| Autor |
Zpráva |
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 11:38
- Nahlásit
Ahoj,
očkujete boreliózu a pisnový kašel? Já to pořád zvažuju a nejsem si jistá, jestli do toho mám jít. Na jaře začneme s prckem chodit na cvičák (SBT fenka) a do té doby bych měla mít rozhodnuto. Není to úplně levný a nevím, jestli to k něčemu je. Máte s tím zkušnosti, očkujete a funguje to?
|
kokoška
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 12:46
- Nahlásit
PeKrato
do boreliozy bych nešla - shodou okolností jsem minulý týden vyslechla odbornou přednášku od MUDr., která dělá mezinárodní výzkum ohledně očkování pro lidi a je tam v současnosti takových problémů (ve zkratce: pro člověka za současných technických a vědeckých podmínek nelze bezpečnou vakcínu vyrobit), takže bych to do svého psa nepíchla.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:25
- Nahlásit
kokoška
já si tím právě nejsem moc jistá, jestli to do ní cpát. takže moc díky za názor. se mi do toho moc nechce. chápu ta ostatní základní očkování, ale tyhle nadstandardy právě nemám moc načtený a nejsem si jistá, jestli to není jen tahání peněz z lidí
|
Matejka
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:41
- Nahlásit
PeKrato
Taky znám pár lidí co dělají v oblasti výzkumu očkování proti borelioze a názor stejnej, neni to moc bezpečný očkování, takže já bych do toho taky nešla...
|
Mar
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:47
- Nahlásit
PeKrato
kam na cvicak pudete?
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:52
- Nahlásit
Matejka
No super, tak jsem přesvědčená Díky za druhý názor
A co ten psincovej kašel, to očkujete?
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:55
- Nahlásit
Mar
Právě ještě nevím, chtěla jsem mrknout pod Klajdu, jak to tam vypadá a ještě mám v merku Zetor. Vy chodíte kam? Do zetoru že? Jsem tak nějak pochytila
|
Mar
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:56
- Nahlásit
PeKrato
jj,my chodime na zetor (ale zetor sidli pod Klajdou )
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 13:59
- Nahlásit
Mar
No mám v tom hokej, našla jsem jen webovky, ještě jsem pořádně neřešila, kde kterej je, stejně začnem až na jaře, dřív to asi nebude mít smysl Tak bych se ale ráda přidala. Jak se vám tam líbí? Všechno v pohodě?
|
Mar
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 14:03
- Nahlásit
PeKrato
my sme naprosto spokojeni, chodila jsem tam uz s Berrym zamlada
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 14:09
- Nahlásit
Mar
Super, není nic lepšího než mít reference Tak já se pak připomenu a zkusíme se domluvit na první naši návštěvu s váma Teda jestli se můžu takhle přisomrovat
Teď to ale fakt ještě nemá smysl, malá venku moc dlouho nevydrží a jen by si tam chtěla hrát a spíš by asi rušila Ale na jaře jí už bude těch 5 měsíců a to už by to asi šlo
|
Mar
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 14:24
- Nahlásit
PeKrato
jasny ze jo,ale muzu ti dat i tel. na nasi vycvikarku, ona ti sama rekne, kdy muzes a co a jak
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 14:26
- Nahlásit
Mar
No super, tak to je výborný, tak na příští prochajdě si ho od tebe vezmu. Ať to tady nepíšeš do pléna. protože na další prochajdu se hlásíme určitě, malou to moc bavilo
|
brut
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2009 14:30
- Nahlásit
kokoška
OT
prosím, přesuň se do tématu k Davídkojc... Gerda se ptala na velké pudlíky a chtěla by slyšet o všech pozitivech, negativech atd.
Jinak já bych taky neočkovala ... ani boreliozu ani psincák
|
Bost
Člen |
# Zasláno: 21 Led 2009 08:27
- Nahlásit
My máme naočkovanou roční boxerku na obojí dvojí.
Zemřeli nám 2 psi během dvou dní na boreliózu na podzim. Nepomohl ani Frontline.
Psincový kašel jsme očkovali, protože je velmi snadné ho chytit na cvičáku. Pomáhá na léčbu i černý čaj, ale očkování funguje téměř rok.
|
Vlasta
Člen |
# Zasláno: 21 Led 2009 10:15
- Nahlásit
Taky mám naočkováno obojí - psincový i borelku - chodím na výstavy a se psem chceme dělat v lese. Oboje se očkovalo a přeočkovalo najednou se vzteklinou a naprosto bez problémů.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 21 Led 2009 14:51
- Nahlásit
Tak jste mě zase nahlodali :-/ Na cvičák chceme chodit už z jara a to tak v únoru začít s očkováním. Asi budu muset načíst ještě nějakou literaturu, to tak vypadá.
|
Bost
Člen |
# Zasláno: 21 Led 2009 21:12
- Nahlásit
PeKrato
Určitě toho nebudeš litovat! Obojí je pěkná mrcha a je lepší se tomu vyvarovat, jak jen to jde. Nehledě na to, že člověk na cvičáku pak vypadá jako idiot.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 08:34
- Nahlásit
Bost
Tak děkuji za doporučení, ještě to hodně zvážím.
