| Autor |
Zpráva |
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 20:01
- Nahlásit
Uhodit nebo ne?
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 20:08
- Nahlásit
Máme doma štěně jokšíra(pes).12 týdnů starý. Když se vykálí doma, slyšel jsem, že by měl být postup následující: K hovínku či loužiče mu dát čumák a plácnout ho rukou po zadečkunebo čumáček.
Jsme neštastní!! Vrátíme se z venčení a udělá hovínko doma!!!Ach jo!!Venku čuchá ke všemu a nic. Všímá si všeho, jen ne potřebu udělat!!!! A doma potřebu uskuteční kde chce. Snažíme se často chodit ven, je to spíše náhoda, že venku se vykálí. Samozřejmě, že když se tak stane,dám mu venku odměnu a chválím ho.
PROSÍM,PORAĎTĚ ČI DOPORUČTE NĚJAKÝ POSTUP S KTERÝM MÁTE ZKUŠENOSTI!!!
ZA KAŽDOU RADU PŘEDEM DĚKUJI
DAN
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 20:20
- Nahlásit
Jak dlouhé jsou procházky?
Ten popsaný postup patří do kategorie "parková univerzita" - tedy babské rady. Prosím Tě, TOHLE OPRAVDU NE!!!!!
Štěně lze potrestat jedině tehdy, když ho chytneš přímo při činu, pak už ne! Neví, za co trestáš, neví, co se děje, ztratí v Tebe důvěru.
Jinak u takhle malého štěněte nelze čekat absolutní čistota, ale posun k lepšímu by tam být měl.
|
Vladimir
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 20:22 - Změnil/a: Vladimir
- Nahlásit
: K hovínku či loužiče mu dát čumák a plácnout ho rukou po zadečkunebo čumáček.
NIEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T O N E R O B T E !!!!!!!!!!!!!!!!
To je ako keby ste malickemu dietatu vybrali pampersku, strcili mu to na nos, a vybili ho po zadku. Stopercent, to iste.
Este sa k tomu vratim a dovysvetlim, len teraz musim bezat prec. Len som chcel psika ochranit aspon pred jednym zbytocnym uderom. Ozvem sa este.
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:10
- Nahlásit
Mě se to nezdálo,několikrát jsem tak udělal,ale opravdu když jsem ho přímo u toho chytil.JInak vím, trestat se zpožděním nemá cenu.
|
Usanda
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:24
- Nahlásit
To fakt nedělejte. Pejsek si ani neuvědomuje,že je to špatné. A to protože je moc malý a neovládá svěrač. Kdyby mohl, nejspíš by to doma neudělal,ale když to přijde,tak to prostě přijde. Neumí to ještě ovládnout Bylo by moc špatné ho jakkoliv trestat. Potřebuje vaši lásku a pochopení. Máte doma "malé dítě", tak se na nějakou dobu obrnte pevnými nervy a určitě to zvládnete. Vaše ruka pejska pouze hladí, neměla by se stát prostředkem k trestu
Pevné nervy
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:25
- Nahlásit
tak právě teď. Bežel ke dveřím,ale nezakňoural,neštěkl,uďál loužičku. Tak jsem mu vynadal,hned na to v pokoji na novinách udělál hovínko.Než ho stačil dodělat,vzal jsem ho a utíkal s ním na dvorek a NIC. Tam zas čuměl a čichal ke všemu. Ale pokrok je že dnes udělal 2 hovínka na noviny. Nebo ne,když tři na koberec.Já opravdu nechci udělat chybu ve výchově. Čtu literaturu,a le je to všechno také zmatené.
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:30
- Nahlásit
Tak jsem mu vynadal,hned na to v pokoji na novinách udělál hovínko
Pomalá reakce! Měl jsi ho sebrat a okamžitě s ním jít ven. "Říct si" se musí pes naučit, sám od sebe Ti nebude oznamovat, že chce jít ven.
