| Autor |
Zpráva |
123helik
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 13:58
- Nahlásit
ahoj všem...
moje sousedka má takový dva šíleně nevychovaný vořechy a najednou se rozhodla, že toho má dost a že je vychová... (dostala od nového přítele ultimátum, že buď ty bestie vychová, nebo se přítel odstěhuje )
Psům jsou čtyři roky a jeden rok, jsou to kříženci ovčáka a staforda (starší) a ovčáka a dobrmana (mladší). Oba má od štěněte, oba jsou totálně neposlušní - šíleně tahají na vodítkách, napadají cizí psy (i feny a štěňata!) a tak bych mohla pokračovat docela dlouho...
Každopádně za mnou sousedka přišla, že moje čuba netahá na vodítku a jak na to. Tak jsem jí vysvětlila, že my to učily jednoduše - jakmile čuba zatáhla, tak jsem se zastavila a tak pořád dokola.A řekla jsem jí, že nejlepší by bylo, kdyby si zašla na cvičák a nechala si pořádně poradit tam, že tohle je učení na dlouho.
No, zkusila to jeden den a pak si přinesla Halti ohlávky.Jenže má problém s tím, že jakmile psa na haltinu připne, pes zatáhne, stočí se mu hlava, zavře tlama, ale pes začne šílet - skáče jako rodeovej kůň, rve se s ní jako o život a snaží se haltiny zbavit a je k neuklidnění.
Včera za mnou sousedka byla zase, abych jí s tím poradila, ale já bych jí nejradši dala pár facek, to je těžký... si myslí, že odnaučí tahat čtyřicetikilový dospělý psy za den
Každopádně jsem slíbila, že se na nějaký tipy zeptám, takže se ptám - máte někdo zkušenost s halti? a případně jakou zkušenost? asi hlavně v začátcích používání...
díky...
|
Lucie Kratochvílová
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 14:03
- Nahlásit
123helik
Tak já bych ti doporučila ty facky na pani teda
|
Martinna
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 14:18
- Nahlásit
123helik
Od segry fena, byla taky z té ohlávky na nervy, ale chce to trpělivost, ze začátku se s ní prostě několikrát denně na minutu prošla po zahradě tam a zpět s pamlskama.
Ale je pravda, že fena byla ještě mladá a moc dlouho ohlávka nepoužívali, naučila se chodit u nohy na obojku.
|
Dines
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 14:28
- Nahlásit
123helik
Pokud se nemýlím, správně má být při použití halti ohlávky pes připnut jednou karabinou (vodítkem) za halti a a druhou za obojek.
Pes zatáhne, halti mu stočí hlavu a zabrání v tahání, a pak snad halti povolím a držím psa na vodítku ne? A koriguju tímpádem klasicky za obojek.
|
Gerda
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 14:58
- Nahlásit
S haltinou mám jednu jedinou zkušenost s cca 45kg ovčounem, tahal tak, že se s ním nedalo jít na procházku. S ohlávkou šílel ze začátku taky, nechávali jsme mu ji nejdřív na hubě na zvyknutí navolno na zahradě, taky jsme se to učili správně utáhnout, aby to vůbec na hubě sedělo, jak má, mě osobně k lepší chůzi pomohlo i to, že jsem mu podvlíkla vodítko pod přední nohu. Jeden konec vodítka jsem měla na haltině, druhý na obojku a měla jsem psa jako "kabelku". Když hopsal a šílel, že ohlávku nechce, korigovala jsem skoky vodítkem na obojku, přece jen ta ohlávka kroutí psovi hlavou za čumák. Vzhledem k tomu, že to nebyl můj pes, účelem ohlávky u nás bylo pouze to, abych i já byla schopná jít s čoklem ven bez vyvrácených končetin.
|
123helik
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 15:15
- Nahlásit
Dines
jj, to jsem sousedce taky vysvětlovala... když ona je lehce tupá - to ani nejde říct jinak
díky za zkušenosti - obávám se, že sousedka nepochopí, že i tohle chce čas...
