| Autor |
Zpráva |
Garfield
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 15:47 - Změnil/a: Garfield
- Nahlásit
Víceméně proto, že je Garfield v poslední době nezničitelnej a hyperaktivní, rozhodla jsem se vyzkoušet cyklistické procházky. Protože má DKK 4/4, musím samozřejmě zvážit terén, délku procházky a rychlost. Takže jedu piánko pohodičkovým tempem tak, aby pes nemusel cválat a v pohodě to vyklusal a měl čas si čuchat, očůrávat, pokamošit se se psama a přitom být ve střehu a hlídat si mě a mé tempo. Procházka má tak tu hoďku (jako běžná pochůzková), ale vzhledem k vyšší rychlosti je samozřejmě mnohem delší a pro psa akčnější.
Zatím byl 3 dny po sobě a je naprosto v pohodě (žádné ztížené lehání či vstávání), je příjemně unavenej, má konečně taky chuť k jídlu (resp. žere jak voteklej) a potýkám se nyní s jediným problémem, a to že když jdeme ven a já mířím k východovým domovním dveřím, tak bafík seběhne o patro níž ke kočárkárně a stojí a čučí a odmítá jít ven bez kola.
Všem doporučuju, fakt to nemá chybu. Za dvacet minut pochopil, že se mi nesmí motat před kolem a současně se naučil chodit v nouzi po silnici připlý na vodítku a neshodit mě z kola
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 19:39
- Nahlásit
Garfield
Hm, ked si spomeniem na dnesnu vychadzku, ktora mala len 45 minut a bola pesia a vzdialenost, aka bola medzi mnou a mojim psom (ja vpredu a pes vzadu), tak mam pocit, ze keby po jednej vychadzke na bycikli videl, ze idem pre bycikel znova, tak sa asi otoci a vyslape si to na druhe poschodie, aby mi ukazal, kde je jeho miesto
|
Falco
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 21:18
- Nahlásit
pigie
Já už tuto zkušenost mám. Můj pes je od přírody lenoch, což mě štve, protože jsem cyklista, běžec a turista. Pokusila jsem se postupně na něj vyzkoušet všechny tyto druhy pohybu. Po třetí cyklistické (velmi volné 4 km) vycházce, se při následující přípravě kola otočil, ulehl do svého pelíšku a "tvrdě" spal. Zkusila jsem běh - jednak jsem ho spíš táhla za sebou, než by pěkně klusal vedle mě a následující den, když viděl, jak se strojím do běžeckého oděvu, ukryl se v kuchyni pod stůl. Ještě teď je velmi obezřetný a pozoruje, jestli si náhodou neberu batoh, vodu apod. No, už je mu devět, tak jsem si zvykla. On sice snese hodinovou vycházku, ale je to velmi rozvážná chůze s dlouhými čuchacímu zastávkami. A já ho při tom otravuji svými neustálými pokusy s klacíkem, balonkem atd.
|
birma
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 22:26
- Nahlásit
Falco
mám tvého psa v mladším vydání - taky trpím. I když on má alespoň rád procházky kolem 10 - 15 km, jinak je to přesně to co popisuješ.
Kolo jsem zkusila dvakrát- stejný scénář. Usednu na kolo a jedu, pes sedí a čeká, sesednu z kola, pes radostným tryskem přibíhá - toto se opakuje celou procházku...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 22:29
- Nahlásit
Falco, birma
Som tak rada, ze som v tom neni sama Aj ked u nas tie prechadzky su tak 5-7km.
|
Falco
Člen |
# Zasláno: 4 Bře 2006 22:51
- Nahlásit
birma
pigie
Joj to jste mě potěšily, už jsem z těch psích kamarádů, které je třeba nechat vyběhat a řádně (alespoň tři hodiny) unavit, měla docela mindrák.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 00:41
- Nahlásit
Falco
Veru tak. A hlavne, ked im musim oznamit, ze ja uz radsej idem domov, lebo pes uz aj tak len lezi, zatial, co ostatni sa prehanaju zavratnou rychlostou po luke Aj ked sa ho musim zastat, zo zaciatku to stiha aj on
|
Falco
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 10:25
- Nahlásit
pigie
Ale má to i své výhody. Nikdy! mi pes neutekl, na to je moc líný. Honění zajíců nebo koček? Nač tak nesmyslně vydávat energii. Jsi paničko utahaná nebo je venku hnusné počasí? Rád si s tebou lehnu na gauč a ten bobek udělám na dvorku.
