| Autor |
Zpráva |
Kubaair
Člen |
# Zasláno: 26 Srp 2015 13:15 - Změnil/a: Kubaair
- Nahlásit
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu, nebo spíš rady a názory.
V úvodu bych rád Vás uvedl do současné situace:
Chtěl bych si pořídit psa. Má představa je střední plemeno, krátká bezúdržbová (snadnoúdržbová) srst. Vitální ve smyslu aby zvládl výlety jak pěšky tak i kolmo či s koněm. Rád bych se s ním věnoval výcviku stop a nejspíš i obran. Ideální ale již dost upozaděný parametr je zajímavé plemeno jak vzhledově (kupříkladu barevnost leopardího psa) tak i četností - tedy něco relativně neběžného v našich končinách.
Prolustroval jsem již spoustu plemen a nakonec dospěl (za konzultací kolegy který chová BOM) k tomu, že by BOM mohl být správnou volbou.
Bohužel existují jistá ALE. Co se chovu psů týče jsem začátečník, tedy žádný vlastní a v rodině jich pár bylo když jsem sám byl malé štěně nicméně od mých cca 8 let pes žádný. Druhá stránky věci je, že již delší čas máme doma dvě chlupatý králičí koule a další položkou v porfoliu je pak přítelčin kůň. Takže v oblasti chovu zvěře zkušenosti mám, a je mi jasné do čeho jdu a co vše by to mělo obnášet.
Momentálně bydlím s přítelkyní v 3+1 a patřím do kategorie pracujícího studenta, tedy v práci a škole trávím čas cca od 8 do 18 s proměnlivým začátky a konci této pracovní doby v týdnu.
Teď tedy k otázkám se kterými se na Vás obracím jelikož co chovatel, článek a fórum, toť rozličné a mnohdy dosti protichůdné názory.
Je opravdu BOM vhodný pro začátečníka? Zjistil jsem že existují de facto dva tábory: jeden tvrdí, že nikoliv. Druhý pak tvrdí, že za předpokladu konzistentní pevné a systematické výchovy by to měl i začátečník zvládnout
Jak se snáší BOM s jinýmí zvířaty, tedy konkrétně, můžu doufat že při náležité výchově budu moci bez obav nechat BOM s králíky o samotě?
Jak vidíte vhodnost pořízení BOM do bytu (3+1, 70m)? Tedy je schopný si zvyknout, samozřejmě za předpokladu, že se mu budu věnovat po práci (i ráno) a o víkendech.
Díky všem.