| Autor |
Zpráva |
Lexa
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 15:48
- Nahlásit
Jeste jednou dekuji vsem,kdo mi radil behem diskuze "Shanime pejska". Nakonec jsme se rozhodli pro Usacka - pulrocni stene ze Zabrehu (je tam i foto) a vcera jsme si ho vyzvedli v utulku.Je nadherny,pritulny,drzy a neuveritelne hubeny .Ve vlaku spal,ale na nadrazi v metru vyvadel jak blazen - no,je to celkem pochopitelne.Nase fena ho prijala relativne dobre - zarli strasne,ale jinak ji moc nezajima.
A ted mam spoustu dotazu. V utulku o nem toho totiz moc nevedeli.Na strankach utulku pod fotkou Maxika (ted se jmenuje Max:tongue stalo,ze je mu "asi 6 mesicu". Na miste nam pani rekla,ze je mu nejspis rok,ze uz mu "klesli koulicky".Jelikoz jsem cely zivot mela jenom feny,rekla jsem si,ze to bude asi pravda,ale mam dojem,ze zuby ma jeste mlecne - jsou to takove drobne a hodne ostre jehlicky.Ale treba male pejskove je takove maji,nevim,mela jsem dobermana,ted velkeho knirace,tak nemam predstavu o tom,jake zuby maji krizenci jezevciku...Nozicku pri curani to take jeste nezveda.Tak prosim o radu majitele psu,zejmena mensich - nemuze byt Maxik mladsi,nez mi rekli v utuku?Kdy pes zacina zvedat nozicku?Po 9 letech uz si ani nevzpomenu - v jakem veku se meni chrup?Mam totiz dojem,ze asi tak kolem 3 mesicu.A take mrnous cura v podstate non-stop,tak si myslim,ze rocni pes - aspon co si pamatuji- uz klidne vydrzi pres den necurat.Ale mozna je to tim,ze je totalne nesocializovany - v utulku je nevencili,a vypada to,ze i kdyz je docela mily a pritulny,vztah k lidem moc nema - nebo spis nema zkusenosti.Samozrejme se zeptam veterinare,ale az za par dni,a ono mne to zere uz ted
Takze ted se obracim i na lidi,ktere maji psy z utulku - jak na ne?Co mame delat,aby pochopil,ze na prochazku s nim nechodime jenom proto, aby se nadychal cerstveho vzduchu a pak rychle dobehnul domu a vycural se v obyvaku,ze nesmi kousat dceru,kdyz mu dava jidlo (jakmile dostal vlastni misky a hracky,zacal si je hlidat a dokaze byt i agresivni,kdyz se mu zda,ze jeho majetek nekdo ohrozuje:smirk atd.?Proste - jak tu potvurku mame "socializovat"?
Jinak je Maxik uzasny.Tak treba casem pochopi,co po nem chceme .
|
leila
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 15:59
- Nahlásit
Lexa
mno zuba se mění v půl roce takže může mít klidně kolem půl roku děda chová jezevčíky a psů ,, klesnou kulicky" taky kolem půl roku jezevčík má už v roce zuby tak jak kterýkoliv velký pes takže si muslím že by mohl být v pohodě půlroční nebo nějak kolem toho půl roku
|
dejavu
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 16:00
- Nahlásit
nech tu na sebe maila, neco ti poslu
|
Ebony
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 16:07
- Nahlásit
leila
no nevím, ale já si štěně od chovatele bez kuliček zásadně neberu. Normálnímu vyvinutému štěněti slézají kuličky v sedmi týdnech, našim jezevcům i ovčounům. Pokud je to později, většinou už s komplikacemi. Ten pejsek vypadá na fotce jako štěně, a zuby malá plemena mění od 4 měsíců. Takže jestli má ještě mléčné...
