| Autor |
Zpráva |
aren
Člen |
# Zasláno: 22 Pro 2006 19:32 - Změnil/a: aren
- Nahlásit
Tak jsem nějak zakřikla to naše železné zdraví...
Pes Píďa je kříženec malého pinče, má 7let a 4kg. Před asi deseti dny jsem si všimla u řitního otvoru vřídek (na okraji toho lysého kruhu asi tam, kde je na ciferníku sedm hodin). Psa to nijak neobtěžovalo, nevěnoval tomu pozornost, nesáňkoval, a to ani předtím, než se vřídek objevil. Po pár dnech vřídek praskl, vytekl nějaký hnus, a zůstalo to otevřené, krvavé, a vzápětí se udělal vřídek druhý, přibližně na čtvrté hodině.
Byl trochu problém zastihnout veta, ale dnes jsme tam byli. Řekl, že se jedná o hnisavý zánět análních žlázek, něco vytlačil, což Píďu velmi bolelo, dostali jsme mastičku Masu S (na hemeroidy), která to má zklidnit a po novém roce se to vet pokusí zase vymačkat, asi v nějakém umrtvení.
Ty vřídky jsou asi píštěle.
Docela mně poděsilo, že se to taky nemusí podařit, a že se Píďovi v těch místech můžou dělat taky květákovité výrůstky a můžeme skončit taky odoperováním análních žlázek, což se dost nepříjemně hojí.
Máte s tím, prosím, někdo zkušenosti?
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 22 Pro 2006 19:46
- Nahlásit
Mám kámošku,co má z útulku fenu ,nejspíš pinče.Mají jí od štěnda,cca půl roku,ale má s tím problémy odjakživa.Vet říkal,že prý má žlázky abnormálně malé,takže chodí zhruba každého čtvrt roku na vyprázdnění.Čubu vždy trochu přispí a inj.stříkačkou jí to vypláchne.Jinak by právě mohl nastat ten problém,co nejspíš máte vy.K tomu zatím nedošlo,tak nemůžu víc říct.Doufám,že vás to mine a Píďa bude v pohodě,držíme palečky a dej průběžně vědět.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 22 Pro 2006 19:55
- Nahlásit
davidkova renata
Díky. Doteďka s tím problém nikdy neměl.
|
Dante
Člen |
# Zasláno: 22 Pro 2006 21:17
- Nahlásit
Pokud se mu udělala píštěl (tj. otevřená komunikace mezi análním váčkem a kůží), tak je dobré vytírat ji 3 x denně koncentrovaným roztokem hypermanganu - 1 kávová lžička krystalků na 1 deci převařené vody, do toho namočit malý tamponek do uší a vytřít vevnitř, event. růžovým roztokem hypermanganu očistit celou oblast. Okolí pak pečlivě osušit, protože i když je tento roztok dezifikující a hojivý, může okolní zdravou kůži poleptat - proto bych Mastu S natírala i okolí píštěle, aby případný sekret stekl na mastičku a ne na kůži. Taky se píštěl nesmí nechat příliš brzo zavřít - musí se vyhojit "odvnitř", pokud se během 1 dne zavře seshora, hrozí hromadění sekretu. Pokud se to nebude lepšit, na nic nečekat a nasadit antibiotika. Když se zánět přeléčí a žlázky budete průběžně vymačkávat, neměl by s tím mít potíže. Pokud ale bulky nezmizí, může se jednat i o nádorky cirkumanálních žláz - to jsou žlázky, které má každý pes kolem rekta a jsou jich stovky - v tomto případě pomůže pouze co nejdřív nádorek odoperovat a zároveň psa vykastrovat - nádorky se totiž tvoří v závislosti na hladině testosteronu, a pokud pes nebude vykastrovaný, za nějakou dobu se mu utvoří znovu a jinde. Nicméně držím palce, ať je to pouze neškodný zánět análních váčků!
|
jorkaAmálka
Člen |
# Zasláno: 22 Pro 2006 22:14
- Nahlásit
aren
Ahojky, mám fenku pinče a tohle jsme zažily jednou. Šlo to hodně rychle, ráno tam nic neměla a večer téměř velikost golf. míčku. Je to hodně bolestivý a jak už radil Dante, je na to fakt dobrej ten hypemang. roztok. Nám k tomu dal vet injekční stříkačku. Nabrat roztok do stříkačky a všplíchnout do otvoru. Zbytek otřít gázou. Je to už tři roky a od té doby nic ( musím zaklepat ), akorát jí tam zůstala jizvička.