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:33
- Nahlásit
Ještě jeden dotaz,krmím K9kou. Chovatelka mi říkala, že mám granulky máčet.Je to nutné?A kdyžtak proč?Děkuji
|
Vladimir
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:33 - Změnil/a: Vladimir
- Nahlásit
Ak ste zaciatocnik, poradil by som co najviac venovat studiu. odporucam http://psiskolafalco.web3.cz .Chyb sa narobi rychlo vela a odstranuju sa velmi tazko a dlho. A niekedy to uz ani nejde. Jedno z nich je udieranie psa cimkolvek. Male deti a taktiez male mladatka inych zivocisnych druhov nemozme cinit zodpovedne za to, ze nemaju este schopnost ovladat vyprazdnovanie. Proste to urobia, kde to na nich pride. Ja pri stenati prvy tyzden i noci iba prebdiem, aby som vystihol kedy to nanho pride a rychlo ho odniesom tam, kde to ma byt. A dostane moc, moc, radosti a nadsenia. Jasne, ze ho aj "potrestam", ked ho prave nacapam. resp. presnejsie mu dam najavo svoju nevolu ale primerane, slovne.Uz zly ton hlasu je trest.
|
Usanda
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:34
- Nahlásit
Asi takhle.........smiřte se s tím,že to bude doma nějakou domu dělat. Nedivte se,že když ho popadnete a běžíte s ním pryč,že to neudělá. /to rozhodí každého/Možná ho i sebe zbytečně stresujete tím,jak se snažíte,aby vám neušpinil podlahu.
Uvědomte si,že je MALIČKÝ a i kdyby chtěl,tak to nezvládne udělat tam,kde chcete vy,ale tam,kde to na něho přijde. Venku ho moc chvalte a odměnte,ale po nějakou dobu to stejně asi neovlivní to,že by to doma neudělal. A nenadávejte mu, nemůže za to. Malému dítěti taky nemůžete nadat,když se po....Dítě má lae plínky a pes ne.
Budte v klidu, nepřenášejte na něj svůj stres, všímejte si jeho chování. Když začne být trochu nervozní a začne popocházet,normálně ho vemte ven.
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:42
- Nahlásit
to Nikita: bohužel ho nemůžu sledovat 24 h denně. Po tom co nejprve udělal loužičku, vzal jsem ho vzápětí ven. Vrátili jsme se a on hodil prostě bobek.
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:48
- Nahlásit
Tak nebyl venku dost dlouho. Na jak dlouho chodíte ven?
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:52
- Nahlásit
SNežím se dokud potřebu nevykoná!!!!Ale když 20 minut běhá po dvorku a nic,tak už jdeme zpět,mám strach,aby nenastydl
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 21:55
- Nahlásit
Není chyba ve stravě?Po celý den má přístup k misce s granulemi.Samozřejmě i kpití.
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 22:02
- Nahlásit
Po celý den má přístup k misce s granulemi
Takhle ne. Krmit několikrát denně, ale nenechávat celý den. Zvlášť když to dostává namočené. Dát misku, nechat cca 15 minut a pak sebrat.
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 22:16
- Nahlásit
AHa, zvěrolékař říkal nechat po celý den, to se mi taky nezdá. Ale chápejte,vyberte si z tolika názorů Musí se namáčet granulky nebo ne?Děkuju
|
Nikita
Člen |
# Zasláno: 17 Pro 2004 23:14
- Nahlásit
Nemusí. Respektive - u velkých plemen je to lepší (na velký objem suchého se nachlemtají hodně vody, pak je větší riziko torze), ale u malých je to jedno. Takže jak to psovi víc jede. Já jsem zvyklá namáčet
Jinak vodu nechat celý den, dle potřeby měnit (aby byla čistá) - nezávisle na formě krmení a ročním období.
|
Mark
|
# Zasláno: 18 Pro 2004 00:58
- Nahlásit
Mam zkusenost, ze pidi rasy jsou oproti velkym zpocatku vetsi cunatka. Tim chci rict, ze jim nauceni cistotnosti trva malinko dele. Aby jste nemusel byt s pejskem tak dlouho v mrazu, doporucuji stenatko sledovat. Jakmile se probudi, naji, zacne cmuchat, sup s nim ven. Vetsinou potrebu udela hned. Pak moc pochvalit. Brzy pochopi, kde se to spravne dela, ale chvili trva, nez se nauci vas na to upozornit. Takze hlidat, vyplati se to.