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 16:16
- Nahlásit
Dik za odpovedi.dejavu, maila poslu hned.A omlouvam se za chyby a preklepy,az ted jsem si vsimla...Ale jsem strasne nevyspala.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 16:34
- Nahlásit
dejavu,uz jsem Ti napsala.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 17 Lis 2006 17:17
- Nahlásit
Jo,a zapomnela jsem napsat - na fotce sice vypada jako stendo NO,ale ve skutecnosti je podobny...No,je tezke to popsat.Vypada spis jako jezevcik,mozna trosku vetsi,ale takovy spravne dlouhy,s pomerne kratkymi zakrivenymi nozickami.Proste pri pohledu zezhora je to (az na ponekud nadprumerne usi ) dospely jezevcik,ale co z nej asi vyroste...No,treba budeme mit zirafu Aminu,pokud si pamatuji,take byla puvodne jezevcik .Sice jsme shanely male plemeno,ale i kdyby se z Maxe vykloubal treba slon,tak uz je proste nas.Ale presto doufam,ze moc neporoste.No a ten vek chci zjistit hlavne kvuli tomu,abych mu davala jidlo,ktere potrebuje - kdysi jsem svoje stenata vykrmovala zasadne detskou vyzivou Hipp,potom jsem jim zacala davat maso a mlecne kase...ale to uz je let...Vim sice,ze v utulku mel jen granule,a take se mu nic nestalo,ale nechci v tom pokracovat.Miminu bych take rizek nedala .Vcera a dnes mel konzervy a granule - kdyz je na to zvykly,tak at ho hned ne sokujeme zmenou jidelnicku (ale take dostal piskoty,psi salam a jeste ukradl asi 10 deka sunky ),ale nelibi se mi to,jinak i pro psa normalne varime,a myslim,ze pouze granule nejsou vhodne ani pro dospeleho psa,natoz pro mimco...
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 14:48
- Nahlásit
Lexa
Jestli má 4 měsíce, tak už nemusí-ba skoro nesmí přijímat miminkovskou stravu, ta se používá jen na přikrmování při odstavu. Už i několikatýdenním štěňatům se na přikrmení může dávat mleté maso. V jeho věku jsou mléčné kaše nedostatečnou výživou.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 15:50
- Nahlásit
Mucholabka
No jasne,ze mu nebudu davat jenom miminkovskou stravu,ale myslim,ze tak jednou denne muze mit neco mlecneho,to mu neuskodi.Ale jinak samozrejme maso,zkusim asi i konzervy pro stenata,i granule...Zeptam se veterinare,treba mi poradi i nejake vitaminy.
Jo,a pred chvili jsme se vratili s prochazky - a behal bez voditka!Pokazde vzorne pribehl na zavolani,dokonce i kdyz za to nedostal piskot .
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 15:54
- Nahlásit
Lexa
Tak to jooo. Jinak mojí feňuli se zuby začaly měnit už ve 3,5 měsících, byla jsem z toho vykulená.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 17:03
- Nahlásit
Mucholabka
no,doufam,ze je starsi.Ja si take vybavuji,ze nase stenda "menila zoubky" kolem 3 mesicu.Aspon si myslim,ze jo... To uz je opravdu hodne davno.No ale byla kojena dost dlouho,a take jsme se snazily jim davat vsechno,co jim prospivalo.Maxik ale asi nejak extra vzorne ziveny nebyl,tak se ta vymena mlecnaku mohla pozdrzet?Nebo ne?Konecne mi dovolil,abych se mu podivala do tlamicky - je castecne prezubeny,par mlecnaku,par stalych zoubku - zbytek zatim chybi .No holt nemam zadne zkusenosti se stenaty,o kterych se neda zjistit skoro nic,tak tapu...Ale snad to zvladnem!Urcite se neco zajimaveho dozvime od veterinare,je super,tak verim,ze nam poradi.
