Kynologické akce

  Anketa
Vzali byste si domů psa z útulku?

Určitě ano 
Anketa img  (51083 hl.)
Spíše ano 
Anketa img  (40407 hl.)
Možná 
Anketa img  (11564 hl.)
Spíše ne 
Anketa img  (9312 hl.)
Určitě ne 
Anketa img  (13792 hl.)
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel 
Anketa img  (39552 hl.)

Celkem hlasovalo: 165710


Komentáře
ke článku: Kupírování uší i výcvik obran
(ze dne 08. 03. 2004, autor článku: Roman)

Komentář ze dne: 10. 03. 2004 11:06:10     Reagovat
Autor: Pavel
Mail: khamnet@seznam.cz
Titulek: Pro Víťu

1. Postih za předvedení nedostane poředatel, ale pouze vystavovatel. Osobou která předvádí atd. kupírovaného psa je osoba která ho fyzicky předvede na místě k tomu určeném (dle výkladu je možno za takové místo považovat až výstavní kruh - tedy jestli dobře chápu nikoliv prostory areálu výstaviště) a to na akci která má statut "veřejného předvedení pro veřejnost" , což jsou samozřejmě i výstavy organizované pořadatelem-právnickou osobou za účasti veřejnosti. Právnickou osobu v odstavci o tom koho a jak postihovat jsem také našel, ale právnickou osobu, která by "psa předváděla" nebo dokonce "umožnila jeho předvedení ... a tím se dopustila přestupku apod." jsem v zákonu nenašel a to ani v odstavci o povinnostech pořadatele. 1.d postih pořadatele a vystavovatele (postih za co a komu) § 27 Správní delikty Správního deliktu 7) na úseku ochrany zvířat proti týrání se dopustí "fyzická osoba, která je podnikatelem nebo právnická osoba, která". a) ztěžuje nebo maří výkon dozoru prováděného příslušným orgánem ochrany zvířat, b) propaguje týrání zvířat,". V § 27 odstavec 2 zní: "(2) Za porušení povinnosti podle odstavce 1 se uloží pokuta do výše 100 000 Kč a za hrubé porušení povinnosti uvedené v odstavci 1 pokuta do výše 500 000 Kč. Jako trest lze také uložit zákaz činnosti na dobu až 5 let.". V § 27 odstavec 3 zní: "(3) Hrubým porušením povinnosti se rozumí porušení povinnosti, jehož se dopustila fyzická osoba, která je podnikatelem, nebo právnická osoba opakovaně nebo soustavně anebo ve vztahu k více jedincům zvířat, anebo porušením povinnosti, jejíž porušení způsobilo týrání, utýrání, nebo jiný závažný a trvalý následek na zdraví zvířete.". § 28 Přestupky (1) Přestupku na úseku ochrany zvířat proti týrání se dopustí fyzická osoba, která a) provádí bez povolení pokusy na zvířatech, b) chová jedince nebezpečného druhu zvířat bez povolení podle § 13 odst. 5 až 8". tohoto zákona, c) poruší jinou povinnost stanovenou tímto zákonem a obecně závaznými právními předpisy vydanými na jeho základě, d) trpí týrání zvířat nezletilými nebo nesvéprávnými osobami, za které odpovídá, e) provádí nebo propaguje týrání zvířat. (1) V § 28 odstavec 2 zní: "(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. c) nebo d) lze uložit pokutu do výše 20 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. a), b) nebo e) lze uložit pokutu do výše 30 000 Kč nebo zákaz činnosti až na 2 roky. Není-li v tomto zákoně stanoveno jinak, platí o přestupcích a jejich projednávání obecné předpisy.8) POZN.: Rozhodně do toho nespadá pořadatel výstavy – nemůže být postihnut za propagaci. 2. zajímalo by mě kolik Víťa vycvičil psů pro služební nebo sportovní využití když si je tak jist, že při správném a důsledném provádění není potřeba ostanatých (případně elektrických) obojků. S popzdravem Pavel