Tak ať se to dobře hojí a moc nebolí...
|
aren
Člen |
# Zasláno: 23 Pro 2006 09:14
- Nahlásit
Dante
1 kávová lžička krystalků na 1 deci převařené vody
Fakt? To je strašně silný
Jinak děkuji všem moc za rady, doufám že se to zahojí dobře.
|
Dante
Člen |
# Zasláno: 23 Pro 2006 09:46
- Nahlásit
Ano, opravdu se to tak ředí. U psů to funguje, na lidi je to příliš silné a tak to humánní lékaři nedoporučují. Jen naprosto nepatrné procento psů má na tento roztok reakce, tzn. že místo zčervená a oteče a v tom případě se to musí vysadit. Ale je to opravdu jen pár psů z tisíce. U většiny to funguje perfektně. Jo, a taky si nesmí zadeček lízat. Pokud k tomu má sklony, najdi doma nějaké staré malé trenky a ty mu nasaď, většina psů to snáší dobře. Nebo dětskou plenku a vystřihnout díru pro ocásek (pokud ho tedy nemá kupírovaný, což nevím).
|
aren
Člen |
# Zasláno: 23 Pro 2006 10:01
- Nahlásit
Dante
Ne, nemá kupírovaný ocásek. Fakt je, že lízat si to velmi chce, a taky si tu mast z večera nakonec slízal, ač jsme ho hlídali. Zkusím vymyslet nějaké kalhotky.
Mám připravený hyp.roztok. tyčinky a mastičku, jdeme na věc.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 23 Pro 2006 18:29
- Nahlásit
Tak Píďa se chudák při čištění tyčinkou zmítal a ječel, na stříkačku jsem si netroufla. Pes pak hodinu trucoval pod autem a odmítal vylézt. Volala jsem tomu vetovi, že mně jako napadlo, jestli by se to náhodou nemělo vyplachovat, a on že ano, že můžu zítra přijet, on ho uspí a vypláchne to.
Na uspání mu prý dá jakousi pastu.
|
Dante
Člen |
# Zasláno: 23 Pro 2006 23:22
- Nahlásit
Zapomněla jsem napsat, že poprvé to většinou štípe, omlouvám se. Nicméně většina psů to snese i tak. Pak už je čištění v pohodě. Nevím, jakou pastu má vet na mysli, možná Sedalin (účinná látka acepromazin), ale pochybuji, že by měla větší sedativní účinky. Ale nevím, možná má něco nového. Držte se!
|
jira_hera
Člen |
# Zasláno: 24 Pro 2006 09:30
- Nahlásit
aren
To je mi Pídi upřímně líto. Můj dědek to jednou na starý kolena měl a nic moc teda. Akorát náš vet mu to tentkrát vyplachoval bez umrtvení. Držím palce, ať se dá Píďa brzy dohromady a užijte si svátky, jak jen to půjde.
|
aren
Člen |
# Zasláno: 24 Pro 2006 20:18
- Nahlásit
Děkuji všem za rady a držení palečků.
Píďa byl dnes ráno přispán jakousi pastou, název jsem si nevšimla, nebyla to úplná anesteze, neječel, ale bojoval dost. Drželi jsme ho tři. Dírku měl chudák staženou a nešlo se do ní trefit. Anální žlázky mu vet propláchl (antibiotika + kortikoidy), byl v nich taky hnis. Ty dvě píštělky jsou na těch cirkumanálních. Ta spodní se hojí dobře, ta vrchnější se bohužel zatáhla a náplň zůstala uvnitř. Vet ho už nechtěl trápit a nechal to a příště - 27.12. Budeme brát antibiotika v pastě (Ampicillin Dosierer) a toho 27. bude zase výplach + otevření té píštělky asi.
