Kynologické akce

  Anketa
Vzali byste si domů psa z útulku?

Určitě ano 
Anketa img  (50987 hl.)
Spíše ano 
Anketa img  (40313 hl.)
Možná 
Anketa img  (11560 hl.)
Spíše ne 
Anketa img  (9309 hl.)
Určitě ne 
Anketa img  (13785 hl.)
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel 
Anketa img  (39458 hl.)

Celkem hlasovalo: 165412


Komentáře
ke článku: Zdraví molossů, aneb kam až jsou čeští chovatelé schopni zajít
(ze dne 05. 01. 2010, autor článku: Roman)

Komentář ze dne: 11. 01. 2010 14:48:50     Reagovat
Autor: wiganeo
Mail: feherkocos@seznam.cz
Titulek: Souhlasím...

Ačkoli chovám úplně jiné plemeno, chci zareagovat.

Děkuji, že otevřeně píšete o problému zdraví a velmi se podivuji, že se ještě nenašel nikdo z řad lidí, kteří molossy chovají, aby napsal, že s Vaším postojem souhlasí. Nenašla jsem ani komentář u podobného příspěvku z jara loňského roku... Napadá mne tedy jediná myšlenka - nikdo si nechce pálit prsty, v podstatě chovatelé chtějí chovat na zvířatech s dysplazií kloubů, na čem by pak chovali, že? Nebyl by to pro ně byznys, museli by začít vyřazovat exteriérově pěkná zvířata, po šampionech... Také si říkám, že to je asi ta naše povaha česká - raději moc nevybočovat, mlčky souhlasit s těmi, kterých je většina...

Často se oprašuje názor, že majitel nechce své zvíře vystavovat narkóze. Dnes už je pes uspán jen na nezbytně nutnou dobu, nemusí spát dalších x hodin... Pokud je zvíře zdravé, není to pro něj zátěž.Takže pro mne dost ubohá výmluva k tomu, aby majitel ušetřil a ještě protlačil do chovu nevhodné zvíře.

Jedna z mých fen byla uchovněna ještě v době, kdy jsme v našem klubu neměli podmínku vyhodnocení dysplazie. Později jsme se k tomuto odhodlali, i když země původu v tomto byla benevolentnější a k uchovnění vyhodnocení nevyžadovala... Dodatečně jsem fence nechala klouby zrentgenovat a vyhodnocení DKK i navíc DLK udělat. Podotýkám v šesti letech feny, tedy v době, kdy například doga mé kamarádky už nemohla chodit a byla z ní troska. Nechtěla jsem, aby byla v jednom pytli s dalšími psy, jejichž majitelé se sice chlubí titulem, avšak pes mu pajdá... Na krytí jezdím vždy za psem, který je v první řadě zdravý a i charakter je v pořádku, pokud má nějaká ocenění, jsem ráda, ale není to kriteriem. Mimochodem jsem velmi ráda, že náš předseda byl jedním z těch, kteří prosadili povinnost vyhodnocení DKK u všech plemen, které náš klub zastřešuje.

Přála bych všem velkým rasám psů, aby podmínkou pro uchovnění bylo vždy vyhodnocení DKK. Myslím, že je benevolence v chovu nadmíru sobecká vůči majitelům štěňat, kteří za svého miláčka zaplatí majlant a pak ho po zbytek života musí kurýrovat.

V mnoha internetových diskuzích se dohadují chovatelé psů s PP a množitelé psů bez PP. Pokud chovatelé produkují štěňata, aniž by hleděli na zdraví a zajímá je čistě exteriér a tituly, jaký je jejich chovatelský záměr? Mnoho se pak od množitelů neliší. Takový je můj názor.

Komentář ze dne: 11. 01. 2010 19:51:38     Reagovat
Autor: Bc. Iva Baráková
Mail: berusacek@seznam.cz
Titulek: Souhlas a názor

Naprosto s tímto článkem souhlasím a doufám, že se i díky němu tato otřesná situace změní!!! Nebo sand někomu říjde normální týrat chovem?? Mě tedy ne!! I v řádech ČMKU je jasně uvedeno, že chov na zvířatech s těžkým stupněm DKK (4) je týrání!!! A upřímně nerozumím otmu, jak se takto může chovat člověk ve vedení chovatelského klubu?? Jde snad jen o peníze? Nebo proč chce dál trápit molossy??
Držím pěsti všem, co odmítají zavírat oči a snaží se něco dělat!!

