| Autor |
Zpráva |
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 08:30
- Nahlásit
Máme fenku bernského salašnického psa,která včera porodila 13 štěňat,bohužel dvě mrtvá.Poraďte mi prosím jak správně krmit fenu,aby měla dostatek mléka a čím a v jakém množství dokrmovat štěňata?Feně jsem koupila granule K 9,dle doporučení by měly být kvalitní,ale fena o ně nemá moc zájem.Pouze zalité mlékem sní.Prosím o radu.DíkyDáša
|
Hanka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 08:43
- Nahlásit
Blahopřeji ke štěňátkům,dávejte jí granule klidě zalité mlékem,pokud je fenka na mlléko zvyklá a nemá po něm průjem.Pokud to fenečka zvládá tak bych štěňátka zatím nedokrmovala.Jinak prodávaj sušené mléko pro štěňata.Naše fenka měla 10štěňat a zvládla to úplně sama,dokrmovat jsem začla až od 3týdnů,rozmočenýma granulema pro štěňata.Přeji hodně štěstíčka
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 08:46
- Nahlásit
Díky za radu.Prosila bych ještě o jednu.Je nutné fence dodávat do krmení vitamíny a minerály,třeba Vitamix.Nemůžu jí nějak předávkovat?Štěňátka zatím sají všechny a mají se čile k světu.Jen se bojím o fenku,aby ten nápor hladových krčků ustála ve zdraví.
|
Hanka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 09:03
- Nahlásit
Pokud máš kvalitní krmivo pro kojící feny tak bych nic nepřidávala.Občas jí dej tvaroh,pacholík atd. aby měla hodně mléka.Neboj se všechno dobře dopadne
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 09:21
- Nahlásit
Díky za podporu.Jsou to naše první štěňata tak doufám,že vše dobře dopadne.Ještě jednou díky.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 09:51
- Nahlásit
Dášo,
taky držím palečky, ať je fenka zdravá a štěníci vyrostou ve zdravé pejsky.Máte už na štěnda zájemce? 11 je přece jen velký počet....ale berňáci jsou v poslední době čím dál ve větší oblibě, tak držím palečky, ať se dostanou do dobrých rukou.
Když jsem si brala já svého pejsu od chovatelky (mám choďáka), chovatelka přidávala myslím feně nějaký přípravek na podporu tvorby mléka (měla ho málo) a přípravek z mořských řas na klouby a srst v době březosti i po porodu.... (jestli ale Vaše fenka mléko má, tak bych do toho asi nezasahovala...taky bych přidávala ty mléčné výrobky, pokud fence nedělají problémy....)
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 10:36
- Nahlásit
Dášo, kvalitní granule jsou základ, jen doufám, že jsou speciálně pro březí a kojící feny. Já Ti doporučuji přidávat Pangamin, je to přírodní preparát z pivovarských kvasnic, který obsahuje mimo jiné spoustu stopových prvků a minerálů, hodně vitamínů, hlavně skupiny B. U tohoto přípravku nehrozí v žádném případě předávkování, Bkomplex navíc pozitivně ovlivňuje chuť k jídlu. Občasné přidání konzervy, sýra, syrových vajec, rozdrcené skořápky (ale musí být nadrcená např. v hmoždíři, aby byla na prášek) jsou dobrým zdrojem vápníku a fena ho má při tolika štěňatech výrazně zvýšenou potřebu. Krmivo jí předkládej pravidelně několikrát denně a pokud nechce sama jíst, tak ji nuť, třeba jí dávej z ruky. Mezi kvalitou a množství potravy a laktací existuje přímá úměra, pokud tam není jiný problém. Takže základ je, aby krmění bylo hodně a kvalitní. Co se příkrmu štěňat týče, poradím ti náš osvědčený recept na dokrmování štěňat už od 2-3 dne. Neslazené mléko Tatra grand(vyšší obsah tuku) se ředí v poměru 4:1 heřmánkovým odvarem. Ten heřmánkový odvar uklidňuje bříško a zažívací trakt, dodává dostatek tekutin. Zvykáme štěňata na tento mix postupně, postupně jim zvyšujeme dávky. Používáme při příkrmu klasickou kojeneckou flašku s jenmějším a menším cumlíkem. Jen zpočátku díra v cumlu nesmí být moc velká, štěňata lačně pijí a zakuckávají se, mléko se jim