   Komentář ze dne: 10. 03. 2004 20:24:45     Reagovat
Autor: Víťa Z.
Mail: pes@cz-pes.cz
Titulek: Re: Pro Víťu

ad 1. Díky za upozornění, v článku jsem asi ty sankce trochu. zanedbal. Nemyslel jsem jen sankce podle zákona na ochranu zvířat a potažmo podle přestupkového zákona, ale i sankce od kynologických svazů či klubů. Podle mých "důvěrných" zpráv z MSKS hrozí např. rozhodčímu MSKS, který posoudí kupírovaného psa finanční postih i zákaz činnosti na dva roky a věřím, že ani pořádající klub by lehce nevyvázl. Ale raději dodám, že zbytečně nechci šířit paniku, zatím nám na náš KK nic z MSKS písemně neposlali a na stránkách taky nic konkrétního není, tedy kromě obecného prohlášení na úvodní stránce. ad 2. Se psy pracuji cca 15 let, z toho přes osm let jako policejní psovod. (vlastní psi 3) Absolovoval jsem řadu odborných kurzů (v souhrnné délce je to řada měsíců) pod vedením špičkových kynologů. Mám i několikrát absolovaný kurz pro policejní figuranty (platí vždy jen dva roky) a na rukávu jsem měl hezkých pár desítek nejrůznějších psů, jak plemen tak povah. Řadu z nich téměř denně do dobu několika týdnů. Také jsem měl možnost vidět cvičit řadu opravdu špičkových psovodů, jak služebních tak i ty z "civilu". V rámci našeho okresu figuruju všem služebním psům cizinecké policie (cca 15 - některým musím i řídit výcvik obran) a samozřejmě i na našem cvičáku. Nemáme problémy se složením policejní zkoušky H2 (v podstatě obranářská speciálka) To co jsem napsal, napsal jsem záměrně. Opravdu nevidím důvod proč od začátků dobře vedenému psovi nasadit ostnáč či elektřinu. Samozřejmě vím, že tyto metody mohou některé věci urychlit (platí v případě velmi zkušených psovodů). Ale vždy jde to samé i bez ostnáče, jen možná trochu pomaleji. Uvědomte si ale, že různé články o obraně čtou i lidé, kteří mají hóódně chuti do práce, minimální zkušenosti a téměř žádný dozor. Ti pak "poučeni odbornými radami" nasazují ostnáč či elektřinu při prvním problému a raz dva tři prc... z malého problému je problém jako kráva. Už vůbec nemluvím o lidech, nichž někteří dělají mnohdy i profesinální psovody řadu let (pár takových exotů jsem na vlastní oči viděl i u policie), vodítko drží jak prase veslo, psa na obraně pouze kazí, ale oni jsou mistři světa. Většinou jen do prvního zákusu. Takoví borci sahají po ostnáči také velmi rychle. Katastrofa je pokud někomu nezkušenému ještě radí! Proto nikde paušálně nedoporučuji ani neschvaluji používání ostnatých ani el. obojků. Většinou nadělají jen spoustu škody a ještě větší problémy než měli původně napravit. Je mi jasné, že zkušený psovod může použitím ostnáče docílit požadovaného efektu rychle a relativně snadno. Ale takoví lidé velmi dobře vědí co a proč dělají a co tím chtějí docílit. V tomto případě se ostnáč použije téměř vždy jen několikrát v potřebnou chvíli a pak se opět na dlouho (mnohdy i navždy) odkládá! Víťa Zůbek PS: to jsem se ale rozepsal :)

      Komentář ze dne: 10. 03. 2004 22:36:23     Reagovat
Autor: Pavel Vojtěch
Mail: @
Titulek: Re: Re: Pro Víťu

S tema obojkama celkem souhlasím z Víťou.
Radši oželím pár bodů na závodech, než bych to zkazil ještě víc. Taková věc patří do ruky jen opravdickým profíkom.
Už jsem videl ruzné zvěrstva - i stopy na pěkně brousnem ostnáčku.
Čekal tu bych nějaku reakci na ten možný zákaz obran?

Komentář ze dne: 11. 03. 2004 22:55:48     Reagovat
Autor: ilona
Mail: ilona@cbox.cz
Titulek: Tohle není vůbec k ničemu.