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 17:21
- Nahlásit
Lexa
Moje fenule prezubovala docela pozde, narodila se v listopadu a prezubovala nekdy na jare ... zacatek brezna tusim... Mozna i pozdeji, protoze sem mohla svliknout mikinu, venku, kdyz jsme se "rvaly" a vypadl ji zub a ja vypadala, jak kdybych ji podrizla Takze ji mohlo bejt tak 4 nebo 5 mesicu...
|
fromeli
Člen |
# Zasláno: 18 Lis 2006 18:46
- Nahlásit
Naše feňule se přezubila do toho půl roku.
Jinak štěndo je fakt prďácký
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2006 12:06
- Nahlásit
No,tak mam dalsi zpravicky a dalsi otazky
Litame bez voditka,opravdu v pohode,neutika,takze ok.Doma uz pak vetsinou spi,protoze je utahany - a chudak "adoptivni maminka" nema silu ani na to,aby vlezla na gauc - prece jen je to starsi dama a na neustale venceni,zejmena v takovem pocasi,neni zvykla.Jinak asi pujdeme s Maxikem na RTG,trochu...ne,nekulha,ale - nevim,jak bych to rekla - proste obcas levou zadni nozicku za sebou tak trochu tahne.No,popsala jsem to blbe,ale lip to fakt neumim .Tak jestli nema DKK...
No,tak ted jeste dalsi otazky.Snad tady nekdo bude i v nedeli.
Zitra budume muset tu nasi "smecku" nechat doma o samote - asi tak na 2 hodiny.A ja se bojim,aby nase fenula Maxe nezakousla.Teda,ne ze by tomu neco nasvedcovalo,zatim na nej jen vrci,kdyz je drzy,maximalne ho "kousne" - otevre tlamu a prasti ho zubami,takze je oslintany a asi tak na 2-3 vteriny i zarazeny ,jinak nic.Dokonce ji ani moc nevadi,kdyz ji leze do misky - sice ma svoje,na vodu a na jidlo,ale nejdriv vzdycky leze do cizi .Takze na masakr to zatim nevypada,ale co bude,kdyz zustanou sami?Do ruznych pokoju je dat nemuzeme.Ma nekdo zkusenosti?Hrozi neco?
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2006 12:53
- Nahlásit
U malého psíka spíš než DKK patella.
Pobytu doma samotných dvou bych se nebála-štěně si vždycky poradí, dokáže svou pozici štěněte často i zneužít ve svůj prospěch. Moje fena, agresivní na jiné psy, taky na štěně ráda vrčí, občas udělá i nějaký menší šrám, ale štěně se z toho dokáže vždycky vymotat.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2006 13:22
- Nahlásit
Mucholabka
dik!
Dneska po delsi prochazce oba spi,Max se jen parkrat v polospanku prestehoval z gauce do postele a zpatky ,ale jinak je naprosty klid.Tak snad zitra to prezije ve zdravi...
Jinak se docela bojim,aby nestekali - aspon ne moc,protoze sousedi uz meli kecy i kvuli tomu,ze nase fenula dela ramus na schodech - fakt je,ze knuci,kdyz jdeme ven,ale trva to nanejvys minutu rano a vecer.Ja jsem se sice omluvila,ale nevim - nocni klid nerusime,tak o co jde?
|
Mucholabka
Člen |
# Zasláno: 19 Lis 2006 18:27
- Nahlásit
Lexa
No přece o to, že je to PES a že je VÁŠ, ne?
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 20 Lis 2006 08:15
- Nahlásit
Mucholabka
no,asi jo,ale fakt se strasne snazime,aby nebyli lidem v baraku na obtiz.Jenze holt kdyz nekdo si na chodbe nahlas povida,klepe na dvere atd.,tak proste stekaji.Kdyz jsme doma,tak je zklidnime,ale jinak... Kazdopadne fenula (jak se chova maly,jeste nevim) nikdy nevyje a nesteka bezduvodne.Jenze vysvetluj to nekomu...