|
benino
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 21:30
- Nahlásit
Ahoj,máme dome pejsanu,tolerku, taky s dysplazkou jako ma Garfield.Kolo jsem s ní nezkoušel,neb nám to náš vetík nedoporučil.Procházky ano,ale pozor,sledovat každičký pohyb čtvernohého miláčka a nijak moc to nepřehánět
|
Joker
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:03
- Nahlásit
birma
Nechceš si někdy půjčit mojí mladou?
|
Ebony
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:19
- Nahlásit
birma
počkej, ještě budeš vzpomínat
ale pozor,sledovat každičký pohyb čtvernohého miláčka
no vzhledem k tomu, že mám doma už druhž 4/4 a nikdy jsem je nešetřila a první pes se dožil v plné zátěži 13,5 let (zemřel na torzi) a nikdy ani nezakulhal, a druhá tříletá fena je absolutní klokan, tak si myslím, že je to velmi individuální...
|
birma
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:22
- Nahlásit
Joker
Ebony
těšim se na dobu, kdy budu s láskou vzpomínat na to, co si zažívám teď
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:22
- Nahlásit
Uz jsem to psala jinde - plne se ztotoznuju s tim, co psal pan Hartl... Ted je to v poslednim cisle PPC:
Psi s DKK 4/4 ubehnou bez problemu (vyjma boxery) az 80 km!
|
birma
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:26
- Nahlásit
wami
Myslim, že takhle se to zevšeobecňovat nedá. Jsou psi, kteří ani s vysokou DKK problémy nemají, jsou psi, kteří problémy mají. A myslím, že pokud bys vzala dva psy, se stejným stupněm DKK a oběma dala stejný trénink a stejnou zátěž, tak na to bude každý reagovat jinak
|
Ebony
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:33
- Nahlásit
birma
no spíš to rozděluj na plemena, čím větší a těžší pes, tím samozřejmě větší problémy,
třeba u ovčáků to opravdu neřeším, osobně neznám žádného, co by s tím měl problém, ale tam ani není jisté, jak to doopravdy je, s tím slavným posuzováním
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:35 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
wami
Psi s DKK 4/4 ubehnou bez problemu (vyjma boxery) az 80 km!
Myslis, ze ked to precitam Hugovi, tak to pochopi?
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:37 - Změnil/a: wami
- Nahlásit
birma
dobre, uznavam, ze to psal o psech v armade, takze bych to zobecnila na ovcaky a podobne...
Jinak uprimne receno, osobne neznam psa, co by mel vazne problemy vylozene kvuli DKK... Zato znam spoustu psu, ktere ani vysoka DKK nijak neomezuje. Myslim si, ze je to hodne o pristupu pana...
(Tim netvrdim, ze neexistuji psi, kteri maji problemy zapricinene DKK. Jen tim chci rict, ze mam pocit, ze se tenhle problem trochu zvelicuje... )
pigie
Covece, znam fundlaka, ktery chodi dogtrekking. Akorat ze vzdycky skonci tak v pulce, protoze se mu dal nechce...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:40
- Nahlásit
wami
No, presne o tom hovorim A ked sme pri tom, tak pri hrach so psami mi vzdy dojde, ze mam divneho psa v tom bode, ked ostatni sa prehanaju divo po luke a moj pes mi uz 15 minut lezi rozvaleny pri nohach a caka, kedy konecne uz pojdeme domov
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:42
- Nahlásit
pigie
ked ostatni sa prehanaju divo po luke a moj pes mi uz 15 minut lezi rozvaleny pri nohach a caka, kedy konecne uz pojdeme domov
tsss, to dela i nase biglica...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:43
- Nahlásit
Co sa tyka psov s DKK poznam vela psov, s roznymi stupnami, co problemy maju a velke. Strasne tazko chodia. S klbmi pohnu len o par stupnov, su este pomalejsi nez Hugo. Tak skoncit nechcem, preto zdravo nutit psa k pohybu, aj cez bolest je podla mna lepsie, ako mu nechat tie klby stuhnut a lutovat ho. Len treba najst tu medz, kde to pes este znese bez toho, aby to bral ako tryznenie