dostává do dýchacích cest. Postupně si na to ale zvyknou a pak to jde jako na běžícím pásu. Jen těžko takhle na dálku posoudím, jak dalece je fena mléčná a jak jsou štěňata nakrmená a spokojená. Určité znaky nedostatečnosti mléka se dají vypozorovat, štěňata po napití kŇučí, hledají další cecík, jsou neklidná. Pokud je mléka dost, tak spokojeně "odpadnou". Neklamnou známkou toho, že není něco v pořádku je, když štěňata intenzivně kňučí, jsou neklidná, stále se snaží přemísťovat. Tento neklid se potom přenáší i na fenu a zbytečně ji stresuje. Strašně moc důležitou je také teplota, štěňata nemají ještě vyvinutou termoregulaci, takže potřebují teploučko, nejlepší je vyhřívaná podlaožka pod štěňata. Dá se použít i lidská, v obchodě ke koupi za zhruba 1000,-Kč, ale musí ze např. zatavit do pevného igelitu, protže někdy má fena tendenci hrabat nebo si jinak upravovat pelíšek a mohlo by lehko dojít k úrazu el. proudem. Existují samozřejmě el. podlážky přímo pro psy, ale tady je cenová relace mnohem vyšší. Závěrem: chce to určitý cit pro to, co je správné, já bych s příkrmem rozhodně začala tak od 1 týdne štěňat, myslím si, že při takovém počtu štěnat je nutné je přikrmovat, budou se lépe a rychleji vyvíjet a budou daleko spokojenější a všichni včetně feny, které se tím trochu ulehčí, v pohodě. Jo ještě jsem zapomněla do toho mixu tatra a heřmánek občas přidat vitamín v kapkové formě.Dášo, klidně se ptej, co bude v mých silách, odpovím. Při prvním vrhu jsme byli taky trochu štajf a moc si nevěděli rady.
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:17
- Nahlásit
Milá Evo,přesně jsi vystihla mé pocity,prostě jsem úplně mimo.Lidé se nám smějí,že tu plodnost máme v rodině,sama mám tři dcery z toho dvojčata.Dnešní noc jsem téměř nespala snad i s dvojčaty to bylo lepší.Fenku jsem si přestěhovala na chodbu do rodinného domku,takže slyším každé zakňučení.Můj názor je,že je nemůže sama uživit a určitě dnes nebo zítra začneme s příkrmem.Štěňátka moc nekňučí,ale přece jenom?!Fena opravdu moc žrát nechce tak se budu snažit do ní dostat maximum.Vím,že jich je moc,ale nikdo z rodiny nebyl schopen provést jakoukoliv redukci.Všechny jsou čilé s váhou od 270gramů do 530gramů.Odběr zatím nemáme tak kdyby někdo měl zájem dejte mi vědět.776250536
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:18
- Nahlásit
Tady je vidět jak jsem mimo ani svoje číslo nenapíšu správně,tak oprava 776260536.
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:40
- Nahlásit
Dáši, ještě jedna malá rada. Nejlepší jak poznat přírustky je každý den vážit. Nejlepší je zvážit štěně před krmením a po krmení opět. Měl by tam být rozdíl. Ovšem na to je potřeba dobrá váha, někdy stačí i dobrá kuchyňská. Já potom ještě převažuju hned ráno, abych měla přehled jak celkově přibírají a eventuálně abych mohla zvýšit příkrm - jeho četnost během dne. Zpočátku přikrmování zkoušej po menších dávkách, jinak štěňata dostanou náhlou změnou stravy průjem. Ale i pokud by se řidčí stolice objevila, tak vytrvej, všechno se stovná. Je to ovšem jako u malých dětí, nesmíš tuhle potravu moc dlouho skladovat a stále ji připravovat čerstvou. Pozor na spálení, teplata těla. Ale to tě při třech dětech nemusím učit. Je to hodně podobné. A i kdyby ti jiné příspěvky radily nepřikrmovat, v tomto ohledu dej na mě, má to opravdu velmi pozitivní vliv na štěňata i matku. Pokud naše feny mají víc jak 4 štěňata (´foxterier), tak průběžně zkouším taky přikrmovat. Buď chtějí nebo ne, ale rozhodně mám pocit, že jsem nic nezanedbala a všechno je OK. Navíc ten příkrm je vydatný, takže po něm moc dobře spí a časový úsek mezi jednotlivými kojeními se prodlužuje. Jinak se pozeptám, pokud by někdo chtěl štěně. Jsou s PP?