A stve mne,ze kdyz dela ramus pes,tak se do toho kazdy opre a je "v pravu".A kdyz si nekdo treba renovuje byt a my o vikendu poslouchame nadherne zvuky vrtacek,tak je to ok - no je snad jasny,ze si lidi ten byt zrenovovat musi,a ze bez hluku se to neobejde.Ja to take v pohode toleruji...Jenze pes - to je neco jineho Ten by mel mit odoperovane hlasivky,vytrhane zuby a jeste amputovane nozicky - to aby nahodou na schodech moc nedupal
A mimochodem - je vubec nejaka vyhlaska o chovani psu v mestskem byte?
|
Romaine
Člen |
# Zasláno: 21 Lis 2006 17:28
- Nahlásit
Co mame delat,aby pochopil,ze na prochazku s nim nechodime jenom proto, aby se nadychal cerstveho vzduchu a pak rychle dobehnul domu a vycural se v obyvaku
Sice píšu pozdě, ale toto je fakt úžasná věta. To nám dělal pejsek taky. Vyřešila jsem to tak, že jsem s ním byla třeba 3 hodiny venku a za vyčůrání dostal něco moc dobrého, když čůral doma, tak sem mu důrazně řekla fuj. A pochopil..
|
Lesanka
Člen |
# Zasláno: 21 Lis 2006 22:18
- Nahlásit
Lexa
to je záležitostí družstva nebo popř. nájemní smlouvy. V časopise svět psů č. 10 je o tom pěkný článek. Já jsem se např. přestěhovala do nově postaveného bytu - jsem majitel bytu a tam někteří chytrolíni chtěli, aby se za psa platilo jak za osobu - výtah úklid, elektřina na chodbě atak. Byla to fuška jim vysvětlit, že pes není osoba - člověk -ale v zákoně je pes jako věc. Jako věc, že nemá ani rodné číslo. Já se řídím dobrými mravy - pes nevyje celou noc, uklízím po něm a jinak ať si trhnou, já nikomu také nezakazuji televizi, když si jí pouštějí nahlas.A je to také věc.
Romaine
já jsem s pesou chodila spíše každé dvě tři hoďky. Sousedi říkali, že jsem spíš venku než doma Chodila jsem po spaní (psa), po jídle, po hraní - furt, ale jen na chvilku a strašně jsem chválila a odměňovala. Ale to celé trvá tak do půl roku štěněte než se to pes naučí, že?
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 23 Lis 2006 20:31
- Nahlásit
No...Jelikoz mi dnes skoncil pracovni tyden (hec!!!:biglol , tak se muzu pochlubit vysledkami.
"Smecka" se chovala vzorne,maly nesezral a neznicil vubec nic (a to mame vsude po byte rozhazene knizky,hracky,pastelky a ostatni hoooodne zajimave veci).Ja jsem po predchozich zkusenostech byla pripravena na zcela zdemolovany byt - a ono nic .Pry ani nestekali,aspon zadne signaly z okoli nemam .No,drzte mi palce,at nam to vydrzi.
Jiak mam dotaz,asi blby,ale... Max by docela potreboval trochu "socializovat" - je agresivni na lidi venku,sili,kdyz vidi jedouci auto...Je nejaky cvicak (nebo neco podobneho) pro takova mrnata?Nasla jsem na hafbezobav psi skolku,ale je to hodne daleko,jsme z Nusli.Jinak bychom asi dojizdeli do te skolky,kdyby se nenaslo nic blizsiho.
Ale naucil se ... jak bych to rekla... ucelne vyuzivat cas,straveny na prochazce .Takze jen obcas nejaka ta louzicka,ale to se prece nepocita
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 15:57
- Nahlásit
Tak po delsi dobe...
Zrovna jsme se vratil od veta.A nevim,co mame lecit driv .Je podvyzyveny,podchlazeny,ma zanet mocovych cest,chybi mu vitaminy,vapnik...
