| Autor |
Zpráva |
helps
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:11 - Změnil/a: helps
- Nahlásit
davidkova renata
myslím, že si to hezky vystihla )
taky mám pocit, že bocky ostatní pejsci moc neberou..... najdou se výjimky, mám mezi kamarádama i bocky, které se s ostatníma psama proběhnou, ale často opravdu ostatní psy buď pasou nebo ignorujou. po lese tu například běhá pejsek BOC, který má narvanou hubu třeba třema klacíkama najednou a opravdu vypadá, že o ostatních psech ani neví.....
co se týče chování na psech agresívních.... asi se občas někdo najde, ale fakt je, že chov BOC není podle mě ještě zas tak šílenej. docela sledujou zdraví a myslím, že se ty slušní chovatelé snaží i o dobrou povahu..... samozřejmě dobrá povaha u BOC je v podstatě to pracovní nasazení a jak píšeš, ty pejsci jsou "jiní". Zadavatelka má ale BOC bez PP, takže nemá cenu řešit, jestli se chová na agresívních jedincích či ne
Jináč souhlasím i s tím zaměstnáním BOC - oni nepotřebují naběhat kilometry nebo celé odpoledne běhat za míčkem - jasně, taky je pohyb důležitej, ale nejdůležitější je, aby měli nějakou náplň pracovní, aby zaměstnali tu jejich palici.
Bavila jsem se s jedním majitelem BOC (mají teda vícero bocek v rodině), kterej s ním běhá agility a trénujou, pracujou a tak různě..... a sám taky říkal, že si nedovede představit, že by ten pes neměl práci. Říkal, že zná i borderky, kterým úplně hrábne, pokud nemají práci a že sou schopné i sebepoškozování a tak podobně. Takže je jasné, že bordera prostě není pes pro každýho a není to zrovna standardní povaha.
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:12
- Nahlásit
helps
davidkova renata
Jj, nevylučuju, že se jedná o nějaký typ přeskokového jednání, nebo spíš víceméně musím říct, že si myslím to samý, protože pravda je, že bordery jsou fakt magoři, i když za těch cca 15 let co mám možnost je sledovat šla ta jejich původní povaha taky už dost do háje a možná je to tak lepší, ten pes bude pak víc použitelnej a když ta agrese tím vymizí, tak tím líp.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:24
- Nahlásit
helps
Zadavatelka má ale BOC bez PP
jo aha,tak to jsem přehlídla,tak to nemá cenu dál řešit povahové rysy BOC
Maya
že bordery jsou fakt magoři
hele já slyšela od majitelky jedný,že echtgold pracovní zvíře musej prostě na noc uložit do kenelky a přikrejt jako papouška aby spalo vůbec bo jinak by rotovalo až by prostě najednou chcíplo ..jako nebyla to ta její aby bylo jasno
šla ta jejich původní povaha taky už dost do háje
a u kterýho plemene nešla?
|
helps
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:26
- Nahlásit
davidkova renata
jo aha,tak to jsem přehlídla,tak to nemá cenu dál řešit povahové rysy BOC
ale je po rodičích s PP
hele já slyšela od majitelky jedný,že echtgold pracovní zvíře musej prostě na noc uložit do kenelky a přikrejt jako papouška aby spalo vůbec bo jinak by rotovalo až by prostě najednou chcíplo ..jako nebyla to ta její aby bylo jasno
pěkné a věřím tomu
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:34
- Nahlásit
davidkova renata
echtgold pracovní zvíře musej prostě na noc uložit do kenelky a přikrejt jako papouška
fakt věřím, v zemi původu se uvazujou na řetězy, oni asi přesně vědí proč
a u kterýho plemene nešla
ale jo, ale zrovna u border si myslím, že pokud se ta jejich pracovitost trochu omezí, celkově na tom budou líp, protože lidi si je nepřestanou pořizovat a nezačnou si kvůli nim přizovat stáda ovcí
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 11:47
- Nahlásit
Maya
že pokud se ta jejich pracovitost trochu omezí, celkově na tom budou líp, protože lidi si je nepřestanou pořizovat a nezačnou si kvůli nim přizovat stáda ovc
no to bohužel ne.. hele ale taky existuje exteriérová a pracovní linie nebo ne?i když z mýho pohledu je extriérová každá co neplní původní poslání
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 12:34
- Nahlásit
davidkova renata
ale taky existuje exteriérová a pracovní linie nebo ne?