   Komentář ze dne: 12. 01. 2010 11:21:10     Reagovat
Autor: moravcová magda
Mail: ballotada@seznam.cz
Titulek: Re: Souhlas a názor

přesně jak píšete....povaha česká jde úplně jiným směrem- odezvou jsou jen výhrůžné e-maily, telefonáty a aktivity ve formě zastrašování podáním trestního oznámení (což nás všechny velmi pobavilo)- nebo´t si ráda počkám, jak chce někdo tuto činnost, odsouzenou k zániku klubu pro nedodržování naprosto všeho, OBHÁJIT U SOUDU.... a hloubková fin. kontrola na klub který se jako jejiný ozval, že už to trpět nebude....Silně mi to připománá praktiky minulého režimu , odkud asi dotyční čerpají zkušenosti. Takže vítáme všechny názory - hlavně ty podložené fakty....Nebo další z příkladů- že se rychle po verdiktu povinnosti rtg. nakupí na Plemenné knize žádosti o přeregistraci do chovu se zpětným datumem konání bonitace -která proběhla asi tak jen po telefonu či e-mailu, je naprosto poslední zoufalý počin jak dostat do chovu vše co má 4 nohy -že asi kulhavé- to nikoho netrápí.....jak říká náš řezník : "na každou svini se někde vaří voda" - což platí všeobecně na vše , jen to někdy dlouho trvá.

Komentář ze dne: 13. 01. 2010 20:05:07     Reagovat
Autor: Evka
Mail: amnio@seznam.cz
Titulek: Taktež souhlas

Já musím také jen a jen souhlasit s Klárkou a článkem ! Jen se trochu obávám že "rádoby chovatele" zaslpení prachama a kšeftem z prodeje štěnat se nad tímto článkem max.zašklebí a "pojedou si svou dál" a budou dále šířit dědičně nemocné štenatka :-( ! Bohužel toto znám osobně i od bulteriérů, kde nám umírají mladá, 2,3,4 letá zvířata na dědične vady srdcí a ledvin a "milovníci bulíků" stím také NIC dělat nehodlají, neb dopplerovské vyšetření něco stojí (ale za výstavy jim peněz líto není...)a HL.BY MUSELI VÍC JAK PŮLKU ZVÍŘAT VYŘADIT Z CHOVU,že... Toto si myslím je stejné u molossů s RTG kyčlí, loktů...
Dokud nebudou přísně řečeny pravidla vstupu zvířete do chovu = př. u těch bulíčku povinné testy na dedičné onemocnění srdcí atd, či nižší (nejlépe - a kéžby jendou - žadné = nulové)vysledky RTG u molossu, budou se pořád "rádoby chovatele" obohacovat na utrpení nemocných zvířat...
Ale díky za tento článek, snad alespon někomu otevře oči !!!!

Komentář ze dne: 13. 01. 2010 20:37:16     Reagovat
Autor: Inu
Mail: @
Titulek: Je to úplně všude

Toto se netýká jen molosů. Když se DKK projednávalo na schůzi sekce KCHMPP plemene AI, zaznělo tam z úst vedení, že je škoda nepoužít do chovu např. importa, který by měl vysoký stupeň DKK jen proto, že je to import, tudíž bylo drahé ho sem dovézt. Na můj dotaz, zdali tedy považují exteriér důležitější zdraví mi odpověděli, že jsou podle nich stejně důležité. Když je tento bordel podporován pohlaváry, pak tu nemá být v takové míře! A netýká se to jen DKK, v případě AI i závažné choroby SA apod. Proč se k tomu kluby většinou nestaví rozumě je nasnadě: každý má kšeftařské želízko v ohni. Pak mě dojímají nářky chovatelů, jak prodávají štěňata za neevropské ceny a že by chtěli prodávat za víc.
Laické veřejnosti se blbne hlava s tím, jak si má člověk koupit psa s PP, že je to investice do kvality, ale ledva do toho pronikne, zjistí, že se mnozí pseudochovatelé liší od množitelů pouze tím, že svá zvířata nemají v kravíně. A kdo to odnese? Chudáci majitelé, kteří si v dobré víře pořídí psa z takového chovu a nejhůř to zvíře samotné, které tím trpí.