Dostal spoustu leku,ale urcite se z toho dostane.Jenze je u nas uz 3 tydny a pribira fakt strasne pomalu...pokud vubec pribira.
Vi nekdo z vas,cim krmit stene,aby rychle pribralo?!
Jinak je mu 7 mesicu
|
fromeli
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 16:04
- Nahlásit
Lexa
a čím ho krmíš?
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 16:11
- Nahlásit
Lexa
Mě se na útulkovou fenku NO hodně moc osvědčili granule - Purina Pro Plan Pupy Maxi - nebo tak nějak se to jmenuje. Prostě Purina pro štěňata velkých plemen. Braisy sice zdaleka nebyla štěně, ale přibrala po nich fakt krásně. Současné štěně šeltie krmím ANF - pro štěňata a začínám mít dojem, že nutně musím změnit značku, protože tloustne před očima.
P.S. A dřív, když nebyli granule tak jsme "vykrmovali" rohlíkama s máslem.
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 16:14
- Nahlásit
fromeli
no,zkusim to rozepsat
Granule jsme asi pred tydnem vysadili.Davam tvaroh,ryzi s masem,varim kase - treba ovesnou nebo pohankovou (samozrejme,na masovem vyvaru) a take s masem,obcas psi konzervy,ale jen tak jednou denne.Jeste vajicka,ale to fakt jen obcas,syrove maso (hovezi),kojeneckou kasicku vecer...
Jinak on ji furt,to nepocitam - syr,sunka,salam,piskoty...Takze 3x denne normalni porce jidla,a mezitim kazdych par minut neco maleho na zub
A netloustne a netloustne!!! Ja bych to s nim vymenila!!!
Jinak mlecne vyrobky davam netucne.Nemam naopak kupovat tucne?Aspon zatim?
|
fromeli
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 16:28
- Nahlásit
Lexa
kamarádka vykrmovala psa knedlíkama, když chtěla aby přibral, ale od toho bych zatím upustila. Možná zkusit výživnější maso.
Ale ještě kolik tak váží? A je i podle veta hubenej?
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 16:29
- Nahlásit
Jo,a jeste jsme od veta koupili na doplneni vapniku CALCI-PET a vitaminovou pastu Puppyvite.
|
Fík
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 20:53
- Nahlásit
Ahoj, já bych určitě koupila nějaké lepší granulky,mě se osvědčil Diamond nugets, fenka přibírala před očima a já měla klid, že jí krmím i vitamíny a opravdu jí to prospělo. Taky bys měla štěndo odčervit jestli jste to neudělali a to 2x za sebou a oba pejsky.
|
wami
Člen |
# Zasláno: 10 Pro 2006 21:53
- Nahlásit
Lexa
chce to trpelivost, jestli mel spatne nastartovany traveni tak to chvilicku potrva... Ja bych klidne kupovala i tucny tvaroh (u nas byl k snidani dokud pejsa chtela potreboval, vysadili jsme kdyz uz ho na tvaroh presla chut), jinak zkus pridat trosku sadla nebo skvarky, po tom pejsek taky trochu pribere...
Do granuli bych znova nesla, jestli mu varene (syrove maso) sedi, tak myslim ze nativni strava je ok a hlavne pokud nema problemy s travenim, nemusis slozite vybirat granule "na chut", nativni chutna vsem psum stejne...
|
Lexa
Člen |
# Zasláno: 11 Pro 2006 07:41
- Nahlásit
Vsem moc dekuji za odpovedi
Odcerveny je.Podle veta je opravdu hubeny.Vazi necelych 9 kg (pri vazeni na sobe mel ksiry,obojek(stahovak) a voditko ).
Granule mu nechutnaji,ani nechci zkouset ruzne znacky,protoze si myslim,ze maso je proste lepsi.Ale zas kdyby byli nejake "na tloustnuti"... .
A nebude mit prujem,kdyz mu dam rohlik z maslem,skvarky nebo sadlo?
|