Granule nechavam v misce stale (suche) i ted v dospelem veku.
|
RoSa
Člen |
# Zasláno: 18 Pro 2004 10:06
- Nahlásit
Ale když 20 minut běhá po dvorku a nic,tak už jdeme zpět
A nebude to tím, že chodíte právě na ten dvorek? Pejskové si neradi "zaneřádí" svůj rajón... Zkuste jít někam mimo "váš" pozemek.
S čůráním jsem to dělala tak, že jsem počůrané noviny (nebo noviny, kterými jsem loužičku vysušila) brala sebou ven. Ty jsem jí venku ukazovala a říkala přitom "pipi" - to je náš povel na čůrání do dneška a skvěle funguje
Štěně asi do 4-5 měsíců neovládá svěrač, takže trest je blbost! Beze slov uklidit a mít neustále oči "na šťopkách", jestli to "na něj nejde" - to se dá časem vypozorovat (bývá to po nažrání, po probuzení, po hře - takže vlastně pořád :biglol . Okamžitě čapnout pejska no náručí a mazat ven! Venku samozřejmě ohromně chválit - ale to už všechno bylo řečeno.
Chce to trpělivost a chladnou hlavu.
ad granule: nedoporučuje se nechávat je celý den k dispozici.
|
danworld
Člen |
# Zasláno: 18 Pro 2004 11:40
- Nahlásit
Všem děkuji za rady!!!! Věřím, že úspěch se dostaví!!!
|
Mark
|
# Zasláno: 18 Pro 2004 11:43
- Nahlásit
RoSa vim, ze nedoporucuje, ale u mini plemena funguje.
Pokud jste se stenatkem cely den doma, noviny bych neucila, ale rovnou ven. Pokud je pejsek sam, je to dobre. Nekde jsem cetla, ze uspesne pouzivaji kocici wc.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 08:25
- Nahlásit
le když 20 minut běhá po dvorku a nic
pokud ho necháte blbnout po dvorku, je jasné, že za chvíli se bude potřebovat vyprázdnit. V takové situaci není dobré chodit nešťastný domů, že nic neudělal, ale připnout si prcka na vodítko a udělat si malou procházku. Uvidíte, že to po cestě někde pustí. Pak ho hrozně moc pochvalte a běžte v klidu domů. ;)
pokud udělá něco doma (a já to vidím)- podle mě musí přijít "trest", ale jak říkal Vladimir (myslím) slovní bohatě stačí. Tak nějak si neumím představit, jak jinak dát štěněti najevo, že dělá něco špatně. Svěrače sice opravdu vyvinuté ještě nemá, ale znáte to - co není zakázáno je povoleno.
A co se týče těch granulí - opravdu by neměl mít neomezený přístup. Je jedno jestli máte malé nebo velké plemeno
|
Anonymní
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 11:38
- Nahlásit
Dekuju za radu,ale s tím vodítkem je problém!!My tedy máme kšíry,ale když je navlečeme,cuká se na tom,dělá kotrmelce,kouše je,jen aby se jich zbavil. Když to vidím, je toho prcka líto a aby se v nich skoro neoběsil,tak je raději sundám.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 11:56
- Nahlásit
Pejsek si musí zvyknout! Nemůžete mu všechno odpustit jenom proto, že je malý. Na klasický obojek by si určitě zvyknul snáz. Ze začátku mu je musíte nechávat jen na krátkou dobu. Na chvíli je nandejte a zkuste štěně nějak zabavit - hračkou nebo prostě nějak, aby své omezení vnímal co nejméně. Samozřejmě, že ho musíte chválit a zkoušet to několikrát za den. Až si na ně trošku zvykne, přidejte vodítko.
