| Autor |
Zpráva |
simeona
Člen |
# Zasláno: 20 Bře 2009 11:07 - Změnil/a: simeona
- Nahlásit
Jo takhlééé Já jsem se právě divila,nějak mi to nesedělo
Je jasný že v chovu je plno povahových rysů i jiných "horších" podnětů proč psa neuchovnit! Třeba,je li pes mimo ale absolutně mimo standart a přesto je uchovněn? Ano i to se děje Pes který má,u mojí rasy výšku 31cm a váhu 3.20.. Je chovná fena přičemž standart jasně říká výška 26 cm a váha 2.60!!! Tak to je ale věc klubu mnooo!
Ano,to co prožívám je děs,nejistota atd.. Žádné hormony nepoužiji,a když to vyjde tak paráda,když to nevyjde.....
S tou kouličkou Kouličku pidi kouličku mi dostala dolů (cca po 20 min) právě MVDr.Mullerová! Ona je fantastickej člověk!!!Zbytek už byl na mě.Bylo to teda děsný,ale ona to dokázala Určitě neříkám že ty homeo.nezabraly,určitě pomohly!! Popravdě si nemyslím že samotný moje masírování by to ovlivnilo až do téhle míry,kdy varle je skoro pořád v šourku
Všimal jsem si taky,že když tam náhodou není,stahuju ho už z "kratší vzdálenosti" Myslíš že je to pozitivní???
|
inu
Člen |
# Zasláno: 20 Bře 2009 11:55
- Nahlásit
No, tak jako chovatelskou politiku radši komentovat nebudu
Wow, fakt ti ji našla a vylovila někde z břicha? To je hustý!!!!
A ano, pokud stahuješ z kratší vzdálenosti, je to velice pozitivní! Páč to znamená, že to někam vede. Prostě jen vytrvej, láduj pejska zlatem a myslím, že je to v cajku!
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 20 Bře 2009 12:48
- Nahlásit
No jasně!! Fakt ho našla v bříšku a stáhla ho!!! Je výborná!!!!
Vytrvám Se neboj!! Zase dám vědět jak se to vyvynulo!
A Tobě děkuju za rady a žes to se mnou probrala,jsi hodná!!!!!
|
inu
Člen |
# Zasláno: 20 Bře 2009 12:53
- Nahlásit
simeona
Tyjo, to se na ni musím někdy zajít podívat, určo má místo ordinace alchymistickou laboratoř.
Nemáš zač, moc jsem beztak nepomohla, ale držím pěsti!
Určitě pak dej vědět
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 22 Čen 2009 15:36
- Nahlásit
Ahojky..
TAk jsem zpět se slíbenou informací jak to dopadlo s Varlátkem
ÚSPĚŠNĚ!!! Varle sestoupilo,tříselný kanálek se uzavřel a obě varlata máme v šourku
Takže homeopatika a vytrvalé "honění",může předejít případnému kryptochysmu!!!
|
inu
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 07:35
- Nahlásit
simeona
Moc gratuluju, bohuzel v nasem pripade to dopadlo spatne, varle zmizelo do bricha, takze bych dodala:
homeopatika a vytrvale honeni muzou nekdy napomoct v lecbe kryptorchismu
Predejit mu muze jen spravna chovatelska politika a etika
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 19:26
- Nahlásit
Dočetla jsem se a dokonce mi to potvrdil i veterinář,že pokud varle cestuje tříselným kanálkem do šourku a zpět,nejedná se o kryptochismus.....
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 19:30
- Nahlásit
simeona
A co to teda je? Kdyby jsi nemasírovala a nedávala homeo,tak by varle samo nesestoupilo,takže by to krypťák byl
|
inu
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 21:29
- Nahlásit
simeona
a mě vet řekl, že jsou horší věci než kryptorchismus. Ale já s tím nesouhlasím. Kdyby se mi to povedlo, stejně bych ho neuchovnila. Protože jak píše jana33, bez vnějšího zásahu by to samo nesestoupilo a bohužel je to dědičné. A já si neumím představit, že bych měla to srdce toto zatlouct a vyrobit tak v budoucnu další nešťastné majitele štěňat, kteří si budou rvát vlasy, snažit se psa dát do cajku a ono to třeba vůbec nepůjde.. jako v našem případě.
Ale je to na každém.
|
Pumpa
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 21:57
- Nahlásit
Zdravím...
Snad nebude tak zle, nemusí to přece být hned kryptor. Myslím, že všichni zapomínají na to, jak se šlechtí a šlechtí a nikdo nevidí to, že se psy to dopadne za chvilku jako s auty. A jak to dopadlo s auty?, všechna vypadají stejně. Psi na to doplatili tím, že jsou čím dál tím méně odolní vůči všemu co okolo nich prolétne, mají problémy se zažíváním, pigmentem a v neposlední řadě s plodností. Masáže nejsou nic špatného. Ještě jsem nezažila pediatra, který by řekl novopečené mamince, že by každý jenom masíroval a pak se divil, že to má v chovu. Když si někdo pořídí po generace šlechtěného psa, počítá s tím, že bude všechno ok. Myslím ale, že je to někdy horší než lepší. Babička na vsi měla Akima, byl to plemeník, měl papíry od všech třech rodičů a nezažila jsem, že by si někdy stěžovala na nesestouplé varle.
