Kynologická diskuse

- Kynologická diskuse - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -  

Kynologická diskuse / Výchova a výcvik / nesposlušnost s ostatními psi
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
luc_
Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 19:47
- Nahlásit

Zdravím,

chtela bych poprosit o radu. Mám sedmiměsiční fenku parson russel terier, je moc chytrá a většinou dobře poslouchá..do doby než si začne hrát s jakýmkoliv psem, v tu chvíli na ní můžu volat cokoliv a ona mne naprosto nevnímá a běží si, což je problém.
A také se mi jí nedaří naučit,že se má zastavit pokaždé, když končí chodník a nechodit do silnice, cvičíme to už vážně dlouho a všechno ostatní se naučila v podstatě ihned,tak si říkám, že to bude nejspíš moje chyba,ale nevím jaká..
díky)

luc_
Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 20:25
- Nahlásit

* s psy, pardon

Bukča
Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 23:02
- Nahlásit

Ahojky,

nejsem odborník (ti se ti tady určo vyjádří), ale mám vlastní zkušenosti s tímto plemenem malých bílých zmijí. Mám holčičku PRT, má 2,5 roku a to co říkáš řeším pořád a obávám se že nikdy nepřestanu

U silnice jsem stále nejistá !!! Učím ji od prvních chvil, že před přechodem se zastavíme a sedne si a jde až když řeknu jdeme. Zatím je to 5O na 5O, ale jsem naivní a stále doufám, že si to jednou zautomatizuje Když je malý provoz, tak jdeme na volno, ale mám oči jak ostříž co se kde šustne, abych stihla zareagovat. Když je velký provoz, tak jde na vodítku, jinak by už asi nebyla.

Co se týká neposlouchání když si hraje s jinými psy, tak to ti tu řekne každý, že to je už vyšší level poslušnosti. Pokud to jde, tak doporučuji nechat ji si hrát - je to venčení u kterého se nenadřeš, malá se unaví a příjemně naladí. Pokud pospícháš, tak mně se osvědčilo první ji nějak vyrušit (zvuk, tlesknutí, juchání, cokoliv), aby si mně všimla a teprve pak dát povel. Je to starý dobrý základ, nedávat povel, když víš, že ho neposlechne, ale první jakkoliv upoutat pozornost.