| Autor |
Zpráva |
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 24 Úno 2005 16:42
- Nahlásit
Dobry den, rada bych poprosila o radu ohledne me fenky krizence mensiho vzrustu. Je ji 5 let, vzala jsem si ji asi pred 4-mi lety z utulku. Ze zacatku mela ze vseho strach, nechtela chodit ani ze schodu a do schou. Pak si zvykla a ziskala ke mne duveru. Prestehovala jsem se do Velke Britanie asi pred rokem a protoze nemela kam jinam jit a chtela jsem, vzala jsem ji s sebou. Bohuzel jsou tady velmi prisna pravidla pro dovoz zvirat, takze musela byt 6 mesicu v karantene (i kdyz mela vsechna potvrzeni od veterinare z CR). Jezdili jsme za ni temer kazdy tyden a mysim, ze tam meli ke zviratum pekny vztah. Ted uz ji mame asi 9 mesicu doma a je, jako driv, velmi pritulna a mazliva, vetsinou posloucha, pravidelne ji trenujeme. V poslednich mesicich se vsak stava (a to je ten duvod, proc pisi), ze se v noci pocura. Jezdime obcas mimo UK (max tyden), tak ji davame do Hotelu pro psy, kde mame pocit se o ni dobre staraji. Ale od posledni navstevy se pocurava kazdou noc. Jde mi hlavne o to, ze drive si vzdy dokazala rict, ze chce jit ven a v CR me obcas v noci vzbudila, aby jsme sly ven. Ted se vsak v tichosti proste vycura a jeste k tomu na koberec v chodbe (drive to bylo aspon na dlazbe u dveri). Uz ted delam to, ze si natahuji budik na 3.-4. hodinu rano, abych s ni sla ven, kdyz to nemuze vydrzet. Vencime ji pravidelne a 2x-3x tydne ji bereme na velkou prochazku. Jezdi s nami, kam jen to jde. Jeji povaha je submisivni a snazi se byt stale se mnou. Snad jsem napsala dostatecne informace, ktere vam pomohou odhalit pricinu. Uz jsem z toho trochu zoufala.... Ona vi, ze to nesmi a chova se podle toho. I jsme zkouseli ji za to vynadat a vrazit ji tam cumak, ale stejne to udelala znovu. Dekuji moc za odpoved.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 25 Úno 2005 08:42
- Nahlásit
No ja nevim, ale pripada mi, ze fenka je ve strasnem stresu z toho, jak ji vzdy na nejakou dobu opustite a moc tezce to nese, neumi si to v te sve hlavicce srovnat. pejsek z utulku k novemu panu prilne a je zavislejsi mnohem vic nez pes, ktery utulek nikdy nepoznal.Navic, prestoze psimu hotelu verite, do tech lidi nevidite a nevite, co se tam vasi hafine prihodilo
Pejska za pocurani netrestejte, kdyz vi, ze to nesmi udelat. Behem dne si o vyvenceni rekne? chce to obrovskou trpelivost a zase ji naucit, aby se nebala a o vyvenceni si rekla i v noci.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 25 Úno 2005 08:50
- Nahlásit
jenom taková otázka: už jste byli na veterině, aby se vyloučili zdravotní problémy? pokud ano, bude příčina opravdu s největší pravděpodobností ve stresu a ten se neodstaní trestáním...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 25 Úno 2005 11:25
- Nahlásit
může to být ze stresu, ale napadá mě ještě jedna věc. Pokud je fenečka z útulku, je kastrovaná. Po kastraci se často objevují inkotenční problémy....
|
Denisa
|
# Zasláno: 25 Úno 2005 11:27
- Nahlásit
Mně přijde, že je toho na ni trochu moc, zvlášť když je to submisivní fenečka s nejasnou minulostí z útulku a kolikrát už "odložena" (z jejího pohledu) někam pro ni doneznáma, to nepíšu ohledně počůrávání, ale ohledně jejího psychickýho zdraví! Když musíte odjíždět, nemohla byste jí najít hlídání u nějakých známých, aby si tam zvykala a byla tam jako ve druhém domově?! Prosím za ni. A to počůrávání bych taky řešila nejdřív vyloučením zdravotních problémů a pak je tam ta psychika...
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 25 Úno 2005 11:43
- Nahlásit
Anonymní
Ne ve všech utulcích feny kastrujou...
|
kure25
|
# Zasláno: 25 Úno 2005 12:25
- Nahlásit
Taky si myslim,ze to muze brat,jako za jste ji tam nechali a odlozili a ze je to pro ni docela stres...A s tou kastraci to muze take souviset,stava se to.Souhlasim s Denisou.
|
moll
|
# Zasláno: 25 Úno 2005 12:49
- Nahlásit
Inkontinence po kastraci hrozí více u fen velkých plemen. A to nešla čurat na koberec do předsíně, ale počurala by se do pelíšku, nebo tam, kde zrovna leží. Prostě by po ní zůstala loužička až louže. Vše bude v psychice a nebo v návyku ze psího hotelu - jak to tam mají zařízeno, když se chce jít pejsan v noci vyčurat? Když je v kotci nebo něčem takovém, tak stejně nemá nárok se dovolat někoho, kdo by přišel a pustil ho ven. tak si musí pomoct sám a vyčurá se v kotci. A když příjde domů, tak nerozliší, že si teď už může říct a bude mu pomoženo. Tak provádí to, co provádí. nepomůže ji trestat, hledala bych pro nejnutnější chvíle nepřítomnosti jiné domácí prostředí, kde se jí může věnovat zpřátelený člověk, kterého fenečka zná a věří mu. držím palce.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 26 Úno 2005 22:32
- Nahlásit
Inkontinence u fen po kastraci je obecně nafouknutý strašák.
