| Autor |
Zpráva |
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 08:43
- Nahlásit
Prosím poraďte, už asi pátý den dělá naše bíglice ve svém pokoji "lívance". Vůbec mně nenapadlo, že by tam mohl být nějaký zdravotní problém, protože stolice je tuhé konzistence, občas mazlavá. Rozhodně to není průjem. Feňule je stará rok a půl a vždy byla čistotná, až na výjimky.. kdy hárala (udělala louži) nebo měla již zmiňovaný průjem. Tohle je vážně něco jiného. Krmím granulemi Purina a přidávám psí paštiky, občas má nějakou kůstku z kuřete, nebo prasátka. Je faktem, že nějaké střevní problémy u nás v rodině asi před necelým měsícem byly.., ale to už je pryč a navíc se jednalo opět o průjem a musím dodat, že to byla tchýně, která takto trpěla (né, že by jí to člověk přál.. ) Poraďte co dělat jiného, než hned běžet k vetovi. Podotýkám, na včerejší prochajdě vůbec nic a sotva ji na noc zavřu, tak mne ráno čeká "překvapení" věřte či ne, už se mi z toho vážně dělá šoufl...
|
fromeli
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:12
- Nahlásit
Gája
no jestli je to normální konzistence a nekadí nějak s větší frekvencí, tak bych to asi na zdr. problém neviděla
Nezměnilo se pro ní něco?
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:23
- Nahlásit
fromeli
no kadí častěji, to je fakt.... ráno než jsem ji pustila ven měla pro mne překvápko a před chvíli mi volala dcera, že znovu...
já nevím, jestli to třeba není těma paštikama, nikdy jsem jí je nedávala a kamarád ji jednou hlídal a dal jí paštičku a mohla se zbláznit, od té doby jí je kupuji a promíchám s granulem, samotné je nežrala... nikdy mně nenapadlo kontrolovat na obalech datum spotřeby a taky jí je občas dám rovnou z chladničky, třeba i to jí může rozházet žaludek, fakt nevím... jen je divné, že to není průjem... jinak bych už k vetovi běžela dávno..
|
blanulinka1
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:36
- Nahlásit
Gája
co zkusit změnit granule...opatrně a postupně...a ubrat paštiky...dávat jen suché, nebo vyměnit paštiky za bílý jogurt, podmáslí...
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:42
- Nahlásit
blanulinka1
já spíš řeším dilema jít či nejít k vetovi... čekají nás hory s pobytem v luxusním penzionu a chci předejít nepříjemnostem.. jedeme až za 14 dní, ale stejně.. možná by bylo nejlepší jí nechat třeba den bez stravy, jesli se to zastaví..
|
fromeli
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:46
- Nahlásit
Gája
já bych asi přestala s paštičkama, prostě vrátila se do stavu, než začala nechávat nadílku
Hladovka ji neublíží, ale nejdřív bych to zkusila bez toho přilepšování.
|
abby
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:51
- Nahlásit
Gája
Ahoj,zkus ubrat ty paštiky a dávat jí tu stravu než začala mít problémy.Počkej pár dní,co to udělá a pak kdyžtak k vetovi.Ale pokud je dobrá konzistence,tak bych se neděsila.S průjmy mám velké zkušenosti a kdyby to něco bylo,tak se to dá poměrně rychle a dobře řešit.
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:51
- Nahlásit
fromeli
jo, asi jo , paštiky žere už několik měsíců, nadílku nechává tak 5tý den, když jí dám granule, bude hladovět dobrovolně, protože je samotné prostě nežere... to už musí být nejhůř, když se jich dotkne...
|
abby
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:52
- Nahlásit
Gája
A nemůže to být psychické?
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 09:57
- Nahlásit
abby
já jsem dokonce přemýšlela o nějakém protestu z její strany, slyšela jsem, že to někteří hafáci dělají prostě naschvál... ona nemá důvod (si myslím.. )
jedna moje známá měla dobrmana a ten ji miloval, byla pro něj alfou, manžela nesnášel... vždy, když odjeli na dovču a nechali psa doma, on se urazil a při jejich návratu si své alfy nevšímal a šel se mazlit a vítat k manželovi, kterého přitom bytostně nesnášel (jednou mu málem ukousl prst)... zajímavé, myslím, že toho máme se zvířaty víc společného... ne nadarmo se říká, já se na ni vyse.u.. Třeba si to říká i moje Sára, ale fakt nevím proč, že by se jí nelíbil ten nový obojek co jsem jí minulý týden koupila????
|
Kreis
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:01
- Nahlásit
Gája: Nechci dělat negativní reklamu, ale poslední dobou má čím dal víc lidí negatovní zkušenosti s ProPlankou, známá musela úplně přejít, protože jí ztoho pes měl pořád průjmy, nechtěl to ani žrát a můj pesan se mi zdálo, taky že toho vykadí moc a někdy tvrdý někdy řřidký, tak sjme radši přešla na něco jiného, prej je to až poslední dobou, někdo zas říká, že jsou dost mastný.....
