| Autor |
Zpráva |
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 10:36
- Nahlásit
Dobrý den,
ráda bych se Vás zeptala na pár věcí ohledně krmení a stravy štěněte.
Mám doma 3 měsíční stafbulku, krmíme jedině superpremiovymi granulemi(royal canin, hills, k9). Zkoušeli jsme i konzervy a vařené jídlo od nás.
Včera jsem dostala od tchýně (no joo, babičky) vařenou rýži s vařeným masem - samozřejmě nesolené, nekořeněné, ale dnes ráno jsem začala tušit, že tam přidala asi i ten vývar ve kterém maso vařila, neboť náš pejsek měl ráno průjem.
Je to můj první pejsek a tak bych nerada něco podcenila, mám mnoho načteno o tom jak krmit, stravovat a pod., někde se ty informace trošku liší. Předpokládám doufám správně, že ten vývar tam neměl být a to toho našeho pejska "protáhlo".
První dotaz tedy zní - co nejlepšího je dnes pro štěně po celý den udělat? Vůbec nekrmit a nebo jen granule?
Další má otázka je taková všeobecná - všude se píše (anebo říká), že je nejhorší kombinovat neustále jídlo - tedy vařené, konzervy a granule. Značku granulí bezdůvodně neměnit - vím. Že je vše potřebné obsaženo v granulích také vím. Jak se ale dá pes, co se týče dávek, správně nakrmit, když mu chci namíchat např. trochu konzrevy s granulemi? nebo mu chci dát dejme tomu 2x - 3x týdně vařené jídlo...
Jaký je potom ten správný poměr živin, které má pes přijmout - toho dávkování granulí vůči poměru např. vařeného masa a rýže s trochou mrkve? Myslím to tak, že na granulích je napsáná správná denní dávka - když dám jedno krmení granulí ráno, k obědu taky granule a večer uvařené jídlo, tak ten pes přeci už tu stravu nemá podle toho, jak má mít....buď mu chybí to všechnbo obsažené v granulích a nebo to přepísknu, protože v té rýži a mase je to, co taky má normalně dostat...víte jak to myslím?
Jak se to tedy dělá správně? Je opravdu jediné řešení - buď krmit jen granulí, nebo jen konzervou, nebo jen vařeným jídlem?
Snad jsem napsala vše srozumitelně a předem děkuji za odpovědi...
Tereza
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 10:54
- Nahlásit
Keira
Vývar se psům dává běžně a normálně krmený pes s ním nemívá problém, tvůj pes měl průjem, protože dostává naprosto shitový granule bez masa, pak dostane kousek tučnýho a je vymalováno.
To, že se nemají míchat granule, konzervy, vařený atd. je jen reklamní tah výrobců granulí, víc jich pak prodají samozřejmě psovi, který má normání trávení, to nijak nevadí, poměr živin zase až tak neřeš a použij selský rozum - od každého trochu v rozumné míře.
K těm granulím, co krmíš, je ale lepší maso přidávat rovnou každý den, jsou samý obilí, pokud chceš krmit vařeným jen občas, tak být tebou kupuju kvalitnější granule.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:12
- Nahlásit
Kvalitnější znamená co? bylo mi řečeno, že tyhle jsou nej....nebráním se přejit na vařenou stravu nebo rovnou BARFovat...jinak s tím mícháním, to mi taky přišlo jako nesmysl..proř by to nešlo!
ale vazne..ktera je jeste lepsi znacka granuli? jeste bych tam mozna zaradila eukanubu, ale to jest vse...nejaky pedigree nebo whiskas, to jsem nikdy v planu zkusit nemela ani zkouset nebudu.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:13
- Nahlásit
ale jinak díky moc za odpo;)
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:25
- Nahlásit
Keira
-> krmíme jedině superpremiovymi granulemi(royal canin, hills, k9)
vs.
->mám mnoho načteno o tom jak krmit, stravovat a pod.,
Tyhle dvě věty se naprosto vylučují. Na RC a Hillsu není nic kvalitního ani superprémiového.. Leda taky cena.
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:27
- Nahlásit
Předpokládám doufám správně, že ten vývar tam neměl být a to toho našeho pejska "protáhlo".
Nejspíš ho protáhlo to maso a živočišné bílkoviny. Těch se totiž doposud v tom obilném šrotu, kterým krmíš, moc nedočkal.
Canine Caviar, Taste of the Wild, Acana, Orijen...
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:30
- Nahlásit
Keira
Myslím to tak, že na granulích je napsáná správná denní dávka - když dám jedno krmení granulí ráno, k obědu taky granule a večer uvařené jídlo, tak ten pes přeci už tu stravu nemá podle toho, jak má mít....buď mu chybí to všechnbo obsažené v granulích a nebo to přepísknu, protože v té rýži a mase je to, co taky má normalně dostat...víte jak to myslím?