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 19:05
- Nahlásit
Zkušenost mám dobrou, ale u téhleté sousedky bych řekla, že jaksi... škoda slov
Jediná poskytunutelná rada je tady ten cvičák. Pokud na to teda má mozkový potenciál ta paní...
|
123helik
Člen |
# Zasláno: 26 Led 2011 19:16
- Nahlásit
Vero
o jejím mozkovém potenciálu bych pochybovala ale radši nekomentuju...
teď tu byla, že ji napadlo, jestli bych si toho mladšího nevzala na výcvik... tak jsem fakt měla co dělat, abych jí vysvětlila, že ač moje čuby poslouchaj a cvičím s velkou i malou, tak jsem víceméně začátečník a nebudu si brát do výcviku cizího psa... No - nakonec se urazila a snad budu mít klid...
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 27 Led 2011 13:08
- Nahlásit
123helik
S Haltinou je jedna potíž - sama o sobě psa nenaučí netahat na vodítku.
Nezvedeného psa pomůže zvládnout i dost velkému motovidlu, ale jakmile to motovidlo zkusí zase bez ohlávky, všechno se vrátí zpět. Leda, že by si tedy na Haltině počkali takových pět šest let, než to pes vzdá.
Korekce prostě musejí jít přes obojek a když někdo dokáže to psa takhle naučit, naučí ho to i bez Haltiny. Navíc, jak už tu zaznělo, Haltina se musí každopádně používat se dvěma vodítkama, na obojek a na Haltinu, a koordinace dvou vodítek často dělá lidem víc potíží než užitku. Když se někdo splete a drbne psa místo za obojek Haltinou, jde psovi o zdraví.
Viděl jsem i paní, co to měla jako otěže - z jedné ruky vedlo vodítko k obojku, z druhé k Haltině a stejně klouzala za psem jako na lyžích.
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 28 Led 2011 13:59 - Změnil/a: Vero
- Nahlásit
Walda
když někdo dokáže to psa takhle naučit, naučí ho to i bez Haltiny.
.... a kdo zvládne naučit přivolání, nepotřebuje na to el. obojek, kdo ho potřebuje, nebude to umět použít
Né, se omlouvám. Vím, jaks to myslel... A samozřejmě že na naučení chodění na vodítku není žádná haltina potřeba. A zvlášť pokud jde o uvedenou paní, tak jsme mimo mísu.
Ale obecně k té haltině, sákra, víš, jaké to je mít záda v plotýnkách v p* (+ bejt motovidlo ) a do toho velkýho psa, co nezná vodítko, nezajímá ho vůbec nic (resp. ani ty, ani hračky, ani výběrová šunka) a teď s ním musíš... i do MHD... Prostě zlatá haltina.
A dáááávno ji ani nemám doma. Teď ji mají doma staří rodičové, aby taky mohli venčit, když je potřeba - moje rodičovstvo pes bez haltiny opravdu občas smýkne. S ní nikdy...
Takže i zde - zlatá haltina...
Páč aby se se psem naučili správně dělat, to od nich opravdu nechci ani chtít nemůžu.
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 29 Led 2011 19:56
- Nahlásit
Vero
pes bez haltiny opravdu občas smýkne. S ní nikdy...
Tož potvrzuješ, co jsem jinými slovy psal:
Haltina pomůže psa zvládnout, ale netahat na vodítku (bez ní) ho nenaučí.
|
danajasa
Člen |
# Zasláno: 29 Led 2011 20:55
- Nahlásit
Já vám nevím já to zkoušela,nacpala sem do ní45kg bosíka a on po třech dnech přirazil hlavu na plece čímž zablokoval ten tažný moment a zabíral jak tažnej buvol,v nejvišším zoufalství jsem psala hlavnímu propagátoru RD haltin a jediné co mi vodepsal-cituji-CHytrej pejsek"nakonec sme to zmákli zcela opačným postupem a ohlávka nekde zmizela ve víru dějin
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 11:27
- Nahlásit
Walda
Tož potvrzuješ, co jsem jinými slovy psal:
Haltina pomůže psa zvládnout, ale netahat na vodítku (bez ní) ho nenaučí.
No jasně... Sama ne...