Asi jsem to poněkud odlehčila a vím, že to problém neřeší, ale mám doma taky kryptora. Měla jsem velké plány, výstavy, uchovnění, minimálně tisíc krytí .....
Ale stejně je to mazel....
páá
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 22:01
- Nahlásit
Pumpa
Nějak nerozumím tvému příspěvku, nikdo nezmenšuje kvality toho psa,ale uchovňovat by se prostě neměl, geneticky to krypťák je a předávat to bude,toť vše.
Btw jak je možné,aby měl pes tři rodiče
|
inu
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 22:31
- Nahlásit
jana33
taky ten příspěvek nechápu...
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 23:09
- Nahlásit
No příspěvek Pumpa,je celkem mimo...
JANA33. Kryptochismus je TO,pokud se varle NEVYVINE.To znamená,že TO nevyvinuté varle nikdy neuvidíš,ani nenahmatáš.
Když je varle sem tam šourek tříslo, NENÍ TO KRYPTOCHISMUS...
Takže zde nevidím důvod,proč neuchovnit,odskoušet vrh..atd
Pokud by se jednalo o KRYPTOCHISMUS v životě to varle do šourku nedostaneš,jelikož prostě není!!! Nebo je ale takových rozměrů že jako by nebylo.....
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 23:15
- Nahlásit
simeona
Kryptochismus je TO,pokud se varle NEVYVINE.To znamená,že TO nevyvinuté varle nikdy neuvidíš,ani nenahmatáš.
Myslím, že nemáš pravdu: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/kr yptorchismus
|
jana33
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 23:18
- Nahlásit
simeona
Můžeš mi napsat,kdes to našla.
Kryptorchidní je pes s nesestouplým varletem - je jedno,zda je varle v břiše nebo třísle, monorchidní je pes,který má vyvinuté jen jedno varle. Myslím,že máš chybné informace. Každopádně i to,že se varle vytvoří,ale samo nesestoupí je genetická vada a takový pes by neměl v chovu co dělat,protože pokud bude nakrývat fenu,která tuto vadu také předává, narodí se opět štěňata s touto vadou
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 23 Čen 2009 23:19
- Nahlásit
simeona
ehm:
varle se nevyvinulo vubec - monorchismus
varle je, ale neni sestouple - kryptorchismus
podivej se do nejake gentiky, jo?
Takže zde nevidím důvod,proč neuchovnit,odskoušet vrh..atd vazne???
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 00:28
- Nahlásit
Roxano.... Ty jsi tak chytrá
Logicky se nad tím zamysli,ano??? EHM....
Takže varle je ale není sestouplé,to je kryptochismus... Proč neuchovnit když je sestouplé????
Když by byl Krypťák nepovede se to ani masáží ani homeo... NE???
Nebo jsem asi uplně hloupoučká a naprosto tomu nerozumím....
A nota bene... Kryptochismus nepřenáší jenom pes,takže ten vrh "odskoušet" aby se ukázalo,že????
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 00:29
- Nahlásit
JANO... To není pravda že pes tuto "vadu" musí zákonitě přenášet... Viz nahoře...
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 07:34
- Nahlásit
simeona
je, je to totiz dedicne zalozene. Bohuzel: u spousty kryptorchiku jdou koule do sourku vyhonit praskama /pregnyl, homeo, masaze/, takze kdyz se to povede, tak se lidi tvari, ze o nic nejde a jedou dal. Proto je v cistokrevnych chovech tolik kryptaku. Proto jsi byla podvedena a nucena to resit. Mela jsi stesti, investovala jsi cas, energii a penize a povedlo se. Ja investovala cas, energii a penize a brzo nas ceka operace, protoze spravne sestouple varle zacalo rust a nesestouple by brzo delalo neplechu. Zkratka, nepovedlo se. Ale jak muj i Tvuj pes jsou oba unilateralni kryptorchidi, jen u Tveho uz to nikdo nepozna.
Ja Te fakt chapu: vrazila jsi do toho, co jsi mohla, vyslo to, stalo to nemale penize, takze je mi jasny, ze chces uchovnit, kryt, apod.
Jenze "odzkouset" si neco takoveho je naprosto neeticke. Co kdyz se narodi same feny? Jak poznas, jestli to prenaseji? Nepoznas. Jestli se narodi normalni psi, tak to taky nic neznamena: mohou to byt prenaseci. A kdyz se narodi kryptaci.. co s nima bude? Dostanou novi majitele ke stenatkum i tubu Aurum metallicum? A budou to cele martyrium postupovat znova, jak jsi musela Ty?