|
Anonymní
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:40
- Nahlásit
Já bych tedy v dnešní době starý osvědčený recept s Tatrou vyměnila za sušené mléko pro štěňata a taky než přidáváním tvarohů a mléka(to ti každý vet vyvrátí,když krmíš granulema pro kojící,předávkuješ bílkoviny),bych dávala feně mateřské mléko.Její organismus nemusí nic přetvářet a mléčnost feny se tím značně zvýší.Mně fena odchovala 10 štěňat tímto způsobem:kvalitní nabouchané granule pro kojící a několik litrů mléka pro štěňata.Pokud byla v dobré kondici před krytím a během březosti,tak to utáhne.S tím přikrmováním nepospíchej,nech štěnda zesílit,ono takové vdechnuté mléko může zadělat na pěkný zápal plic.Spíš začni štěnda pravidelně vážit a ta nejslabší dávej na zadní struky,které jsou nejmléčnější.A ta největší zase dopředu.A raději kup granule,které budou chutnat feňule a krm jí a krm.Ona se ti ještě pěkně rozežere,že zkrmíš i tu K 9.Držím palce.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:46
- Nahlásit
Dáša
píšeš, že sis fenku přestěhovala k sobě do domu na chodbu - to je dobře, fence teplota díky její husté srsti jistě vyhovovat bude, ale protože na chodbě by štěníkům přece jen mohla být zima, zvaž to pořízení té vyhřívané podložky jak psala Evička. Zatím dej aspoň teplou deku jako podklad, aby miminka nenastydla od země. Určitě má fenka nějkou "porodní bednu" či ohrádku, tak jí ze spodu pěkně vystel. CHovatelka, co mám od ní štěndo, měla pro fenku vyrobený jakýsi "stan"....byla to ohrádka s dřevěnou podlážkou - na ní deka. Ze tří rohů ohrádky byly vztyčeny tyčky a přes ně byla dána deka....fenka tak měla větší soukromí. kojící feně na náladě nepřidá, když by jí pořád někdo okukoval a nevědomky tak vyrušoval....takhle má soukromí a tím pádem míň stresu
|
Anonymní
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 11:48
- Nahlásit
Nechápu,jak může Evička radit "kdyby ti jiné příspěvky radily nepřikrmovat,dej na mě".Zase někdo,kdo uznává jen své názory a zkušenosti.Asi by bylo nejlepší,kdyby jste kontaktovala svého veterináře a on vám sám poradí,od kdy je nutné štěnda přikrmovat.Anebo když máte sama děti,tak víte,jestli jste je po porodu kojila nebo dala druhý den na sunar.Přeju šťastné rozhodnutí.
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:03
- Nahlásit
Děkuji vám za všechny rady snad to zvládneme.Pro jistotu se obrátím ještě na veterináře.Ještě jednou díky moc všem.Držte nám palce.
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:08
- Nahlásit
Ještě mi to nedá,abych se nezeptala jaké konkrétní granule byste mi doporučili.Ve specializované prodejně mi doporučili tuto K9.Je pro březí a kojící feny,ale opravdu jí moc nejede.Pytel stál 800,tak to snad nebude žádný aušus.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:13
- Nahlásit
anonymní
Když to vezmu zdravým selským rozumem, tak bych 11 štěňat rozhodně nepřorovnávala k 1 dítěti, ale alespoň ke čtyřčatům a tam už průměrná mamina bude s mlékem výpomoc přeci jen potřebovat, nemyslíš? Ale jinak nic ve zlém.