Ale ten EO sám o sobě taky psa nic nenaučí ... žádná pomůcka sama o sobě psa nic nenaučí, ne?
Já jsem jen chtěla říct, že jsou situace, kdy je haltina dobrá a užitečná berlička, že bych ji nezatracovala paušálně.
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 13:43
- Nahlásit
Vero
Ale ten EO sám o sobě taky psa nic nenaučí
Nemáš pravdu. Ty nový programovací počítačový obojky se satelitním přenosem už jo.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 13:58
- Nahlásit
danajasa
čímž zablokoval ten tažný moment a zabíral jak tažnej buvol,v nejvišším zoufalství jsem psala hlavnímu propagátoru RD haltin a jediné co mi vodepsal-cituji-CHytrej pejse
tak aspon máš potvrzeno z nejvyšších míst,že máš inteligentního pakoně.-)))
Walda
Ty nový programovací počítačový obojky se satelitním přenosem už jo.
mohl bys to pro nás nemoderní zpátečníky poněkud rozvést? páč to na mě činí dojem,že stačí na štěnátko nacvakat patřičný program a mistrák máme do roka v kapse
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:01
- Nahlásit
Walda
Nemáš pravdu. Ty nový programovací počítačový obojky se satelitním přenosem už jo.
To je nějakej fór? Nebo novinka? Vysvětlíš?
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:01
- Nahlásit
Walda
Ty nový programovací počítačový obojky se satelitním přenosem už jo.
Kde se to dá koupit. Potřebuju jich sedmnáct. Nebo ne, radši osmnáct, jeden dám Mášenkovi
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:09
- Nahlásit
Vero
To je nějakej fór?
No jasně. Ale já jsem tady s fórama nezačal. Hele
Ale ten EO sám o sobě taky psa nic nenaučí... žádná pomůcka sama o sobě psa nic nenaučí, ne?
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:11
- Nahlásit
Walda
No jasně. Ale já jsem tady s fórama nezačal.
Fňuk. A já sem se tak těšiláááááá fňuk
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:13
- Nahlásit
Biluška
zas nám nezbejvá než ruční práce,pani
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:15
- Nahlásit
davidkova renata
zas nám nezbejvá než ruční práce,pani
No jo, ale gdyž ten Mášen je k výchově prakticky rezistentní . V tom obojku jsem viděla světýlko na konci tunelu...
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:16
- Nahlásit
Biluška
A já sem se tak těšiláááááá
Tak brnkni do NASA. Letos končej s raketoplánama a nebudou mít do čeho píchnout. Třeba ti něco naprogramujou.
|
davidkova renata
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:17
- Nahlásit
Biluška
jsem viděla světýlko na konci tunelu...
vydržte eště chvíli..uvidíte ho..slibuju )))))))))))) aspon to řikali ty co přežili klinickou smrt )))))))
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:18
- Nahlásit
Walda
Tak brnkni do NASA. Letos končej s raketoplánama a nebudou mít do čeho píchnout. Třeba ti něco naprogramujou.
No jo, ale bude jim stačit pár drobných do kasičky? Sem momentálně docela švorc
|
Walda
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:20
- Nahlásit
Biluška
Sem momentálně docela švorc
To voni od začátku sedmdesátejch let taky. Takže drobnejma nepohrdnou.
|
Biluška
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:22
- Nahlásit
Walda
To voni od začátku sedmdesátejch let taky. Takže drobnejma nepohrdnou.
To sem ráda Hned jim napíšu
|
bonc
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 14:40
- Nahlásit
Ty nový programovací počítačový obojky se satelitním přenosem už jo.
NASA. Letos končej s raketoplánama a nebudou mít do čeho píchnout
Takže drobnejma nepohrdnou.
já chci takýýýýý!!!! Teď hned, včera bylo pozdě!
|
Vero
Člen |
# Zasláno: 31 Led 2011 15:56
- Nahlásit
Walda
No jasně. Ale já jsem tady s fórama nezačal. Hele
Na mě se musí při pondělku pomalu, si sedívám na vedení a nevim, co jsem psala před hoďkou, no
|