Nesmíte vidět ve všem problém ;), ve skutečnosti to není tak složité. Jen majitelé malých plemen ty pejsky moc litují a myslí si, že poslušnost nepotřebují. Důslednost musí být ve všem!
Teď nevím jak ostatní, ale já bych se radši přiklonila ke klasickému obojku. Jak budete učit na kšírách, že pejsek nesmí táhnout? Jako že nesmí, i když je malý a v podstatě neškodný...
|
Martina
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 11:59
- Nahlásit
Tak jak to tak všechno čtu, tak u nás to bylo úplně stejný.
Venku loužičky nic, doma hned na noviny. I s tím vodítkem, když jsem fence poprvé připla vodítko, tak to vypadalo, jak kdyby do ní vjel el. proud. Hrůza. Už se to lepší. Jsou jí 4 měsíce. Nesmíš chtít po Tvém štěňátku zázraky. Můžu Ti říct, že jsem byla ze všeho hned vyplašená, nevěděla si rady. Ale v tomhle případě je to jako s miminem. Je na nich znát snad každý týden. Určitě to chce pevné nervy, ale nesmíš hned chtít, aby šlo vzorově na vodítku, na povel udělalo potřebu atd.
Mojí feně jsou 4 měsíce, jak už jsem napsala a můžu Tě uklidnit, že velkou potřebu neudělala venku ani jednou.
Takže buď vklidu a pevné nervy !!!!!
|
Mathea
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 12:30
- Nahlásit
Rozhodne bych se priklonila k obojku. Ja, kdyz sem si psinu privezla, tak sem ji asi treti den dala obojek, jen na volno. Jakmile si na nej zvykla, tak semji ho nechala porad, akorat na noc sem ji ho sundavala. Ksiry sem ji poridila az kolem roku, kdyz sme zacly s kolem.
Nikdy sem ji netrestala, kdyz jsem prisla a v pokoji uz byla louzicka, jen jsem to v klidu uklidila. Parkrat sem ji pristihla primo pri cinu, ale ani tehdy na Vas pes nesmi poznat, ze Vas to stve. Jinak Vam to pak bude delat naschval. Pri pristihnuti jsem ji capla a odnesla ven a tam s ni byla tak dlouho, dokud potrebu nevykonala. Naucila se to takhle hodne rychle. Hlavne zadny rozcilovani, to stenatku nepomuze. Jak uz tu bylo receno-duslednost je hlavni. Ale k tomu opravdu hodne lpozornosti, at ve Vas ma stenatko duveru a zazemi.
|
Mark
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 14:00
- Nahlásit
Musim souhlasit s nefer, ze se musi steneti dat najevo, pokud doma udela louzicku, ze to neni dobre a ne to s klidem prejit. To pak muze dopadnout tak, ze pes jeste v pul roce neni cistotny. Proc by chodil ven, kdyz tam treba prsi.Nemyslim trestat, ale osklivym hlasem pokarat.
S cim s nefer nesouhlasim je, ze vsichni majitele malych psu se chovaji jak pise. Muj je maly a jeste chrt a zakladni vychovu a vycvik zvlada ok.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 14:04
- Nahlásit
Mark
Omlouvám se, vím, že všichni takoví nejsou a ani jsem to tak nemyslela. Jen jsem měla pocit, že danworld k tomu má sklony
Mathea
Pokud budeš u svého psíka platit za vůdce, pochybuji, že bude dělat naschvál věci, které se ti nelíbí a má je zakázané. Ale musí v tom mít jasno!
|
Mathea
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 14:38
- Nahlásit
To Nefer: Jiste v tom mas pravdu. Ale pro zacatecnika je tohle hodne tezky pochopit, resp svemu psovi dat opravdu najevo co a jak-ted mluvim ze svych vlastnich zkusenosti, protoze tahle cubinka je muj prvni pes. Na me to zkusila jednou, asi po mesice, kdy sme ji mela uz doma, protoze uz byla rozkoukakana a zacala zkouset, co vsechno si muze dovolit. Vickrat to neudelala. Ale mam taky kamaradku, ktera ma stenatko beagla a to je hruza. Kamoska se necha vsim vytocit a Kejtu to hrozne bavi, takze nakonec to dopadne tak, ze kamoska je nasrana a Kejta trucuje. Ja sama ji to nepresvedcm o tom, ze dela chyby. Na cvicak se mnou jela jednou a ted to nestiha.