Dášo, držím pěsti ať to všechno zvládnete. K9 je dobrá, ale osobně bych brala něco lepšího. Třeba Nutram je o třídu výš a je od stejné firmy jako K9. Podrobnější info najdete na www.candy.cz
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:20
- Nahlásit
Vzkaz Evě.Štěňátka jsou bez PP.
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:24
- Nahlásit
Anonymní, kolik jsi odchoval vrhů? Já hodně a proto vím, co radím. A za svými názory si absolutně stojím. Navíc tyhle věci nejsou jen o teoretických znalostech vyčtených z nich nebo nastudovaných ze školy. Člověk musí tyto situace zažít na vlastní kůži a někdy se k výsledkům pracně propracovávat. Tatra s heřmánkem je vynikající + vitamíny a nedám na ni dopustit. Taky to Dášu při 11 štěňatech výjde daleko levněji než sušené mléko pro štěňata. Samozřejmě pokud chce investovat, může, sušené mléko je vynikající a není nic lepšího , kromě mateřského mléka. Ale svůj způsob považuji za naprosto plnohodnotný a dokonce ti můžu zítra udělat nutriční srovnání podle odborné literatury, když si takový šťoura a myslíš si, že mám patent na rozum.
|
šíša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:25
- Nahlásit
Dáša
pokud se rozhodnete přidávat rozdrcené skořápky, je třeba je pokapat citronem jinak projdou trávicím traktem bez užitku, sice neublíží ale nepomůžou. A jinak na vápník pozor jestli máte kvalitní granule a dokrmujete mléčnými výrobky tak by to mělo stačit. Převápněním totiž můžete fence uškodit.
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:42
- Nahlásit
Já to tam nenapsala? Ano , pokapat citronem, trochu to zašumí a vznikne z toho sloučenina. Nedostatkem vápníku ovšem můžete uškodit také. Najít zlatou střední cestu je někdy těžké. Určitě se to podaří. Jen s odvahou do toho. Začátky jsou vždy nejtěžší. Ovšem trochu mě zaráží, že jste předem nezkoumala možnosti trhu a nesháněla zájemce předem. Ono je jednoduché nakrýt, odrodit a postarat se, ale potom všechna štěňata prodat bývá problém.Tak snad se vám zadaří.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:52
- Nahlásit
Evička
souhlasím, je lepší když má chovatel dopředu třeba 10 zájemců na štěníky a pak třeba jen 5 štěňat - vždycky se líp vysvětlí, že se štěňat narodilo míň, než pak zoufale shánět zájemce na poslední chvíli.... někdy se to třeba ani nepovede a některé štěndo zůstane chovateli "na krku" Jedna známá chová knírače a zůstali jí jednou na krku dvě štěnda,která opravdu neudala, tak má 3 psy...a vychovávat sourozence najednou byl opravdu oříšek.
Dášo přeji aby se Vám podařilo sehnat zájemce
|
Anonymní
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:55
- Nahlásit
Patent na rozum nemám a tím,že si vyjádřím svůj názor který se neshoduje s tím tvým,se ze mne stává šťoura?Pár odchovů za sebou mám,zkušenosti s Tatrou i sušeným mlíkem taky a srovnávací tabulky znám.Já uznávám,že 11 štěňat je pěknej záhul pro fenu,ale proč je začít hned po narození přikrmovat?Vždyť právě teď si fena zakládá svojí mléčnost,tak jí nechte všechna štěnda pěkně cucat,ať si začne vyrábět mlíko pro 11 štěnat.A druhý den po porodu má ještě pořád mlezivo,tak je šílenost do nich cpát Tatru.Až když štěnda zesílí,můžu je začít přikrmovat,do té doby cpu feně co jí chutná.A kdy je tedy začít přikrmovat?To jsem záměrně nenapsala,protože předpokládám,že Dáša nás bude informovat jak štěnda přibíraj a je to dost závislé na situaci.Patent na to kolikátý den přesně není.A určitě bych jim na první přikrmování koupila sušené mateřské mléko,bohužel je opravdu drahé,ale s tím se musí počítat.Jinak si Evičko za svými názory klidně stůj,ale nemusíš je prezentovat jako jediné správné.Já se tu nechci s nikým dohadovat jak se má co dělat,je to k ničemu,pouze jsem chtěla Dáše sdělit zase svůj názor a zkušenost.Vybrat si z toho musí sama.