Myslím si, že tohle všechno souvisí s naší situací - politickou, naší vládou apod. Mám pocit, že Vy jako pisatel vlastníte nekupírovaného psa. Plemena, která měla ve standardu kupírování byla dlouho šlechtěna než z nich vzniklo to, co bylo donedávna vidět u nás i v zahraničí na výstavách. Například dobrman nebo boxer. Tímto se vzhled tohoto plemene úplně změní a když se zadíváte do inzerátů, hromadně se právě teď prodávají kupírovaní psi s PP, jak je Vám jistě opravdu "upřímně líto" importovaných jedinců, ztratí se díky tomuto nesmyslnému omezení - kupírovaných jedninců do chovu - mnoho kvalitních psů z chovů. Nechci ani vědět, kde tito psi skončí !! a je možné , že dojde také (jak už se to děje nyní u boxerů) k neprodejnosti štěňat - z důvodu změny vzhledu. Tzn. ,že ve svém důsledku dojde tímto omezením k poškození plemene. Ale Vy jistě nejste zkušený dlouholetý chovatel, který se podílel na vzniku některého ze standardů kupírovaných zvířat a na jeho dlouholetém šlechtění , takže chápu, že souhlasíte s tím, aby byla tato mravenčí práce zničena díky nějakému "opravdovému ochránci zvířat" kterého tato hloupost napadla a vypustil ji někde blízko nějakého politika :-) K tomuto mému mejlu není třeba žádná odpověď

   Komentář ze dne: 11. 03. 2004 23:50:33     Reagovat
Autor: Víťa Z.
Mail: pes@cz-pes.cz
Titulek: Re: Tohle není vůbec k ničemu.

Co mám k tomu dodat?
Ano vlastním nekupírované plemeno (NO) a jsem docela rád, že tomu tak je - hlavně v nynější situaci.
To, že je mi chovatelů i zvířat upřímně líto nebyl pouze "básnický" obrat v článku, ale vyjádření mého osobního pocitu.
Na druhou stranu si nemyslím, že dlouhodobě dojde k přílišnému propadu zájmu o nenakupírovaná plemena. Můj přítel má nekupírovanou fenku boxera už řadu let a nemám pocit, že je "míň boxer" než kdyby měla kupírované uši. Povaha a projev zvířat naštěstí s ušima nesouvisí! S prodejem štěňat tento chovatel také nikdy problém neměl, vždy mu ještě nějaké chybělo. Kamarádka chová RTW a ty mají přirozené uši i ocasy a taky jsou to rotvíci se vším všudy. Líbí se mi neupravený dobrman či knírač a myslím, že nejsem sám.
Podle mého názoru je kupírace uší u psů zbytečná a myslím, že pár let si na kupíraci už žádný chovatel ani nevzpomene :)

Komentář ze dne: 12. 03. 2004 09:31:39     Reagovat
Autor: Rosťa
Mail: martinek@okd.cz
Titulek: Uši

Hold musíme se smířit s tím, že žijeme v Kocourkově.Zákon o zákazu kupírování uši je v platnosti asi od roku 1993, ale dodržovat ho se vším všudy se začne o 10 let později.Proč? Kdo za to může?
Výcvikem psů se zabývám 30 let. Po boxerovi přišli němečtí ovčáci u kterých jsem zůstal dodnes.Moje žena má rottweilera a před ním to byl beuaceron.Náš názor na kupirování uši je shodný-na ochranu týraných pejsků to nejhloupější řešení ze všech možných. Kupirování se provádí v narkoze a jedná se o banální zákrok.Podle ochránců a našich slavných pánů poslanců pejsi hrozně trpí!! Netrpí mnohem více štěňata při tetování, při kupírování ocásků? Nad tímto se nepozastavuje nikdo? Viceprezident SV pan Erich Orschler upozornil na zasedání WUSV v září 2003 na časté přeúhlení zadních končetin, spojené s nestandardním postojem a nepevností nášlapu. Řadě NO tak chybí stabilita zadní partie."Chovatelské úspěchy" u buldoků a jejich problémové dýchání, příbuzenská plemenitba a jeji následky ...atd.Není právě to týrání psa? Pak se na mně nikdo nesmí zlobit ale ty kupirované ušiska jsou úplnou šaškárnou vedle toho jestli pes ustojí zadní nohy, jestli může v pohodě dýchat atd.
Co se týče nácviku s elek. obojkem nebo ostnáčem dnes už nejen na obranách ale i při poslušnosti a na stopách jsem proti.Nevidím nic špatného na tom, že vrcholem na mistrovství světa, republiky, na okresním přeboru či zkoušce bude obrana(poslušnost, stopa) ohodnocena 90 body ale bez přispění již zmiňovaných pomůcek. Nevím jak by dopadlo ale srovnání naších psů na vrcholných světových akcích?Nevím kde budou brát psy policisté, vojáci a jim podobní,jestli že se nesmí provádět nacvik obran s agresivitou na osobu(ani policie nemá ze zákona vyjimku)?Mám dat utratit psa jenom proto, že kouše právě diky agresivitě a ne kvůli rukávu(přestože je i díky opravdovému kousání ovladatelný)?
Závěrem jen tolik. Vždy kdyš ČLOVĚK zasáhne do chodu přírody (ať už to jsou veleryby, sloni, kácení pralesů....) tak to stojí za ....