Kryptak je pes, jemuz do dvou mesicu nesestoupi samovolne obe varlata do sourku. Zkratka stene, ktere pri odberu nema OBE koule tam, kde ma mit, je kryptorchid. Presne to je kryptak. Nikdy nezjistis, jestli by Tvemu psovi ta kulicka sestoupila samovolne. kdybys nepridala masaze a homeo. Masaze a homeo jsou umely zasah, stejne jako Pregnyl, uz tomu rozumis?
|
Ketrin
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 08:03
- Nahlásit
zde je naprosto jasně a srozumitelně popsáno, jak se dědí kryptorchismus
http://www.leonberger.cz/zpravodaj/r07/zp3.phtml?s =5
|
Roxana
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 09:16
- Nahlásit
simeona
Roxano.... Ty jsi tak chytrá
Jj, nestezuju si ..
Proč neuchovnit když je sestouplé????
Proc? protoze kdybys nedelala tri mesice ruzny kejkle, psovi by to varle neslezlo a bylo by to zrejmy na prvni pohled, ze je kryptorchidni .. coz takhle je krasne zamaskovany, vid .. a nikdo se nic nedovi ..
Nebo jsem asi uplně hloupoučká a naprosto tomu nerozumím....
No, asi na tom neco bude, fakt sorry, jsem uz unavena, kdyz dennodene vidim a resim dusledky toho, co lidi poustej do chovu, at uz povahove nebo zdravim, tak mi nejak na zdvorilost nezbejvaj sily ..
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 09:42
- Nahlásit
Ketrin
jo, to je asi to nejlepší, co jsem o tom četla
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 09:54
- Nahlásit
jj, to je kryptorchizmus jak vyšitej. Jeslti tohle pustíš do chovu, tak jsi s prominutím blázen.
Vím, že jsi se určitě těšila a měla plány, jak ho uchovníš a budeš mít kvalitního psa, ale život je holt sviňa a bezvadný bude třeba až ten druhý, či třetí.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 09:58
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
pokud jí to neřekl chovatel, není sviňa život, ale on.
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 10:14
- Nahlásit
inu
jestli měl chovatel fenu, kak vůbec nemusí vědět, že to předává.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 10:17 - Změnil/a: inu
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
upřímně, jestli štěně nemělo v době odběru varlata tam, kde maj bejt a chovatel to zájemci neřekl, spoléhaje na jeho laičnost (což je častý problém) a zájemce to zjistil až doma, tak je fuk, jestli byla fena přenašečka.
|
Pavlina Moravcova
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 10:21
- Nahlásit
jj, to mě pak taky napadlo, když jsem to dopsala. Už v 6 týdnech se dají obě nahmatat, ale to mě zaráží, že si toho nevšiml OCHP při kontrole vrhu. Takový jedinec by neměl dostat PP.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 10:29
- Nahlásit
Pavlina Moravcova
mě to zas tak nepřekvapuje. Kupčí se s tím o sto šest napříč plemeny a naivních lidí, co naletí, je pořád dost. Já osobně si, jestli se ještě někdy rozhodnu jít do PP psa, s sebou vezmu k odběru veterináře. Možná je to vyjádření nedůvěry chovateli, ale člověk dneska nemůže být dost opatrnej.. obzvlášť, když mnozí nejen takto prodají psa, ale řeknou si za něj částku jako za nadějného zdravého jedince. Přitom takovýto pes přijde své majitele na náklady hned na začátku, nemluvě o tom, že o nějakých plánech s bonitací a krytím nemůže být ani řeč.
Proto je hrozně málo lidí takových, že by přiznali, že mají doma kryptorchida (byť třeba napraveného), a nechají ho zbonitovat, vystavují ho a jelikož tu při tomto stylu vystavování není zas takový problém získat potřebné tituly, nakonec se s ním nakreje a šíří se to dál.
|
simeona
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 11:04
- Nahlásit
No já mám na to jiný názor... Určitě mě "napálila" moje chovtelka...Když jsem si psa brala,měl varle obě v šourku "momentálně" když jsem četla papíry z kontroly vrhu,napsáno bylo "levé varle zatím nesestouplé",při čemž levé bylo plně sestouplé a právé nám zlobilo...
Jak jsem ale už dříve tady psala,nebylo to v našem případě tak děsný... Varle občas nebylo,ale více bylo...A když nebylo,hodila jsem ho zpět. To je mi ale stejně jedno,jelikož psovi nenarostl jeden řezák,dole jich má jenom 5,s tím samozřejmě uchovnit můžu ale nechci... Stejnak by nebyl jako krycí pes žádanej a svojí fenu bych s ním taky nenakrývala,takže nač ho nabízet jinému chovateli
Těch vad by bylo moc,takže to nerisknu...
Jedno je ale jisté,s tím kryptochismem si stojím za svým názorem,ať to tady INU popsala sebelépe...
Prostě psa máme "krypla" dáli se to takhle říct... Problém je v tom,že já jako potencionální chovatelka nejsem jako ty "větrem ošlehané" chovatelky a psa prostě neprodám,když na něm chovat nemůžu..... JAk bych mohla že jo?? Je mu 8 měsíců....
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 24 Čen 2009 12:06
- Nahlásit
simeona
čus,jen tě jdu pozdravit a zasejc mizím,kulky se nás netejkaj
|