Nicmene tim chci jen ukazat, kam se vychova dostat nema.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 14:56
- Nahlásit
Mathea
Žádný učený z nebe nespadl. To si musí uvědomit každý, kdo si pořizuje jakékoliv zvíře a smířit se s tím, že bude muset objevovat věci nové. Od toho jsou tady takováhle fóra, cvičiště, literatura a prostě všichni zkušenější. Jen proto, že má někdo prvního psa mu přeci nebudu říkat polpravdy. Kort když je to člověk, který má opravdu zájem
Co se týče tvé kamarádky, musíš vědět sama, co na ni může zabrat a nevzdávej to ;) . Ale pokud člověk sám nechce, jiný s tím těžko něco nadělá. Taky znám takovouhle dívčinu. Jen už jsme s kamarádstvím přestaly, protože jsem se nemohla dívat na to, jak svého psa stresuje. Rozdíl byl jen v tom, že ona si ke mě pro rady chodila, ale byla líná se jimi řídit a radši čubinu seřvala hned jak vlezla do dveří
|
Mathea
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 15:05
- Nahlásit
To Nefer: Samozrejme, ja jsem to vubec nemyslela jako utok proti tomu, co jsi rikala;)
Ona se Paja snazi, to zas jo. Jen na to nema takovy nervy a jako ze s beaglem jsou sakra potreba. Kejtinu uci, stara se o ni, ale ma tam proste nejaky zaseky-ja ji napriklad radila, ze by s ni mela chodit na louku na 10metrovy snure a tam si ji ucit a travit s ni co nejvice casu, aby si k sobe nasly tu spravnou cestu..necim se ridi, necim ne, 10metrovej vodak mi vratila, tak nevim. Ale snad to holky zvladnou. Dam pak info, protoze o prazdninach s ni jedu na chatu.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 15:13
- Nahlásit
Já to ani jako útok nebrala.
S těma nervama to znám. Kolikrát mám sto chutí zašlapat čubinu do země a slovně předčím kdejakého zedníka, ale člověk se musí naučit ovládat a tohle v sobě potlačit. Na rozčilování je spousta jiných příležitostí. Jestli jste si našly dobrý cvičák, měla by se to naučit. A ještě jeden tip: místo toho, abys jí půjčovala pomůcky, běžte cvičit spolu. Třeba pod záminkou vycházky a můžeš na nic nenápadně zapracovat ;)
|
Mathea
|
# Zasláno: 20 Pro 2004 15:19
- Nahlásit
To nefer: to je prave tne problem nebydlime ve stejnym meste a spojeni je dost hnusny, takze se vidime akorat ve skole a bez cubinek. Kdyz jsme spolu nekde s cubinama, tak se samozrejme snazim. ted budu mit velkou prilezitost o tech prazdninach. Tak s tim za tech par dni snad trochu pohneme
O tom mi ani nepovidej, jsou chvile, kdy mam vazne co delat, abych na psinu nevybuchla ale radsi se zavru do jiny mistnosti a zmlatimpolstar ))
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 15:25
- Nahlásit
Tak já to dělám přesně naopak - do jiné místnosti jde čubina a já pomalu odpouštím páru jak papiňák . Ona má mezitím zase dost času popřemýšlet co udělala špatně
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 20 Pro 2004 15:30
- Nahlásit
No jasne, to delam taky, kdyz me nastve pravem.. Ale nekdy staci drobnost a ja mam chut ji strasne servat, tak to nedelam, vim moc dobre, ze by to nechapala. Hodne me naucila se ovladat
|
Anonymní
|
# Zasláno: 21 Pro 2004 00:28
- Nahlásit
Bežel ke dveřím,ale nezakňoural,neštěkl,uďál loužičku.