   Komentář ze dne: 12. 03. 2004 18:36:03     Reagovat
Autor: Víťa Z.
Mail: pes@cz-pes.cz
Titulek: Re: Uši

Naprosto s Vámi souhlasím, pouze bych dodal, že kupírovaní uší bych považoval za zákrok zbytečný a ne téměř krminální (podle nového zákona). Jinak máte naprostou pravdu v tom, že kupírovaní je proti některým jiným vážným problémům věc naprosto banální.
K těm nohám u NO, dýchání buldoků a příbuzenské plemenitbě bych jedním dechem dodal např. naprosto šílené praktiky některých množitelů bezpapíráků, kteří své feny opakovanými vrhy někdy huntují až téměř k smrti. Dále chování některých takypejskařů na veřejnosti, kdy svými mnohdy naprosto nezvladatelnými "bestiei" ohrožují všechny lidi i psy ve svém okolí. Těchto lidí se žádný nový zákon ani nedotkne. Odnesou to vždy slušní chovatelé, kteří mají tu smůlu, že postupují podle pravidel. Prostě další "zákon", který slušné postihne a dacanům nic neudělá.

Komentář ze dne: 16. 03. 2004 14:15:38     Reagovat
Autor: sali
Mail: bennett@nemorako.cz
Titulek: ad uši i obrany

Na tohle téma jsem se bavila dlouze s Mgr.Komárkem,TART,a jejich představa je požádat MZE,potažmo ÚKOZ o "doporučení k výcviku sportovních a služebních obran".MZE je tvůrce zákona,ÚKOZ je "osoba in charge".Zjevně ještě dané neobdrželi...
K uším-jediné,co podle znění novely projde,je většinou asymetrický plasticko-chirurgický zákrok na ztrátovým poraněním poškozených ušních boltcích.Povedená rvačka se tomuto dopracovat dokáže,zvl.u dobrmanů,co si navzájem velmi účinně rvou ucha...ono netrefit se do té plachty snad ani nejde...bavila jsem se na toto téma v Ing.Dubenem,ani SVS by neměla námitek,když se chirurgický zákrok provede tak,aby to psu slušelo...

Komentář ze dne: 01. 04. 2004 15:14:05     Reagovat
Autor: LucieS
Mail: lusp@seznam.cz
Titulek: nic není černobílé...

Chovatelé plemen, pocházejících u EU, tento zákon ani nemusí vnímat, a mohou zaujmout celkem vlažný postoj, jako vy ve svém článku. Ale co třeba plemena z Ruska??? Konkrétně středoasijský pastevecký pes. Kvůli nařízeným serologickým testům proti vzeklině při importu nejenže štěně v žádném případě už z Ruska nedovezete, ale kdyby se vám to náhodou povedlo, nemůžete ho ani předvést na výstavě, a to bude okupírovaný naprosto právem a v souladu se zákonem ve své zemi původu. Dovedete si jistě představit, jakou to pro plemeno znamená pohromu, když nemůžete dovézt jediného nového psa do chovu!!! Na to nikdo nepomyslel. Jak je to vlastně v EU? Smí se vystavovat dovezení psi? Nejsme náhodou papežštější než papež?
A fotka kupírovaného psa na netu je propagací týrání, ale když jdu se psem ven, tak to propagace není? Zákon je opravdu plný rozporů.
Co se týče té praktičnosti kupírování, tak pokud máte smečku asiatů a nechcete je navěky izolovat v kotcích (což je týrání tím spíš), dojde při upevňování hierarchie ve smečce zaručeně ke zraněním uší - asiat totiž bleskově vyhodnotí protivníkovo slabé místo a jde mu prvořadě po uších. A zranění uší jsou velmi bolestivá a dlouho se léčí. Oni staří pastevci moc dobře vědí, proč uši zkracují.
Moji fenku předchozí majitel týral. To na ní zanechalo trvalé stopy, a ne okupírované uši.