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:46
- Nahlásit
pigie
zdravo nutit psa k pohybu, aj cez bolest je podla mna lepsie, ako mu nechat tie klby stuhnut a lutovat ho
No a presne o tomhle to je, proto jsem psala, ze OSOBNE neznam psa s velkymi problemy (bohudik se obklapim samymi rozumnymi lidmi ) a ze je to hodne o paneccich...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:46
- Nahlásit
wami
Ale vasa biglica celkom isto po celom dni vonku v lete (boli sme na vystave), ti nevliezla do smreciny, nerozvalila sa a nezaspala! A ja som tam stala (smrecina bola husta, fakt neviem, ako sa tam dostal), volala na psa, ktory si kludne zival a prizmuroval oci. Teraz viem, ze som mala ist domov a o tri hodiny sa vratit, akurat by sa prespal Ale nie, ja som musela liezt na pobavenie vsetkych okoloiducich do tej smreciny a tahat psa von za chvost Ja som bola doskriabana a pes nastvaty. Krasne uzatvorenie vystavy
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:49
- Nahlásit
wami
Nuz, bohuzial, ja osobne ich panov nepoznam, ale psi to prezradia. A este ma vie rozculit, ked vidim, ako zle chodi a nadvahu ma tak 15 kg!
|
birma
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:49
- Nahlásit
wami
čistá DKK potíže podle mě vážně nezpůsobuje, problém ale je , že s ní jde ruku v ruce artróza...
taky záleží na tom, jaký typ psa s vysokou DKK znáš. Věřím, že pro ovčouny to není až takový problém, nicméně u molossů jsme zase trochu jinde...
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:50
- Nahlásit
pigie
Ne, takove zazitky s biglicou nemame, neb je coby stene zachranena z laboratori a tudiz nepapirova...
Zato mame zazitky typu "nekdo slapne na petflasku" a Gita se necha nekolik hodin hledat...
|
Ebony
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:51
- Nahlásit
pigie
ale tady nikdo neříká, že psa hnát přes bolest, jen by mě zajímalo, co znáš za plemena s DKK, já mám doma od dvojek po čtyřky a nikdy žádný žádné problémy neměl, trojkovejch a čtyřkovejch ovčáků bez problémů znám cca 30, dokonce moje kamarádka má fenu, která má prý "šestky", a tak hyperaktivní a neúnavný zvíře jsem ještě neviděla,
ale opravdu jsem na vlastní oči neviděla psa s takovou dysplazkou, že by nemohl chodit, respektive jsem viděla spoustu špatně chodících psů a ani jeden DKK neměl, ono se totiž na dysplazku svede spousta jiných problémů, je to jednodušší, ale to nemá cenu tady řešit
|
wami
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:53
- Nahlásit
birma
Jo, tak s artrozou uz se da souhlasit, ale prave artroze se da primerenym pohybem da castecne predejit...
Jinak souhlasim s tim, ze jine je to u molossu - holt kazdy extrem s sebou nese nejake zdravotni riziko a priznejme si, ze cim min je plemeno podobne svemu predku, tim vic problemu ma (neplati jen o psech, ale i o hospodarskych zviratech a koneckoncu obecne o vsech zdomacnelych druzich ).
Jinak holky, zbytek diskuze zitra, dneska jdu spat...
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 22:59 - Změnil/a: pigie
- Nahlásit
Ebony
Tak poznam NO, gordon setra a krizenca dogy s RR. Tito traja. Ale NO ma fakt velke problemy.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 23:01
- Nahlásit
wami
Dobru noc.
|
pigie
Člen |
# Zasláno: 5 Bře 2006 23:04
- Nahlásit
Ebony
že psa hnát přes bolest
No, a s tymto nesuhlasim. Psa obcas treba hnat cez bolest, inak by mu tie klby fakt skostnateli. Oni ju maju ale inac posunutu. Napr. mne veterinar povedal, ze podla RTG moj pes ma bolesti na 99% aj teraz, aj ked to tak nevypada. Samozrejme, nie velke, ale ze ma.
|