| Autor |
Zpráva |
Anonymní
|
# Zasláno: 17 Led 2006 12:20
- Nahlásit
Mám 3 měsíční štěně, jak ho mám připravovat na aportování (pro sportovní kynologii) ? Venku si rád nosí šišky, klacíky nebo hračky, dá se to nějak využít. Jsem začátečník, štěně je hodně učenlivé a na cvičák budeme jezdit až v létě.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 17 Led 2006 12:22
- Nahlásit
perfektní popis máš přímo tady: http://www.cz-pes.cz/view.php?cisloclanku=20040913 01
|
replik
Člen |
# Zasláno: 17 Led 2006 12:53
- Nahlásit
Mám 6 a půl měsíce staré štěndo. Přečetla jsem si předchozí článek a v něm je tento úryvek:
Psa můžeme upnout na dlouhé vodítko a poté co uchopí odhozený aport, jej chválíme za to, že jej pevně drží, dáme mu povel "aport" + pomocný povel "ke mně" a pomalu a bez prudkých škubání, které by si pes mohl vyložit jako trest, přitahujeme psa k sobě. Po přitáhnutí psa až k nám, následuje velká pochvala, pak uchopíme v klidu "aport" a začneme se o něj se psem tahat. Za držení psa znovu chválíme. Po chvilce tahání počkáme, až pes pořádně zatáhne a aport mu pustíme. Ihned psa pochválíme necháme ho i aportem trochu vyběhat... Toto "násilné" přinášení aportu však necvičte dříve než asi v osmi až devíti měsících věku psa! Do té doby klidně nechávejte psa s aportem běhat a nosit si jej podle své vůle.
Jedná se mi o to, že moje štěndo nadšeně letí pro aport, pak s ním lítá, skáče kolem mě, ale nechce přijít ke mně, ač jindy přijde. Co myslíte, mám ho nechat si hrát do těch 8-9 mesíců a nesnažit se ho na té šňůře přitáhnout?
|
evina
Člen |
# Zasláno: 17 Led 2006 14:57
- Nahlásit