Chudák Píďa se celý den bál usnout, asi se bál, co zas bude, furt se děly nezvyklé věci, až po večeři sebou praštil, až jsem se bála, že umírá. Má trochu teplotu - teplý čumák.
Tak snad to dopadne dobře,s bobiškem.
Hezký sváteční večer všem.
|
archie
Člen |
# Zasláno: 26 Pro 2006 11:29
- Nahlásit
Chtěla bych se zeptat, když jsem si četla tuto diskusi, tak jsem zjistila, že my ten vřídek na zadečku máme asi taky. Ale už ho tam máme dlouho a nic se neděje. Co s tím? Mám mu to třeba taky oplachovat tím hypermanganem? Když jsem se ptala našeho veta, tak mi řekl, že to nic není a on by to neřešil No on řeší krávy a jiná velká zvířata a jiný vet tady není. Jinak nám vymačkává žlázky pravidelně kamarád, neb to náš vet též moc neumí. Máme s nimi trošku problém, dost se mu dělá ten "rybičkový" sekret, takže se to musí asi tak jednou za dva měsíce vymačkat. Díky za rady!!
|
archie
Člen |
# Zasláno: 26 Pro 2006 11:31
- Nahlásit
Ještě jsem zapomněla napsat, že to vypadá jako puntík, není to otevřené.
|
cornel
Člen |
# Zasláno: 16 Dub 2007 19:26 - Změnil/a: cornel
- Nahlásit
Zdravím. Chtěl bych Vás požádat o radu. Moje přítelkyně tu před časem psala o potížích,které má její ovčačka. Tvoří se jí píštěle a ačkoli je pravidelně veterinárně ošetřována, situce se zhoršuje. Poslední dobou má fena velké potíže s kálením. Je pro ni značně bolestivé a její veterinář, (podle toho, co mi její chovatelka říká) je asi bezradný. Při návštěve jí vyčistí, namaže a to je asi vše. Nevím, zda jí v narkóźe vymačkává anální žlázky. Několikrát do roka je v narkoze kvůli uchu. Vím, že operace to nemusí vyřešit, mohl by se poškodit svěrač a další komplikace. Dřív to její panička zvládala i sama, fenu ošetřit. Ale teď je to už tak bolestivé, že si na konečník nenechá sáhnout. Stravu má vyhovující, dostatek zeleniny a všeho co potřebuje, vím, že by si raději sama odtrhla od úst a dala psovi. Chtěl jsem Vás požádat, zda nevíte o specialistovi v Praze, nebo blízkém okolí, o někom, jako je vet. doktor Roman Husník z Veterinární kliniky v Brně. Mám podezření, že vet. který fenu ošetřuje si s tím neví rady, tak řekne, že nejde, než aby přiznal, že je vůl, který umí prd. Fena už si s nimi užila svoje. Díky vetovi, který zbabral před časem operaci trpí navíc inkontinencí. Rád bych jí nějak pomohl, vím že tyto stránky navštěvují chovatelé s podobnými problémy, tak třeba bude někdo o takovém specialistovi vědět. Děkuji Bohu, že můj ovčák o něčem podobném ani neví, ač by sežral i ono pověstné ..... Děkuji Vám za informace. Můžete na mejl: elmos@seznam.cz Hezký den.
|
moll
Člen |
# Zasláno: 16 Dub 2007 20:53
- Nahlásit
nevím jestli vám to pomůže, ale jednou náš vet (brno) operoval ovčáka právě na konečníku a když jsem se ho ptala o co šlo, tak mi povídal, že ten pes trpí u ovčáků velmi častým plísňovým onemocněním, které mu vpodstatě rozežírá kůži a svalovou tkáň v okolí konečníku až do té míry, že je pro ně vyměšování velmi bolestivé. léčba spočívala v tom, že ovčounovi bylo odoperováno docela velké množství napadené tkáně až na neporušenou tkáň.