|
bord
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 12:58
- Nahlásit
Právě jsem chtěla napsat bacha na nedostatek calcia - fenka může i velmi rychle uhynout,jedná se o stav brzy po porodu... začalo to třasem brady,naštěstí to spravily dvě nebo tři injekce.(malé plemeno a měla jich ,, jen " šest).
Ale jde o dobu před asi 12 lety,krmilo se jinak,granule nebyly moc rozšířené,zřejmě jak píše šíša tohle při vyvážené stravě již tolik nehrozí.Ale raděj sledujte i fenu.
Jen jěště dodatek - kdo je na tomto foru často asi si již všiml,že Evička ví o čem mluví...
|
Anonymní
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:05
- Nahlásit
Anonymní
Souhlasím s Tebou, že každý má svůj názor. Jen se nedej.
A s tím, že budeš považována za šťouru jsi mohla počítat, protože jsi neměla stejný názor jako Evička. Myslím, že každý má nějakou svoji metodu a ta mu a jeho pejskům prostě vyhovuje. Mě spíš zaráží, že má Dáša první vrh a teď teprve zjištuje informace jak a co. Ale snad to bude
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:11
- Nahlásit
Na štěňátka jsme měli již před porodem šest zájemců,které máme dosud.S 11 mrňaty jsme opravdu nepočítali.Zase tak nezodpovědně jsme nenakrývali.A po pravdě by mi nevadilo,kdyby jedno zůstalo doma.Jsou to naprosto úžasní psi.
|
Martina
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:13
- Nahlásit
Dáša
Jsou to naprosto úžasní psi
Souhlasím, škoda jen, že se nehodí do paneláku, hned bych si u Tebe jedno zamluvila. Děti by se zbláznily radostí.
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:14
- Nahlásit
Samozřejmě.že jsem před prvním vrhem pročítala kdeco,ale ráda si přečtu názory ostatních chovatelů.Možná je to i lepší,takové přímo ze života.Díky za všechny poznatky.Jenom jsem doufala v menší počet mrňat.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:27
- Nahlásit
Dáša
nechci v žádném případě nijak vrtat, ale jen ve mě hlodá červík zvědavosti...Proč jsou štěňata bez PP? Rodiče nebyli uchovněni?
Omlouvám se za všetečnost, jsem zvědavá "vopice"
|
Hanka
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:30
- Nahlásit
Uvidíš,že všechno dobře dopadne.Já jsem také začátečník,ikdyž se psy žiji skoro 25let(momentálně jich máme "8").Štěňátka jsme měli asi 5x,takže opravdu začátečník.Ale teď jsem za rok a půl odchovala 20štěňat Zlatého retrívra,fenka si skoro všechno obstarala sama,samozřejmě jsem sní byla když rodila a pomáhala jak se dalo,ale byla prostě skvělá.Dokrmování štěňátka nepotřebovala.Prodala jsem je všechny bez problémů.Teď mi páníčkové posílají fotky jak štěňátka rostou.Je to úžasný.Tak ti přeji aby jsi neměla žádné starosti,zdravá krásná a spokojená štěňátka,samozřejmě i fenku.A hlavně ať máš kliku na nové páníčky jako jsem měla já.Držím palce
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:42
- Nahlásit
Asi si teď udělám dost nepřátel,ale mě opravdu nezáleží na tom jestli jsou s PP nebno ne.Myslím si,že i pes bez PP může být skvělým kamarádem.Fenku jsme odkoupili od lidí,kteří se o ní nestarali,tak mám dobrý pocit,že se u nás má dobře a nezáleží mi na tom jestli má nějaký vznešený původ!
