| Autor |
Zpráva |
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 17:47
- Nahlásit
Zdravím všechny pejskaře a prosím o názory....Za týden si jedu pro štěndo,které bude bydlet s námi v domě a na zahradě starší pes....Jak je seznámit?Jak předejít dominanci ze strany dospívajícího(nyní štěnda) psa?Moc děkuji za rady a nápady !
|
ssshhhhh
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 19:17
- Nahlásit
Osobně nevím proč by měl jeden být venku a druhý vevnitř. Už tím nového v očích starého dost upřednostňujete a podle mého (amatérského) názoru to nebude dělat dobrotu.
Já bych nikdy neměla jednoho psa pouze na zahradě a druhého který může domů.
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 20:07 - Změnil/a: cicina1974
- Nahlásit
A víte jakou srst má BŠO?...proto je venku....ani uvnitř být nechce....
|
ssshhhhh
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:10
- Nahlásit
Já mám taky chlupáče, mimochodem zrovna líná, takže chlupy všude, také by mohla být celoročně venku a dokonce je tam i ráda, přesto ji beru dovnitř aby byla s rodinou.
Nemám nic proti psům co nejsou nikdy vevnitř, jen myslím, že nebude dělat dobrotu, když uvidí jiného, mladšího psa, navíc poměrně ostrého plemene, jak má výsadu být s páníky v jejich "boudě".
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:25
- Nahlásit
Jasně....chápu.....mám z toho taky obavy....ale právě proto se ptám na rady...
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:32 - Změnil/a: cicina1974
- Nahlásit
Jinak přes den budeme všichni na zahradě nebo společné procházce a venčení,BŠO na noc v kotci a SBT na noc doma....
|
birma
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:33
- Nahlásit
cicina1974
můžu mít jenom dotaz, proč sis radši nevzala fenu? Musela bys hlídat pár dní v roce, takhle možná budeš muset hlídat a oddělovat neustále...
|
Eninka
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:34
- Nahlásit
cicina1974
víte jakou srst má BŠO?...proto je venku
víme jakou srst má BŠO, mám jednoho doma, ale nedovedu si představit,. že jenom proto, že díky podsadě z něj (ní) se sype daleko víc chlupů, že by kvůli tomu měla být venku...nedokázala bych mít jednoho psa doma a druhýho venku, smečka je smečka, všichni se všema a všude, tak to mám já. Psu, kterej je jenom venku musí být divně, když druhej je se smečkou a on být nemůže
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:38
- Nahlásit
birma
Fenu jsem nikdy neměla a náš švýcar je "milovník"
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:42
- Nahlásit
Eninka
Náš je odmala zvyklý venku...v domě vydrží max. půl hodiny a dere se ven!
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:42
- Nahlásit
cicina1974
Seznamila bych na neutralnim prostredi, idealne, proste nekdo z rodiny vezme predem BSO na vychazku a druha cast rodiny se tam pak s nim potka kousek od domu s prckem. Vse v klidu, zadnej stres a jde se spolecne domu.
Pokud by starsi mel touhu kontrolovat, co vetrelec doma dela, klidne bych ho pod dohledem do domu poustela, aby nemel pocit, ze je odstrcen.
Jak předejít dominanci ze strany dospívajícího(nyní štěnda) psa?
Proc hned nejaka dominance? Staci pocitat s tim, ze puvodni pes bude brat zahradu nejakou chvili za sve teritorium, bude mu stene neprijemny. Takze hlidat a nenechavat je spolu o samote venku. Brala bych je spolecne i mimo zahradu, rychleji si zvyknou na sebe a zaroven i jednotlive, kdy se starsimu dostane stejne pozornosti, na kterou byl zvyklej.
SBT jsou milackove, nevim, proc by mel byt apriory nejak vypruzen vuci starsimu, to spis, aby to nebylo naopak, prinejmensim zkraje.
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:45
- Nahlásit
Fifi
Moc děkuju!!!Toto je pro mě přínosná rada!....tak nějak jsem si to představovala i já....Dík!
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 21:51
- Nahlásit
cicina1974
No nemas zac. Jen pak na zahrade hlidat i to stene, aby nemelo vse povoleny, cili kde ma ted BSO kotec/boudu - zkratka to "svy" - tak tam nenechat stene lezt. Starsi tak bude vedet, ze mu zustaly jeho jistoty a bude se mit pred stenetem kam schovat, az se rozkouka a zacne ho ohlodavat.
P.S. - taky si teda neumim predstavit mit jednoho psa venku a jednoho uvnitr - ale kdyz to tak mate zavedeno...
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 22:00
- Nahlásit
Fifi
Ano...kdyby to bylo na mě,tak klidně budu mít celou smečku pohromadě,ale manžel o dlouhosrstém psu v domě nechce ani slyšet...Do listopadu jsem na RD,tak doufám,že ty naše hafíky dostatečně spřátelím!
Kotec je a bude jen královstvvím BŠO...Na zahradě budou vždy pod dohledem-přeci jen 2 kluci-jsem si vědoma problémů,které by mohly nastat.