ale jistě, ale myslím, že víceméně mluvíme o té exteriérové linii, pracáka si naštěstí běžný člověk asi moc často nepořídí, taky proto, že vypadaj hnusnějc
|
RaduM
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 12:46
- Nahlásit
Z těch border, co jsem měla možnost potkat a posoudit zároveň tak trochu i páníčka si myslim, že agrese u border nemá nic společného s plemenem. Respektivě, jak psala davidkova renata, pokud se k bordeře přistupuje jako k bordeře a zaměstnává se jí hlava, tak je obvykle v pohodě, takže je to prostě o majitelích. Ale neznám borderu, která by žrala psi na potkání
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 13:23
- Nahlásit
RaduM
si myslim, že agrese u border nemá nic společného s plemenem.
neznám až zas toliko border, ale ze zkušeností jiných majitelů bocek (ať už z různých článků, diskuzí např. na ifauně, či info ze cvičáku) je tento problém mezi bockama poměrně rozšířenej, určitě víc, než mezi ostatními plemeny (až na výhimky).
|
RaduM
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 13:26
- Nahlásit
Eninka
problém mezi bockama poměrně rozšířenej
Dobře, já to nepopírám. Ale otázka je, zda je to spojením (tedy nějakými předpoklady), nebo tím, že si pořídil bocku někdo, kdo neví jak na ní. Já myslim, že ve většině případů je to spíš ta druhá varianta. Vidim to i na cvičáku, kam chodí převážně bocky. Můžu jen konstatovat, že u těch vyjíždějících (ač jich rozhodně není převaha) se vůbec nedivim, že vyjíždí, když vidím reakci/nereakci majitele.
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 17:26
- Nahlásit
RaduM
já právě neznám nijak osobně majitele vyjížděcích borderek, takže nemůžu posoudit je-li to právě v jejich rukou, ty reakce, ale že je to u bocek docela rozšířenej jev je fakt. Moje vetka má dvě borderky a rodiče chovku a bocky pasou jak o život, ale i ona i ještě jeden pán co má čtyři borderáky a ti pasou ovce a hlídaj koně a další zvířata, tak tuto jejich "vlastnost" též potvrzují, akorát jejich psiska jsou natolik vytížený a vycepovaný, že se na druhýho psa ani křivě nepodívají. Znám ještě jednu borderku, která ostatní psy vůbec neřeší, ale taky znám borderky, co uviděj psa a "jedou" po něm. Většinou nejde o nějaký útoky, ale o pasení, ale v tom smyslu, že psům se to vůbec nelíbí a bocka začne ihned štípat do hlavy a nahánět psa
Moje borderka právě měla taky velkou potřebu pást Eninku, hlavně poté, co zjistila, že má nad ní fyzickou převahu. Když jsem ji "vylapila" a okřikla, hned toho nechala, ale ona si na ni
třeba "počkala" venku, na zahradě a já byla furt ve střehu, když jsem psiska chvíli neměla na dohled, bylo mi jasný, že někde za rohem Terka opět pase. Bára si to nenechala líbit a Terka (bocka) si to na ni vzhledem k velikosti (hlavně tlamy) ani nedovolovala, jen zkraje to zkoušela. Eninka ustupovala (jako ovce), ale čím víc ustupovala, tím víc Terka tlačila na pilu no a pak, když už toho měla Eninka plný zuby, houply na sebe.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 18:53
- Nahlásit
Jsou šílený, bordery )))
http://www.youtube.com/watch?v=18F_sIaimGM
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 19:43
- Nahlásit
Maya
taky proto, že vypadaj hnusnějc
twe sou hnusný neskutečně! nemůžu zaboha najít ty zahraniční stránky na bordery pracovní..trvalo mi asi půl hodiny než mi došlo že to sou bocky malý,velký,krátkosrstý,dlouhosrstý,hrubosrstý ,včech tvarů a barev,uši dolu nebo nahoru nebo voboje ,hnusný prostě nejvíc..ale asi makaj ,děvenky
Gerda
tak ta je neskutečná! naprosto dokonalá,úplná Džindžr , tančí asi milionkrát líp než já!
|
helps
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 19:52
- Nahlásit
Eninka
ale taky znám borderky, co uviděj psa a "jedou" po něm. Většinou nejde o nějaký útoky, ale o pasení, ale v tom smyslu, že psům se to vůbec nelíbí a bocka začne ihned štípat do hlavy a nahánět psa
nj ale tak to už není o nějaké agresi žejo )) to je jasné, že ostatní psi bocky nesnáší a ten jejich upřenej pohled a pak asi vznikají z toho konflikty, ale souhlasím s RaduM.... taky znám Boc hodně a není žádná vyloženě rvavá, že by šla druhýho psa zakousnout. takže bych řekla, že něco takovýho by bylo spíš výjimečný
vy ste teda...... mě se naopak pracovní borderky líbí..... teda prostě se mi nelíbí bordera, která je chlupatá a mohutná jak grizzly a sotva se plazí nějaká pěkná hubená, atletická, takovej sou nejhezčí
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 19:58
- Nahlásit
helps
nějaká pěkná hubená, atletická, takovej sou nejhezčí
ano, ano, jako můj bobeček
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 20:17
- Nahlásit
helps
mě se naopak pracovní borderky líbí..