Zareagovala bych ještě na zmínku, že majitelé bezpapírových psů huntují fenu apod. - ano, může se to stát, ale to neznamená, že to dělají všichni! Znám hodně lidí s fenou bez PP, kteří měli štěňátka jen pro radost, pečlivě se o ně starali a noví majitelé pak dostali opečovávaného a socializovaného pejska. Naopak majitelé psů s PP dělají různé podfuky (operace víček, hormony u kryptorchidů apod.), aby dostali jedince do chovu, čenžují štěňata, která se narodí současně několika fenám, mají často tolik psů, že není šance, aby se jim stihli poctivě věnovat, když mají štěňata, šlechtí plemeno k extrémům, používají příbuzenskou plemenitbu... Takže chovatelé s PP také nejsou žádní andílci.

Komentář ze dne: 12. 04. 2004 15:51:00     Reagovat
Autor: Grunova
Mail: sarka.grunova@post.cz
Titulek: Týrání psi

Je velmi jednoduché znemožnit sportovní výcvik organizovaným kynologům. Kupírovaný pes=týraný pes. Do kynologie zasahuje příliš mnoho laiků,kteří nemají žádné teoretické, natož praktické zkušenosti. Odstranit pod narkózou kousek chrupavky ušního boltce je trestné,ale kastrace těchto ušlechtilých zvířat se považuje za normální?Kdo si osobuje právo rozhodovat, co to zvíře více bolí? Zkracování uší a ocasů u psů v historii nebylo k vůli exteriéru,ale šlo ryze o praktickou věc. Tyto části těla jsou velmi zranitelné a pořád dochází k tomu, že některým dospělým psů, se musí amputovat část, nebo i celý ocas z důvodu zranění, které není možné vyléčit.To samé se týká i uší, kde může při větším zranění dojít i k vykrvácení psa. Nebo si snad někdo myslí, že zánět zvukovodu není bolestivý? A co když už tato zvířata mají chronické záněty zvukovodu, jsou pod stálou aplikací různých antibiotik a serepatiček? To není týrání zvířat, když jim teče z uší páchnoucí hnis? Na vesnici dochází k tomu, že se štěně uváže odmalička na řetěz a zůstane tam do doby, než umře a někdy to netrvá dlouho, protože mu zapomenou zvětšit obojek. Nebo jiný extrém. Pes pořád pobíhá volně, až ho srazí auto a protože tento pes pro určité typy lidí nemá žádnou cenu, nedává žádný užitek, nebudou se vyhazovat peníze do léčení, tak se zabije a pořídí se nový. Jenže to různé takzv. ochranáře a naše zákonodárce nezajímá. Pes je trápený ostnatým obojkem, ale vůdce smečky trestá své podřízené tím, že svými zuby stiskne šíji provinilce a zatřepe s ním. Pro psa ( smečkové zvíře-platí tvrdá hirarchie a autoritativní výchova ) je to naprosto srozumitelný trest. Kdežto bohužel, švihnutí proutkem (doporučení rádoby kynologů), mu způsobí akorát bolest a zvíře nechápe, proč mu to někdo dělá. To samé elektronický obojek. Určitě je lepší pro ochranáře a poslance neovladatelný pes, kterého buď zastřelí myslivec, nebo přejede auto. Když takovou srážku s autem pes přežije, pak ho také čeká několik operací a asi zřejmě bezbolestných. Proto kynologové nepoužívejte elektronické obojky, protože tím své miláčky stresujete. Dopřejte jim svobodu a volný pohyb a dbejte na to, aby nebyli Vámi týráni. Zajímali se někdy ochranáři a naši slavní zákonodárci jaká situace je ve velkochovech hospodářských zvířat a co se odehrává na jatkách? Proč polámaná zvířata tahají navijákem přes celý chlív do nákladního auta a vezou několik set kilometrů na porážku? Asi nejde o týrání. Proč se selata kastrují zaživa? Kdo určil, že je to nebolí a že to není týrání? Proč veterinární lékaři na jatkách, zaměstnanci státu, nechrání zájmy zvířat a nedbají na dodržování zákonů? Znám jednu bývalou členku ligy na ochranu zvířat, která se z nudy a zhulená marihuanou zúčastnila demonstrace na Velké pardubické. Měla zas po nějaké době vzrůšo a rozptýlení z každodenní nudy. V současné době má psa, kterého až donedávna venčila denně pouhých 15 minut na vodítku a jinak byl pes pořád zavřený v kotci. Často se ji stalo, že pes byl zavřený i 36 hodin bez venčení ( mimochodem nadprůměrně čistotný pes, který vyrostl do 1 roku v rodinném domku a v kotci se málokdy vyčural ). Kdyby tato osoba měla koně, již by dávno umřel. Pes tuto "péči" přežil. Díky zásahu zvenčí (jiné členky ligy na ochranu zvířat)je tato výše uvedená osoba již donucena zajistit řádnou péči svému psovi.Proto by se ke kynologii a k chovatelství měli vyjadřovat pouze lidi z branže a lidé znalí věcí. Poslanci, pokud vím, dostali finanční prostředky na to, aby své návrhy konzultovali a nechali je připomínkovat skutečnými odborníky. Nebo je toto vše záměrné odvádění pozornosti od skutečných problémů tohoto státu (zadluženost veřejných financí, prohrané arbitráže s miliardovýmu sankcemi za nevýhodné a zrušené smlouvy)? A kdo za to může?
Grunová