Ja jsem to ucila svoji kokrici takhle: Obe jsme byli za dverma, mama z druhy strany, ja jsem stekla, dvere se otevrely. Takhle jsme ji to ukazali asi 2x a pochopila to. Ted vi, ze kdyz chce otevrit jakykoliv dvere, staci steknout, zadny skrabani, ani nic podobnuho. Ale doporucuju zkouset oddelene od toho venceni
|
Terri
Člen |
# Zasláno: 21 Pro 2004 20:19
- Nahlásit
Obe jsme byli za dverma, mama z druhy strany, ja jsem stekla, dvere se otevrely
To je fakt dobrý Náš předchozí vždycky zakňučel, když chtěl. Tento si sám dojde ke dveřím a stojí tam a přemýšlí. A to tak dlouho, než nám to dojde..
|
marcella
|
# Zasláno: 23 Pro 2004 16:33
- Nahlásit
Chtela bych taky prispet do mlyna, tak muj Havanacek se venku taky nevycura a ani vevykaka. Uplne si lehne k nacuranemu a nic a az pak doma jde jenom na papir. Mluvila jsem s chovatelkou a ta mi rekla , ze ji tezko naucim ven , kdyz uz chodi na papir a ze je to lepsi , ze je to maly pes a nevydrzi tak dlouho udrzet curani a tak at chodi na papir.U nas je ale velika zima a tak je to i lepsi doma, proste jsem to vzdala ji trapit, na prochazky chodime taky casto a nic.Dik.
|
Anna
|
# Zasláno: 23 Pro 2004 21:27
- Nahlásit
Já jsem měla podobný problém se štěndem NO, který jsem si brala asi ve 4 měs. od lidí, kteří ho měli zavřené v chlívku. Pejsek nebyl nikdy venku, takže pro něj bylo přirozené čurat a kadit doma. Protože to bylo o prázdninách chodili jsme ne dlouhé téměř celodenní procházky a nic. Vždy když jsme přisli domů hned za dveřma přičapl a už to jelo. Popadla jsem ho ahonem s ním ven a nic. Trvalo to asi měsíc pak mě jednou po celodenním courání bolely nohy tak jsme domů jeli busem a hned jak jsme vystoupili pod schůdkama už začal čůrat. Umíte si určitě představit ostatní cestující pes u busu čůrá a čůrá a majitelka ho chválí-to bylo keců Nicméně jsme to ve zdraví přežili a od té doby pochopil, že se čůrá venku. Pak už byla párkrát jen nehoda, za což bylo zvýšeným hlasem vyčiněno a tím byl náš problém vyřešen. akže neházejte flintu dožita ale chce to velkou trpělivost. A k čůrání na papír - měli jsme pudličku ta měla doma bedínku s kočkolitem, kdyby jsme přišli pozdě, aby to nemusela držet, ale jinak chodila ven. Takže myslím, že se štěně může naučit čůrat venku i na papír.
Omlouvám se za román a přeji všem krásné Vánoce.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 24 Pro 2004 11:53
- Nahlásit
to Anna?: To tedy asi opravdu chce!!§Někdy jsem tak vytočenej, že nadávám..... Ale chápu to, je to štěně zlobivý!!!