ti řikám že tydle! by se ti nelíbily to mi tak sejří že to nemůžu najít
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 22:13
- Nahlásit
helps
a tak některý ujdou, ale třeba něco takovéhodle teda nemusím a to je ještě jedna z těch lepších
|
lamalucni
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 22:47
- Nahlásit
Maya
hele a zrovna taková by se mi líbila opravdu hodně vzhledově teda, tu povahu bych asi nedala, na to nejsem dost magor
líbí se mi, že je taková "nenačančaná", vypadá skoro jak nějakej dingo nebo tak něco...
|
helps
Člen |
# Zasláno: 9 Dub 2013 22:47 - Změnil/a: helps
- Nahlásit
Eninka
ano pěkná postavička
davidkova renata
nebojte paní, já mám projetý i spoustu zahraničních chovek, kde mají ISDS borderky, takže vím, jak ty pravé "pracovní" potvory občas vypadají..... a je mi to sympatičtější než takovýhle medvíďata
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 09:33
- Nahlásit
Maya
to je ještě jedna z těch lepších
jj to je vono a máš recht byly i horší
dingo to docela vystihuje
helps
než takovýhle medvíďata
njn..mě se zas dycky líbili celkově psi mohutný a chlupatý,takže mě se sice víc líbí na pohled ten medvěd,ale povahově se to zas tuty nedá srovnat s tim dingem nahoře .Závěr z toho vyvodim ten,že se na nějakou bocku úpa vyfláknu a zvostanu u svejch milovanejch pracovních vrčákůch
|
Maya
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 09:43
- Nahlásit
lamalucni
když už bych chtěla dingovitýho psa, tak si pořídít třeba toto, alespoň to vypadá elegantně na rozdíl od tý hyenovitý bordery
davidkova renata
se na nějakou bocku úpa vyfláknu
máš recht, já mám borderu externě a úúúúúplně mi to stačí
|
helps
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 11:13
- Nahlásit
davidkova renata
jo však jako na pohled mě se taky líbí, ale já už to posuzuju skrz budoucí možné sportovní využití a to se mi pak líbí víc psi s "lehčí" konstrukcí
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 12:37
- Nahlásit
Maya
tak ta tvá fotka, kde to vypadá spíš na hyenu s dingem dohromady, je boží, jde z ní skoro až strach
Přesně tyhle pozice moje Terka právě taky praktikovala na psy a vůbec se jim nedivím, že to nesnášej, nehledě k tomu, že ihned následně po tomto postoji vyrážela šílenou rychlostí směrem pes
helps
tvoje fotka chlupaté bordery je spíš jako australák, rozhodně
bych si je spletla. Já ani nikdy takto chlupatou neviděla.
|
ssshhhhh
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 13:53
- Nahlásit
Maya
Mě se tedy líbí moc. Takový přírodní typ.
|
Venta
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 14:39
- Nahlásit
davidkova renata
twe sou hnusný neskutečně!
nejsou, většinou jsou hezký
|
helps
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 20:13
- Nahlásit
Eninka
tvoje fotka chlupaté bordery je spíš jako australák, rozhodně
bych si je spletla. Já ani nikdy takto chlupatou neviděla.
no takhle vypadá pravá výstavní -exterierová linie..... tenhle konkrétní pes je šampion a kvalifikoval se i na letošní crufts. znám ho osobně. i když na té fotce je asi víc načechranej než obvykle
Venta
souhlas taky se mi líbí
navíc ne všechny pracovní jsou úplně bez chlupů
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 20:21
- Nahlásit
helps
ne všechny pracovní jsou úplně bez chlupů
jo ta je pěkná docela ta od venty už mín a ta od mayi ani nemluvim
|
helps
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 20:40
- Nahlásit
ta od mayi je vošklivá kvůli té bílé hlavě, jinak by nebyla tak špatná
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 20:42
- Nahlásit
nechte toho, všichni psi jsou krásní, akorát každej jinak
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 10 Dub 2013 20:51
- Nahlásit
třebas tento...
|