Kynologická diskuse

- Kynologická diskuse - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -  

Kynologická diskuse / Veterina, o zdraví i nemocech psů / Vyhřezlá ploténka - prosím radu.
Autor Zpráva
Serifus
Člen
# Zasláno: 25 Bře 2008 01:40
- Nahlásit

Zdravím!

Mám 11-i letého pejska "jezevčíkovitého typu", tzn. s poněkud klenutější stavbou těla. Pejsek zřejmě špatně skočil a utrpěl úraz ploténky, resp. její vyhřeznutí v oblasti bederní páteře. Počátek místní veterinář léčil medikamenty, pejsek musel být v klidu, nesměl prochladnout apod. Stav se však zhoršil a pejsek se přestal držet na zadních nohách a při chůzi (tak po dvou krocích) padal na "zadek". Okamžitě jsem proto vyhledal seznam odborníků na tuto problematiku, mezi nimiž byl i pan MVDr. Hečík z Horoměřic. Neváhal jsem ani chvíli a jel do Horoměřic. Dorazil jsem v 22:00, kdy pan doktor zrovna končil směnu. Přijala nás paní doktorka Chvojková a po chvíli přišel i pan doktor Herčík, který jakmile viděl pejska, doporučil okamžitý chirurgický zákrok. Pejsek šel ihned na sál a po nezbytném kontrastním rentgenu začala operace, kterou prováděl právě pan doktor Hečík. Z Horoměřic jsme odjížděli v cca 1:20.

Začátky po operaci byly velmi těžké, ale po asi 2 měsících pejsek chodí téměř, jako předtím. Říkám "téměř", protože neustále při chůzi kulhá (vypadá to jako by měl jednu zadní nohu kratší), někdy ztratí rovnováhu a upadne. Při běhu to není tak znatelné, protože při něm pejsek využívá odrazu obou zadních pacek najednou, takže případné nedostatky se skrývají.

Cca 14 dní užívá přípravky Alavis, které by mohly jeho stav případně zlepšit a působit jako prevence. Bohužel o pana doktora Herčíka je obrovský zájem a od operace jsem jej neviděl. Paní doktorka Chvojková, která pejska přebírala před operací, mi při poslední kontrole řekla, že se jeho stav už nemusí zlepšit.