Týká se opravdu jen velkých a obřích plemen -tedy těžkých, lymfatických typů- a hlavně neodborného chirurgického zásahu, nebo i anomálií v anatomii feny, která se kastrací múže teprve projevit. Zdravá fena po odborném zásahu dobrého veta se prostě nepočurává. Tedy po kastraci opravdu není pravidlem inkontinence.
Bohužel někteří chytráci to rádi zobecňují.....
U popisovaného případu to vypadá na stav deprivace a velmi submisivní chování -tedy psychická příčina a ne chirurgická.
Trest po počurání je zcela zbytečné další stresování feny.
Louže ignorujte a za správné venčení venku přiměřeně chvalte.
Fena si tak může i vynucovat pozornost...ikdyž hubování-tak ale jde o intenzivní pozornost vůči ní a ona je asi dost deprimovaná z Vašeho častého "mizení" ...proto je dobré zlobení ignorovat = akce, která nevyvolává reakci sama vyhasne...
Pokud bude stále střídat byt s kotcem v hotelu pak se smiřte s loužemi = nemůže za to ...
Apropos ...a měla vůbec někdy ty správné návyky ?
Znám i jedince co jsou čuňátka až do smrti - neschopni chápat venčení... /a samozřejmě nejde o kastrované jedince/...
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 27 Úno 2005 07:07
- Nahlásit
Zdravá fena po odborném zásahu dobrého veta se prostě nepočurává.
Jen taková malá poznámka, uvádí se, že třeba u boxerek je riziko inkontinence 70% (tedy tak jsem si to alespoň zapamatovala, každopádně to procento je u nich hodně vysoké). Mám si myslet, že tedy jen 30% veterinářů, je schopno dobře vykastrovat fenu boxera a u malého plemene to zvládnou témeř všichni, protože tam skutečně k inkontinenci příliš nedochází????
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 27 Úno 2005 09:48
- Nahlásit
To je fakt ta fenka kastrovaná? Protože ať ten přispěvek čtu odpředu dozadu nebo pozpátku tak to tam nikde nevidim
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 27 Úno 2005 10:52
- Nahlásit
Eimy, já také ne - začal s tím anonym: Pokud je fenečka z útulku, je kastrovaná. a už je z toho zase diskuse o kastraci
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 27 Úno 2005 11:00
- Nahlásit
nefer
No já jsem psala, že ne všechnu útulky fenky kastrujou, ale toho se nikdo nechytl... No, jak to tak vidim, tak diskuze na tema kastrace a inkontinence se dá udělat fakt skoro ze všeho Já jsem se jen ptala, protože jsem si fakt nebyla jistá jestli jsem něco nepřehlídla
|
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 27 Úno 2005 12:32
- Nahlásit
Dekuji vsem za poznamky a rady!!
Fenka kastrovana neni, pokouseli jsme se o stenata, ale nepovedlo se, ted to bude zhruba 60 dni od harani, takze cekame falesnou brezost.
Bohuzel tu nemame nikoho, ke komu bychom ji mohli v dobe nepritomnosti dat na hlidani....
V hotelu pro psy jsou v kotcich, kde maji svuj pelisek, vencit je chodi nekolikrat za den, ale urcite ne v noci.
Chtela bych jen upresnit, ze ji tam nenechavame kazdy mesic, ale max. tak 3x do roka na 5 dni. ALe je mozne, ze po tom, co uz zkusila a ze byla 2x dlouhou dobu v utulku, muze z toho mit stres. Zkusime se poradit jeste s veterinarem.
Za louzicky ji uz netrestame .... ona opravdu vi, ze to nesmi a snazim s eji chvalit, kdyz dela potrebu venku, hlavne v noci.
Jinak souhlasim se vsim....myslim,ze to muze byt i vyzadovani pozornosti....Ted jsme byli na vikend pryc a meli ji s sebou.....a v noci zadne pocurani.
Drive to pres noc vzdy vydrzela a nebylo potreba ji vencit. Mohla byt i nachlazena z toho utulku, je zvykla byt doma a tam jsou v kotcich, kde je urcite mohem chladneji. Zkusime najit na dobu naseho odlouceni jine reseni.