Moc ne. Jdeš na to hrozně vědecky. Kdo ti řekl, že v granulích dostane všechny živiny? (notabene v granulích ala šrot royal canin a hills či eukanuba ) Kdo ti řekl, že si z těch granulí VEZME jen ten správně vyvážený poměr vitamínů a minerálů? Co když mu bude nevolno a nedejbože vyblinkne pět granulí? Přijde o půl gramu vápníků a miligram vitamínu Cé? Hele nehroť to... Nebo spíš tuhle volovinku okamžitě vypusť z hlavy.
Tohle už jsi četla - www.manwe.eu (sloupec vpravo)?
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:32
- Nahlásit
impact: ano, četla jsem na tisícero různych članku, chytrych i total tupych, také jsem ale psala, že "někde se ty informace trošku liší."
každej zverimex a snad 95% lidí mi řeklo, že tohle jsou superpremiova a bla bla....chapu, ze vas znalé toto vytaci do bela, proto jsem se obratila s prosbou o radu...ted uz vim, jak je to a proto ani ten 12 kg pytel kupovat nebudu..
Dekuji za rady, jakou znacku krmiva...
na tu srajdu byste ted doporucili ale jakej ukon?
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:33
- Nahlásit
Ano, četla tak nejak mi bylo jasne, ze se k tomu stoci diskuze
Nemam ted uplne cas to na jednicku prostudovat, nebot jsem pracujici, ale silne o tom celem uvazuji
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:35
- Nahlásit
Keira
Promiň, prostě mě to pobavilo.
No a jinak je průjem a průjem. Jakej je? Řidší bobek, kašovitej, vodovej?
každej zverimex a snad 95% lidí mi řeklo, že tohle jsou superpremiova a bla bl
Zkus hledat informace mezi lidmi, kteří psy tak trochu žijí.. Ne mezi panelákovými pejskaři a nebo zverimexy, kde se snaží mermomocí prodat to nejlepší..
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:36
- Nahlásit
Keira
Nemam ted uplne cas to na jednicku prostudovat, nebot jsem pracujici, ale silne o tom celem uvazuji
No, hele, pracující jsme asi drtivá většina. Já k tomu mám třeba osm psů.. A kolik prací raději ani nepočítám. Ono se vyplatí si an některý věci udělat čas.. A buď bych krmila dobrýma granulema a nebo vařeným (ev. syrovým).
Ne šrotem. To je jasný, že se ti po čekmoliv mastnějším pokajdí.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:38
- Nahlásit
no, od panelakovych pejskaru bych si urcite nechala poradit....
ve zverimex jsem doufala, ze nebude kecat, chapu, ze chtej prodat, ale ze je to az tak, to me trosinku prekvapilo, priznam se
Průjem byl proste tekutej...ted jsem byla doma pres obec, a nikde "naděláno" ani nebylo, tak to možná není zas tak hrozný, ani venku nekadila, říkám si, že kdyby to byl jó průjem, bude to asi po celým bytě, ne?
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:39
- Nahlásit
* pres obed
|
kachna_
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:48
- Nahlásit
Keira
ve zverimex jsem doufala, ze nebude kecat, chapu, ze chtej prodat, ale ze je to az tak, to me trosinku prekvapilo, priznam se
hele zverimex si třeba i prodavače školí, aby věřili tomu, že daná značka (skupina krmiv) je ta nej, 30% masa, že je super... Nebývá to zlá vůle .
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:54
- Nahlásit
Keira
No dala bych dneska dietku - rýži, trošku kuřete a mrkev. Pokud by měla být fakt dos*aná, tak bys to před oběd doma poznala. Prostě ji to protáhlo, protože v tom bylo maso.
A vážně bych uvažovala nad okamžitou změnou krmiva, ev. krmení domácí stravou. Kámoš teď krmí stafbullku Tase of the Wild a super. I když to samozřejmě záleží na tom, co kterýmu psovi sedne.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:56
- Nahlásit
OK...joujou, to uz tak byva...a Ty taky BARFujes? nebo jak krmite?
