš pomazlit ... ale od tý doby se tam už neukázala, asi utekla nějakým houbařům
|
rendik
Člen |
# Zasláno: 4 Zář 2006 17:20
- Nahlásit
Janiii
Jo, ta byla zvláštní případ,ale za to asi mohl i ten můj pytlík s piškotkama ... fenka byla sice "bojové plemeno", ale nějak se tadytěch hafíků, kteří jsou maximálně ke kolenům nebojím (narozdíl od toho asociálního ovčouna co mi útočí na psa)... Asi vážně někomu zdrhla, mamka říkala, že slyšela pískání..
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 11:11
- Nahlásit
Sa pridam so svojou skusenostou. Dosial mi vzdy naozaj zabralo stupit si medzi mojho psa a cudzieho. Zvycajne sme sa tocili do takeho polkolecka a to bolo vsetko. Cudzi sa otocil a odisiel. Neviem, dokedy budem mat stastie, ale je treba podotknut, ze som sa fakt nikdy nebala.
Horsie je to vtedy (a to uz strach mam), ked ako strela sa niekto prizenie a zozadu, skoci vam na psa a zacne rovno trhat, ako sa mi stalo prednedavnom. Ten pes bol samovrah, Hugovi bol asi po hrud, nedostal sa mu ani na kozu a "nastastie" sa vytrhol na voditku, takze si ho pan odchytil. Keby to bol fakt velky pes, tak som bezmocna
|
handula
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 13:26
- Nahlásit
Neslyšela jsem žádný zvuk jako varování, ticho
tohle když vidím, tak vím že je zle. Pokud na sebe jen upřeně hledí, žádné vrtění ocasem, žádné vrčení, v podstatě žádný pohyb jen z očí do očí, tak vím bezpečně že do pěti až deseti vteřin bude mela, tak z 90% vyprovokovaná mým psem. Sice mi to chvíli trvalo než jsem to pochopila, ale je to tak. Poznáš to docela dobře i na tom jak stojí - většinou zvednutej ocas, někdy naježený (není to pravidlo), strnulý výraz. Zasahuji dřív než stačí proti sobě stát, vím že je to těžké, ale nejlepší je, když toho psa máš pořád na očích, pak tě němůže nikdo překvapit, kouknou na sebe, já jen řeknu jdeme a nedávám jim šanci si něco mimicky zdělovat, když vím, jakej ten náš je...
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 14:06
- Nahlásit
Tak včera bylo pokračování. Šli jsem večer na záchod a když jsme se vraceli k domu ze vchodu vyběhl nějaký malý štěkající pes na volno a přímo do nás. Psa jsme zpacifikovali několika kopy a velkým štěkotem. Pán po mém upozornění, že nemůže mít psa na volno mi řekl, že jo. No a dneska mě rozbila paní co bydlí pod námi, zajímala se jak je na tom Ozzy, tak jí říkám, že teď to asi se psy bude nebezpečný. Všemu rozuměla. Za 1 hodinu na to jedu do práce, zastavil se výtah a do něj vběhl štěkající pes této paní na volno!! Já byla bez psa. Asi jde o nějakou kumulaci speciálních lidí a psů v poslední době nebo co.
|
moll
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 14:18
- Nahlásit
Tonda
Jak se chova utocici pes?Jde po rukou nebo se Te snazi treba skokem shodil na zem?
podle mě to záleží na plemeni - třeba fila skáče šikmo nahoru s cílem obličej nebo krk, ale hlavně se snažítě srazit k zemi a pak pacifikovat. jinak nevím, slyšela jsem o psech, kteří i při sportovním výcviku kašlou na rukáv, nepřítele oběhnout a kousnou tam, kam chtějí - většinou se trefí na nějaké citlivé místo.
|
evina
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 14:37
- Nahlásit
AOZ:Pán po mém upozornění, že nemůže mít psa na volno mi řekl, že joPromiň ale proč ho nemůže mít na volno?Jinou otázkou je,že si ho nespacifikoval sám...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 14:39
- Nahlásit
AOZ
Hej, pripajam sa k evine. Ja svojho psa vodim len na volno. Ale este mi nijakeho psa nikdy nenapadol, len sam bol napadnuty...
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:01
- Nahlásit
EVINA, PIGIE
neumím to udělat tučně, tak sorry.
Nemůže ho mít na volno, protože ho ten pes neposlouchá. Je to úplně jednoduchý. Pokud pes poslechne a dá se odvolat, tak proč ne, ale takhle fakt ne. Jinak máme taky vyhlášku o pohybu psů, musí být na vodítku. Neřeším lidi, když mají psa na volno a ten je v pohodě, ale tohle jo.Já pustit svýho psa u paneláku tak v tu ránu volají min. 3 lidi na policii.
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:06
- Nahlásit
AOZ
To je teda super. Člověk se snaží, aby byl pes nekonfliktní, aby uměl žít mezi lidma a ve městě vůbec, aby poslouchal na 99%, a pak ho bude tahat na vodítku jako dřevěnou kačenu.
Ať jdou někam.
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:08
- Nahlásit
Walda
Pokud je nějaká represe, tak to VŽDYCKY odskáčou ti slušní, bohužel. Možná je to ale lepší, než kdyby vyrukovali ti neslušní vůči kterým se to uplatňuje. Města, která mají tyto vyhlášky zase musí mít stanovená místa, kde pes může být navolno.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:12
- Nahlásit
AOZ
Jo, to beru.
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:16 - Změnil/a: Walda
- Nahlásit
Terri
Já to samozřejmě chápu. Jen se někdy obávám, abych s tou zdrženlivostí a sebekontrolou nebyl ve finále za blbce.
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:18
- Nahlásit
AOZ
Dík
Teda zatím jsem nějaké napadení vždycky řešila tím, že jsem toho hajzlíka skopala do kuličky. Jinak co se týče útočení-moje ovčanda neútočí, spíš zdrhne, ale kdyby musela, jde po prstech.
Taky jsem si vždycky říkala-po vesnici se potuluje spousta hajzlíků, beztak to není ani očkované. Já jednou nechat proběhnout svojeho psa, mám v patách cajty-protože můj pes je výrazný.
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 5 Zář 2006 15:25
- Nahlásit
WALDA,MUCHOLABKA
Já vyhlášku respektuju a chápu, není to daleko do lesa asi 5 minut tak co. Jako blb si připadám spíš z důvodu, že vzhledem k tomu co mám za plemeno jsem se fakt snažila útokům přecházet, aby nevypukly nějaké jeho vlohy, ale teď je 5 letá práce v hajzlu.
|