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:50
- Nahlásit
Dášo, tady nejde o žádný vznešený původ, ale o zdraví. Psi s PP musí splňovat jistý standard, aby mohli být uchovněni - vyšetření na dědičné choroby, dobrou povahu, jistota, že nekryjete blízce příbuzné jedince.... Proto ta otázka Evika. Mě osobně to také zajímá. Vaše fenka je s PP?
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:53
- Nahlásit
Dášo
nejde přece o vznešený či prostý původ.....je skvělé, že jste se ujali fenky o kterou se její původní majitelé nestarali.
Ten můj dotaz proč jsou štěnda bez PP nebyl míněn nijak zle... Jde o to, že berňák je velký pes a tudíž se "zvýšeným" rizikem pro DKK. U papírového chovu se dá slušně ohlídat, aby se v chovu DKK vyskytovala co nejméně - prostě jedinci s vysokým stupněm se do chovu nesmí zařadit (nevím jak je to zrovna u berňáků - tedy od kterého stupně DKK pes do chovu nesmí...)
Je otcem štěňat alespoň taky berňák?
Jinak samozřejmě, že může být i pes bez PP dobrým kamarádem, v tomhle ohledu na PP nezáleží...to je pravda, pokud PP pes má, máš aspoň jakouž takouž záruku na jeho zdraví.... Být Vámi, budoucím majitelům Vašich štěníků bych doporučila, aby své pejsky nechali v roce zrentgenovat na DKK a podle výsledku pak přizpůsobili pejskům "zátěž" a kloubní výživu. ale to je všechno strašně daleko a záleží jen na Vás.
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:55
- Nahlásit
Není,ale vím že není krytá příbuzným psem.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 13:56
- Nahlásit
nefer
koukám, že jsme psaly takřka současně ale tys to vyjádřila krátce a mnohem výstižněji
|
Dáša
|
# Zasláno: 31 Bře 2005 14:04
- Nahlásit
Díky za radu budoucím majitelům vše doporučím.Doufám,že touhou po štěňatech jsme se jim nepodepsali na kvalitě zdraví.To by mě vážně moc mrzelo.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 14:21
- Nahlásit
http://www.kssp.cz/
Doporučuji přečíst. Jinak na RTG v roce je brzo - tedy pro objektivní posouzení DKK - u berňáků se dělá až po 15. měsíci věku (to není z mé hlavy - mrkla jsem na stanovy klubu ) a podmínky pro uchovnění nejsou moc přísné.
Tu kloubní výživu už bych doporučila preventivně pro štěňata. Můj prcek ji také pro jistotu dostává od 4 měsíců. Můžete mrknout třeba na www.alavis.cz (ale jsou samozřejmě i jiné, ale ať máte představu).
A pokud je vaše fenka bez PP nemůžete mít přeci jistotu, že pes nebyl příbuzný a že nemají v rodě nějaké "vadné kousky" - kvůli něčemu její rodiče přeci do chovu nepustili.
Ať je o štěňátka postaráno co nejlépe, když už jsou na tomhle světě - přeji hodně štěstí, ale dál už bych krýt opravdu nedoporučovala.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 31 Bře 2005 14:28
- Nahlásit
nefer
jo, máš pravdu s tím RTG - já zapomněla na to, že u velkých plemen se to dělá později - pes se i později dodělává....Já mám střední plemeno, takže jsem to viděla ze zúženého pohledu
Dáša
jak říká nefer, když už štěníci jednou jsou, tak ať se mají dobře - ta kloubní výživa opravdu není od věci preventivně. Dobrý přípravek je např. také GAG je z mořských řas. U nemocných psů pomáhá zmírňovat projevy artrózy a mladým jako prevence proti ní. Jinak ten Alavis je taky výborná věc - hodně vetů to doporučuje jako nejlepší přípravek ne kouby v ČR
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 08:38
- Nahlásit
Dáša
teď mi přišel Svět psů a je v něm obsáhlejší článek o výživě štěňat, to jen pro informaci
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 08:43
- Nahlásit
Dášo, zrovna včera jsem jednoho dobrosrdečného obra tohoto plemene mazlila. Místo aby hlídal, tak mě klidně pustil do objektu a šel se mnou všude kam já. Dokonce byl ochotem nasednout do auta a odjet se mnou. Byl to prní bernský, se kterým jsem komunikovala osobně. Byl skvělý. Jen moje světlá bunda byla jaksi mimo. Tak ať se daří.A s tou dysplazii to neberte na lehkou váhu, při takových proporcích těla a hnotmosti by to v byl vážný problém.