|
Dante
Člen |
# Zasláno: 16 Dub 2007 22:28
- Nahlásit
Němečtí ovčáci trpívají na furunkulózu. Někdy se to dá zoperovat zcela, někdy jen zčásti a někdy vůbec ne. Zabírají na to kortikoidy (Prednison), pak se přechází na azathioprin, který nemá tolik vedlejších účinků, ale je příšerně drahý. Léčí se to dlouho, špatně a úspěšnost nemusí být vysoká. Bohužel o nikom z Prahy nevím, zkuste ale zavolat Dr. Husníkovi (nebo mu napsat, adresa by měla být na stránkách školy), třeba vám někoho doporučí. Držím palce a ozvěte se prosím, jak to probíhá.
|
cornel
Člen |
# Zasláno: 16 Dub 2007 22:53
- Nahlásit
For Dante:
Díky za odpověď. Přítelkyně Dr. Husníkovi volala, číslo jsem našel na stránkách kliniky, ale bohužel je mimo republiku, vrátí se až někdy během května. A ta fena opravdu hodně trpí. Má nutkání na stolici, ale nejde jí to. Zácpu prý nemá. Ještě jednou děkuji za Váš zájem. Cornel.
|
Dante
Člen |
# Zasláno: 17 Dub 2007 23:25
- Nahlásit
cornel
To není pravda, že je pryč. Zrovna dneska má službu a pokud vím, v práci bude i zítra.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 17 Dub 2007 23:34
- Nahlásit
cornel
Vím, že operace to nemusí vyřešit, mohl by se poškodit svěrač a další komplikace
já nevím...naše čuba na žlázky trpí..vymačkávat by se to mohlo snad po 14 dnech náš vet(Praha) nám navrhnul nejdřív výplach antibiotikem a pak doléčení,pokud nepomůže tak žlázky vyndat,neb pokud pes na to trpí a často se to zanítí je to bolestivé...s operací mi říkal že by problém být neměl...tak nevím....
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 07:58
- Nahlásit
sarax
Za chvilku v ní nic nezbude, prosím tě-nejdřív kastarce, pak váčky-jde vyndat ještě něco?
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 08:03
- Nahlásit
Dante
Vy jste veterinář?
Mám trochu problém také s NO, má něco mezi 9-10 lety, trpí syndromem cauda equina, který doposud příliš problémů nedělal. Snad měla "jen" slabší pánevní končetiny a málo pohyblivý ocas, příliš se to neřešilo, protože ji mám v podstatě na dožití důchodu. Poslední dobou ale začíná mít problémy s hygienou, dřív byla až úzkostlivě čistotná, teď se vyvenčí i několikrát za noc. Nejdříve jsem to sváděla na štěně a trpělivě uklízela hovínka a čůránky, ale zjistila jsem, že to ovčanda. V neděli v noci udělala snad deset loužiček a tři hromádky na betonovém place, což by dřív fakt neudělala. Začala jsem se jí věnovat ještě více než dříve, znovu cvičit-myslela jsem, že na sebe chce upoutat pozornost, ale není to lepší. Jednou to udělala i přímo do pelechu-bylo to na kraji, asi se netrefila.
Může to znamenat zhoršování jejího stavu? Jaké vyšetření bychom měly podstoupit, je možná léčba?
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 08:47 - Změnil/a: Hafina
- Nahlásit
sarax
Aris na žlázky taky trpí, mačkali jsme každý 3 týdny až měsíc. Ptala jsem se veterinářky, jestli to vadí a co s tím a prej, že když to umím, tak to neva a mám mačkat tak často, jak je potřeba, nebo, že je vyndáme, což zase nechci, protože jsem slyšela, že může být poškozen svěrač a taky proč ho zbytečně operovat, když se to nezaněcuje. On Aris hodně sáňkuje, ale vypozorovala jsem, že je to spíš zlozvyk, nebo co (takže teď zase tak často nemačkám). Sáňkuje když má řidší tentononc, jako by si čistil prdelku a nebo, když prší a má prdelu mokrou.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 10:57
- Nahlásit
Hafina
mno víš co....ono když sou hodně plný tak může někdy obsah i vytéct..představa lezoucího mimina který se patlá v tý rybině mě moc neláká....jestli to vadí a co s tím a prej, že když to umím, tak to neva a o tohle nejde...když je to mooc časté tak se tam tvoří záněty..nebo můžou,pes se neustále léčí a o to zas nestojím já..aby aktivní pes měl co chvíli ATB a nic nemohl takže pokud výplachy nepomůžou,zanítí se to tak to asi zvážím....a , protože jsem slyšela, že může být poškozen svěrač tohle ti řekla vetka???páč já se ptala 2 vetů a ti řekli že komplikace může být,ale je to fakt mizivý procento...a musí se to umět...