Myslela jsi to tak, že na cvičáku všichni kolem tebe očkovaní jsou?
|
Mel
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 08:56
- Nahlásit
Matejka
kokoška
není to tak ale u lidských vakcín? Tam se teprve vyvíjí...
|
kokoška
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 11:43
- Nahlásit
Mel
není to tak ale u lidských vakcín? Tam se teprve vyvíjí...
ono se o tom samozřejmě z taktických důvodů nemluví, neb hlavní je PRODAT,ale pro psy jsou vakcíny jen díky tomu, že u psa se počítá s dožitím max 12-15 let, takže se má zato, že se nežádoucí účinky neprojeví. Problém je ten, že z vakcíny zatím nelze odstranit antigeny, které způsobují poškození kloubů. Sice po vakcíně dochází k poškození plíživě, ale u člověka s předpokládaným dožitím 75 let by to mělo dost času na plný projev.
|
WhiteWolf
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 12:29
- Nahlásit
poškození kloubů?? To kdybych věděla, ani to našemu dědkovi píchnout nenechám s jeho kloubama...
Nechali jsme očkovat na borelku našeho staršího psa, ale tehdy mu byly tak 3 roky. První injekce dobrý, na druhou měl tak strašnou alergickou reakci (zkončil na kapačkách na veterině) že se to teď bojim nechat naočkovat i druhýmu psovi... Nickémě infekce od hmyzáků se bojím taky Ale nejdu do toho.
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 12:37
- Nahlásit
PeKrato
Boreliozu neockuju. Radsi si hlidam to, aby byl pes dukladne osetren proti ektoparazitum.
A psincak taky ne, mozna maji feny dobrou imunitu (klepu na drevo), nikdy nic nechytly. Ani z vystav, ani z jinych hromadnych akci. A pokud by byl velky problem, tak jedine vakcinu, ktera se aplikuje sprayem primo do nosu.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 13:07
- Nahlásit
antigeny, které způsobují poškození kloubů
tak to si v praxi neumím představit.
samotné antigeny přece vůbec nic nepoškozují. Leda by byly podobné těm kloubním a tělo by je z nějakého záhadného důvodu najednou začalo chápat jako cizorodé..
|
kokoška
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 13:19
- Nahlásit
inu
Bylo to vysvětleno tak, že proti těm antigenům vznikají protilátky, které pak pozvolna působí autoimunitní reakci organismu na vlastní struktury, které se těm antigenům strukturně podobají.
Myslím, že tomu rozumíš, když víš, co jsou protilátky, antigeny a princip na jakém funguje očkování, akorát jsem to nepřesně napsala.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 13:28
- Nahlásit
kokoška
jo, tak trochu tomu rozumím, ve třeťáku jsme měli imunologii, ovšem lidskou. Takže autoimunitní reakce, hm. A nejde to purifikovat?
|
kokoška
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 13:36
- Nahlásit
inu
imunologie má stejné principy u zvířat i lidí - by se jinak nedělaly pokusy na zvířatech. Právě, že za současného stavu (vědy a techniky) to purifikovat nikdo nedokáže, kdyby to šlo, už to rvou i do lidí.
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 14:00
- Nahlásit
Fifi
Právě si taky říkám, že raději budu hlídat, aby nikde nic nechytla. I když je to asi utopie, to bych jí nemohla dát chvilku volno Taky uvažuju tak, že sebe taky neočkuju a do psa to rvá "chci". Tak to asi nechám být. O psincáku jsem navíc někde četla, že existuje víc typů a vakcína nemusí zabrat.
|
Bost
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 15:29
- Nahlásit
PeKrato
Ne, myslala jsem to tak, že když náhodou je náš pes ten, co všechny nakazil, tak se jim to moc nelíbí. Většinou na pozdim nás cvičitelé upozorňovali, jestli zpozorujeme, že náš pes má kašel, tak ať nikam nechodí. Jenomže plno páníčků na to kašle...
|
PeKrato
Člen |
# Zasláno: 22 Led 2009 15:32
- Nahlásit
Bost
Tak tomu rozumím. Chodit s nemocným psem na cvičák je nerozum, ale je pravda, že ne všichni jsou schopni to zavnímat. Ony ty rizika jsou skoro na každém kroku ale, to by člověk musel zešedivět.
|