Jeste jednou moc dekuji za zajem a odpovedi!
|
Anonymní
|
# Zasláno: 27 Úno 2005 19:27
- Nahlásit
...K těm boxerkám ....myslím že jde opravdu o dispozici plemene
... zajímavé by bylo znát realitu...ta bývá trochu jinde než statistické údaje...
jinak okolo boxerů je celkem velký dostatek potíží ... od kloubů přes plíce, oči, srst a ledviny.....myslím že chudák vet, který má takto geneticky zatíženého jedince v ordinaci...
Budiž toto výzvou pro majitele boxerů/rek..........
Jaká je ta realita ?
|
Anonymní
|
# Zasláno: 28 Úno 2005 09:59
- Nahlásit
Jaká výzva pro majitele???
A vet, ten musí být spokojený, hodně si vydělá ne?!
|
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2005 17:27
- Nahlásit
Ahoj vsem!!!
Tak jsme dnes prisli na to, proc se nase fenka pocuravala!!
Dnes se ji totiz narosila 4 stenatka!!
Dve to bohuzel nezvladla ani s nasi pomoci, ale dalzi dva se maji cile k svetu
Byl to pro nas docela sok, protoze veterinar nam asi pred 5-ti tydny po vysetreni ultrazvukem rekl, ze tam nic nema a ze tehotna neni. Dnes kolem 12.hodiny to zacalo a ted uz vsichni odpocivaji.
|
Usanda
Člen |
# Zasláno: 3 Bře 2005 19:53
- Nahlásit
No tak to gratuluju!!!!!
Jak může veterinář nepoznat 4 štěníky v bříšku?
|
Anonymní
|
# Zasláno: 4 Bře 2005 08:23
- Nahlásit
Gabulka
tak to vidíš rady porady. jediná dobrá rada:změň veterináře.Ať ti štěňátka pěkně rostou
|
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2005 16:34
- Nahlásit
Veterinare samozrejme menime...rikal, ze asi bylo moc brzy (bylo to asi pred 5-ti tydny)
Tady prikladam celou rodinku - to ruzove je hracka, kterou si Nelca vzala sama do pelisku ) Asi se ji zdao tech stenatek malo )
<img src=http://www.dama.cz/moje/img/uf30676.jpg>
|
kure25
|
# Zasláno: 4 Bře 2005 20:37
- Nahlásit
Usanda :
Naši známí mají fenku retrívra a na ultrazvuku jim předpověděli 4 štěndy.No a nakonec se jich narodilo celych 9 a maji se cile k svetu!!!
|
Usanda
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2005 19:00
- Nahlásit
Mě spíš zarazilo to,že to těhotenství vůbec nepoznal
Nemuselo to skončit pro štenda ani pro fenku dobře,když nikdo nic nevěděl
|
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2005 19:09
- Nahlásit
No prave....nemuselo to vubec skoncit dobre....
Kdybychom vedeli, ze je tehotna, tak bychom se urcite chovali jinak, ale my delali vse stejne....jidlo, dlouhe prochazky atd.
Je fakt, ze pri jedne delsi prochazce a vetrnem pocasi se chovala jako ze uznechce jit dal, tak jsme se vratili.
No jsme moc radi, ze to nakonec dopadlo takhle
|
Anonymní
|
# Zasláno: 6 Bře 2005 13:19
- Nahlásit
mimochodem - jak to že nevíte že byla krytá a březí ?
To že to nepoznal vet je taky průser, ale ani vy jako majitélé ...?
Díky bohu ža to tedy sama odrodila...
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 6 Bře 2005 13:30
- Nahlásit
Anonymní
Vzhledem k tomu, že Gabulka psala, že fenku dávají do psího hotelu, tak je docela možný, že ji někdo nakryl tam ne?
|
Eimy
Člen |
# Zasláno: 6 Bře 2005 13:32
- Nahlásit
Anonymní
Jinak dokud bylo na Nově ještě Ačko, tak tam byl jednou pořad o tom, že ženská ani nevěděla, že byla těhotná a zjistila to,až začla rodit Pravda, bylo to na nově, ale třeba se to fakt stát může...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 6 Bře 2005 15:59
- Nahlásit
Anonymní
čti pozorně nežli začneš kritizovat.27.2.psala Gabulka že byly u veta a ten nepoznal že je nakrytá a tudíž si mysleli že má falešnou březost
|
Gabulka
Člen |
# Zasláno: 6 Bře 2005 17:29
- Nahlásit
mimochodem - jak to že nevíte že byla krytá a březí ?
My jsme chteli a nechali ji nakryt, ale nevedeli jsme, jestli se to povedlo. Proto jsme jeli za veterinarem, aby nam to potvrdil. Ten to vyloucil, tak jsme se podle toho zachovali (2x ji prohlizel ultrazvukem! a pry snad jen nejaka kravni srazeninka, ktera nic neznamena). A protoze vzdy proziva bourlive falesnou brezost, pricitali jsme vse tomu....
A u rozeni jsem byla s ni a veterinar o tom vedel a kdyby byly komplikace, okamzite by prijel.
|
hanule
Člen |
# Zasláno: 6 Bře 2005 18:03
- Nahlásit
Jen tak na okraj.Gabulko,máte krásná štěnátka,hodně štěstí.
|