Jinak bych doporučovala jak ze štěnětem chodit každou chvíli ven, chválit za bobíky venku a hlídat, až bude dělat bobík tak ji musíte nachytat a říct že nesmí, ona pochopí že jeto špatně a i když bude chodit často, aspoň Vám dá třeba vědět.....jinak bych chodila určo ještě jednou v noci.....
|
Kreis
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:04
- Nahlásit
Gája: Někde jsem četla, že psi ani neumí nic dělat naschvál, takže vždycky hledám příčinu jinde než že je to naschvál....nemohl jí třeba někdo nadat, když kadila venku na chodníku třeba? Třeba se rozhodla vykaditdo prostřed chodníku a někdo řekl ne a ona si to mohla spojit s tím, že nesmí kadit venku, nebo na ni třeba zařval někdo cizí nebo něco, nějaký stresový podnět bych tam hledala, pokud se nic předtím než začala nezměnilo, krom obojku, tak nevím čím by to mohlo být...
|
abby
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:08
- Nahlásit
Gája
Tak ona bude v pubertě a tam nevíš,co má v hlavě.Znám to
Jde o to,jestli je to ze stravy nebo ne.Určitě zkus i to,co psala Kreis:chválit,....... Psalalo tady už dost lidí,že se najednou objevil takovýhle problém.
Jestli tě uklidní,že to není nic zdravotního,zajdi k vetovi a můžeš řešit další možnosti.
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:12
- Nahlásit
Gája
Podotýkám, na včerejší prochajdě vůbec nic a sotva ji na noc zavřu, tak mne ráno čeká "překvapení" věřte či ne, už se mi z toho vážně dělá šoufl...
Kolikrát denně kadí?
Jak dlouho jsi byla na prochajde a kadila ten den jindy?
Kdyby to bylo ze zdravotních důvodů, asi by to udělala i přes den, ne jen "po noci" jak píšeš. Nebo to tak bylo? Dělá to i když jste doma?
Nespala třeba dřív s váma a teď spí jinde?
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:13
- Nahlásit
Kreis
ona si moc dobře uvědomuje, že to není správné a chválit za bobany už nemusím, to už máme fakt dávno za sebou.. na prochajdy s ní chodím já a nikdy se nám nestala žádná nepříjemnost s někým.. venčíme na plochách k tomu určených a když náhodou jinde, tak to uklidím.. dokonce i když udělá bobana na zahradě, tak jí nevyčiním, protože to někdy jinak nejde a mlčky to po ní uklidím.. i ostatní členové rodiny nic nenamítají, protože tohle uklízím výhradně já.. je to můj pes..
s těmi naschvály bych byla obezřetná.. u toho dobrmana to bylo evidentní..
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:19
- Nahlásit
Terri
Kolikrát denně kadí?
včera to bylo dvakrát a jen v její místnosti.. venku vůbec
Jak dlouho jsi byla na prochajde a kadila ten den jindy?
asi hoďku
Dělá to i když jste doma?
nedělá, jen když je zavřená..
Nespala třeba dřív s váma a teď spí jinde?
spí tam od malička, má tam svůj pelech, když jsme doma je stále s námi v obýváku, na zahradě, v kuchyni... zavírám ji jen přes noc a když jsme v práci, děti ve škole... na noc ji zavírám ve stejnou dobu o víkendech i později, protože jsme déle vzhůru a tak je s námi, dokud nejdeme spát... ráno ji taky vypouštím ve stejnou dobu a při návratu z práce rovněž..
|
Kreis
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:23
- Nahlásit
Gája: No on je naschvál, pro mě je naschvál, když mi člověk udělá něco zákeřného, pomstu nebo něco takového..... U dobermana to vidím tak, že někomu bezmezně věřil, ten mu odešel a když se vrátil, tak už mu nechtěl znovu naletět. Si představ, že miluješ muže, ten bezeslova odjedena rok do Ameriky a po roce se vrátí a tváří se že se nic neděje a že se jen na chvíli vytratil a chce se vrátit do toho jak to bylo předtím, taky už mu asi nebudeš věřit a když ho uvidíš nevrhneš se mu do náruče jak Ti chyběl, já bych mu dala teda pár facek a poslala ho někam. jelikož ten pes ji asi opravdu miloval, tak ji počítám dokázal odpustit, ale zase chvíli trvalo, než si známá získala důvěru....
myslím že známá tí dost narušila vztah mezi nima a reakce psa-závisláka byla zcela zřejmá.....
Pokud si myslíš, že je kakání venku samozřejmost pro Tebe i pro psa v tomto věku, tak mě to docela mrzí.... Aspoň na cvičáku mě učili, že i když ten povel slyšela tisíckrát a tisíckrát ho splnila a jednou ne, že ji nemám hned trestat, ale ukázat jí co po ní chci, klidně petiletého poslušného psa můžeš znovu přitlačit na zem, když má sedni....atkže nevím, proč to nezkusit v roce a půl znovu s chválením, nic tím zkazit nemůžeš....Ale pokud už máte tohle všechno za sebou, taks e tím samozřejmě obtěžovat nemusíš, ale pak ybhc tam teda hledala ty důvody zdravotní a šla k vetíkovi....protože nevím jak jinak chceš ty psychické řešit....