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 27 Pro 2004 11:07
- Nahlásit
Hm, tak sem videla tu kamoscinu beaglici...Byla sem s ni minutu a stacilo mi tonevychovana, dela co chce, neposlechne nikoho, na pul roce dela louzicky porad doma, "kamaradka" na ni zacala docela uspesne srat...mam z toho hodne divnej pocit, protoze sm myslela, ze jeji vychovu zvladne apson na nejakou prijatelnou formu...Ne, psina neumi vubec nic, Pavlina si odejde na cely odpoledne a o Kejtu se staraj rodice... (((((( Mam z toho hodne zvlastni pocity
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 27 Pro 2004 13:24
- Nahlásit
Tak to znám. Bohužel s tímhle těžko něco naděláš. Jedině, že by ses skamarádila s rodiči a popovídala si snima. Ne o tom, aby domluvili dceři, ale o tom, jak se vychovává pes. Třeba o tom nemají ani páru a při vší dobrotě to kazí . Pokud se o psa starají, určitě by chtěli, aby poslouchal
|
Šárkai
|
# Zasláno: 28 Pro 2004 16:35
- Nahlásit
|
Mathea
Člen |
# Zasláno: 29 Pro 2004 17:27
- Nahlásit
To Nefer: Ja musim hlavne Pavlinu dokopat k tomu, aby zacala s kejtou neco delat, ten pes je moc chytrej na to, aby takhle zahalel.. Kurna, hlavne ze mela kecu plnou hubu, no ja ji domluvim, aby zacala pravidelne chodit na cvicak a nechala si od vycvikaru poradit...S jejima rodicema si promluvit nemuzu-jeji mati me nejak vubec nema rada..Samy problemy v tyhle rodine..Kurna, mam chut si vzit Kejtinu do ruky ja, vim moc dobre, co by na ni platilo, jenze Pavlina na to kasle Chjo..
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 19 Led 2005 10:40
- Nahlásit
Můj pes se doma počural jen jednou a to jako malé štěně, když jsem ho včas nestihla pustit ven. On si už od začátku sám "říkal", když chtěl ven - to jsem ho vůbec nemusela učit. Jinak i když je celý den na zahradě, učila jsem ho, aby se uměl "vyvenčit na povel". V zimě a sychravém počasí totiž oba mí psi spí doma, takže byl povel na vyvenčení potřeba naučit. Mí psi reagují na povel " vyčůrat", ale když je večer před spaním ještě pustím vyvenčit a náhodou se dívá někdo od sousedů, má ze mě náramnou srandu....a já se ani nedivím... Jak tady někdo psal, že mu psi reagují na povel "pipi" - to je dobré, ale mě to bohužel nenapadlo....
Jinak mám zkušenost, že naši psi "venčí" raději na své vlastní zahradě a na procházce to udělají jen když skutečně mají potřebu. Nepočítám tedy značkování (starší pes pořád a mlaďoch ještě ne)
|
Anonymní
|
# Zasláno: 20 Led 2005 09:38
- Nahlásit
Nevim nevim,ale řekla bych,že když začnete hulákat (nebo nedejbože trestat) psa,když vykonává potřebu,asi to těžko pochopí.Z jeho pohledu ho totiž hubujete za to,že DĚLÁ potřebu a ne za to,že ji dělá doma.Když už pes chodí na noviny,v podstatě pochopil to,že se čůrá nebo kadí na noviny a ne na koberec,neni už pak nic jednoduššího,než ho to naučit venku.Navíc to chce asi trochu znát fyziologii psa.Pokud se pes vyčůrá doma,fakt už asi nemá cenu ho vyhazovat ven,když je vyčůranej,že jo Vypozorujte souvislost mezi krmením a vyprazdňováním.Nejpravděpodobněji bude chtít pes kadit po probuzení (logicky,jelikož celou noc potřebu nevykonával) a pak po žrádle.Chce to čas.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2005 09:47
- Nahlásit
Jasně, že když vyneseš psa ven až když všechno udělá doma, budeš ho těžko přemlouvat, aby pokračoval venku. Na to není potřeba znát fyziologii psa - v tom jsme všichni stejní. Jde o to, mu tu akci přerušit a vynést ven a u nás to velmi dobře fungovalo. Jasně, že je nejlepší vypozorovat, kdy se chystá vykonat potřebu - to je jasné. Ale co uděláš, když si štěně během hry nečekaně kecne a začne hned čůrat? Budeš se na něj koukat a pak to v klidu utřeš?