|
RaduM
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:57
- Nahlásit
Keira
Já jsem na barfování líná a to přiznávám, ale na radu tady na diskuzi jsem přešla z Royalu (tím krmila chovatelka) na Acanu a veliká spokojenost, navíc pes se na ně vrhá s chutí, i když on by sežral asi všechno
Každopádně průjem řešíme tak, že 24 hodin dieta a potom uvařenou rýži třeba s mrkví a po menších dávkách. Každopádně jeslti měl jednou řidší stolici, tak bych to zas tak neřešila. Zvlášť když říkáš, že doma je čisto po celém dopoledni. Vynechala bych třeba jednu dávku (jestli jsem správně pochopila, že krmíš třikrát denně), ale večer nebo zítra ráno už bych mu dala.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 13:59
- Nahlásit
OK...joujou, to uz tak byva...a Ty taky BARFujes? nebo jak krmite? - bylo pro kachnu
to impact: joj , taky jsem si rikala uvazuju nad tim a to hodne, jeste ze jsem sem vubec napsala, dnes jsem chtela objednavat velkej pytel tech granuli... zkusim tyhlety, cos mi poslala, pokud zachutnají, koupim velkej...a prolozim varenym (to je dalsi tema - je pravda, ze vareny maso ztraci mineraly a vsechny ty dobry latky ? )
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:00
- Nahlásit
WoW, dekuji Vam moc, lidičkové...jsem ráda členem tam, kde to funguje! (dnes jsem se registrovala)
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:11
- Nahlásit
Keira
Jo, pro psa je lepší maso syrový. S tou změnou granulí ale opratrně, jestli po Hillsu, RC a pod. dáš rovnou Orijen, Taste of the Wild nebo něco podobného, tak je víc než pravděpodobný, že to dopadne jako po tom vývaru, osobně bych dala nejdřív nějaký mezistupěň jako Nutram, Dog Lovers Gold nebo Arden Grange třeba.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:16
- Nahlásit
A což to takhle namíchat postupně s těmi starými granulemi, třeba behem 5-7 dnů, postupně pridavat vic až se dostanu na 100% s novým zradlem?
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:46
- Nahlásit
Keira
A což to takhle namíchat postupně s těmi starými granulemi, třeba behem 5-7 dnů, postupně pridavat vic až se dostanu na 100% s novým zradlem?
Jo, tak bych to zkusila.
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:47
- Nahlásit
Maya
I když si myslím, že kdyby prcka nechala na kuře, rejže, mrkev třeba týden, s tím že dávku masa postupně navyšovat, tak by se pokadit nemělo.
Ale je to otázka, že. Každej pes reaguje jinak.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 14:51
- Nahlásit
impact
Teoreticky ne, já to napsala, jen aby Keira počítala s tím,ž e se to může stát a neudělala to, co v tomhle případě 90% lidí - odsoudila kvalitní granule a vrátila se k tomu šrotu.
|
impact
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2012 15:12
- Nahlásit
Maya
odsoudila kvalitní granule a vrátila se k tomu šrotu.
Nestraš.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2012 08:13
- Nahlásit
to néé, granule jsem urcite neodsoudila, spis naopak - dneska bezim koupit novej pytel na zkousku, co ji bude šmakovat, pak koupim velkej, ale stejnak furt premejslim, ze budu varit, mame tu fajnovyho reznika, tak proc ho nevyuzit
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2012 09:18
- Nahlásit
Keira
ale stejnak furt premejslim, ze budu varit, mame tu fajnovyho reznika, tak proc ho nevyuzit
vaření (nebo ještě líp syrové) je z mého pohledu nejlepší - člověk totiž ví, co psovi do té misky dal a nemusí špekulovat, zdaliž výrobce lže, když vydává své grancle za nej, nebo ne.
|
Keira
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2012 11:41
- Nahlásit
joj, tak jsem to myslela, omlouvám se - spatne vyjadreni - chtela jsem rici, ze budu sama pripravovat a ne jen varit tedy davat i syrove ;)
|
PetraK
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2012 12:02
- Nahlásit
Keira
joj, tak jsem to myslela,
jasně, ale tak někdo to maso ovaří raději, proč ne, jen to trochu ztratí z toho co to v sobě má, nicméně, je to lepší než granule. protože prostě člověk přesně ví, co tam do té misky fláknul. A já prostě pohádkám o losobových granulích moc nevěřím, to tu rybu radši koupím.
|
lucil
Člen |
# Zasláno: 17 Led 2013 13:52
- Nahlásit
Moc pěkná diskuze Přidala bych se také s dotazem, jaké maso je pro štěně nejlepší? Chovatel nám říkal, že kuřecí raději moc ne, že po tom měl pejsek průjem, tak jsem zkoušela mleté hovězí s rýží, to mu moc šmakovalo a nic mu po tom nebylo a přemýšlím, co ještě vyzkoušet, máme kousek od baráku řezníka a pejska máme malého takže toho masa moc nesní, ráda bych mu dál takhle vařila (nevařím úplně, povařím jen chviličku). Syrové jsem ještě nezkoušela..
|