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:23
- Nahlásit
Gája
a kolikrát kadila "dřív", obvykle, taky tak dvakrát maximálně?
|
abby
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:28
- Nahlásit
Gája
A co zkusit být venku delší dobu?
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:33
- Nahlásit
A co zkusit být venku delší dobu?
nebo spíš vícekrát...
Ale celkově mi to přijde prostě psychické.
|
wami
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:36
- Nahlásit
Gája
hele - a nenapadl nebo neotravoval ji venku u kaleni nejaky pes?
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:37
- Nahlásit
Kreis
co se týká dobrmana... věř, že se nikdy nejednalo o dlouhodobou cestu a nechci se o tom podrobně rozepisovat, jelikož mne to netrápí.. navíc mám jiný názor než ty..
těžko ji můžu chválit za bobana venku, když žádného neudělala.. chápeš? už pátý den kajdí výhradně doma a teprve včera jsem na ni zvýšila hlas ve smyslu "Sáro, fuj, to se NEdělá" žádný jiný trest nebyl.. protože to zřejmě, opakuji zřejmě je zdravotní problém a za to ji nebudu trestat, jen jsem jí připomněla, že je to fuj, aby se jí to náhodou nezalíbilo..
psychické důvody mně fakt žádné nenapadají, protože je veselá, hravá v pohodě, jakoby jí nic nebylo... nejeví známky nějaké nevolnosti..
Terri
dvakrát, někdy třikrát, podle toho jak a co žere a když někdy stávkovala s granulema, tak stěží jednou..
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:39
- Nahlásit
wami
ano, otravuje ji pořád někdo, protože před týdnem dohárala a zřejmě ještě psům voní...
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:39 - Změnil/a: Terri
- Nahlásit
Gája
opakuji zřejmě je zdravotní problém
mně teď nenapadá, jaký je zdravotní problém toho, aby pes kadil doma vyjma průjmu, kdy to prostě neudrží. Proč si to Ty myslíš?
A nemohlo by to mít teda souvislost s tím háráním? Že prostě nemá klid na to, aby se vykadila? Psalas, že chodíte na "místa tomu určená"...chodíš i do přírody nebo po městě?
Znám psa, co se nevykadil nikdy když se na něj někdo díval, musel zalézt do křoví. Zdravotní problémy měl až tehdy, když to zadržoval a než se přišlo na to, že musí mít "soukromí"
|
kebe
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:44
- Nahlásit
Taky se přikláním k psychickému problému,pokud to není průjem a trvá to již týden.Může se jednat i o dominantní projev
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:44
- Nahlásit
Terri
když ona je venku skoro pořád, tedy když chce, protože máme zahradu a na ní má vymezený prostor, kde tolerujeme bobky a potom je samozřejmě uklízíme...
probíhá to tak, že po mém návratu z práce ji vypustím na zahradu, když chce domů, vpustím ji, pokud chce ven, vypustím ji a potom jdeme na delší prochajdu, někdy kratší, někdy delší, podle času.. ale i po kratší procházce může být venku..
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:47
- Nahlásit
Gája
opakuji zřejmě je zdravotní problém
pokud seš tak rozhodnutá,že to je zdravotní problém,tak proč už si s ní nebyla u veta?
Mě teda osobně to přijde spíše taky důvod úplně jiný a co se tobě může zdát docela normální a žádná změna,pro psa může být otočení o 180stupňů,ale sama víš jak na tom jste.Pokud ti venku neudělá bobana tak to jistě není jen zdravotní důvod-čistě můj názor.
|
Kreis
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:48
- Nahlásit
Gája: No u toho dobíka jsi říkal že odjeli na dovolenou, tak jsme počítal že to bylo dýl než klasických 8 pracovních hodin, ale to je putna....
Zdravotní mi to nepříjde....s tím že ji otravují psy bych to klidně spojila....alenejsme psí psycholog
|
Gája
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:49
- Nahlásit
Terri
kousek od nás je lesopark, chodíme většinou tam, je tam hezky a potkáme tam občas pár známých psů i lidí, ale zase mraky psů tam není, aspoň v době, kdy tam chodíme my... určitě soukromí na to vykajdění tam má a vždy tomu tak bylo..
i během hárání a nejplodnějšího období, neměla žádný problém..
Proč si to Ty myslíš?
já nevím, já mám podezření na ty paštiky.. vím ze zkušeností svých i svých blízkých, že se boban někdy dá těžko udržet a nemusí jít o průjem..
|
Anu
Člen |
# Zasláno: 2 Úno 2007 10:53
- Nahlásit
Gája
já nevím, já mám podezření na ty paštiky.. vím ze zkušeností svých i svých blízkých, že se boban někdy dá těžko udržet a nemusí jít o průjem..
někdy ano ale né vkuse 5dní a venku nedělat nic
|