A pro anomynmí: Já jsem přístupná všem názorům, které jsou jiné, lepší než ty moje a převálcují mě váhou svých argumentů. Taky jsem netvrdila, že je má přikrmovat okamžitě a psala jsem něco o určitém citu pro věc. Ale to je jedno. Anonyme čau.
|
Anonymní
|
# Zasláno: 1 Dub 2005 12:11
- Nahlásit
Evičko,proč se rozčiluješ?To jsou tvá slova:"A i kdyby ti jiné příspěvky radily nepřikrmovat,v tomto ohledu dej na mě," ",za svými názory si absolutně stojím", Já jsem tě nechtěla převálcovat argumenty,o tvé přístupnosti nepochybuji,nebo pochybuji?
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 12:52
- Nahlásit
Já se vůbec nerozčiluji, to je to nejmenší tolerovat názory jiných, tím, že má dát na mě jsem myslela zhruba to, že ne všichni, kteří do těchto diskuzí píší jsou na příslušné úrovni. Nějaká větička z této diskuze může na mé tváři vyvolat jedině úsměv. Takže pokud se ti zdá, že jsem rozčílená , tak je to velký omyl.
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 12:56
- Nahlásit
ženský nechte toho dohadování. anonymní, uvědom si, že psaná diskuse bude mít vždycky problém v tom, že nevidíš do tváře adresáta a nemůžeš tak spolehlivě odhanout emoce autora. pak je nedorozumění hned na světě
|
nefer
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 12:57
- Nahlásit
no, a pak tu jsou také ruzné překlepy - takže ten adresát je vlastně autor
|
Anonymní
|
# Zasláno: 1 Dub 2005 13:12
- Nahlásit
OK.
|
Evicka
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 13:32
- Nahlásit
OK
|
iva
Člen |
# Zasláno: 1 Dub 2005 22:48
- Nahlásit
Mám pocit, že tu trochu zapadla ta nebaštící máma. Já tedy svým fenám po porodu skutečně podstrojuji, zvláště při tak vydařeném vrhu. Běžně krmím jen granulemi, ale březí a kojící feně dávám granule namočené vývarem s nakrájeným kuřecím masem či zamíchanou kuřecí konzervou, tvaroh, pribináky a zvláště po porodu feně nabízím každou chvíli dokud se nerozjí. Jinak já osobně bych zcela určitě přidávala feně kalcium (mám osvědčené od firmy Canvit) - buď je v prášku nebo v tabletách. Začínám hned druhý den po porodu tak třetinou nejvyšší doporučené dávky pro kojící feny a postupně (taky podle početnosti vrhu) dávkování zvyšuji tak, abychom se nejdéle týden po porodu dostali na to maximum, které pak podávám po celou dobu kojení. Vysazuji postupně, jak fena odstavuje štěňata. Při tomto počtu štěňat bych se odvápnění a následujících komplikací opravdu obávala. Vždy mám taky doma vitamínovou pastu CALO-PET, kterou podávám fenkám právě po porodu, když nechtějí moc jíst. Dodá jim energii a chuť jídlu. Takto jsme pečovali o 2kg čivavu, která porodila 5 štěňátek a sama je perfektně odkojila a vychovala .Co se týká přikrmování štěňátek, moje boxerka odchovala 2x po 8 štěňatech. Poprvé to zvládla naprosto bez problémů, podruhé onemocněla a štěňata šla od 11. dne plně na láhev. Byl to horor, ale zvládli jsme to. Krmila jsem ale výhradně štěněčím mlékem Susa Milk, raději jsem žádné náhražky nezkoušela. Štěňátka prospívala, úspěšně vyrostla a nyní jim je už 5 let. Přeji hodně radostui z dětiček, na starosti jste si již zadělali, ale je to krásný zážitek.