Komentář ze dne: 17. 01. 2010 19:17:37     Reagovat
Autor: Lux
Mail: cihlis@email.cz
Titulek:

No co k tomu dodat...pokud se někdo brání tak, že podá trestní oznámení a nebo píše výhružné emaily a zastrašuje, není k tomu co dodat...souhlasím se všema, kdo tu psali...doufám, že si to přečte někdo, kdo s tím bude moc něco udělat....
jen je mi líto lidí, kteří si jedou pro štěně a nic o zdraví neví, neví o tom na co se zeptat, na co dát pozor při výběru CHS...a pak přijedou domů a mají doma sice štěně, které bezmezně milují, ale zároveň musí mít stále strach, že se dožije třeba jen 2 let...a o penězích, které musí vynaložit na léčbu ani nemluvím...je mi jedno, jak můj hafík vypadá, není vzhledem výstavní, ale vím, že má DKK a DLK v pořádku. a to je to nejmenší, co se přece dá ohlídat...k čemu je mi pes, který se nedokáže pořádně ani proběhnout a padá na nohy? chci mít doma kamaráda, na dýl než 2,3,4 roky...

Komentář ze dne: 17. 01. 2010 19:58:23     Reagovat
Autor: wiganeo
Mail: feherkocos@seznam.cz
Titulek: opět souhlas...

Především chovatel nese kus zodpovědnosti... A přístup těch, kteří když nemusí, tak vyhodnocení DKK neudělají... Je to fakt všude. Dnes mi přišel mail, majitelka štěněte, kterého nemá od nás chtěla poradit, ptala se, čím krmíme, jestli něco nedělá špatně... Asi si přečetla něco o našich odchovech.. Krmí Eucanubou a její pes na roce začal kulhat. Štěně má dokonce ze zahraničí, přitom k českým chovatelům to měla blíž, mohla podpořit někoho z nich v této době, kdy se štěňata špatně prodávají díky krizi... Vím také, že ani jeden z rodičů jejího psa nemá testy ohledně DKK. Nejdříve jsem měla 100 chutí jí napsat něco o tom, proč se ptá mne... ale nakonec jsem jen zmínila možnosti, mezi kterými byla i dyplazie kloubů a doporučila veterináře a rtg. A popsala, jak se má dělat chov, doufám, že čte mezi řádky... Paní byla evidentně z těch lidí, kteří ani náhodou nemají páru, že by se mohli u velkého plemene zajímat o vyhodnocení DKK či DKL. Tak jako ona je na tom spoustu zájemců. A na to množitelé (nechce se mi psát slovo "chovatel") pod záštitou jména své chovatelské stanice a PP hřeší.

Komentář ze dne: 03. 02. 2010 23:59:05     Reagovat
Autor: Wendy
Mail: venhru@email.cz
Titulek: Taktéž souhlasím!

Bohužel mi nezbývá nic jiného než s tímto pravdivým článkem souhlasit. Sama se o zdravotní problémy zajímám u bulteriérů a tam je to bohužel to samé, téměř každému "chovateli" jde jen o peníze za štěňata, ale co vyprodukuje je mu už jedno, hlavně že to někdo zaplatí. Je smutný, že za to pak musí platit takový báječný kamarádi a umírat třeba ve dvou letech! Je to hnus a konečně by s tim někdo měl začít něco dělat!

Komentář ze dne: 04. 02. 2010 10:17:42     Reagovat
Autor: Jana Marečková
Mail: razdva@seznam.cz
Titulek: Polemika