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 11:46 - Změnil/a: Hafina
- Nahlásit
sarax
Ne vetka mi to neříkala, ale slyšela jsem to několikrát. Nevím, nám to problém nědělá, samovolně se mu nevprazdňujou. No já se právě ptala, kvůli tomu, že mu to mačkám dost často a právě když mu to vyprazdňuješ, zánět nedostane, to spíš, když jsou přeplněný, ne?
Prostě takhle, nám ty žlázky až zase takový problémy nedělají, proto ho zbytečně nebudu trápit, to vymáčknutí jednou za 2 měsíce zvládnem. Pokud ale máte problémy, pak je asi lepší je vyndat, akorát bych si dala hodně pozor, aby byl veterinář odborník a nedošlo právě k tomu poškození. Tak přejem, ať to máte co nejdřív v pohodě...
A ona vám sáňkuje, nebo se to samovolně vyprazdňuje, nebo jak poznáte, že je má přeplněný? Já to poznám podle toho sáňkování, i když teď když jsem zjistila, že si tak vlastně čistí, nebo škrabe prdelu, tak nevím.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 13:34
- Nahlásit
Hafina
nám smrdí pes a byt rybama..je to celkem síla....a kdyby to bylo co 2 měsíce tak přežiju ale po 10 dnech je to dost...a s tím jak zánět vznikne...může to bejt i tím jakým fofrem se plní ty žlázky...a samo že operovat jí nechci...máme toho celkem dost za sebou zkusíme atb výplachy..prej to někdy pomůže..a pak se rozhodneme...
a teda Trinča nesáňkovala nikdy...ale vždy si začne olizovat zadek
a při tom olizování se line děsnej smrad... ještě ,i chlapci radili v hospě kosti...jednou týdně..tak zkusím...to vyndání beru jako konečný řešení,když nezabere nic jinýho a nezlepší se to..
|
AOZ
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 13:55
- Nahlásit
nevím proč, ale myslím si, že když má pes tuhé bobky(proto ty kosti) tak si to pomalu vyprazdňuje sám , a že časté mačkání má souvislost s tím, že se pak váčky plní víc.
|
sarax
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 14:30
- Nahlásit
AOZ
časté mačkání má za následek rychlejší plnění..nicméně někde je důvod a začátek toho proč se to často mačká...my to Trinče nechali vymačkat poprvý v únoru a pak se to naplnilo nějak samo a rychle...do tý doby nic...a najednou smarad...a tuhý bobky máme..ale ty kosti stejně zkusíme....
|
Hafina
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 15:00
- Nahlásit
sarax
Taky uvažuju o těch kostech, hodně lidí mi to radilo. Ale zase nevím jaký a mám strach, aby nevímco, kolem těch kostí je tolik řečí, že nevím, co si vybrat.
Aris se právě nikdy neolizoval a teda nesmrdí vůbec, my mačkali, protože sáňkoval. Chudák Trinča, ta si to fakt vybírá. Doufám, že se vám to podaří zvládnout těma výplachama, nebo nějak bez operace. Mě ještě vetka říkala, že si to může vyprazdňovat právě i tím sáňkováním.
|
cornel
Člen |
# Zasláno: 18 Dub 2007 22:01
- Nahlásit
for Dante:
Samozřejmě se nemohu přít, tlumočím tady jen, co mi přítelkyně řekla. Volala na kliniku a tam jí řekli tohle. Nevím s kým mluvila.
for sarah: Nejde jen o anální žlázky. Problémem jsou ty píštěle, podle některých vetů prý neléčitelné. Proto bych chtěl znát názor odborníka, specialisty.
|