Komentář ze dne: 05. 05. 2004 12:34:56     Reagovat
Autor: LenkaP
Mail: @
Titulek: MS Stopaři

Dnes jsem si přečetla Váš článek reagující na umístění našich psů na MS stopařů FCI.Oběma našim závodníkům velice gratuluji,ale neodpustím si velice jizlivou poznámku.Kde má ten dobrman uši a jak je možné,že mohl tento "týraný" chudák startovat na takto významné akci aniž by se zvedla vlna odporu v příslušné vyspělé zemi?Uvědomme si také další,zde uváděný výklad o nácviku obran.Podle vyjádření právníka na jiné internetové stránce,je návrh zákona na výcvik obran zaměřen na zákaz útoku na člověka a nikoliv na ochranný rukáv.A hlavně se nemůžu ubránit dojmu,že veškeré diskuze jsou v tomto státobordelu naprosto zbytečné,protože drtivá většina schválených zákonů je nepoužitelná a v rozporu s jinými zákony a vyhláškami.Jsem přesvědčena,že pejskařské zákony vznikají na politickou objednávku s naprosto jasným cílem a úmyslem tj.odvádět pozornost od věcí,které je potřeba řešit a od chaosu.který tady vládne.Pamatujme si jména poslanců podepsaných pod různými paskvily a věřme,že jim příště bude pomoženo od jejich výhod tak jako Kořistkovi.

Komentář ze dne: 07. 01. 2005 22:54:43     Reagovat
Autor: boxerkářka
Mail: alvarez-palety@seznam.cz
Titulek: Moje zkušenosti s nekupiraci.

Boxeri chovám již 30 let, ale takovou blbost,jakou je nechat nekupirované zvíře jsem udělala až po 25 letech a musím říct, že již nikdy nebudu svoje zvíře týrat tímto nerozumem. U předešlých zvířat jsem nikdy neměla problémy s výtoky a záněty uší a to nemluvím o ušním svabu, který čubinka chytla od našich koček.Dalším problémem je smečka, kterou jako magnet přitahují plácačky boxerky a tudíž ji je upravují jak se to zrovna povede.A tak má tato chudinka vykupirované krásné véčko na uchu.Nemám ráda zelený, protože se obouvají do neškodných věcí a tam, kde by měli zakročit, kde se skutečně ubližuje zvířatům a přírodě, tam se obávají(a oprávněně),že dostanou do budky.Já je za blbý názor laiků tlouct nebudu, ovšem z celého srdce jim přeju záněty uší(ať si taky užijou).Na druhou stranu jim taky přiznávám velké plus, že prosadili, aby se u boxerů nemuseli likvidovat nestandardní bílé zvířata a dokonce dostanou i průkaz původu(dříve totiž neměli mámu a tátu s papírama).Moje fenečka totiž vůbec neměla žít, ale veterinář ji po císaři vzkřísil a s hrůzou a obavami mi předal krásnou bílou fenu.Ta holka má do dnes nezkrotou radost ze života i když já vůl jsem ji to těmi plácačkami vylepšila.Nikomu nepřeju vidět tu hrůzu,když ji parťák NO vytrhl kus ucha a na dvorku to vypadalo jako po nepovedené zabijačce.No a na závěr bonbónek, názor známého chovatele boxerů pana Vaněčka ze Čtyřkol: Proč si to nechala žít a nepraštila stím o zem?Promiňte výlevy, ale když se kouknu do knihy pana Burgera z roku 1955 o chovu boxerů, kde pracně šlechtili z válečku boxera a už ten váleček jménem Meta měla kupirované uši jako základní znak boxera,je mi ze zákonů naší vlasti do b.... Chudáci psi.Které zvíře v přírodě má převislé uši.Napadá mě pouze slon a ten si tím aspoň plácá, ale ti naši přešlechtěni chudáci to neumějí a tak se přimlouvám za trochu luftu do uší.