V takovéhle chvíli jsem alespoň já tedy štěndo vytahal za kůži a okřikla a vynesla ven, kde svoji potřebu dodělalo a já mohla pochválit. Je ale jasné, že v tomhle věku jsou "tresty" (úmyslně píšu do uvozovek) velmi mírné. A pes snadno pochopí: doma špatně, venku dobře. Když to necháš všechno na čase, může se ti stát, že se bude počůrávat ještě v půl roce.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 20 Led 2005 09:59
- Nahlásit
Jde o to,znát fyziologii psa = vědět,kdy asi zhruba se bude vypraznovat.Čili,dostal nažrat,teď bude trávit,pak bude chtít kadit.Navíc (to mám u svojí feny)když začne běhat,jakmile se jí rozpohybují střeva,má taky potřebu se vyprázdnit.
Když bude dostávat pravidelně nažrat,bude chodit pravidelně kadit.Pes si na určitej rytmus zvykne.Zjistí,že ráno se jde ven,tak si to radši poštří na ven.Většinou bude chtít vykonat potřebu po probuzení (vy taky,že jo).Potíž je v tom,že takovej pes se může probouzet třeba v půl 6 ráno a to se asi málokomu chce trajdat se psem venku.Je to o pohodlnosti.Já to psa nikdy učit nemusela.Párkrát se vyčůral v kotci,ale jakmile zjistil,že se poránu,odpoledne a večer chodí ven,drží to naven.Naučil se tak mimořádný čistotnosti!!!!SÁM
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 20 Led 2005 10:12
- Nahlásit
ale to už tady bylo všechno psáno
Naučil se tak mimořádný čistotnosti!!!!SÁM
Mě na tom nepřijde mimořádného vůbec nic, jen některému psu to prostě trvá déle než jinému, třeba tomu tvému.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 26 Led 2005 13:32
- Nahlásit
Souhlasím s nefer. Naše čubina kokra se ani jako malý štěně nevyčůrala doma. A to jsme ji to nijak neučili. Když u nás začala kňučet, stačilo říct "Co chceš" a ona buď letěla do kuchyně k misce s zřádlem nebo ke dveřím. Teď mám štěně retrievera, v zásadě pochopila to, že se čůrá venku (když jí vypustím), ale problém je v tom, že si neumí říct a já nevím, jak jí to naučit. Stačí, aby zakňučela nebo tak něco. Poraďte...
|
Elbe
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2005 20:24
- Nahlásit
Doufám, že danworld je s výchovou a kvalitními informacemi dál, než tomu bylo v prosinci. Je opravdu těžké pro laika zorientovat se v radách vyčtených i slyšených, co je správné. O to hůř, pokud nemá žádnou předchozí zkušenost. Koupili jsme psa starého 11 týdnů. Do té doby vyrůstal vedle matky ve stodole. Vystoupit na dvorek zřejmě vůbec nemohl, protože ten naprosto celý patřil bordog./?/ dogám. V bytě nám tedy vesele kálel. Můj netolerantní a nedovtipný manžel neustále nadával, co je to za nečisté a hloupé zvíře, a že předchozí pes to uměl hned. Tomuto pejskovi to trvalo ještě snad 2-3 měsíce, ale chyba nebyla v jeho hlouposti, ale v našem nejednotném rodinném přístupu a v našem nepochopení. Nakonec zřejmě trpělivostí ve výchově a neustálým opakováním stejných situací, kdy při čurání jsem jásala "hodnej, hodnej, vyčurat, vyčurat", psí mozeček dozrál i pochopil. Prostě jako děti. Klidně si mohou čurat do 2 /3/ let do plen a žádná závada. Výchova i výcvik psa chce skutečně OBROVSKOU TRPĚLIVOST.A za každý dobrý pokus dělat radostí kotrmelce, neboť pro psa je největší radostí a odměnou radost páníčkova...... Co se týká doby krmení, nesouhlasím s volným požíráním v průběhu dne /pokud nejsou např. zdravotní důvody/. Vlk taky nejdřív ulovil, sežral a pak odpočíval. I my to děláme podobně. Kdy má pejsek trávit a jeho zažívání si odpočinout? A pak, podávání potravy v určitou dobu má i určitý výchovný smysl, třeba v tom, že si upevňuji svou pozici vůdce. A to se hodí i u pidipejska. Psí výchově haf!
|