Děkuju (i za toleranci našeho "zavedeného")!
|
Fifi
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 22:07
- Nahlásit
cicina1974
Na zahradě budou vždy pod dohledem-přeci jen 2 kluci-jsem si vědoma problémů,které by mohly nastat.
Ja mela 4 feny, ted uz jen tri... Vyrostly spolu od stenete a krom drobnych sarvatek pri harani, kdy s nima cloumaji hormony, nebyl nikdy problem (ovsem maji jasne dana pravidla, netoleruje se nejaky brukani, vrceni malicherny kvuli kravine, zradlo dostavaji separe, aby se v klidu nadlably atd).
Dva pindici, kor s takovym vekovym odstupem, se jiste v pohode srovnaji a snesou, staci se nevenovat jen stenatku (a ze stafbulici coby stenda jsou neodolatelni), ale zachovat staresinovi ty jeho privilegia, prisun mazleni, pozornosti, vychazek a tak... Jeste se budete divit, jak BSO pookreje a v lete se vyblbnou.
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 29 Bře 2013 22:11 - Změnil/a: cicina1974
- Nahlásit
|
Tony
Člen |
# Zasláno: 30 Bře 2013 13:36
- Nahlásit
No nevím, trochu si říkám, jestli se ten diskutovaný BŠO tady trochu nepolidšťuje (myslím, že psi až tak neřeší, jaktože on může a já ne). Reálně si neumím představit, že pes, který žije 8 let venku bude najednou nadšený, že bude žít v domě...
My měli v rodině taky venkovního psa velkého plemene a domácí fenu malého plemene (o pět let mladší). Nikdy se mi zdálo, že by to ten větší nějak řešil. Do domu vběhnout (třeba v létě) mohl, ale pokud to udělal, tak stejně jen zkontroloval, jestli fena nemá v misce něco k jídlu a letěl ven, pokud už byl doma s námi déle, byl nesvůj. Jediný, kdy mu tato situace dělala problémy, bylo během hárání, ale to je jiná kapitola.
Rady se sžíváním dávat nemůžu, my jsme to tehdy neřešili, a psi byli úplně od začátku v pohodě (možná i díky různému pohlaví). Je taky fakt, že dům byl dvougenerační, takže jednomu psovi se věnovala více jedna rodina (včetně krmení) a druhému druhá. Všechno ostatní ale měli společné, venčili jsme jak dohromady, tak zvlášť.
Jenom co se týká chlupů, aby se manžel nedivil, kolik chlupů může odpadnout z krátkosrtého plemene , ale to se dozví až tak za rok :-p.
|
inu
Člen |
# Zasláno: 30 Bře 2013 18:38 - Změnil/a: inu
- Nahlásit
Já myslím, že to záleží též na povaze jednotlivých psů.
Moje situace je taková, že z důvodu momentální práce v zahraničí bydlí můj pes u našich. Naši mají svého psa, vlčáka, který je ryze psem venkovním. Můj o rok mladší akiťák byl odjakživa byťák, takže i teď bydlí uvnitř.
Aniž bych chtěla psům přisuzovat lidské vlastnosti, vlčák na akiťáka příšerně žárlí. Akiťák nejenže si užívá "výsad" domácího psa, ale navíc má amatérsky-canisterapeutickou povahu, takže je denně dlachněn. Vlčák je hrom do police, neumí být pět minut v klidu, takže je dlachněn poněkud méně (zubař je drahý).
No a protože vlčák není hluché stupído, ví, co se děje uvnitř a reaguje na to "pískáním" nebo štěkotem.
Akiťák je bohužel vyčůraný hajzlík a provokatér, takže jak může, tak dává okatě najevo, že on je to numero uno.
Myslím, že kdyby se akiťák v nestřežené chvíli dostal k vlčákovi na dvůr, strhne se ošklivá bitka. Podotýkám, že ani jeden z nich není programový rváč a venčím je společně aniž by docházelo k nějakým konfliktům (občas do sebe vrazí, ale nervou se), protože ví, že já jim toto chování netoleruju a nemají rádi, když ječím jak banshee.
Takže ukočírovat se to podle mě dá. Držím palec
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 30 Bře 2013 20:56
- Nahlásit
Tony +inu
Děkuji moc oběma!.....ze začátku diskuze jsem chtěla rezervaci štěnda zrušit,ale vy dva jste mi dali naději,že snad vše zvládneme.....
|
inu
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2013 09:28
- Nahlásit
Jestli do toho půjdeš, prostě to hlídej, rozmíšky nepodporuj a staršímu psovi ukaž, že i když nežije v domě, je stejně důležitej člen smečky, na kterého se nezapomnělo.
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2013 10:03
- Nahlásit
inu
staršímu psovi ukaž, že i když nežije v domě, je stejně důležitej člen smečky
To byl,je a vždy bude
|
cicina1974
Člen |
# Zasláno: 14 Dub 2013 21:20
- Nahlásit
Tak jsem tu zas
Rocckýnka už máme doma od 5.4. a je to velký šikula!
S naším "starým" pesanem se snáší (zatím) v pohodě...sem tam se malý "rozvášní" a pak ho musím krotit,ale starší si ho jemně rovná sám....,ale samotné je radši nenechávám....
|