Komentář ze dne: 13. 12. 2005 21:30:30     Reagovat
Autor: Standa
Mail: katerina.jahelkova@seznam.cz
Titulek: asi si dělaji legraci

Koukám že komentáře pěkně váznou ,ale myslím si,že se asi nějaký ten příspěvek zase oběví.Vzhledem k tomu, co se připravuje příští rok.Pracuji u VS ČR-psovod,jestli je pes kupírovanej nebo ne je mě jedno,ale zajímá me jeho povaha.Každopádně VS ČR má ve svojich řadách kupírované psi nakoupené z výkupů,právě pro jejich povahy.Vposledních letech se razilo heslo?:Je jedno jak to vypadá,hlavně když to kouše.V roce 2004 po novelizaci zákona VS ČR nařídila zákaz účasti těchto svých psů na vlastních přeborech,kde je jediná možnost ověřit si psa ,a zůročit svoji práci motivovanou tímto závodem.Zároveň svědčí o kvalitách věznic./s vzjímkou potvrzení vet lékaře/.Odkopla jednoho ze svých nejlepších psů,který se stal mistrem republiky a svými výtěztvími ji reprezentoval.Taková je odměna státu za věrné služby a za práci psovoda na které se sám stát dvakrát nepodílí.Ve firmě mám psa NO kterému je uš 9 let a tak jsem se letos začátkem roku rozhodl pro druhého psa/náhradníka/.Z výkpu mě předvedli stafordíka s vet.potvrzením.Pejsek mě hned padl do oka a započal jsem s výcvikem. Po půli roce se z něj stal výborný kousáč a začíná být úspěšný i na stopě. Nyní jsme připraveni na závod - Memoriál pplk. Jana Ryby, který se koná 7. ledna 2006. K mému překvapení jsem dnes obdržel telefonát od pořadatelů závodu v kterém jsme měli přislíbenou účast, že od 1. ledna 2006 vzejde v platnost nový zákon, který zakazuje jakoukoli účast na veřejných kynologických akcích psů s kupírovanýma ušima, a to i s potvrzením veterinárního lékaře.
Copak asi bude následovat?Co bude s našimi psy?
Kdo zato může ?Už psy nesmíme dráždit osobami,nebude je kde cvičit a od ledna je zachvíli ani ukazovat.Možná jsem trošku cíťa ,ale můžete me to někdo vysvětlit?_pak se diví že jim někdo vajchne.Uš me to sere dělaj si znás prdel. _
Tak jsem se vybrecel a čago.

Komentář ze dne: 15. 05. 2011 22:06:41     Reagovat
Autor: Pavson.cz
Mail: pavson.cz@seznam.cz
Titulek: Lupiči ani uši-americky pitbull

Pral bych si kupirovat uši u mého stenete am.pitbula..ptáte se proč?Jelikož nemám prvního,předešlim mazlikum jsem ouška nechal.Avšak prokousle uši,natrhnute a ukousle uši jim na kráse taky nepřidali.Je to věc nazoru a dohadů či kupirovat nebo nikoliv.Já osobně jsem pro,poněvadž následně úrazy,viz vise,nejsou vůbec hezke a špatně a dlouho se hoji...proto se přikláním ke kupirovani..poraďte,kde a u koho v Brně kupirovat?..děkuji s pozdravem pavson.cz.

Komentář ze dne: 08. 04. 2012 22:22:48     Reagovat
Autor: Jaňule
Mail: jholicka@seznam.cz
Titulek: Výcvikový obojek

Výcvikový obojek, když se to s ním umí!!!!!, je k nezaplacení. Přeci nebudu čekat než se ke mě pes uráčí jít, i když je hladovej. Když řeknu, tak musí přijít! A né, že ho budu prosit!

Přidat nový komentář

Zobraz článek Kupírování uší i výcvik obran

Zásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2001 - 2013 [ Cz-pes.cz ]. Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1801-920X, E-mail: pes@cz-pes.cz, Web: http://www.cz-pes.cz
RSS kanál,    Mapa stránek
Přidejte si stránky k oblíbeným!
Vyhledávání