S článkem souhlasím pouze napolovic. O retg. DKK se nebudeme bavit, považuji ho za samozřejmost. Jen pro obrázek. Koupila jsem fenu tosy před 5 lety. Chovatelka mi neřekla nic o rgt., předcích, pouze jsem dostala rodokmen bez DKK (členka vychvalovaného klubu) a já jsem si vyhledala info o rodičích, telefonicky ověřila DKK,zuby, nemoci a dala provést rtg. Je 0/0, ale pak jsem se na výstavách dozvěděla, že jsem z tohoto 1. vrhu jediní, kteří nemají 4/4,špatné zuby apod. příště jsem byla chytřejší a před 2 lety jsem koupila psa úplně někde jinde a daleko lepšími informace o předcích. Zveřejňovat jméno stanic nebudu, i špatná reklama je totiž reklama. A co jsem vlastně chtěla napsat. Rozhodně nesouhlasím s takovým veřejným útokem na jakýkoliv klub. Pokud někdo potřebuje něco řešit je zde ČMKÚ, která má tyto kluby pod sebou a jejim nadřízena. Molosové jsou krásní, ušlechtilí a nezaslouží si vyřizování osobních účtů mezi chovateli. Ono být chovatelka, která během roku nakoupí 4 feny a 2 psy a za rok je z ní profík (hlavně přes peníze a pomlouvání druhých) to se fakt nevidí. Buďme aspoň trochu lidi a nechme ostatní žít, když jsou lepší nebo mají jinou barvu.

Komentář ze dne: 04. 02. 2010 19:16:54     Reagovat
Autor: Klára
Mail: @
Titulek:

Ano, ČMKU je sice klubům nadřízeno, avšak přes nejrůznější poukazování na problematiku DKK, kdy se na ČMKU nikdo ze zoufalých chovatelů a majitelů nemocných psů ničeho nedovolal, jsou mezi námi lidé, kteří se nespokojí s tím, že se s tím ze strany ČMKU takovou dobu nic nedělo. Věřte, že tady se v žádném případě nejedná o žádné vyřízování účtů mezi chovateli, ale o snahu, informovat širokou veřejnost a především budoucí majitele lajky, na co si dát při výběru štěněte pozor. Většina chovatelů totiž nezná základy genetiky a jak píšete, RTG DKK by měla být samozřejmost.

Komentář ze dne: 22. 02. 2010 10:17:51     Reagovat
Autor: dkk
Mail: dkk@seznam.cz
Titulek: nesmysl

Nastane jediná věc. Ve větší míře než dosud se budou uplácet vyhodnocovatelé nebo snímkaři při přivedení jiného psa než je v papírech. Funkcionáři klubu budou mít svoje psy a jejich potomky vždy čisté. Vyhodnocovatel si přece nepodřeže větev na které sedí. DKK se u psů nikdo nikdy nezbaví, protože zatím nikdo nedal návod na to jak se toho s jistotouu zbavit a u velmi dlouho sledovaných plemen se DKK dál běžně vyskytuje. Celý článek je jen snahou poškodit uvedený klub, který zbytečně nebuzeruje normální lidi a zodpovědnost nechává na samotném chovateli a zájemci o štěně.

   Komentář ze dne: 22. 02. 2010 22:57:10     Reagovat
Autor: mm
Mail: @
Titulek: Re: nesmysl

ano toto je nesmysl - protože samotný chovatel, který vědomě chová na nemocném psovi opravdsu žádnou zodpovědnost ke svým odchovům nemá a tudíž ani k novým majitelům, kterým nabulíkuje co bude potřeba. každý klub v kolosu FCI je podřízen chovatelskému řádu FCI , kde je jasně psáno o rtg. plemen k tomu náchylných-o povinnosti toto vyhodnotit, sledovat, a SEZNÁMIT NEJEN ČLENY KLUBU- ale být toto dostupné i úplnému laikovi, co se teprve o novém plemeni rozhoduje...což se jaksi v tomto "nebuzerujícím" klubu neděja a porušuje od začátku založení...Hold na to někdo poukázal...a bude i nadále.... a už se ozývají ti, co nejspíš praktikují výše uvedené metody...Takže zodpovědnost zase jaksi chybí - zajímal by mě tedy ceník a jména vyhodnocovatelů , kde se dají "obstarat" lepší výsledky??? Velice zajímavé pro další téma, ne? když píšete A...dopište i B...

Přidat nový komentář

Zobraz článek Zdraví molossů, aneb kam až jsou čeští chovatelé schopni zajít

Zásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2001 - 2013 [ Cz-pes.cz ]. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1801-920X, E-mail: pes@cz-pes.cz, Web: http://www.cz-pes.cz
RSS kanál,    Mapa stránek
Přidejte si stránky k oblíbeným!
Vyhledávání