|
Dáša
|
# Zasláno: 2 Dub 2005 08:32
- Nahlásit
Milá Ivo to co jste mi zde poradila jsem udělala již včera.Moc mě trápilo,že ta naše mamina nechce žrát.Tak jsem jí uvařila kuře,vývarem zalila granule a obrala to doto maso.Pustila se do toho sice ne s takovou vervou jako normálně,ale zbaštila to.Dnes to zkusím znovu,myslím,že se jí ta chuť vrátí.Přesně jak jste napsala nutím jí samé dobroty a ono to určitě zabere.Jinak o jednoho štěníka jsme přišli,byla to ta nejslabší fenečka,která téměř neměla sací reflex.Tak máme pět kluků a pět holek.Zatím nepřikrmuji,fenka to zvládá sama,štěnící jsou spokojení,po kojení odpadnou a spí do dalšího krmení.Vše mám na příkrm připravené,jen čekám,kdy začnou nespokojeně kňučet.
Děkuji vám všem za cenné rady.
|
Danuš
|
# Zasláno: 2 Dub 2005 16:23
- Nahlásit
Sušené psí mléko mohu jen doporučit. I pro fenu. Pokud to bude pít. Vpodstatě pak fena jen funguje jako průtokáč. Mléko má pozitivní vliv na její mléčnost. Taky ho dávám. Moje fenečky mívají taky dost štěňat (6-8 a jedná se o malého knírače). Nikdy jsem nemusela dokrmovat. S příkrmem štěňat začínám kolem 20. dne. Čím dřív se naučí žrát normální stravu, tím menší zátěž pro fenu.
Držím palce, ať to všechno ve zdraví přežijete
|
Ivana
Člen |
# Zasláno: 3 Dub 2005 18:08
- Nahlásit
Tak jak to dopadlo?
Nám se narodilo štěňat 14.Jedno u porodu zemřelo,narodilo se mrtvé a během týdne nám umřelo další.Já slabá štěňata nedokrmuji.Mám strach aby tam bylo všechno v pořádku a abych náhodou nekrmila a nesnažila se udržet štěndo,které může mít nějakou vadu a na čerstvých nebo týdeních miminech se moc nedá poznat,kromě deformací,roštěpů atd.Moje plemeno na nic takového netrpí.Všichni byli v pohodě,ale to jedno bohužel.Zůstalo nám jich 12.I tak ten počet je hodně a je to myslím,takhle početný odchovaný vrh v naší republice.Jsou jim nyní 3 týdny.Žerou již namočené granulky a mají se čile k světu.Máma je normální kombajn na žrádlo,ale není na ní vůbec vidět,že krmila a stále kojí 12 velkých drobků.
Největší fuška bude najít hodné a zodpovědné majitele,kteří se budou štěndům věnovat.
|
Dáša
|
# Zasláno: 4 Dub 2005 09:51
- Nahlásit
Štěníci se mají čile k světu,zatím jim mléko od maminy stačí.Už máme pět štěníků zamluvených a půjdou do dobrých rukou.Další tři se vyjádří dnes.Tak snad bude o ty malé i v budoucnu postaráno.Fence vyvařuji samé dobroty a zalívám vývarem nadupané granule už se jí naštěstí vrací původní apetit.Uhynula nám jedna fenečka a přesně jak jste psala asi nebylo něco v pořádku,když o ni ztratila zájem i fena.Máme deset cvalíků a jsou naprosto úžasní.
|
Evik
Člen |
# Zasláno: 5 Dub 2005 08:40
- Nahlásit
Dášo
v takhle početném vrhu se častěji stává, že některé štěně nepřežije tak silnou konkurenci sourozenců....přežijí ti nejsilnější a to je dobře. Apatická štěňata, která nechtějí sát a na první pohled vypadají špatně nemá smysl zachraňovat i kdyby bylo třeba jen jedno. Je to tvrdé, ale je to tak. V přírodě holt platí tvrdě pravidlo přirozené selekce.....
Vašim štěníkům přeju vše nej, hlavně ať najdou zodpovědné a dobré páníčky.
|